wróć do zestawienia uczelni
Wyższa Szkoła Nauk Społecznych z siedzibą w Lublinie
studia podyplomowe
placówka niepubliczna, woj. lubelskie
Wypełnionych ankiet: 19
- Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
2 GŁOSYrozmowa kwalifikacyjna1 GŁOSprzedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa0 GŁOSÓWprzedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty10 GŁOSÓWprzedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy6 GŁOSÓWnie było etapu weryfikacyjnego4 GŁOSYinne
- Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW
(0%)10 GŁOSÓW
(0%)20 GŁOSÓW
(0%)33 GŁOSY
(15,79%)416 GŁOSÓW
(84,21%)5 - Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW
(0%)10 GŁOSÓW
(0%)24 GŁOSY
(21,05%)37 GŁOSÓW
(36,84%)48 GŁOSÓW
(42,11%)5 - Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
17 GŁOSÓWdyslalia13 GŁOSÓWopóźniony rozwój mowy9 GŁOSÓWafazja17 GŁOSÓWjąkanie/niepłynność mówienia9 GŁOSÓWniedosłuch9 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dzieci5 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dorosłych1 GŁOSinneTERAPIA
17 GŁOSÓWdyslalia14 GŁOSÓWopóźniony rozwój mowy7 GŁOSÓWafazja16 GŁOSÓWjąkanie/niepłynność mówienia10 GŁOSÓWniedosłuch10 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dzieci4 GŁOSYzaburzenia neurologiczne dorosłych1 GŁOSinne - Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
0 GŁOSÓWdyslalia0 GŁOSÓWopóźniony rozwój mowy2 GŁOSYafazja0 GŁOSÓWjąkanie/niepłynność mówienia1 GŁOSniedosłuch1 GŁOSzaburzenia neurologiczne dzieci9 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dorosłych6 GŁOSÓWinneTERAPIA
0 GŁOSÓWdyslalia0 GŁOSÓWopóźniony rozwój mowy5 GŁOSÓWafazja0 GŁOSÓWjąkanie/niepłynność mówienia2 GŁOSYniedosłuch0 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dzieci11 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dorosłych4 GŁOSYinne - Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
Terapia z dorosłymi, ale planuję neurologopedię.
Geriatri
Biofeedback
neurologopedii
Elektrostymulacji
z dziedziny neurologopedii
medycznych neurologicznych
Z perspektywy kilku lat mogę powiedzieć że studia dały dobre podstawy i nie było braków.
Neurologicznych u dorosłych
Poruszanie się na rynku pracy
Marketingu
Było mało zagadnień z ortodoncji a dzisiaj co drugie dziecko nosi aparat bądź go potrzebuje.
Dość mało o zaburzeniach neurolog. u dorosłych chociaż zdaję sobie sprawę że od tego typu zaburzeń jest spec. z neurologopedii.
Było mało zagadnień z neurologopedii.
Niczego nie brakowało moim zdaniem
Konkretnego studium dyzatrii i afazji. To co jest zawarte w programie wydaje się być niepełne.
Było mało o terapii z dorosłymi. - Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
Nie było za dużo żadnej tematyki, jak to na studiach niestacjonarnych.
Psychologii
Pedagogiki specjalnej i psychologii.
pedagogiki specjalnej
pedagogiki
Nigdy za dużo jezeli chodzi o logopedie przecież to tak szeroka dziedzina.
Fizjologi itp.
Pedagogicznych
Zdecydowanie psychologii !!!
Zaburzeń emocjonalnych u dzieci itp.
Bardzo dużo pedagogiki ale to pewnie po kątem słuchaczy po studiach niepedagogicznych. Niestety nie chcieli przepisać mi ocen z przedmiotów pedagogicznych które miałam na magisterskich tłumacząc że to inna specyfika studiów. Dziwne bo jestem MAGISTREM 2 PEDAGOGIK i musiałam po raz drugi zaliczać ten sam materiał.
Pedagogicznych. Nie każdy logopeda uczy w szkole przecież.
O współpracy z NFZ
Pedagogicznych.
Psychologicznych i pedagogicznych. - Czym kończyły się studia?
