Ta strona używa plików Cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Szczegóły dotyczące celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce znajdziesz w Polityce Prywatności.
Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
12 GŁOSÓW
rozmowa kwalifikacyjna
2 GŁOSY
przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa
0 GŁOSÓW
przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty
2 GŁOSY
przedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy
2 GŁOSY
nie było etapu weryfikacyjnego
3 GŁOSY
inne
Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW (0%)
1
0 GŁOSÓW (0%)
2
1 GŁOS (6%)
3
8 GŁOSÓW (50%)
4
7 GŁOSÓW (44%)
5
Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW (0%)
1
1 GŁOS (6%)
2
6 GŁOSÓW (38%)
3
5 GŁOSÓW (31%)
4
4 GŁOSY (25%)
5
Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
13 GŁOSÓW
dyslalia
8 GŁOSÓW
opóźniony rozwój mowy
10 GŁOSÓW
afazja
8 GŁOSÓW
jąkanie/niepłynność mówienia
13 GŁOSÓW
niedosłuch
3 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dzieci
6 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dorosłych
2 GŁOSY
inne
TERAPIA
13 GŁOSÓW
dyslalia
7 GŁOSÓW
opóźniony rozwój mowy
8 GŁOSÓW
afazja
7 GŁOSÓW
jąkanie/niepłynność mówienia
13 GŁOSÓW
niedosłuch
2 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dzieci
5 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dorosłych
2 GŁOSY
inne
Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
1 GŁOS
dyslalia
1 GŁOS
opóźniony rozwój mowy
2 GŁOSY
afazja
5 GŁOSÓW
jąkanie/niepłynność mówienia
1 GŁOS
niedosłuch
7 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dzieci
4 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dorosłych
2 GŁOSY
inne
TERAPIA
1 GŁOS
dyslalia
3 GŁOSY
opóźniony rozwój mowy
2 GŁOSY
afazja
5 GŁOSÓW
jąkanie/niepłynność mówienia
1 GŁOS
niedosłuch
6 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dzieci
4 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dorosłych
3 GŁOSY
inne
Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
Wczesnej interwencji logopedycznej, aac (w większym zakresie), ankyloglosjiNie mam uwag wczesnej interwencji logopedycznej (niemowlęta)
Logorytmiki (była tylko jako fakultet dla wybranych osób) Zagadnień dotyczących autyzmuWskazówki dot. terapiiMasaż logopedyczny, porządna anatomia, wibratory logopedyczne, konkrety jak prowadzić dziecko z autyzmem lub ZAZdecydowanie za mało czasu poświęcono na temat emisji głosu w kontekście pracy z pacjentem, a nie samokształceniaZagadnień dotyczących motywacji dziecka podczas terapiiTerapia orm, terapia dzieci w ramach wwr, terapia manualna, masaż logopedyczny, programowanie rozwoju językowego, norma rozwojowaWiem, że to moje osobiste prefernecje w związku z grupą pacjentów z którymi obecnie pracuję, ale interesowałoby mnie więcej treści o terapii logopedycznej w Stosowanej Analizie Zachowania. Ciekawa by również była praca na konkretnym sprzęcie dotyczącym dobierania i ustawiania aparatów słuchowych. Chociaż to może bardziej na kierunku protetyk słuchu.Wczesna interwencja logopedyczna, praca z dziećmi z zespołami genetycznymi wczesna interwencjaAAC, masaży logopedycznych, terapii połykania itp. Dyslalia oraz zaburzenia neurologiczne
Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
Przedmioty typu filozofia, socjologia - niepotrzebne "zapychacze" czasu językoznawczych , ale to moje subiektywne odczucie ponieważ ukończyłam wcześniej Filologię Polską - studia magisterskie i zapoznałam się z większością prezentowanych zagadnień, natomiast dla większości studentów może to być zdecydowanie na plus, ( np. z uwagi na wagę tych informacji dla programowania języka). Mieliśmy kilka przedmiotów o jąkaniu, prowadząca była zawsze ta sama, na każdym przedmiocie mówiła dokładnie to samo, przedstawiła jedną, wg niej najlepszą metodę terapeutyczną. Straciliśmy wiele godzin na słuchanie zawsze o tym samym.Zagadnienia czysto teoretyczneZa dużo teoriiPrzygotowanie pedagogiczne do pracy w oświaciePraktyk pedagogicznych które w najmniejszym stopniu nie były dostosowane do realnej pracy logopedyAudiologia od strony teorytycznej, nauka o języku Za dużo było tych niezwiązanych z kierunkiem, m.in.: logika,statystyka. Niektóre przedmioty z augiologii były też nie do końca potrzebne, bo omawialiśmy na nich równania fizyczne, co uważam, że w dzisiejszych czasach jest mało potrzebne z uwagi na to,że do wszystkiego jest program komputerowy, który to liczy.Przedmioty typowo ściśle z zakresu audiologii pedagogikaTeorii zaburzeń mowy, opisów klasyfikacji, zagadnień teoretycznych. Niedosłuchu
Czym kończyły się studia?
