wróć do zestawienia uczelni

Uniwersytet Łódzki

studia podyplomowe

placówka publiczna, woj. łódzkie

Wypełnionych ankiet: 8

  1. Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
    8 GŁOSÓW
     
    rozmowa kwalifikacyjna
    6 GŁOSÓW
     
    przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa
    0 GŁOSÓW
     
    przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty
    0 GŁOSÓW
     
    przedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy
    0 GŁOSÓW
     
    nie było etapu weryfikacyjnego
    1 GŁOS
     
    inne
    Odpowiedzi dla inne (zachowano oryginalną pisownię)Wynik audiometrii tonalnej
     
  2. Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    1
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    2
    3 GŁOSY
    (38%)
     
    3
    3 GŁOSY
    (38%)
     
    4
    2 GŁOSY
    (25%)
     
    5
     
  3. Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    1
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    2
    3 GŁOSY
    (38%)
     
    3
    3 GŁOSY
    (38%)
     
    4
    2 GŁOSY
    (25%)
     
    5
     
  4. Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?

    DIAGNOZA

    7 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    3 GŁOSY
     
    opóźniony rozwój mowy
    2 GŁOSY
     
    afazja
    1 GŁOS
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    3 GŁOSY
     
    niedosłuch
    3 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    2 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    0 GŁOSÓW
     
    inne

    TERAPIA

    7 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    3 GŁOSY
     
    opóźniony rozwój mowy
    2 GŁOSY
     
    afazja
    2 GŁOSY
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    3 GŁOSY
     
    niedosłuch
    3 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    2 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    1 GŁOS
     
    inne
    Odpowiedzi dla inne (zachowano oryginalną pisownię)praca z osobami z niepelnosprawnoscia
     
  5. Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?

    DIAGNOZA

    1 GŁOS
     
    dyslalia
    2 GŁOSY
     
    opóźniony rozwój mowy
    5 GŁOSÓW
     
    afazja
    4 GŁOSY
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    4 GŁOSY
     
    niedosłuch
    4 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    3 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    0 GŁOSÓW
     
    inne

    TERAPIA

    1 GŁOS
     
    dyslalia
    2 GŁOSY
     
    opóźniony rozwój mowy
    5 GŁOSÓW
     
    afazja
    5 GŁOSÓW
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    4 GŁOSY
     
    niedosłuch
    4 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    3 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    0 GŁOSÓW
     
    inne
     
  6. Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
    logorytmiki, terapii miofunkcjonalnej, praktyk w zakresie logopedii artystycznej
    Gerontologopedia, afazjologia.
    Terapia
    Żadnych wszystko było przygotowane na odpowiednim poziomie.
    terapia ORM
    Wszystkich zaznaczonych w punkcie 6 oraz anatomii z uwzględnieniem f-cjonowania mięśni w orofacjum
    praktycznych, refleksyjnych, podanych w przystępny sposób. Wiedza o jąkaniu przestarzała, o dykcji z błędami (np. ćwiczenia z korkiem), dyslalia tylko przez jeden semestr i to dużo przed praktykami, więc ciężko zapamiętać, kiedy nie jest to potrzebne.
    Malo profesjonalne przygotowanie do wywolywania glosek- wykladowca, po raz pierwszy w naszym roczniku prowadzácy te zajecia, nie umial lub nie chcial dzielic sie wiedza...
     
  7. Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
    dla mnie niczego nie było za dużo.
    "Medialnych", ale inna logopedia w Łodzi się nie uruchomiła
    Diagnoza
    Żadnych wszystko było przygotowane na odpowiednim poziomie.
    medycznych
    Warsztat logopedy
    Teorii, za starej wiedzy,m
    Jezykoznawstwo.
     
  8. Czym kończyły się studia?
    2 GŁOSY
     
    egzaminem
    0 GŁOSÓW
     
    obroną pracy dyplomowej
    0 GŁOSÓW
     
    pracą pisemną teoretyczną
    0 GŁOSÓW
     
    opisem przypadku
    6 GŁOSÓW
     
    inne
    Odpowiedzi dla inne (zachowano oryginalną pisownię)egzaminami z poszczególnych przedmiotów
    Przedłożeniem 15 konspektów zajęć wraz z materiałami
    Egzaminami z poszczegolnych zajec
    Zaliczeniem przedmiotów i praktyk
    Niczym, trzeba było zdać wszystkie przedmioty
    Egzaminy z poszczegolnych przedmiotow, zaliczenie praktyk (100 % frekwencja i przygotowanie).
     
  9. Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
    studia podyplomowe z logopedii to za mało, by czuć się w tym zawodzie pewnie. dlatego nieustannie się dokształcam
    Studia przygotowały mnie w sposób wyczerpujący do pracy jako nauczyciel logopeda.
    jestem zadowolona, bardzo dużo praktyk
    Przykre jest to, że specjaliści nie chcą się dzielić wiedzą. Najwięcej i tak nauczyłam się na praktykach, chociaż w szpitalu "logopeda" śmiała się z pacjentów z afazją i to w ich obecności. Studia dały mi bardzo małe przygotowanie - dopiero kursy nauczyły mnie więcej.
    Fantastyczne praktyki w zróznicowanych miejscach, dajace mozliwosc weryfikacji w praktyce zdobytej wiedzy. Praktyki w 100 % obowiázkowe, nie bylo mozliwosci zaliczenia bez pelnej frekwencji. Super!
     