18 GŁOSÓWegzaminem0 GŁOSÓWobroną pracy dyplomowej0 GŁOSÓWpracą pisemną teoretyczną4 GŁOSYopisem przypadku2 GŁOSYinne
- Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
Ciekawi, kompetentni i doświadczeni wykładający. Jak na wszystkich studiach, przydałoby się więcej praktyki. Mam wrażenie, że wykładowców większości uczrlni spotyka się częściej na dodatkowych kursach.
Praktyki należy odbyć we własnym zakresie! Niestety nie jest łatwo o ich znalezienie. Środowiska logopedyczne stają się coraz bardziej zamkniętą kliką. Czyżby koledzy i koleżanki obawali się wykształconej konkurencji? Mimo że to niepubliczna uczelnia byłam pod dużym wrazeniem poziomu. Sama jestem wykładowcą w trakcie habilitacji. Lublin to w końcu kolebka polskiej logopedii. Polecam i Lublin i szkołę!
Bardzo trudno znaleźć miejsce odbywania praktyk zawodowych. Odnoszę wrażenie że logopedzi boją się konkurencji.
Praktyki należało odbyć we własnym zakresie. Nie jest łatwo o znalezienie miejsca gdzie można je odbyć. W Warszawie środowisko logopedów jest bardzo zamknięte. Jeżeli chodzi o stosunek do studentów - wręcz chamskie !
zajecia praktyczne we wlasnym zakresie
Jestem w trakcie studiów 2 stopnia z polonistyki zatem forma z studiowania online jest dla mnie wybawieniem. Tylko praktyk jest bardzo dużo bo aż 200 godzin i trudno je znaleźć.
4 semestry to jednak dużo jak na studia podyplomowe.
Trzeba być bardzo zmotywowanym gdyż w dużym stopniu to samokształcenie a treści nie zawsze łatwe do przyswojenia.
Wiem że teraz wykłady są w większości online. Ja jednak nie jestem do końca przekonana o takiej formie nauki.
Nie warto ograniczać się do praktyk zawodowych w szkole co często się zdarza a zubaża bardzo wiedzę logopedyczną.
Studia przez internet. Brakuje trochę kontaktu fizycznego z wykładowcą. Tutor też przez internet. Fakultet dla umiejących już studiować.
Trudno o znalezienie dobrych praktyk zawodowych. Na studiach za dużo psychologii. Przecież każdy kto zaczyna te studia ma już większe lub mniejsze przygotowanie psychologiczne uzyskane na magisterskich bądź na studium doktoranckim. Stwierdzam dziwną tendencję u logopedów uzurpowania sobie kompetencji psychologicznych bądź psychoterapeutycznych. Nie na tym ta profesja polega przecież. Psycholog po dokształcaniu może być dobrym logopedą. Logopeda bez pełnych studiów psychologicznych będzie tylko karykaturą psychologa.
Myślę że niesłusznie podstawowe studia logopedyczne są cały czas ubogie w treści dotyczące pracę z dorosłymi.
W tej akurat uczelni ignorują twoje dotychczasowe kompetencje i musisz uczyć się od zera. Prywatna szkółka "podważa" i nie uznaje egzaminów uniwersyteckich. Musisz robić całą pedagogizację mimo że jesteś wykwalifikowanym pedagogiem. Jeżeli chodzi o tok stricte logopedyczny natomiast, to faktycznie mają go na wysokim poziomie ale powinni przepisywać przedmioty pedagogiczne i psychologiczne !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Logopedia to bardzo obszerna dyscyplina. Studia podyplomowe to tylko taki "spis treści" do tego co powinno się przyswoić.
Polecam
Trudno o dobre praktyki. Lepsi logopedzi wolą sie dzielić swoją wiedzą organizując BARDZO DROGIE szkolenia. Wspomaganie studiów wykładami internetowymi dało mi możliwość ukończenia tego kierunku. Inaczej mogłabym sobie tylko o tym pomarzyć. Pracuję na zmiany w oddziale i nie miałabym szansy by studiować z regularnymi zjazdami. Wykładowcy bardzo wymagający ale i życzliwi - szczególnie dla tych którzy łączą pracę z nauką. Nie wiem czy mogę o tym pisać w tym miejscu ale jeden wykładowca nie wpisał mi dwójki bym nie płaciła za poprawkę tylko kazał zdać w ciagu tygodnia. Byłam w szoku. Na uczelni gdzie studiowałam położnictwo było wręcz odwrotnie. Polecam z całego serca.
