wróć do zestawienia uczelni

Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie

studia licencjackie

placówka publiczna, woj. warmińsko-mazurskie

Wypełnionych ankiet: 7

  1. Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
    5 GŁOSÓW
     
    rozmowa kwalifikacyjna
    1 GŁOS
     
    przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa
    0 GŁOSÓW
     
    przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty
    2 GŁOSY
     
    przedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy
    0 GŁOSÓW
     
    nie było etapu weryfikacyjnego
    0 GŁOSÓW
     
    inne
     
  2. Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    1
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    2
    1 GŁOS
    (14,29%)
     
    3
    4 GŁOSY
    (57,14%)
     
    4
    2 GŁOSY
    (28,57%)
     
    5
     
  3. Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    1
    3 GŁOSY
    (42,86%)
     
    2
    3 GŁOSY
    (42,86%)
     
    3
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    4
    1 GŁOS
    (14,29%)
     
    5
     
  4. Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?

    DIAGNOZA

    6 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    6 GŁOSÓW
     
    opóźniony rozwój mowy
    1 GŁOS
     
    afazja
    3 GŁOSY
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    3 GŁOSY
     
    niedosłuch
    2 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    1 GŁOS
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    0 GŁOSÓW
     
    inne

    TERAPIA

    6 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    4 GŁOSY
     
    opóźniony rozwój mowy
    0 GŁOSÓW
     
    afazja
    2 GŁOSY
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    0 GŁOSÓW
     
    niedosłuch
    1 GŁOS
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    1 GŁOS
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    0 GŁOSÓW
     
    inne
     
  5. Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?

    DIAGNOZA

    0 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    0 GŁOSÓW
     
    opóźniony rozwój mowy
    2 GŁOSY
     
    afazja
    0 GŁOSÓW
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    3 GŁOSY
     
    niedosłuch
    4 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    5 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    0 GŁOSÓW
     
    inne

    TERAPIA

    0 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    2 GŁOSY
     
    opóźniony rozwój mowy
    4 GŁOSY
     
    afazja
    0 GŁOSÓW
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    4 GŁOSY
     
    niedosłuch
    5 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    4 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    0 GŁOSÓW
     
    inne
     
  6. Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
    Odnośnie terapii osób z różnymi niepełnosprawnościami, a także pracy z dziećmi z mutyzmem wybiórczym
    Praca z pacjentem niechętnym do współpracy, więcej zagadniej psychologicznych
    Zagadnień związanych z zaburzeniami neurologicznymi u dzieci
    Niedosłuch, SLI
    Informacji na temat wczesnej interwencji logopedycznej (Za mało przedmiotów na ten temat)
    zagadnień medycznych, związanych z zaburzeniami neurologicznymi oraz wadami związanymi z audiologią i ortodoncją
     
  7. Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
    Niczego nie było za dużo. Uważam, że utrwalania wiedzy nigdy nie jest za dużo.
    Niepotrzebnych przedmiotów modułowych, przedmiotów o debatach, autoprezentacji. Były to przemioty, które mogły być zrealizowane w jednym semestrze, tylko z najważniejszymi zagadnieniami, a ciągnęły się przez całe studia, zajmując czas, który mógł być przeznaczony na rzeczy praktyczne.
    Pedagogicznych
    Niepełnosprawność, logopedia medialna, jery, językoznastwo
    Za dużo przedmiotów takich polonistycznych jak np. Ortografia
    zagadnień językowych (teoria, która wypada z głowy zaraz po zaliczeniu)
     
  8. Czym kończyły się studia?
    0 GŁOSÓW
     
    egzaminem
    7 GŁOSÓW
     
    obroną pracy dyplomowej
    0 GŁOSÓW
     
    pracą pisemną teoretyczną
    1 GŁOS
     
    opisem przypadku
    0 GŁOSÓW
     
    inne
     
  9. Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
    Studia były bardzo ciekawe i intensywne. Praktyki zaś zależały tylko i wyłącznie od studenta i tego, gdzie udało mu się je odbyć.
    Studia te niestety ugasiły mój zapał do logopedii przez niepotrzebne przedmioty, robienie pomocy logopedycznych i prezentacji na większości przedmiotów zamiast poświęceniu czasu na praktykę. Nie czuję się przygotowana do wykonywania samodzielnie zawodu logopedy po 3 latach studiów niestety.
    Same studia nie przygotowują do zawodu.
    Uważam ze bardzo fajnie praktycznie uniwersytet przygotowuje do pracy. Wyjścia do przedszkola, wizyty w Uniwersyteckim Szpitalu w klinice Budzik dla dorosłych. Możliwość obserwacji, ale również zbadania pacjentów za pomocą np. Cyber oka.
     

Wypełnionych ankiet: 0

Brak danych