Ta strona używa plików Cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Szczegóły dotyczące celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce znajdziesz w Polityce Prywatności.
Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
8 GŁOSÓW
rozmowa kwalifikacyjna
6 GŁOSÓW
przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa
0 GŁOSÓW
przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty
0 GŁOSÓW
przedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy
0 GŁOSÓW
nie było etapu weryfikacyjnego
1 GŁOS
inne
Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW (0%)
1
0 GŁOSÓW (0%)
2
3 GŁOSY (38%)
3
3 GŁOSY (38%)
4
2 GŁOSY (25%)
5
Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW (0%)
1
0 GŁOSÓW (0%)
2
3 GŁOSY (38%)
3
3 GŁOSY (38%)
4
2 GŁOSY (25%)
5
Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
7 GŁOSÓW
dyslalia
3 GŁOSY
opóźniony rozwój mowy
2 GŁOSY
afazja
1 GŁOS
jąkanie/niepłynność mówienia
3 GŁOSY
niedosłuch
3 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dzieci
2 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dorosłych
0 GŁOSÓW
inne
TERAPIA
7 GŁOSÓW
dyslalia
3 GŁOSY
opóźniony rozwój mowy
2 GŁOSY
afazja
2 GŁOSY
jąkanie/niepłynność mówienia
3 GŁOSY
niedosłuch
3 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dzieci
2 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dorosłych
1 GŁOS
inne
Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
1 GŁOS
dyslalia
2 GŁOSY
opóźniony rozwój mowy
5 GŁOSÓW
afazja
4 GŁOSY
jąkanie/niepłynność mówienia
4 GŁOSY
niedosłuch
4 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dzieci
3 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dorosłych
0 GŁOSÓW
inne
TERAPIA
1 GŁOS
dyslalia
2 GŁOSY
opóźniony rozwój mowy
5 GŁOSÓW
afazja
5 GŁOSÓW
jąkanie/niepłynność mówienia
4 GŁOSY
niedosłuch
4 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dzieci
3 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dorosłych
0 GŁOSÓW
inne
Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
logorytmiki, terapii miofunkcjonalnej, praktyk w zakresie logopedii artystycznej Gerontologopedia, afazjologia.TerapiaŻadnych wszystko było przygotowane na odpowiednim poziomie.terapia ORMWszystkich zaznaczonych w punkcie 6 oraz anatomii z uwzględnieniem f-cjonowania mięśni w orofacjum praktycznych, refleksyjnych, podanych w przystępny sposób. Wiedza o jąkaniu przestarzała, o dykcji z błędami (np. ćwiczenia z korkiem), dyslalia tylko przez jeden semestr i to dużo przed praktykami, więc ciężko zapamiętać, kiedy nie jest to potrzebne. Malo profesjonalne przygotowanie do wywolywania glosek- wykladowca, po raz pierwszy w naszym roczniku prowadzácy te zajecia, nie umial lub nie chcial dzielic sie wiedza...
Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
dla mnie niczego nie było za dużo. "Medialnych", ale inna logopedia w Łodzi się nie uruchomiłaDiagnozaŻadnych wszystko było przygotowane na odpowiednim poziomie.medycznychWarsztat logopedyTeorii, za starej wiedzy,mJezykoznawstwo.
Czym kończyły się studia?
2 GŁOSY
egzaminem
0 GŁOSÓW
obroną pracy dyplomowej
0 GŁOSÓW
pracą pisemną teoretyczną
0 GŁOSÓW
opisem przypadku
6 GŁOSÓW
inne
Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
studia podyplomowe z logopedii to za mało, by czuć się w tym zawodzie pewnie. dlatego nieustannie się dokształcam Studia przygotowały mnie w sposób wyczerpujący do pracy jako nauczyciel logopeda.jestem zadowolona, bardzo dużo praktykPrzykre jest to, że specjaliści nie chcą się dzielić wiedzą. Najwięcej i tak nauczyłam się na praktykach, chociaż w szpitalu "logopeda" śmiała się z pacjentów z afazją i to w ich obecności. Studia dały mi bardzo małe przygotowanie - dopiero kursy nauczyły mnie więcej. Fantastyczne praktyki w zróznicowanych miejscach, dajace mozliwosc weryfikacji w praktyce zdobytej wiedzy. Praktyki w 100 % obowiázkowe, nie bylo mozliwosci zaliczenia bez pelnej frekwencji. Super!
