Ta strona używa plików Cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Szczegóły dotyczące celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce znajdziesz w Polityce Prywatności.
Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
5 GŁOSÓW
rozmowa kwalifikacyjna
0 GŁOSÓW
przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa
0 GŁOSÓW
przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty
0 GŁOSÓW
przedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy
1 GŁOS
nie było etapu weryfikacyjnego
2 GŁOSY
inne
Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW (0%)
1
0 GŁOSÓW (0%)
2
1 GŁOS (13%)
3
5 GŁOSÓW (63%)
4
2 GŁOSY (25%)
5
Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW (0%)
1
2 GŁOSY (25%)
2
4 GŁOSY (50%)
3
1 GŁOS (13%)
4
1 GŁOS (13%)
5
Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
7 GŁOSÓW
dyslalia
7 GŁOSÓW
opóźniony rozwój mowy
2 GŁOSY
afazja
3 GŁOSY
jąkanie/niepłynność mówienia
3 GŁOSY
niedosłuch
3 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dzieci
3 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dorosłych
0 GŁOSÓW
inne
TERAPIA
7 GŁOSÓW
dyslalia
7 GŁOSÓW
opóźniony rozwój mowy
4 GŁOSY
afazja
3 GŁOSY
jąkanie/niepłynność mówienia
1 GŁOS
niedosłuch
5 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dzieci
4 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dorosłych
0 GŁOSÓW
inne
Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
1 GŁOS
dyslalia
0 GŁOSÓW
opóźniony rozwój mowy
2 GŁOSY
afazja
2 GŁOSY
jąkanie/niepłynność mówienia
3 GŁOSY
niedosłuch
2 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dzieci
1 GŁOS
zaburzenia neurologiczne dorosłych
0 GŁOSÓW
inne
TERAPIA
1 GŁOS
dyslalia
1 GŁOS
opóźniony rozwój mowy
1 GŁOS
afazja
2 GŁOSY
jąkanie/niepłynność mówienia
2 GŁOSY
niedosłuch
2 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dzieci
2 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dorosłych
0 GŁOSÓW
inne
Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
Nie brakowało mi zagadnień, mało praktyki to główny zarzut. Niektórzy wykładowcy jakby przypadkowi, bez werwy. Dodatkowo masa przedmiotów z dziedziny językoznawstwa (moim zdanie mocno rozbudowanego). Zamiast uczyć się pisać indywidualne bądź grupowe programy terapeutyczne, uczyć się jak uzupełniać dokumentację bądź pisać opinie logopedyczne rozbijaliśmy zdanie na części itp.Neurologii, przetwarzania słuchowegoPraca z pacjentem dorosłym (afazja, otępienia)Zdecydowanie brakowało praktycznych informacji np. pisania opinii, orzeczeń, programu terapiiZasady pracy, bezpieczeństwo pracy, zasady funkcjonowania gabinetu logopedycznego, bhpZdecydowanie za mało o AAC, terapii ORM, mutyzmie, mpd (brak praktyki logopedycznej, omawiana tylko teoria diagnostyczna i metody pedagogiczne), brak wiedzy fizjoterapeutycznej (np. podstawy pozycjonowania do karmienia, postawa ciała podczas terapii), anatomia przeprowadzona w sposób nieciekawy, zbyt mało anatomii (jedynie na studiach licencjackich i w ograniczonym zakresie), bardzo mało o karmieniu, brak o karmieniu niemowląt, wybiórczości pokarmowej, karmieniu dzieci z wyzwaniami rozwojowymi, bardzo nikła wiedza z zakresu wczesnej interwencji, zero praktyki z niemowlakami, ograniczona i czysto teoretyczna wiedza o autyzmie Praktykiniedosłuch, jąkanie
Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
JęzykoznawstwoRaczej nie było takich zagadnieńWiedza z zakresu pedagogiki i językoznawstwaZa dużo ?zapełniaczy? programowych jak statystyka i inne całkowicie zbędne przedmioty, w których miejsce można było wstawić więcej praktykiJęzykoznawcze, statystyka, audiologia, Powielanie treści ze studiów licencjackich, dużo zagadnień teoretycznych, mniej praktycznego podejścia, na studiach licencjackich cały semestr z zakresu audiologii, z którego mało można wnieść do warsztatu pracy logopedy, a zamiast tego barki w podstawowych, ważnych aspektach, zdecydowanie zbyt duża wiedza w dziedzinach językoznawca (dialektologia, składania itd.) oraz pedagogicznych w kontraście do zbyt małego przygotowania z dziedzin medycznych. Filozofia
Czym kończyły się studia?
1 GŁOS
egzaminem
8 GŁOSÓW
obroną pracy dyplomowej
1 GŁOS
pracą pisemną teoretyczną
1 GŁOS
opisem przypadku
0 GŁOSÓW
inne
Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
Nie wiem jak jest na innych uczelniach, ja (pracując w zawodzie) widzę ogromne braki w prymarnej wiedzy. Jestem dopiero na początku swojej kariery zawodowej, planuję wybrać się na szkolenia. Na studiach powinno być więcej praktyk (i to prawowitych, dobrych miejscach - znaleźć placówkę, która przyjmie praktykantów ale nie poświęci im wystarczającej ilości czasu jest mało edukacyjne. Uważam, że powinno się skupić głównie na pokazaniu nam jak programować terapię w konkretnych przypadkach.Praktyki powinny odbywać się również z teoretykami. Nie każdy logopeda, nie będący wykładowcą posiada odpowiednie umiejętności oraz najnowszą wiedzę do nauki studentów.Niestety, było to powielanie informacji ze studiów licencjackich zamiast poszerzania wiedzyPlusem studiów jest możliwość studiowania w trybie I + II stopień, do tego w trybie dziennym. Większość wykładowców jest praktykami, są pomocni i doświadczeni, wśród nich są też bardzo znane w świecie logopedycznym osoby z ogromną wiedzą, a zajęcia przez nich prowadzone są na bardzo wysokim poziomie. Jest możliwość uczestniczenia w kole naukowym, laboratorium logopedycznym oraz zapisania się na dodatkowe praktyki u wykładowców. Studia powinny być jednolite i kończyć się egzaminem ogólnym ze wszytskich zagadnień