Ta strona używa plików Cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Szczegóły dotyczące celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce znajdziesz w Polityce Prywatności.
Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
2 GŁOSY
rozmowa kwalifikacyjna
1 GŁOS
przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa
0 GŁOSÓW
przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty
10 GŁOSÓW
przedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy
6 GŁOSÓW
nie było etapu weryfikacyjnego
4 GŁOSY
inne
Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW (0%)
1
0 GŁOSÓW (0%)
2
0 GŁOSÓW (0%)
3
3 GŁOSY (16%)
4
16 GŁOSÓW (84%)
5
Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW (0%)
1
0 GŁOSÓW (0%)
2
4 GŁOSY (21%)
3
7 GŁOSÓW (37%)
4
8 GŁOSÓW (42%)
5
Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
17 GŁOSÓW
dyslalia
13 GŁOSÓW
opóźniony rozwój mowy
9 GŁOSÓW
afazja
17 GŁOSÓW
jąkanie/niepłynność mówienia
9 GŁOSÓW
niedosłuch
9 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dzieci
5 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dorosłych
1 GŁOS
inne
TERAPIA
17 GŁOSÓW
dyslalia
14 GŁOSÓW
opóźniony rozwój mowy
7 GŁOSÓW
afazja
16 GŁOSÓW
jąkanie/niepłynność mówienia
10 GŁOSÓW
niedosłuch
10 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dzieci
4 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dorosłych
1 GŁOS
inne
Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
0 GŁOSÓW
dyslalia
0 GŁOSÓW
opóźniony rozwój mowy
2 GŁOSY
afazja
0 GŁOSÓW
jąkanie/niepłynność mówienia
1 GŁOS
niedosłuch
1 GŁOS
zaburzenia neurologiczne dzieci
9 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dorosłych
6 GŁOSÓW
inne
TERAPIA
0 GŁOSÓW
dyslalia
0 GŁOSÓW
opóźniony rozwój mowy
5 GŁOSÓW
afazja
0 GŁOSÓW
jąkanie/niepłynność mówienia
2 GŁOSY
niedosłuch
0 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dzieci
11 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dorosłych
4 GŁOSY
inne
Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
Terapia z dorosłymi, ale planuję neurologopedię. GeriatriBiofeedbackneurologopediiElektrostymulacjiz dziedziny neurologopediimedycznych neurologicznychZ perspektywy kilku lat mogę powiedzieć że studia dały dobre podstawy i nie było braków. Neurologicznych u dorosłychPoruszanie się na rynku pracyMarketinguByło mało zagadnień z ortodoncji a dzisiaj co drugie dziecko nosi aparat bądź go potrzebuje.Dość mało o zaburzeniach neurolog. u dorosłych chociaż zdaję sobie sprawę że od tego typu zaburzeń jest spec. z neurologopedii.Było mało zagadnień z neurologopedii.Niczego nie brakowało moim zdaniemKonkretnego studium dyzatrii i afazji. To co jest zawarte w programie wydaje się być niepełne. Było mało o terapii z dorosłymi.
Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
Nie było za dużo żadnej tematyki, jak to na studiach niestacjonarnych. Psychologii Pedagogiki specjalnej i psychologii.pedagogiki specjalnejpedagogikiNigdy za dużo jezeli chodzi o logopedie przecież to tak szeroka dziedzina.Fizjologi itp.PedagogicznychZdecydowanie psychologii !!!Zaburzeń emocjonalnych u dzieci itp.Bardzo dużo pedagogiki ale to pewnie po kątem słuchaczy po studiach niepedagogicznych. Niestety nie chcieli przepisać mi ocen z przedmiotów pedagogicznych które miałam na magisterskich tłumacząc że to inna specyfika studiów. Dziwne bo jestem MAGISTREM 2 PEDAGOGIK i musiałam po raz drugi zaliczać ten sam materiał.Pedagogicznych. Nie każdy logopeda uczy w szkole przecież. O współpracy z NFZPedagogicznych.Psychologicznych i pedagogicznych.
Czym kończyły się studia?
