Ta strona używa plików Cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Szczegóły dotyczące celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce znajdziesz w Polityce Prywatności.
Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
0 GŁOSÓW
rozmowa kwalifikacyjna
0 GŁOSÓW
przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa
0 GŁOSÓW
przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty
1 GŁOS
przedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy
0 GŁOSÓW
nie było etapu weryfikacyjnego
1 GŁOS
inne
Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW (0%)
1
1 GŁOS (50%)
2
0 GŁOSÓW (0%)
3
0 GŁOSÓW (0%)
4
1 GŁOS (50%)
5
Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW (0%)
1
1 GŁOS (50%)
2
1 GŁOS (50%)
3
0 GŁOSÓW (0%)
4
0 GŁOSÓW (0%)
5
Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
1 GŁOS
dyslalia
2 GŁOSY
opóźniony rozwój mowy
2 GŁOSY
afazja
0 GŁOSÓW
jąkanie/niepłynność mówienia
0 GŁOSÓW
niedosłuch
0 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dzieci
0 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dorosłych
2 GŁOSY
inne
TERAPIA
1 GŁOS
dyslalia
2 GŁOSY
opóźniony rozwój mowy
2 GŁOSY
afazja
0 GŁOSÓW
jąkanie/niepłynność mówienia
0 GŁOSÓW
niedosłuch
0 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dzieci
0 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dorosłych
2 GŁOSY
inne
Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
1 GŁOS
dyslalia
0 GŁOSÓW
opóźniony rozwój mowy
0 GŁOSÓW
afazja
1 GŁOS
jąkanie/niepłynność mówienia
0 GŁOSÓW
niedosłuch
1 GŁOS
zaburzenia neurologiczne dzieci
1 GŁOS
zaburzenia neurologiczne dorosłych
1 GŁOS
inne
TERAPIA
1 GŁOS
dyslalia
0 GŁOSÓW
opóźniony rozwój mowy
0 GŁOSÓW
afazja
1 GŁOS
jąkanie/niepłynność mówienia
0 GŁOSÓW
niedosłuch
1 GŁOS
zaburzenia neurologiczne dzieci
1 GŁOS
zaburzenia neurologiczne dorosłych
0 GŁOSÓW
inne
Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
Logopedia artystyczna, zaburzenia naurologiczne dorosłych - diagnoza i terapiaprzede wszyatkim rozwiązań praktycznych. bylo dużo teorii też często przedmioty które miały się nijak do zawodu logopedy. też często wykładowcy byłi tylko teoretykami i nie mieli przygotowania praktycznego i było widać że nie wiedzą o czym mówią. ich wiedza była wyuczona z innych studiów.
Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
Pedagogika dziecięcanp socjioligwistyka, multilingwinizm. przedmioty które nie są wykorzystywane w pracy logopedy
Czym kończyły się studia?
0 GŁOSÓW
egzaminem
1 GŁOS
obroną pracy dyplomowej
0 GŁOSÓW
pracą pisemną teoretyczną
0 GŁOSÓW
opisem przypadku
1 GŁOS
inne
Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
Plusy: zajęcia ze specjalistami w danej dziedzinie np. mutyzm, dyzartria, ORM. Minusy: za mało ćwiczeń w stosunku do wykładów, treści na wykładach pokrywają się na kilku przedmiotach, brak komunikacji wykładowców co do realizowanych treści. Dwujęzyczność bez ćwiczeń, brak standardów postępowania. chciałabym by studia podyplomowe były studiami praktycznymi. na ten rodzaj studiów idą osoby z doświadczeniem, wiec też już z jakąś wiedzą teoretyczną i praktyczną. moje oczekiwania od studiów podyplomowych były zupełnie inne niż to co zastałam. chciałam by wykładowcy którczy prowadzą np ćwiczenia dawali nam przykłady ze swojej pracy a nie po raz kolejny robienie prezentacji czy programów które powielałam z wcześniejszych studiów.
