Ta strona używa plików Cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Szczegóły dotyczące celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce znajdziesz w Polityce Prywatności.
Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
9 GŁOSÓW
rozmowa kwalifikacyjna
1 GŁOS
przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa
0 GŁOSÓW
przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty
0 GŁOSÓW
przedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy
2 GŁOSY
nie było etapu weryfikacyjnego
0 GŁOSÓW
inne
Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW (0%)
1
1 GŁOS (9%)
2
0 GŁOSÓW (0%)
3
5 GŁOSÓW (45%)
4
5 GŁOSÓW (45%)
5
Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
1 GŁOS (9%)
1
3 GŁOSY (27%)
2
2 GŁOSY (18%)
3
3 GŁOSY (27%)
4
2 GŁOSY (18%)
5
Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
10 GŁOSÓW
dyslalia
6 GŁOSÓW
opóźniony rozwój mowy
6 GŁOSÓW
afazja
5 GŁOSÓW
jąkanie/niepłynność mówienia
3 GŁOSY
niedosłuch
2 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dzieci
3 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dorosłych
1 GŁOS
inne
TERAPIA
9 GŁOSÓW
dyslalia
5 GŁOSÓW
opóźniony rozwój mowy
5 GŁOSÓW
afazja
3 GŁOSY
jąkanie/niepłynność mówienia
2 GŁOSY
niedosłuch
2 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dzieci
4 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dorosłych
1 GŁOS
inne
Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
0 GŁOSÓW
dyslalia
2 GŁOSY
opóźniony rozwój mowy
1 GŁOS
afazja
2 GŁOSY
jąkanie/niepłynność mówienia
1 GŁOS
niedosłuch
5 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dzieci
5 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dorosłych
1 GŁOS
inne
TERAPIA
0 GŁOSÓW
dyslalia
2 GŁOSY
opóźniony rozwój mowy
1 GŁOS
afazja
3 GŁOSY
jąkanie/niepłynność mówienia
2 GŁOSY
niedosłuch
5 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dzieci
4 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dorosłych
1 GŁOS
inne
Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
PraktykiSzczegółów dotyczących autyzmu, praktykiwięcej praktyczntchwczesna interwencja logopedyczna, brak praktycznych zagadnień z autyzmu i afazji u dzieciterapia miofunkcjonalna, Ciężko powiedzieć. W logopedii (już w pracy) na coś trzeba się nastawić (na jakiś rodzaj zaburzebia,w którym chcemy się specjalizować). Ja byłam "zafascynowana" afazją,ale mimo wszystko studia podyplomowe nie przygotowują do tego najlepieje,bo zwyczajnie nie ma na to czasu,nie można mieć zarzutów do prowadzących zajęcia.Diagnoza i terapia dzieciPrzypadki sprzężone,
praktyczna nauka rozróżniania wad wymowy (np. różnicowanie róznego rodzaju seplenienia),
pokazania szerszego spojrzenia na logopedię tzn. z innych szkół w kraju. W Lublinie jest duży nacisk na językowe korzenie logopedii, dla mnie brakowało wiecej podejścia medycznego i odnoszenia się do współpracy z innymi specjalistami. Ale to też zależało do wykładowcy.
Brakowało mi też odnoszenia się do najnowszych publikacji z innych nurtów logopedycznych.Praktyki i współczesnych przykładów. Baza filmów jest nadal z lat 80-90 tych. Brak informacji o innych metodach terapii nie prowadzonych w Polsce. Brak informacji o terapii rozwojowej. Praktycznej nauki zawodujak radzić sobie z diagnozą i terapią jąkania
Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
TeoriiNauki o językuschizofazja, powtórki ze studiów logopedycznychnauka o językuNiczego nie było za dużo,albo nie przypominam sobie.Afazja dorosłychTeoretycznych zagadnień, za mało podejścia praktycznego. Teorii. Teoretycznych zagadnień bez powiązania z praktykąnauki o języku teoria
Czym kończyły się studia?