18 GŁOSÓW
egzaminem
0 GŁOSÓW
obroną pracy dyplomowej
0 GŁOSÓW
pracą pisemną teoretyczną
4 GŁOSY
opisem przypadku
2 GŁOSY
inne
Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
Ciekawi, kompetentni i doświadczeni wykładający. Jak na wszystkich studiach, przydałoby się więcej praktyki. Mam wrażenie, że wykładowców większości uczrlni spotyka się częściej na dodatkowych kursach. Praktyki należy odbyć we własnym zakresie! Niestety nie jest łatwo o ich znalezienie. Środowiska logopedyczne stają się coraz bardziej zamkniętą kliką. Czyżby koledzy i koleżanki obawali się wykształconej konkurencji? Mimo że to niepubliczna uczelnia byłam pod dużym wrazeniem poziomu. Sama jestem wykładowcą w trakcie habilitacji. Lublin to w końcu kolebka polskiej logopedii. Polecam i Lublin i szkołę! Bardzo trudno znaleźć miejsce odbywania praktyk zawodowych. Odnoszę wrażenie że logopedzi boją się konkurencji.Praktyki należało odbyć we własnym zakresie. Nie jest łatwo o znalezienie miejsca gdzie można je odbyć. W Warszawie środowisko logopedów jest bardzo zamknięte. Jeżeli chodzi o stosunek do studentów - wręcz chamskie !zajecia praktyczne we wlasnym zakresieJestem w trakcie studiów 2 stopnia z polonistyki zatem forma z studiowania online jest dla mnie wybawieniem. Tylko praktyk jest bardzo dużo bo aż 200 godzin i trudno je znaleźć.4 semestry to jednak dużo jak na studia podyplomowe.Trzeba być bardzo zmotywowanym gdyż w dużym stopniu to samokształcenie a treści nie zawsze łatwe do przyswojenia. Wiem że teraz wykłady są w większości online. Ja jednak nie jestem do końca przekonana o takiej formie nauki.Nie warto ograniczać się do praktyk zawodowych w szkole co często się zdarza a zubaża bardzo wiedzę logopedyczną.Studia przez internet. Brakuje trochę kontaktu fizycznego z wykładowcą. Tutor też przez internet. Fakultet dla umiejących już studiować.Trudno o znalezienie dobrych praktyk zawodowych. Na studiach za dużo psychologii. Przecież każdy kto zaczyna te studia ma już większe lub mniejsze przygotowanie psychologiczne uzyskane na magisterskich bądź na studium doktoranckim. Stwierdzam dziwną tendencję u logopedów uzurpowania sobie kompetencji psychologicznych bądź psychoterapeutycznych. Nie na tym ta profesja polega przecież. Psycholog po dokształcaniu może być dobrym logopedą. Logopeda bez pełnych studiów psychologicznych będzie tylko karykaturą psychologa. Myślę że niesłusznie podstawowe studia logopedyczne są cały czas ubogie w treści dotyczące pracę z dorosłymi.W tej akurat uczelni ignorują twoje dotychczasowe kompetencje i musisz uczyć się od zera. Prywatna szkółka "podważa" i nie uznaje egzaminów uniwersyteckich. Musisz robić całą pedagogizację mimo że jesteś wykwalifikowanym pedagogiem. Jeżeli chodzi o tok stricte logopedyczny natomiast, to faktycznie mają go na wysokim poziomie ale powinni przepisywać przedmioty pedagogiczne i psychologiczne !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Logopedia to bardzo obszerna dyscyplina. Studia podyplomowe to tylko taki "spis treści" do tego co powinno się przyswoić. PolecamTrudno o dobre praktyki. Lepsi logopedzi wolą sie dzielić swoją wiedzą organizując BARDZO DROGIE szkolenia. Wspomaganie studiów wykładami internetowymi dało mi możliwość ukończenia tego kierunku. Inaczej mogłabym sobie tylko o tym pomarzyć. Pracuję na zmiany w oddziale i nie miałabym szansy by studiować z regularnymi zjazdami. Wykładowcy bardzo wymagający ale i życzliwi - szczególnie dla tych którzy łączą pracę z nauką. Nie wiem czy mogę o tym pisać w tym miejscu ale jeden wykładowca nie wpisał mi dwójki bym nie płaciła za poprawkę tylko kazał zdać w ciagu tygodnia. Byłam w szoku. Na uczelni gdzie studiowałam położnictwo było wręcz odwrotnie. Polecam z całego serca.Bardzo ciekawy kierunek. Polecam wszystkim nauczycielom o zainteresowaniach terapeutycznych. Uczelnia rozpaliła we mnie entuzjazm do logopedii i to że trzeba się ciągle rozwijać ! W tym miejscu chcę polecić z całego serca Komlogo. Myślałam że wykładowcy mają jakieś dochody z tytułu reklamowania tego portalu ale przekonałam się że to robią, bo to kapitalne i wspaniale przygotowane pomoce i szkolenia (może troszeczkę za drogie jak na portfel nauczyciela). Nie robię tu żadnej reklamy. Komlogo naprawdę pomaga bardzo by stać się profesjonalnym logopedą. Dziękuję i pozdrawiam serdecznie!Przewidzianych praktyk do odbycia było stanowczo za dużo. Pracując zawodowo staje się nie lada problemem ich zaliczenie. Do tego kierownik praktyk - służbistka, czepiała się do każdej błachostki.
