Ta strona używa plików Cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Szczegóły dotyczące celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce znajdziesz w Polityce Prywatności.
Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
6 GŁOSÓW
rozmowa kwalifikacyjna
6 GŁOSÓW
przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa
0 GŁOSÓW
przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty
5 GŁOSÓW
przedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy
0 GŁOSÓW
nie było etapu weryfikacyjnego
3 GŁOSY
inne
Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
1 GŁOS (10%)
1
1 GŁOS (10%)
2
2 GŁOSY (20%)
3
5 GŁOSÓW (50%)
4
1 GŁOS (10%)
5
Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
2 GŁOSY (20%)
1
2 GŁOSY (20%)
2
4 GŁOSY (40%)
3
2 GŁOSY (20%)
4
0 GŁOSÓW (0%)
5
Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
6 GŁOSÓW
dyslalia
4 GŁOSY
opóźniony rozwój mowy
2 GŁOSY
afazja
1 GŁOS
jąkanie/niepłynność mówienia
0 GŁOSÓW
niedosłuch
1 GŁOS
zaburzenia neurologiczne dzieci
2 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dorosłych
0 GŁOSÓW
inne
TERAPIA
5 GŁOSÓW
dyslalia
5 GŁOSÓW
opóźniony rozwój mowy
3 GŁOSY
afazja
1 GŁOS
jąkanie/niepłynność mówienia
0 GŁOSÓW
niedosłuch
1 GŁOS
zaburzenia neurologiczne dzieci
2 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dorosłych
0 GŁOSÓW
inne
Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
2 GŁOSY
dyslalia
3 GŁOSY
opóźniony rozwój mowy
2 GŁOSY
afazja
5 GŁOSÓW
jąkanie/niepłynność mówienia
3 GŁOSY
niedosłuch
7 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dzieci
3 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dorosłych
0 GŁOSÓW
inne
TERAPIA
3 GŁOSY
dyslalia
3 GŁOSY
opóźniony rozwój mowy
2 GŁOSY
afazja
5 GŁOSÓW
jąkanie/niepłynność mówienia
5 GŁOSÓW
niedosłuch
6 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dzieci
3 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dorosłych
0 GŁOSÓW
inne
Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
masaż logopedyczny, więcej zagadnień z zakresu terapii osób dorosłychPraktycznych zajęć, metodyki pracyAnkyloglossiaPraktycznych Praktykizaburzenia u dorosłych np. po udarachEtapy wywoływania poszczególnych głosek. We wszytskim brakowało praktycznych wskazówek brakowało zaangażowania i przygotowania praktycznego prowadzacychzbyt mało o praktyczne wczesnej interwencji logopedycznej oraz praktycznie o dysfagiiBrakowało mi zajęć praktycznych, ukierunkowujących na pracę z różnym pacjentem. Mało było również o elizjach.
Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
suchych wykładów teoretyków z lat 80.Historíi logopedycznejBiomedycznych podstaw logopediiBardzo szczegółowo omówiono anatomięautyzm, zespół downaZa dużo suchej teorii, która nic nie wnosi do pracy praktycznej logopedy brakowało zaangażowania i przygotowania praktycznego prowadzacychNa studiach nie zagadnień, których w mojej opinii byłoby zbyt dużo.
Czym kończyły się studia?
10 GŁOSÓW
egzaminem
0 GŁOSÓW
obroną pracy dyplomowej
0 GŁOSÓW
pracą pisemną teoretyczną
0 GŁOSÓW
opisem przypadku
1 GŁOS
inne
Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
Tuż po zakończeniu przeze mnie studiów, znacznie zmieniły się tam standardy kształcenia, inny kierownik studiów, inni wykładowcy - tacy do ktorych ja po ukończeniu studiów musialam pójść na szkolenia.Świetne kierownictwo, kadrze starszych wykładowców brakowało wiedzy na temat najnowszych metod terapii ORM, dyslalii. Studia skupiają się tylko i wyłącznie na wiedzy teoretycznej, która w większości skupia się na wiedzy niewykorzystywanej w zawodzie logopedy. Brak jest zajęć praktycznych na studiach
Wypełnionych ankiet: 16
Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
13 GŁOSÓW
rozmowa kwalifikacyjna
8 GŁOSÓW
przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa
4 GŁOSY
przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty
9 GŁOSÓW
przedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy
0 GŁOSÓW
nie było etapu weryfikacyjnego
4 GŁOSY
inne
Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW (0%)
1
1 GŁOS (6%)
2
5 GŁOSÓW (31%)
3
4 GŁOSY (25%)
4
6 GŁOSÓW (38%)
5
Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
1 GŁOS (6%)
1
3 GŁOSY (19%)
2
5 GŁOSÓW (31%)
3
4 GŁOSY (25%)
4
3 GŁOSY (19%)
5
Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
15 GŁOSÓW
dyslalia
11 GŁOSÓW
opóźniony rozwój mowy
5 GŁOSÓW
afazja
8 GŁOSÓW
jąkanie/niepłynność mówienia
7 GŁOSÓW
niedosłuch
1 GŁOS
zaburzenia neurologiczne dzieci
1 GŁOS
zaburzenia neurologiczne dorosłych
0 GŁOSÓW
inne
TERAPIA
14 GŁOSÓW
dyslalia
8 GŁOSÓW
opóźniony rozwój mowy
5 GŁOSÓW
afazja
5 GŁOSÓW
jąkanie/niepłynność mówienia
6 GŁOSÓW
niedosłuch
2 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dzieci
1 GŁOS
zaburzenia neurologiczne dorosłych
1 GŁOS
inne
Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
0 GŁOSÓW
dyslalia
2 GŁOSY
opóźniony rozwój mowy
7 GŁOSÓW
afazja
4 GŁOSY
jąkanie/niepłynność mówienia
3 GŁOSY
niedosłuch
10 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dzieci
10 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dorosłych
0 GŁOSÓW
inne
TERAPIA
0 GŁOSÓW
dyslalia
2 GŁOSY
opóźniony rozwój mowy
8 GŁOSÓW
afazja
9 GŁOSÓW
jąkanie/niepłynność mówienia
4 GŁOSY
niedosłuch
12 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dzieci
12 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dorosłych
0 GŁOSÓW
inne
Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
praktykiaudiologiiwówczas było bardzo mało praktyki, wiem że to się znacznie zmieniło. nie pamietam. studia były tylko wskazówką do dalszego dokształcania nie było SI, ORM, jakania, technik oddechowych, zaburzeń karmieniaprzede wszystkim praktycznychNiczego nie brakowało, teoretycznie bardzo dobre przygotowywanie. Doskonała podbudowa teoretyczna pozwoliła mi na dalszą nauke i poszerzanie warsztatu w praktyce.Fonologia i fonetykaPraktycznychZbyt mało praktycznych ćwiczeń i opisów metod w terapiiBilingwizm, autyzm,aac, mało było o ormMam poczucie, że za mało było zajęć praktycznych, przykładów, filmików ukazujących terapię, takie poglądowe zadania. Teraz, po 10 latach po ukończeniu studiów i pracy w oświacie mogę powiedzieć, że czuję się pewna swojego zawodu. Może warto by było mieć zajęcia z logorytmiki i zajęć dla zupełnie malutkich dzieci. Zabrakło też podejścia logopedycznego dla dorosłych - szczególnie afatyków. neurologopedycznych praktycznychPraktycznych rad krok po kroku jak prowadzić terapięprakrtyki
Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
teorii zagadnień fonetykinp.pielęgniarstwo?wykładów zamiast ćwiczeńZ zakresu tematów pobocznych, np logopedii artystycznej. Medyczne podstawy rozwojuZbyt dużo niepotrzebnej teoriiPraca z osobami z niepełnosprawnością.Uważam, że teorii było dużo, ale jest ona też potrzebna. Niepotrzebne były przedmioty prowadzone przez osoby zupełnie nie związane z logopedią.jakiejs dziwnej teorii , która zabrała cenne godziny a nigdy do niczego sie nie przydala to z perspektywy czasu, a wtedy to jakies nudy, prowadzonej przej ..........teorii
Czym kończyły się studia?
13 GŁOSÓW
egzaminem
4 GŁOSY
obroną pracy dyplomowej
1 GŁOS
pracą pisemną teoretyczną
1 GŁOS
opisem przypadku
1 GŁOS
inne
Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
Same studia nie przygotowały wystarczająco do podjęcia pracy. Niezbędną wiedzę przekazała mi pani opiekunka praktyk, które sama musiałam sobie zorganizować, choć może to i lepiej. Liczba praktyk zbyt mała, natomiast w toku studiow było dużo zajec praktycznych, nawet z anatomii.Bardzo przydatne warsztaty praktyczne w szpitaluByła słaba organizacja i przestarzały program, różni prowadzący- i świetni i z przypadku. Praktyk 25 godzin (przed zmianą).Studia te dały mi podstawy do pracy, jednak miałam poczucie, że trzeba jeszcze dużo się nauczyć i kształcić dodatkowo - i tak też czyniłam.Właściwie wszystkie zagadnienia od nowa przerabiałam na kursach i kolejnych studiach, a i pod wzgledem formalnym bałagan w indeksie ponad 600 godzin na swiadectwie 595 pomimo obietnicy kierownika o 600 Pozrażka