5 GŁOSÓW
egzaminem
10 GŁOSÓW
obroną pracy dyplomowej
0 GŁOSÓW
pracą pisemną teoretyczną
0 GŁOSÓW
opisem przypadku
0 GŁOSÓW
inne
Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
Chciałabym więcej zajęć z metodologii pracy, diagnizowaniabrak praktyki, większość w formie wykładowejzbyt mała liczba godzin na alalię, diagnoza i terapia połykaniaStudia i praktyka nigdy nie zastąpią pracy z "żywym" przypadkiem. Można obserwować, patrzyć i próbować samemu na praktykach,ale dopiero praca odsłoni to,czego nie wiemy, i z czego musimy się doszkolić.Za mało zagadnień dotyczących diagnozy i terapii dzieci.Fantastyczny zespół Wykładowców. Każdy dobry w swojej dziedzinie. Jednak brak jest spojrzenia na pracę logopedy jako czlonka zespołu.
Wypełnionych ankiet: 26
Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
23 GŁOSY
rozmowa kwalifikacyjna
3 GŁOSY
przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa
1 GŁOS
przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty
2 GŁOSY
przedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy
3 GŁOSY
nie było etapu weryfikacyjnego
0 GŁOSÓW
inne
Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW (0%)
1
0 GŁOSÓW (0%)
2
3 GŁOSY (12%)
3
5 GŁOSÓW (19%)
4
18 GŁOSÓW (69%)
5
Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW (0%)
1
4 GŁOSY (15%)
2
3 GŁOSY (12%)
3
11 GŁOSÓW (42%)
4
8 GŁOSÓW (31%)
5
Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
24 GŁOSY
dyslalia
17 GŁOSÓW
opóźniony rozwój mowy
14 GŁOSÓW
afazja
6 GŁOSÓW
jąkanie/niepłynność mówienia
4 GŁOSY
niedosłuch
6 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dzieci
7 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dorosłych
0 GŁOSÓW
inne
TERAPIA
24 GŁOSY
dyslalia
15 GŁOSÓW
opóźniony rozwój mowy
11 GŁOSÓW
afazja
4 GŁOSY
jąkanie/niepłynność mówienia
4 GŁOSY
niedosłuch
5 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dzieci
6 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dorosłych
0 GŁOSÓW
inne
Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
0 GŁOSÓW
dyslalia
3 GŁOSY
opóźniony rozwój mowy
5 GŁOSÓW
afazja
8 GŁOSÓW
jąkanie/niepłynność mówienia
10 GŁOSÓW
niedosłuch
11 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dzieci
6 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dorosłych
2 GŁOSY
inne
TERAPIA
0 GŁOSÓW
dyslalia
2 GŁOSY
opóźniony rozwój mowy
4 GŁOSY
afazja
12 GŁOSÓW
jąkanie/niepłynność mówienia
10 GŁOSÓW
niedosłuch
11 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dzieci
9 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dorosłych
3 GŁOSY
inne
Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
wczesnej interwencji logopedycznej, karmieni dzieci, diagnoza niemowląt, myślę, że więcej diagnozy i terapii afazji, a także terapii jąkaniazbyt dużo teorii, za mało wiedzy praktycznej, za mało praktyki i warsztatów Afazja, dyzari.Nic nie brakowałoMowa osób po laryngektomii, rozszczep wargi i podniebieniaZdecydowanie brakowało zajęć praktycznych.Praca z noworodkiempraca z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną,Wowczas nie brakowalo mi zadnych, bo nie wiedzialam czego powinnam się spodziewać. Logopedia wygladała wowczas troche inaczej niz terazpraktycznej pracy podczas terapii logopedycznej, komunikacji alternatywnejInnych metod stosowanych w terapii jąjąkaniaWykladowca przedstawił jedynie metodę, którą pracował, zresztą ogólnikowo.WIĘCEJ O SPOSOBACH PRACY Z DZIECKIEM AUTYSTYCZNYM.Wczesna interwencja logopedycznaDiagniza i terapia orm, autyzmu, niedosłuchuDzisiaj już nie pamiętam.praktykiwczesne wspomaganie rozwoju mowy, dysfagia, zespoły genetyczneO zaburzeniach neurologicznych i niedosłuchachWczesne wspomaganie, praktykiStudia była zaplanowane tak, że poruszono wszystkie zagadnienia na wystarczającym poziomie.Logopedia artystycznaTerapia i diagnoza zaburzeń neurologicznych. dyslaliawięcej wiedzy praktycznej
Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
teoretycznych, za dużo było o rozwoju języka suchych faktów z książek, nauki o języku- powtórki gramatyki ze szkoły, nie było takich zagadnieńUważam, że studia logopedyczne podstawowe powinny skupiać się na poszerzaniu wiedzy uczestników o dyslalii i jej terapii oraz opóźnionym rozwoju mowy. Resztę ważnych zagadnień logopedycznych winno się rozszerzać na studiach uzupełniających (neurologopedia, surdo, itd). Bardzo dokładna była fonetyka ale teraz wiem że to PlusNie było niczego za dużo Zapewne wszystkie treści potrzebne były dla zwiększenia świadomości obszaru w jakim logopeda będzie się poruszał, ale niekoniecznie były to treści wymagające "wkucia" do egzaminu.wstęp do logopedii, teorie językaNie bylo takich zagadnienafazjiNauki o języku. Teoria zagadnień z językoznawstwaZ językoznawstwateoriiafazjiWedług mnie nie było takich zagadnień, których było za dużo.Zagadnien teoretycznych ze wstepu do logopediijęzykoznawstwo Studia była zaplanowane tak, że poruszono wszystkie zagadnienia na wystarczającym poziomie.Zajęć językoznawczychnauka o językunie było takich zagadnień
Czym kończyły się studia?
