wróć do zestawienia uczelni

Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu

studia podyplomowe

placówka publiczna, woj. wielkopolskie

Wypełnionych ankiet: 10

  1. Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
    6 GŁOSÓW
     
    rozmowa kwalifikacyjna
    6 GŁOSÓW
     
    przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa
    0 GŁOSÓW
     
    przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty
    5 GŁOSÓW
     
    przedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy
    0 GŁOSÓW
     
    nie było etapu weryfikacyjnego
    3 GŁOSY
     
    inne
    Odpowiedzi dla inne (zachowano oryginalną pisownię)Zaświadczenie od foniatry
    Foniatra
    LARYNGOLOGA
     
  2. Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
    1 GŁOS
    (10%)
     
    1
    1 GŁOS
    (10%)
     
    2
    2 GŁOSY
    (20%)
     
    3
    5 GŁOSÓW
    (50%)
     
    4
    1 GŁOS
    (10%)
     
    5
     
  3. Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
    2 GŁOSY
    (20%)
     
    1
    2 GŁOSY
    (20%)
     
    2
    4 GŁOSY
    (40%)
     
    3
    2 GŁOSY
    (20%)
     
    4
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    5
     
  4. Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?

    DIAGNOZA

    6 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    4 GŁOSY
     
    opóźniony rozwój mowy
    2 GŁOSY
     
    afazja
    1 GŁOS
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    0 GŁOSÓW
     
    niedosłuch
    1 GŁOS
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    2 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    0 GŁOSÓW
     
    inne

    TERAPIA

    5 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    5 GŁOSÓW
     
    opóźniony rozwój mowy
    3 GŁOSY
     
    afazja
    1 GŁOS
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    0 GŁOSÓW
     
    niedosłuch
    1 GŁOS
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    2 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    0 GŁOSÓW
     
    inne
     
  5. Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?

    DIAGNOZA

    2 GŁOSY
     
    dyslalia
    3 GŁOSY
     
    opóźniony rozwój mowy
    2 GŁOSY
     
    afazja
    5 GŁOSÓW
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    3 GŁOSY
     
    niedosłuch
    7 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    3 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    0 GŁOSÓW
     
    inne

    TERAPIA

    3 GŁOSY
     
    dyslalia
    3 GŁOSY
     
    opóźniony rozwój mowy
    2 GŁOSY
     
    afazja
    5 GŁOSÓW
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    5 GŁOSÓW
     
    niedosłuch
    6 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    3 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    0 GŁOSÓW
     
    inne
     
  6. Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
    masaż logopedyczny, więcej zagadnień z zakresu terapii osób dorosłych
    Praktycznych zajęć, metodyki pracy
    Ankyloglossia
    Praktycznych
    Praktyki
    zaburzenia u dorosłych np. po udarach
    Etapy wywoływania poszczególnych głosek. We wszytskim brakowało praktycznych wskazówek
    brakowało zaangażowania i przygotowania praktycznego prowadzacych
    zbyt mało o praktyczne wczesnej interwencji logopedycznej oraz praktycznie o dysfagii
    Brakowało mi zajęć praktycznych, ukierunkowujących na pracę z różnym pacjentem. Mało było również o elizjach.
     
  7. Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
    suchych wykładów teoretyków z lat 80.
    Historíi logopedycznej
    Biomedycznych podstaw logopedii
    Bardzo szczegółowo omówiono anatomię
    autyzm, zespół downa
    Za dużo suchej teorii, która nic nie wnosi do pracy praktycznej logopedy
    brakowało zaangażowania i przygotowania praktycznego prowadzacych
    Na studiach nie zagadnień, których w mojej opinii byłoby zbyt dużo.
     
  8. Czym kończyły się studia?
    10 GŁOSÓW
     
    egzaminem
    0 GŁOSÓW
     
    obroną pracy dyplomowej
    0 GŁOSÓW
     
    pracą pisemną teoretyczną
    0 GŁOSÓW
     
    opisem przypadku
    1 GŁOS
     
    inne
    Odpowiedzi dla inne (zachowano oryginalną pisownię)Diagnozą logopedyczną wybranego przypadku
     
  9. Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
    Tuż po zakończeniu przeze mnie studiów, znacznie zmieniły się tam standardy kształcenia, inny kierownik studiów, inni wykładowcy - tacy do ktorych ja po ukończeniu studiów musialam pójść na szkolenia.
    Świetne kierownictwo, kadrze starszych wykładowców brakowało wiedzy na temat najnowszych metod terapii ORM, dyslalii.
    Studia skupiają się tylko i wyłącznie na wiedzy teoretycznej, która w większości skupia się na wiedzy niewykorzystywanej w zawodzie logopedy. Brak jest zajęć praktycznych na studiach
     

Wypełnionych ankiet: 16

  1. Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
    13 GŁOSÓW
     
    rozmowa kwalifikacyjna
    8 GŁOSÓW
     
    przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa
    4 GŁOSY
     
    przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty
    9 GŁOSÓW
     
    przedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy
    0 GŁOSÓW
     
    nie było etapu weryfikacyjnego
    4 GŁOSY
     
    inne
    Odpowiedzi dla inne (zachowano oryginalną pisownię)zaświadczenie foniatry
    w trakcie rekrutacji byłam badana przez foniatrę oraz logopedę
    zaświadczenie lekarskie od laryngologa
    rozmowa kwlifikacyjna z foniatrą, badanie logopedyczne
     
  2. Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    1
    1 GŁOS
    (6,25%)
     
    2
    5 GŁOSÓW
    (31,25%)
     
    3
    4 GŁOSY
    (25%)
     
    4
    6 GŁOSÓW
    (37,5%)
     
    5
     
  3. Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
    1 GŁOS
    (6,25%)
     
    1
    3 GŁOSY
    (18,75%)
     
    2
    5 GŁOSÓW
    (31,25%)
     
    3
    4 GŁOSY
    (25%)
     
    4
    3 GŁOSY
    (18,75%)
     
    5
     
  4. Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?

