wróć do zestawienia uczelni
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
studia podyplomowe
placówka publiczna, woj. wielkopolskie
Wypełnionych ankiet: 10
- Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
6 GŁOSÓWrozmowa kwalifikacyjna6 GŁOSÓWprzedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa0 GŁOSÓWprzedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty5 GŁOSÓWprzedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy0 GŁOSÓWnie było etapu weryfikacyjnego3 GŁOSYinne
- Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
1 GŁOS
(10%)11 GŁOS
(10%)22 GŁOSY
(20%)35 GŁOSÓW
(50%)41 GŁOS
(10%)5 - Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
2 GŁOSY
(20%)12 GŁOSY
(20%)24 GŁOSY
(40%)32 GŁOSY
(20%)40 GŁOSÓW
(0%)5 - Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
6 GŁOSÓWdyslalia4 GŁOSYopóźniony rozwój mowy2 GŁOSYafazja1 GŁOSjąkanie/niepłynność mówienia0 GŁOSÓWniedosłuch1 GŁOSzaburzenia neurologiczne dzieci2 GŁOSYzaburzenia neurologiczne dorosłych0 GŁOSÓWinneTERAPIA
5 GŁOSÓWdyslalia5 GŁOSÓWopóźniony rozwój mowy3 GŁOSYafazja1 GŁOSjąkanie/niepłynność mówienia0 GŁOSÓWniedosłuch1 GŁOSzaburzenia neurologiczne dzieci2 GŁOSYzaburzenia neurologiczne dorosłych0 GŁOSÓWinne - Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
2 GŁOSYdyslalia3 GŁOSYopóźniony rozwój mowy2 GŁOSYafazja5 GŁOSÓWjąkanie/niepłynność mówienia3 GŁOSYniedosłuch7 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dzieci3 GŁOSYzaburzenia neurologiczne dorosłych0 GŁOSÓWinneTERAPIA
3 GŁOSYdyslalia3 GŁOSYopóźniony rozwój mowy2 GŁOSYafazja5 GŁOSÓWjąkanie/niepłynność mówienia5 GŁOSÓWniedosłuch6 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dzieci3 GŁOSYzaburzenia neurologiczne dorosłych0 GŁOSÓWinne - Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
masaż logopedyczny, więcej zagadnień z zakresu terapii osób dorosłych
Praktycznych zajęć, metodyki pracy
Ankyloglossia
Praktycznych
Praktyki
zaburzenia u dorosłych np. po udarach
Etapy wywoływania poszczególnych głosek. We wszytskim brakowało praktycznych wskazówek
brakowało zaangażowania i przygotowania praktycznego prowadzacych
zbyt mało o praktyczne wczesnej interwencji logopedycznej oraz praktycznie o dysfagii
Brakowało mi zajęć praktycznych, ukierunkowujących na pracę z różnym pacjentem. Mało było również o elizjach. - Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
suchych wykładów teoretyków z lat 80.
Historíi logopedycznej
Biomedycznych podstaw logopedii
Bardzo szczegółowo omówiono anatomię
autyzm, zespół downa
Za dużo suchej teorii, która nic nie wnosi do pracy praktycznej logopedy
brakowało zaangażowania i przygotowania praktycznego prowadzacych
Na studiach nie zagadnień, których w mojej opinii byłoby zbyt dużo. - Czym kończyły się studia?
10 GŁOSÓWegzaminem0 GŁOSÓWobroną pracy dyplomowej0 GŁOSÓWpracą pisemną teoretyczną0 GŁOSÓWopisem przypadku1 GŁOSinne
- Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
Tuż po zakończeniu przeze mnie studiów, znacznie zmieniły się tam standardy kształcenia, inny kierownik studiów, inni wykładowcy - tacy do ktorych ja po ukończeniu studiów musialam pójść na szkolenia.
Świetne kierownictwo, kadrze starszych wykładowców brakowało wiedzy na temat najnowszych metod terapii ORM, dyslalii.
