- Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa
przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty
przedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy
nie było etapu weryfikacyjnego
- Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
- Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
- Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
jąkanie/niepłynność mówienia
zaburzenia neurologiczne dzieci
zaburzenia neurologiczne dorosłych
TERAPIA
jąkanie/niepłynność mówienia
zaburzenia neurologiczne dzieci
zaburzenia neurologiczne dorosłych
- Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
jąkanie/niepłynność mówienia
zaburzenia neurologiczne dzieci
zaburzenia neurologiczne dorosłych
TERAPIA
jąkanie/niepłynność mówienia
zaburzenia neurologiczne dzieci
zaburzenia neurologiczne dorosłych
- Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
Odnośnie terapii osób z różnymi niepełnosprawnościami, a także pracy z dziećmi z mutyzmem wybiórczym
Praca z pacjentem niechętnym do współpracy, więcej zagadniej psychologicznych
Zagadnień związanych z zaburzeniami neurologicznymi u dzieci
Niedosłuch, SLI
Informacji na temat wczesnej interwencji logopedycznej (Za mało przedmiotów na ten temat)
zagadnień medycznych, związanych z zaburzeniami neurologicznymi oraz wadami związanymi z audiologią i ortodoncją
- Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
Niczego nie było za dużo. Uważam, że utrwalania wiedzy nigdy nie jest za dużo.
Niepotrzebnych przedmiotów modułowych, przedmiotów o debatach, autoprezentacji. Były to przemioty, które mogły być zrealizowane w jednym semestrze, tylko z najważniejszymi zagadnieniami, a ciągnęły się przez całe studia, zajmując czas, który mógł być przeznaczony na rzeczy praktyczne.
Pedagogicznych
Niepełnosprawność, logopedia medialna, jery, językoznastwo
Za dużo przedmiotów takich polonistycznych jak np. Ortografia
zagadnień językowych (teoria, która wypada z głowy zaraz po zaliczeniu)
- Czym kończyły się studia?
pracą pisemną teoretyczną
- Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
Studia były bardzo ciekawe i intensywne. Praktyki zaś zależały tylko i wyłącznie od studenta i tego, gdzie udało mu się je odbyć.
Studia te niestety ugasiły mój zapał do logopedii przez niepotrzebne przedmioty, robienie pomocy logopedycznych i prezentacji na większości przedmiotów zamiast poświęceniu czasu na praktykę. Nie czuję się przygotowana do wykonywania samodzielnie zawodu logopedy po 3 latach studiów niestety.
Same studia nie przygotowują do zawodu.
Uważam ze bardzo fajnie praktycznie uniwersytet przygotowuje do pracy. Wyjścia do przedszkola, wizyty w Uniwersyteckim Szpitalu w klinice Budzik dla dorosłych. Możliwość obserwacji, ale również zbadania pacjentów za pomocą np. Cyber oka.