Ta strona używa plików Cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Szczegóły dotyczące celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce znajdziesz w Polityce Prywatności.
Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
5 GŁOSÓW
rozmowa kwalifikacyjna
1 GŁOS
przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa
0 GŁOSÓW
przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty
0 GŁOSÓW
przedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy
0 GŁOSÓW
nie było etapu weryfikacyjnego
2 GŁOSY
inne
Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW (0%)
1
1 GŁOS (20%)
2
3 GŁOSY (60%)
3
1 GŁOS (20%)
4
0 GŁOSÓW (0%)
5
Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
2 GŁOSY (40%)
1
1 GŁOS (20%)
2
2 GŁOSY (40%)
3
0 GŁOSÓW (0%)
4
0 GŁOSÓW (0%)
5
Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
4 GŁOSY
dyslalia
1 GŁOS
opóźniony rozwój mowy
1 GŁOS
afazja
0 GŁOSÓW
jąkanie/niepłynność mówienia
2 GŁOSY
niedosłuch
0 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dzieci
0 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dorosłych
1 GŁOS
inne
TERAPIA
3 GŁOSY
dyslalia
1 GŁOS
opóźniony rozwój mowy
1 GŁOS
afazja
0 GŁOSÓW
jąkanie/niepłynność mówienia
2 GŁOSY
niedosłuch
0 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dzieci
0 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dorosłych
1 GŁOS
inne
Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
1 GŁOS
dyslalia
4 GŁOSY
opóźniony rozwój mowy
3 GŁOSY
afazja
5 GŁOSÓW
jąkanie/niepłynność mówienia
2 GŁOSY
niedosłuch
4 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dzieci
3 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dorosłych
1 GŁOS
inne
TERAPIA
1 GŁOS
dyslalia
4 GŁOSY
opóźniony rozwój mowy
2 GŁOSY
afazja
5 GŁOSÓW
jąkanie/niepłynność mówienia
2 GŁOSY
niedosłuch
3 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dzieci
3 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dorosłych
1 GŁOS
inne
Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
Tematyka jąkania, zagadnienia APD, dyzartria; nowsze zagadnienia logopedyczne Prowadzenie dokumentacji logopedycznej, ocena czynności fizjologicznych w obrębie aparatu artykulacyjnego: połykanie, żucie, gryzienie; praca z dzieckiem z autyzmemMało praktyk, Mało praktyki na studiach - mało dostępu do dzieci... Wiedza niepraktyczna, tylko od teoretyków, same "wiadomości" a nie dokładne postepowanie logopedyczne.Rzetelnych praktyk z zakresu diagnozy i terapii logopedycznej oraz zajęć z osobami pracującymi w zawodzie logopedyszeroko pojętych treści od praktyków
Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
Tematów z zakresu niedosłuchu, który nie ma przełożenia na praktykęZagadnień okołomedycznych, niezwiązanych z logopediąWiedzy książkowej z 2010, kucia na blachę (bezsenownego)/Przedmioty typu logika, filozofiateorii bez przełożenia na funkcjonalność
Czym kończyły się studia?
5 GŁOSÓW
egzaminem
5 GŁOSÓW
obroną pracy dyplomowej
2 GŁOSY
pracą pisemną teoretyczną
1 GŁOS
opisem przypadku
1 GŁOS
inne
Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
Studia nie są prowadzone przez praktyków, przez co brakuje opisów przypadków logopedycznych. Praktyki za to są w wielu ciekawych miejscach, to na plus Więcej praktyki oraz przebywanie z pacjentem.Studia bardzo dobrze przygotowują do pracy fonoaudiologa, pomocy nw gabinetach laryngologicznych itp. Jednak na własny koszt organizowałam sobie praktyki w poradni pedagogiczno-psychologicznej, aby poczuć się gotowa do pracy jako logopeda
Wypełnionych ankiet: 1
Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
1 GŁOS
rozmowa kwalifikacyjna
0 GŁOSÓW
przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa
0 GŁOSÓW
przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty
0 GŁOSÓW
przedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy
0 GŁOSÓW
nie było etapu weryfikacyjnego
1 GŁOS
inne
Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW (0%)
1
0 GŁOSÓW (0%)
2
0 GŁOSÓW (0%)
3
1 GŁOS (100%)
4
0 GŁOSÓW (0%)
5
Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW (0%)
1
1 GŁOS (100%)
2
0 GŁOSÓW (0%)
3
0 GŁOSÓW (0%)
4
0 GŁOSÓW (0%)
5
Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
1 GŁOS
dyslalia
0 GŁOSÓW
opóźniony rozwój mowy
0 GŁOSÓW
afazja
0 GŁOSÓW
jąkanie/niepłynność mówienia
1 GŁOS
niedosłuch
0 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dzieci
0 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dorosłych
1 GŁOS
inne
TERAPIA
0 GŁOSÓW
dyslalia
0 GŁOSÓW
opóźniony rozwój mowy
0 GŁOSÓW
afazja
0 GŁOSÓW
jąkanie/niepłynność mówienia
1 GŁOS
niedosłuch
0 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dzieci
0 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dorosłych
0 GŁOSÓW
inne
Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
0 GŁOSÓW
dyslalia
1 GŁOS
opóźniony rozwój mowy
0 GŁOSÓW
afazja
0 GŁOSÓW
jąkanie/niepłynność mówienia
0 GŁOSÓW
niedosłuch
0 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dzieci
0 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dorosłych
0 GŁOSÓW
inne
TERAPIA
1 GŁOS
dyslalia
1 GŁOS
opóźniony rozwój mowy
1 GŁOS
afazja
1 GŁOS
jąkanie/niepłynność mówienia
0 GŁOSÓW
niedosłuch
1 GŁOS
zaburzenia neurologiczne dzieci
0 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dorosłych
0 GŁOSÓW
inne
Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
Brakowało praktyk, głównie praktycznego przygotowania do diagnozy i terapii, a nie tylko teoretycznego. Brakowało rzetelnego opracowania zagadnień autyzmu, zespołu Aspergera, afazji dziecięcej, mutyzmu, jąkania, pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną. Te same osoby prowadziły po kilka przedmiotów, były "specjalistami" w teorii, nie w praktyce. Za mało było przedmiotów z zakresu pedagogiki.
Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
Zapychaczy w ogóle nie związanych z kierunkiem studiów, takich jak okulistyka, łacina, mikrobiologia, fizyka, patomorfologia... Nic z tych zagadnień nie wykorzystuje w aktualnej pracy.
Czym kończyły się studia?
1 GŁOS
egzaminem
0 GŁOSÓW
obroną pracy dyplomowej
0 GŁOSÓW
pracą pisemną teoretyczną
0 GŁOSÓW
opisem przypadku
0 GŁOSÓW
inne
Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)