Bardzo ciekawy kierunek. Polecam wszystkim nauczycielom o zainteresowaniach terapeutycznych. Uczelnia rozpaliła we mnie entuzjazm do logopedii i to że trzeba się ciągle rozwijać ! W tym miejscu chcę polecić z całego serca Komlogo. Myślałam że wykładowcy mają jakieś dochody z tytułu reklamowania tego portalu ale przekonałam się że to robią, bo to kapitalne i wspaniale przygotowane pomoce i szkolenia (może troszeczkę za drogie jak na portfel nauczyciela). Nie robię tu żadnej reklamy. Komlogo naprawdę pomaga bardzo by stać się profesjonalnym logopedą. Dziękuję i pozdrawiam serdecznie!
Przewidzianych praktyk do odbycia było stanowczo za dużo. Pracując zawodowo staje się nie lada problemem ich zaliczenie. Do tego kierownik praktyk - służbistka, czepiała się do każdej błachostki.
Wypełnionych ankiet: 1
- Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
0 GŁOSÓWrozmowa kwalifikacyjna0 GŁOSÓWprzedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa0 GŁOSÓWprzedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty1 GŁOSprzedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy0 GŁOSÓWnie było etapu weryfikacyjnego0 GŁOSÓWinne
- Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW
(0%)10 GŁOSÓW
(0%)20 GŁOSÓW
(0%)30 GŁOSÓW
(0%)41 GŁOS
(100%)5 - Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW
(0%)10 GŁOSÓW
(0%)20 GŁOSÓW
(0%)30 GŁOSÓW
(0%)41 GŁOS
(100%)5 - Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
1 GŁOSdyslalia1 GŁOSopóźniony rozwój mowy1 GŁOSafazja1 GŁOSjąkanie/niepłynność mówienia1 GŁOSniedosłuch1 GŁOSzaburzenia neurologiczne dzieci1 GŁOSzaburzenia neurologiczne dorosłych0 GŁOSÓWinneTERAPIA
1 GŁOSdyslalia1 GŁOSopóźniony rozwój mowy1 GŁOSafazja1 GŁOSjąkanie/niepłynność mówienia1 GŁOSniedosłuch1 GŁOSzaburzenia neurologiczne dzieci1 GŁOSzaburzenia neurologiczne dorosłych0 GŁOSÓWinne - Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
0 GŁOSÓWdyslalia0 GŁOSÓWopóźniony rozwój mowy0 GŁOSÓWafazja0 GŁOSÓWjąkanie/niepłynność mówienia0 GŁOSÓWniedosłuch0 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dzieci0 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dorosłych1 GŁOSinneTERAPIA
0 GŁOSÓWdyslalia0 GŁOSÓWopóźniony rozwój mowy0 GŁOSÓWafazja0 GŁOSÓWjąkanie/niepłynność mówienia0 GŁOSÓWniedosłuch0 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dzieci0 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dorosłych1 GŁOSinne - Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
terapii grupowej
- Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
Pedagogiki specjalnej ale ma świadomość że będąc pedagogiem specjalnym mogę być nieobiektywna.
- Czym kończyły się studia?
1 GŁOSegzaminem0 GŁOSÓWobroną pracy dyplomowej0 GŁOSÓWpracą pisemną teoretyczną0 GŁOSÓWopisem przypadku0 GŁOSÓWinne
- Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
Mimo że online "podyplomówka" naprawdę na dobrym poziomie a miałam duże obawy bo w internecie różne opinie znalazłam. Koleżanka jest po Korczaku w Olsztynie (ze zjazdami na uczelni) i naprawdę nie ma wielkiej różnicy. Porównałyśmy i zakres materiału i same materiały do przerobienia. Powiem nawet że afazje, dyzartrie szkoła w Lublinie lepiej ma opracowane Praktyki zawodowe, jak w większości uczelni prywatnych trzeba zorganizować samemu. Ważne by podejść do nich poważnie. Teoria, nawet najlepsza, bez praktyk niewiele da ale to Państwo wiecie lepiej ode mnie.