Wypełnionych ankiet: 6
Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
5 GŁOSÓW
rozmowa kwalifikacyjna
1 GŁOS
przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa
1 GŁOS
przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty
1 GŁOS
przedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy
1 GŁOS
nie było etapu weryfikacyjnego
0 GŁOSÓW
inne
Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW (0%)
1
0 GŁOSÓW (0%)
2
1 GŁOS (17%)
3
2 GŁOSY (33%)
4
3 GŁOSY (50%)
5
Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW (0%)
1
1 GŁOS (17%)
2
1 GŁOS (17%)
3
3 GŁOSY (50%)
4
1 GŁOS (17%)
5
Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
6 GŁOSÓW
dyslalia
4 GŁOSY
opóźniony rozwój mowy
2 GŁOSY
afazja
2 GŁOSY
jąkanie/niepłynność mówienia
3 GŁOSY
niedosłuch
1 GŁOS
zaburzenia neurologiczne dzieci
0 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dorosłych
0 GŁOSÓW
inne
TERAPIA
6 GŁOSÓW
dyslalia
4 GŁOSY
opóźniony rozwój mowy
2 GŁOSY
afazja
1 GŁOS
jąkanie/niepłynność mówienia
1 GŁOS
niedosłuch
1 GŁOS
zaburzenia neurologiczne dzieci
0 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dorosłych
0 GŁOSÓW
inne
Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
0 GŁOSÓW
dyslalia
0 GŁOSÓW
opóźniony rozwój mowy
0 GŁOSÓW
afazja
3 GŁOSY
jąkanie/niepłynność mówienia
2 GŁOSY
niedosłuch
3 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dzieci
4 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dorosłych
0 GŁOSÓW
inne
TERAPIA
0 GŁOSÓW
dyslalia
0 GŁOSÓW
opóźniony rozwój mowy
0 GŁOSÓW
afazja
3 GŁOSY
jąkanie/niepłynność mówienia
2 GŁOSY
niedosłuch
3 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dzieci
4 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dorosłych
0 GŁOSÓW
inne
Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
Terapia karmienia
Pisanie opinii
Praca z pacjentem dorosłym
Anatomia i fizjo logia Wady rozszczepoweWięcej praktyk w szpitalach z pacjentami po udarachZdecydowanie tych dotyczących nieplynnosci Brakowało zagadnień związanych z pracą z osobami dorosłymi. Blok neurologiczny był słabo przygotowany, psychiatryczny prawie nie istniał.z obszaru glottodydaktyki
Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
Niczego nie było za dużo Chyba nie było takichZagadnień stricte lingwistycznychLogorytmika, psychoterapia z wykorzystaniem bajek, takie "zapchaj dziury".metody krakowskiej
Czym kończyły się studia?
2 GŁOSY
egzaminem
5 GŁOSÓW
obroną pracy dyplomowej
1 GŁOS
pracą pisemną teoretyczną
0 GŁOSÓW
opisem przypadku
0 GŁOSÓW
inne
Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
Konieczne wrowqdzenke jednakowego programu studiów na wszystkich uczelniach
Obowiązkowe wykłady z neuroanatomii zakończone egzaminem!
Zajęcia dotyczące pracy z dorosłymi i dziećmi a także zagadnienia dotyczące współpracy z rodzicami Polecam studia na tej uczelni, konkretne informacje od wykładowców, poznałam różne metody pracy z dziecmi ( inne niż Krakowska Metoda)Ogólnie że studiów byłam bardzo zadowolona, dały solidną podwalinę pod późniejsze dokształcanie i specjalizację z neurologopedii. Wykładowcami byli uznani specjaliści tacy jak prof. Cieszyńska, prof. Korendo, prof. Michalik. Było dozo praktyk. Jednak dla świeżaka jakim byłam w tamtym momencie zabrakło mi konkretnych propozycji dotyczących narzędzi do diagnozowania oraz różnych metod terapeutycznych. Było dużo wiedzy dotyczącej samych zaburzeń i ich etiologii ale zabrakło informacji o możliwościach terapeutycznych. Najlepszym wykładową na tych studiach oraz ich organizatorem jest dr Anna Skoczek - to jej wszystko zawdzięczam. Autorytet i fachowiec pierwszej klasy!W tym okresie uczelnia odpowiednio przygotowała studentów do pracy w charakterze logopedy. Przeraża mnie to, że inne uczelnie nie przeprowadzają rozmów rekrutacyjnych. Z przykrością stwierdzam, że słyszę od młodszych koleżanek i kolegów o studentach powyższego kierunku z wadą wymowy.