    DIAGNOZA

    15 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    11 GŁOSÓW
     
    opóźniony rozwój mowy
    5 GŁOSÓW
     
    afazja
    8 GŁOSÓW
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    7 GŁOSÓW
     
    niedosłuch
    1 GŁOS
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    1 GŁOS
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    0 GŁOSÓW
     
    inne

    TERAPIA

    14 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    8 GŁOSÓW
     
    opóźniony rozwój mowy
    5 GŁOSÓW
     
    afazja
    5 GŁOSÓW
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    6 GŁOSÓW
     
    niedosłuch
    2 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    1 GŁOS
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    1 GŁOS
     
    inne
    Odpowiedzi dla inne (zachowano oryginalną pisownię)praca z osobami po tracheotomi
     
  5. Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?

    DIAGNOZA

    0 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    2 GŁOSY
     
    opóźniony rozwój mowy
    7 GŁOSÓW
     
    afazja
    4 GŁOSY
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    3 GŁOSY
     
    niedosłuch
    10 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    10 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    0 GŁOSÓW
     
    inne

    TERAPIA

    0 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    2 GŁOSY
     
    opóźniony rozwój mowy
    8 GŁOSÓW
     
    afazja
    9 GŁOSÓW
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    4 GŁOSY
     
    niedosłuch
    12 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    12 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    0 GŁOSÓW
     
    inne
     
  6. Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
    praktyki
    audiologii
    wówczas było bardzo mało praktyki, wiem że to się znacznie zmieniło.
    nie pamietam. studia były tylko wskazówką do dalszego dokształcania nie było SI, ORM, jakania, technik oddechowych, zaburzeń karmienia
    przede wszystkim praktycznych
    Niczego nie brakowało, teoretycznie bardzo dobre przygotowywanie. Doskonała podbudowa teoretyczna pozwoliła mi na dalszą nauke i poszerzanie warsztatu w praktyce.
    Fonologia i fonetyka
    Praktycznych
    Zbyt mało praktycznych ćwiczeń i opisów metod w terapii
    Bilingwizm, autyzm,aac, mało było o orm
    Mam poczucie, że za mało było zajęć praktycznych, przykładów, filmików ukazujących terapię, takie poglądowe zadania. Teraz, po 10 latach po ukończeniu studiów i pracy w oświacie mogę powiedzieć, że czuję się pewna swojego zawodu. Może warto by było mieć zajęcia z logorytmiki i zajęć dla zupełnie malutkich dzieci. Zabrakło też podejścia logopedycznego dla dorosłych - szczególnie afatyków.
    neurologopedycznych praktycznych
    Praktycznych rad krok po kroku jak prowadzić terapię
    prakrtyki
     
  7. Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
    teorii
    zagadnień fonetyki
    np.pielęgniarstwo?
    wykładów zamiast ćwiczeń
    Z zakresu tematów pobocznych, np logopedii artystycznej.
    Medyczne podstawy rozwoju
    Zbyt dużo niepotrzebnej teorii
    Praca z osobami z niepełnosprawnością.
    Uważam, że teorii było dużo, ale jest ona też potrzebna. Niepotrzebne były przedmioty prowadzone przez osoby zupełnie nie związane z logopedią.
    jakiejs dziwnej teorii , która zabrała cenne godziny a nigdy do niczego sie nie przydala to z perspektywy czasu, a wtedy to jakies nudy, prowadzonej przej ..........
    teorii
     
  8. Czym kończyły się studia?
    13 GŁOSÓW
     
    egzaminem
    4 GŁOSY
     
    obroną pracy dyplomowej
    1 GŁOS
     
    pracą pisemną teoretyczną
    1 GŁOS
     
    opisem przypadku
    1 GŁOS
     
    inne
    Odpowiedzi dla inne (zachowano oryginalną pisownię)nie pamiętam
     
  9. Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
    Same studia nie przygotowały wystarczająco do podjęcia pracy. Niezbędną wiedzę przekazała mi pani opiekunka praktyk, które sama musiałam sobie zorganizować, choć może to i lepiej.
    Liczba praktyk zbyt mała, natomiast w toku studiow było dużo zajec praktycznych, nawet z anatomii.
    Bardzo przydatne warsztaty praktyczne w szpitalu
    Była słaba organizacja i przestarzały program, różni prowadzący- i świetni i z przypadku. Praktyk 25 godzin (przed zmianą).
    Studia te dały mi podstawy do pracy, jednak miałam poczucie, że trzeba jeszcze dużo się nauczyć i kształcić dodatkowo - i tak też czyniłam.
    Właściwie wszystkie zagadnienia od nowa przerabiałam na kursach i kolejnych studiach, a i pod wzgledem formalnym bałagan w indeksie ponad 600 godzin na swiadectwie 595 pomimo obietnicy kierownika o 600 Pozrażka