Wypełnionych ankiet: 1
Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
0 GŁOSÓW
rozmowa kwalifikacyjna
0 GŁOSÓW
przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa
0 GŁOSÓW
przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty
1 GŁOS
przedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy
0 GŁOSÓW
nie było etapu weryfikacyjnego
0 GŁOSÓW
inne
Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW (0%)
1
0 GŁOSÓW (0%)
2
0 GŁOSÓW (0%)
3
0 GŁOSÓW (0%)
4
1 GŁOS (100%)
5
Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW (0%)
1
0 GŁOSÓW (0%)
2
0 GŁOSÓW (0%)
3
0 GŁOSÓW (0%)
4
1 GŁOS (100%)
5
Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
1 GŁOS
dyslalia
1 GŁOS
opóźniony rozwój mowy
1 GŁOS
afazja
1 GŁOS
jąkanie/niepłynność mówienia
1 GŁOS
niedosłuch
1 GŁOS
zaburzenia neurologiczne dzieci
1 GŁOS
zaburzenia neurologiczne dorosłych
0 GŁOSÓW
inne
TERAPIA
1 GŁOS
dyslalia
1 GŁOS
opóźniony rozwój mowy
1 GŁOS
afazja
1 GŁOS
jąkanie/niepłynność mówienia
1 GŁOS
niedosłuch
1 GŁOS
zaburzenia neurologiczne dzieci
1 GŁOS
zaburzenia neurologiczne dorosłych
0 GŁOSÓW
inne
Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
0 GŁOSÓW
dyslalia
0 GŁOSÓW
opóźniony rozwój mowy
0 GŁOSÓW
afazja
0 GŁOSÓW
jąkanie/niepłynność mówienia
0 GŁOSÓW
niedosłuch
0 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dzieci
0 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dorosłych
1 GŁOS
inne
TERAPIA
0 GŁOSÓW
dyslalia
0 GŁOSÓW
opóźniony rozwój mowy
0 GŁOSÓW
afazja
0 GŁOSÓW
jąkanie/niepłynność mówienia
0 GŁOSÓW
niedosłuch
0 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dzieci
0 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dorosłych
1 GŁOS
inne
Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
terapii grupowej
Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
Pedagogiki specjalnej ale ma świadomość że będąc pedagogiem specjalnym mogę być nieobiektywna.
Czym kończyły się studia?
1 GŁOS
egzaminem
0 GŁOSÓW
obroną pracy dyplomowej
0 GŁOSÓW
pracą pisemną teoretyczną
0 GŁOSÓW
opisem przypadku
0 GŁOSÓW
inne
Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
Mimo że online "podyplomówka" naprawdę na dobrym poziomie a miałam duże obawy bo w internecie różne opinie znalazłam. Koleżanka jest po Korczaku w Olsztynie (ze zjazdami na uczelni) i naprawdę nie ma wielkiej różnicy. Porównałyśmy i zakres materiału i same materiały do przerobienia. Powiem nawet że afazje, dyzartrie szkoła w Lublinie lepiej ma opracowane Praktyki zawodowe, jak w większości uczelni prywatnych trzeba zorganizować samemu. Ważne by podejść do nich poważnie. Teoria, nawet najlepsza, bez praktyk niewiele da ale to Państwo wiecie lepiej ode mnie.