7 GŁOSÓW
egzaminem
25 GŁOSÓW
obroną pracy dyplomowej
1 GŁOS
pracą pisemną teoretyczną
1 GŁOS
opisem przypadku
0 GŁOSÓW
inne
Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
Generalnie jestem zadowolona ze studiów podyplomowych z logopedii. jestem zadowolona, że studia podjęłam na UMCS-ie. Rewelacyjna p.dr A.Sołtys-Chmielowicz-ogromne zaangażowanie na zajęciach, ogrom wiedzy praktycznej. Ogromny szacunek!Byłam oczarowana studiami. Panowała bardzo przyjemna, wręcz rodzinna atmosfera. Dużo zaganień zostało dokładnie omówionych, bardzo wiele godzin poświęcono na praktyki. Studia były realizowane jako specjalność logopedyczna przy kierunku filologia polska (studia 5-letnie,specjalność od drugiego roku, ponad 800 godzin dydaktycznych). Bardzo polecam! Myślę, że studenci logopedii, z racji na różnorodność zaburzeń mowy, powinni odbywać praktykę w różnych placówkach, nie tylko oświatowych. Sama odbyłam praktykę w kilku miejscach (szpital, poradnia psych.-pedagog., szkoła integracyjna) i dzięki temu wiedziałam, że chcę pracować z osobami po uszkodzeniach mózgu, co zrealizowałam studiując neurologopedię. Bardzo wysoki poziom , wielokierunkowe przygotowanie Z perspektywy czasu doceniam solidne przygotowanie z dyslalii- diagnozy, sposobów wywoływania i korygowania zburzonych głosek, mimo, że od początku moja praca jako logopedy związana była z dziećmi niepełnosprawnymi. Studia - logopedia korekcyjna, wtedy nie przygotowały mnie do takiej pracy- do dzisiaj się dokształcam - ale dały mi podstawy, na których ciągle bazuję. Moze to, ze albo studia od poczatku beda specjalizacyjne, albo nie mozna oczekiwac przygotowania do wszytskiego na najwyższym poziomie. Bardzo cenię udział w praktykach w szpitalach i przychodniach, ponieważ logopedzi pokazali nam wiele różnych przypadków, jak podejść do pacjenta oraz jak wygląda terapia. POZIOM WYSOKIBardzo dobrze wspominam ten czas. Zdobyta wiedza, umiejętności i ludzie, którzy przekazywali tajniki pracy logopedy - to wszystko zainspirowało mnie do pogłębiania wiedzy logopedycznej i ukończenia kolejnych studiów podyplomowych, związanych z logopedią. Te studia nauczyły mnie dystansu do siebie i do życia, a teraz praca logopedy daje mi dużo satysfakcji i możliwość pracy na łączonym etacie.ciekawe, dużo praktyki.Lecz za krótkie by móc czegoś się dokładnie dowiedzieć.Pominięcie niektórych obszarów, taki sam program na logopedii i neurologopedii, Brakowalo mi praktykdużo zajęć praktycznychStudia była zaplanowane tak, że poruszono wszystkie zagadnienia na wystarczającym poziomie.Świetna uczelnia i świetni wykładowcy