Wypełnionych ankiet: 6

  1. Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
    6 GŁOSÓW
     
    rozmowa kwalifikacyjna
    4 GŁOSY
     
    przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa
    1 GŁOS
     
    przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty
    0 GŁOSÓW
     
    przedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy
    0 GŁOSÓW
     
    nie było etapu weryfikacyjnego
    0 GŁOSÓW
     
    inne
     
  2. Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    1
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    2
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    3
    5 GŁOSÓW
    (83%)
     
    4
    1 GŁOS
    (17%)
     
    5
     
  3. Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    1
    1 GŁOS
    (17%)
     
    2
    1 GŁOS
    (17%)
     
    3
    3 GŁOSY
    (50%)
     
    4
    1 GŁOS
    (17%)
     
    5
     
  4. Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?

    DIAGNOZA

    6 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    5 GŁOSÓW
     
    opóźniony rozwój mowy
    2 GŁOSY
     
    afazja
    2 GŁOSY
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    2 GŁOSY
     
    niedosłuch
    1 GŁOS
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    1 GŁOS
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    1 GŁOS
     
    inne
    Odpowiedzi dla inne (zachowano oryginalną pisownię)emisja głosu,

    TERAPIA

    6 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    5 GŁOSÓW
     
    opóźniony rozwój mowy
    1 GŁOS
     
    afazja
    1 GŁOS
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    2 GŁOSY
     
    niedosłuch
    1 GŁOS
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    1 GŁOS
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    1 GŁOS
     
    inne
    Odpowiedzi dla inne (zachowano oryginalną pisownię)Emisja głosu, wystąpienia publiczne
     
  5. Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?

    DIAGNOZA

    0 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    0 GŁOSÓW
     
    opóźniony rozwój mowy
    2 GŁOSY
     
    afazja
    3 GŁOSY
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    3 GŁOSY
     
    niedosłuch
    4 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    4 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    1 GŁOS
     
    inne
    Odpowiedzi dla inne (zachowano oryginalną pisownię)Zw z chorobami nowotworowymi narządu głosu, chorobami psychicznymi (nerwicę,leki)

    TERAPIA

    0 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    0 GŁOSÓW
     
    opóźniony rozwój mowy
    2 GŁOSY
     
    afazja
    4 GŁOSY
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    3 GŁOSY
     
    niedosłuch
    5 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    4 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    1 GŁOS
     
    inne
    Odpowiedzi dla inne (zachowano oryginalną pisownię)Nauka mowy tzw.krtaniowej, jak prowadzić terapię z osobami chorymi psychicznie
     
  6. Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
    Bardzo dużo nauczyłam się na zajęciach praktycznych w różnych placówkach.Idealnie byłoby tak zorganizować praktyki by choć raz mieć okazję poznać rzeczywiste, indywidualne przypadki.
    zaznaczonych powyższych
    Diagnozy i terapii jakania w rozszerzonym zakresie
    Choroby neurodegeneracyjne, zaburzenia integracji sensorycznej, zaburzenia neurologiczne dzieci,dysfagia
    diagnoza iterapia wzd wymoey dzieci ze spektrum autyzmu, mutyzm,
    obserwacji diagnozy i terapii "na żywo", zwłaszcza jąkania, niedosłuchów, afazji
     
  7. Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
    Trudno powiedzieć,bo z perspektywy czasu mogę stwierdzić,że wszystko wykorzystuję. Najbardziej cenię sobie zawsze zajęcia praktyczne, bo to pozwala na odniesienie się w przyszłości w swojej praktyce,a jednocześnie budować swój "warsztat".Najmniej przydają mi się zagadnienia dotyczące różnych zawiłości języka polskiego.Teorię zawsze można doczytać lub korzystać z bogatej bazy dostępnych szkoleń.
    niczego nie było za dużo
    Fonetyki
    teoria lingwistyczna
    historii logopedii
     
  8. Czym kończyły się studia?
    2 GŁOSY
     
    egzaminem
    1 GŁOS
     
    obroną pracy dyplomowej
    1 GŁOS
     
    pracą pisemną teoretyczną
    2 GŁOSY
     
    opisem przypadku
    2 GŁOSY
     
    inne
    Odpowiedzi dla inne (zachowano oryginalną pisownię)1.egzaminy końcowe ze wszystkich przedmiotów tzw.zawodowych 2.Pozytywną oceną właściwie właściwie przeprowadzonych zajęć z pacjentami (różne przypadki)
    średnia ze studiów
     
  9. Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
    Bardzo polecam te studia z kilku powodów:1.Dobor kadry, bo: w większości byli to praktycy, dzielący się swoim doświadczeniem 2. Świetnie zorganizowane praktyki (choć mogłoby ich być więcej) bo: kończąc te studia mialam,jak każdy obawy czy dam radę- po pierwszym pacjencie wiedziałam,że jestem dobrze przygotowana, "czuję", nie boję się żadnego pacjenta. 3. Nie musiałam pisać pracy, studia sprawdzały moją wiedzę na każdym kroku i praktycy ocenili dodatkowo mają pracę jako przyszłego logopedy dając mi przy tym wiele trafnych i pomocnych uwag (nie należę do osób chętnych do pisania prac)
    Za dużo wiedzy teoretycznej a za mało praktyki
    praktyk za mało, a na tych praktykach za mało obserwacji terapii "na żywo", a za dużo opowiadania o terapii