Wypełnionych ankiet: 6
Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
6 GŁOSÓW
rozmowa kwalifikacyjna
4 GŁOSY
przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa
1 GŁOS
przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty
0 GŁOSÓW
przedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy
0 GŁOSÓW
nie było etapu weryfikacyjnego
0 GŁOSÓW
inne
Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW (0%)
1
0 GŁOSÓW (0%)
2
0 GŁOSÓW (0%)
3
5 GŁOSÓW (83%)
4
1 GŁOS (17%)
5
Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW (0%)
1
1 GŁOS (17%)
2
1 GŁOS (17%)
3
3 GŁOSY (50%)
4
1 GŁOS (17%)
5
Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
6 GŁOSÓW
dyslalia
5 GŁOSÓW
opóźniony rozwój mowy
2 GŁOSY
afazja
2 GŁOSY
jąkanie/niepłynność mówienia
2 GŁOSY
niedosłuch
1 GŁOS
zaburzenia neurologiczne dzieci
1 GŁOS
zaburzenia neurologiczne dorosłych
1 GŁOS
inne
TERAPIA
6 GŁOSÓW
dyslalia
5 GŁOSÓW
opóźniony rozwój mowy
1 GŁOS
afazja
1 GŁOS
jąkanie/niepłynność mówienia
2 GŁOSY
niedosłuch
1 GŁOS
zaburzenia neurologiczne dzieci
1 GŁOS
zaburzenia neurologiczne dorosłych
1 GŁOS
inne
Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
0 GŁOSÓW
dyslalia
0 GŁOSÓW
opóźniony rozwój mowy
2 GŁOSY
afazja
3 GŁOSY
jąkanie/niepłynność mówienia
3 GŁOSY
niedosłuch
4 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dzieci
4 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dorosłych
1 GŁOS
inne
TERAPIA
0 GŁOSÓW
dyslalia
0 GŁOSÓW
opóźniony rozwój mowy
2 GŁOSY
afazja
4 GŁOSY
jąkanie/niepłynność mówienia
3 GŁOSY
niedosłuch
5 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dzieci
4 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dorosłych
1 GŁOS
inne
Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
Bardzo dużo nauczyłam się na zajęciach praktycznych w różnych placówkach.Idealnie byłoby tak zorganizować praktyki by choć raz mieć okazję poznać rzeczywiste, indywidualne przypadki.zaznaczonych powyższychDiagnozy i terapii jakania w rozszerzonym zakresieChoroby neurodegeneracyjne, zaburzenia integracji sensorycznej, zaburzenia neurologiczne dzieci,dysfagiadiagnoza iterapia wzd wymoey dzieci ze spektrum autyzmu, mutyzm, obserwacji diagnozy i terapii "na żywo", zwłaszcza jąkania, niedosłuchów, afazji
Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
Trudno powiedzieć,bo z perspektywy czasu mogę stwierdzić,że wszystko wykorzystuję. Najbardziej cenię sobie zawsze zajęcia praktyczne, bo to pozwala na odniesienie się w przyszłości w swojej praktyce,a jednocześnie budować swój "warsztat".Najmniej przydają mi się zagadnienia dotyczące różnych zawiłości języka polskiego.Teorię zawsze można doczytać lub korzystać z bogatej bazy dostępnych szkoleń.niczego nie było za dużoFonetykiteoria lingwistycznahistorii logopedii
Czym kończyły się studia?
2 GŁOSY
egzaminem
1 GŁOS
obroną pracy dyplomowej
1 GŁOS
pracą pisemną teoretyczną
2 GŁOSY
opisem przypadku
2 GŁOSY
inne
Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
Bardzo polecam te studia z kilku powodów:1.Dobor kadry, bo: w większości byli to praktycy, dzielący się swoim doświadczeniem 2. Świetnie zorganizowane praktyki (choć mogłoby ich być więcej) bo: kończąc te studia mialam,jak każdy obawy czy dam radę- po pierwszym pacjencie wiedziałam,że jestem dobrze przygotowana, "czuję", nie boję się żadnego pacjenta. 3. Nie musiałam pisać pracy, studia sprawdzały moją wiedzę na każdym kroku i praktycy ocenili dodatkowo mają pracę jako przyszłego logopedy dając mi przy tym wiele trafnych i pomocnych uwag (nie należę do osób chętnych do pisania prac)Za dużo wiedzy teoretycznej a za mało praktykipraktyk za mało, a na tych praktykach za mało obserwacji terapii "na żywo", a za dużo opowiadania o terapii