Studia skupiają się tylko i wyłącznie na wiedzy teoretycznej, która w większości skupia się na wiedzy niewykorzystywanej w zawodzie logopedy. Brak jest zajęć praktycznych na studiach
Wypełnionych ankiet: 16
- Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
13 GŁOSÓWrozmowa kwalifikacyjna8 GŁOSÓWprzedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa4 GŁOSYprzedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty9 GŁOSÓWprzedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy0 GŁOSÓWnie było etapu weryfikacyjnego4 GŁOSYinne
- Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW
(0%)11 GŁOS
(6,25%)25 GŁOSÓW
(31,25%)34 GŁOSY
(25%)46 GŁOSÓW
(37,5%)5 - Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
1 GŁOS
(6,25%)13 GŁOSY
(18,75%)25 GŁOSÓW
(31,25%)34 GŁOSY
(25%)43 GŁOSY
(18,75%)5 - Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
15 GŁOSÓWdyslalia11 GŁOSÓWopóźniony rozwój mowy5 GŁOSÓWafazja8 GŁOSÓWjąkanie/niepłynność mówienia7 GŁOSÓWniedosłuch1 GŁOSzaburzenia neurologiczne dzieci1 GŁOSzaburzenia neurologiczne dorosłych0 GŁOSÓWinneTERAPIA
14 GŁOSÓWdyslalia8 GŁOSÓWopóźniony rozwój mowy5 GŁOSÓWafazja5 GŁOSÓWjąkanie/niepłynność mówienia6 GŁOSÓWniedosłuch2 GŁOSYzaburzenia neurologiczne dzieci1 GŁOSzaburzenia neurologiczne dorosłych1 GŁOSinne - Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
0 GŁOSÓWdyslalia2 GŁOSYopóźniony rozwój mowy7 GŁOSÓWafazja4 GŁOSYjąkanie/niepłynność mówienia3 GŁOSYniedosłuch10 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dzieci10 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dorosłych0 GŁOSÓWinneTERAPIA
0 GŁOSÓWdyslalia2 GŁOSYopóźniony rozwój mowy8 GŁOSÓWafazja9 GŁOSÓWjąkanie/niepłynność mówienia4 GŁOSYniedosłuch12 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dzieci12 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dorosłych0 GŁOSÓWinne - Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
praktyki
audiologii
wówczas było bardzo mało praktyki, wiem że to się znacznie zmieniło.
nie pamietam. studia były tylko wskazówką do dalszego dokształcania nie było SI, ORM, jakania, technik oddechowych, zaburzeń karmienia
przede wszystkim praktycznych
Niczego nie brakowało, teoretycznie bardzo dobre przygotowywanie. Doskonała podbudowa teoretyczna pozwoliła mi na dalszą nauke i poszerzanie warsztatu w praktyce.
Fonologia i fonetyka
Praktycznych
Zbyt mało praktycznych ćwiczeń i opisów metod w terapii
Bilingwizm, autyzm,aac, mało było o orm
Mam poczucie, że za mało było zajęć praktycznych, przykładów, filmików ukazujących terapię, takie poglądowe zadania. Teraz, po 10 latach po ukończeniu studiów i pracy w oświacie mogę powiedzieć, że czuję się pewna swojego zawodu. Może warto by było mieć zajęcia z logorytmiki i zajęć dla zupełnie malutkich dzieci. Zabrakło też podejścia logopedycznego dla dorosłych - szczególnie afatyków.
neurologopedycznych praktycznych
Praktycznych rad krok po kroku jak prowadzić terapię
prakrtyki - Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
teorii
zagadnień fonetyki
np.pielęgniarstwo?
wykładów zamiast ćwiczeń
Z zakresu tematów pobocznych, np logopedii artystycznej.
Medyczne podstawy rozwoju
Zbyt dużo niepotrzebnej teorii
Praca z osobami z niepełnosprawnością.
Uważam, że teorii było dużo, ale jest ona też potrzebna. Niepotrzebne były przedmioty prowadzone przez osoby zupełnie nie związane z logopedią.
jakiejs dziwnej teorii , która zabrała cenne godziny a nigdy do niczego sie nie przydala to z perspektywy czasu, a wtedy to jakies nudy, prowadzonej przej ..........
teorii - Czym kończyły się studia?
13 GŁOSÓWegzaminem4 GŁOSYobroną pracy dyplomowej1 GŁOSpracą pisemną teoretyczną1 GŁOSopisem przypadku1 GŁOSinne
- Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
Same studia nie przygotowały wystarczająco do podjęcia pracy. Niezbędną wiedzę przekazała mi pani opiekunka praktyk, które sama musiałam sobie zorganizować, choć może to i lepiej.
Liczba praktyk zbyt mała, natomiast w toku studiow było dużo zajec praktycznych, nawet z anatomii.
Bardzo przydatne warsztaty praktyczne w szpitalu
Była słaba organizacja i przestarzały program, różni prowadzący- i świetni i z przypadku. Praktyk 25 godzin (przed zmianą).
Studia te dały mi podstawy do pracy, jednak miałam poczucie, że trzeba jeszcze dużo się nauczyć i kształcić dodatkowo - i tak też czyniłam.
Właściwie wszystkie zagadnienia od nowa przerabiałam na kursach i kolejnych studiach, a i pod wzgledem formalnym bałagan w indeksie ponad 600 godzin na swiadectwie 595 pomimo obietnicy kierownika o 600 Pozrażka