2 GŁOSY
egzaminem
16 GŁOSÓW
obroną pracy dyplomowej
0 GŁOSÓW
pracą pisemną teoretyczną
1 GŁOS
opisem przypadku
0 GŁOSÓW
inne
Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
Praktyki były na wysokim poziomie, szczególnie z prof. PanasiukBardzo mocną stroną studiów na kierunku logopedia z ausiologią na umcs jest ogromna ilość godzin praktyk. Pracę rozpoczęłam po licencjacie i po 2 latach uzupełniłam studia o II stopień. Po ukończeniu UMCS rozpoczęłam studia podyplomowe na innej uczelni i wtedy bardzo doceniłam poziom jaki prezentuje UMCSSpotkałam się z sytuacją, że niektóre osoby nie musiały uczęszczać na praktyki, wystarczy że pojawiły się w placówce na kilka godzin i dostawały niezbędne dokumenty do zaliczenia praktyk. Powinien istnieć jakiś system, który nie dopuszczałby do takich sytuacji. Oprócz tego, studia magisterskie powinny rozwijać wiedzę ze studiów licencjackich, a w moim przypadku tak nie było. Przedmioty na studiach magisterskich były bardzo podobne do tych na studiach licencjackich. Wykładowcami powinni być praktycy-logopedzi. Skończyłam 5 lat studiów i musiałam się sporo dokształcić na szkoleniach. Przykre to, że kończąc studia nie jesteśmy przygotowani do pracy na tyle na ile nam obiecywano. Bardzo mało praktyk typowo logopedycznych, zupełny brak praktyk audiologicznych, chociaż w temacie audiologii wykonywaliśmy dużo badań, jednak wszystkie na sobie nawzajem, nie na pacjentach. Praktyki były skupione na przygotowaniu pedagogicznym (obserwacja zajęć dydaktycznych w szkołach), typowo logopedyczne były realizowane w dużo mniejszym wymiarze. Nie mniej na uczelni wykładają prawdziwi specjaliści, zawsze chętni do udzielenia wsparcia i podzielenia się wiedzą. To zdecydowanie najmocniejsza strona tej uczelni. Przy zachowaniu obecnej liczby godzin teoretycznych korzystniejsze byłoby zwiększenie zajęć praktycznych, polegających na prowadzeniu terapii, a nie przygotowywaniu konspektow.Lublin-kolebka polskiej logopedii :) Braki jakie obseruję u siebie, jeśli chodzi o przygotowanie do diagnozy i terapii konkretnego zaburzenia wynika raczej z moich niedociągnięć, ponieważ treści były przekazywane w zakresie każdej z wyminionych.Słaba organizacja praktyk - wszystko na głowie studenta, zazwyczaj brak chęci przyjęcia na praktyki przed praktykodawcę. Przydałyby się umowy uczelni z praktykodawcą. Świetna atmosfera. Bardzo pomocna kadra, dużo praktyk, ale przede wszystkim skupienie na oświacie, mało praktyk w służbach zdrowia itp. Więcej zajęć praktycznych
Wypełnionych ankiet: 18
Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
14 GŁOSÓW
rozmowa kwalifikacyjna
1 GŁOS
przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa
0 GŁOSÓW
przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty
0 GŁOSÓW
przedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy
3 GŁOSY
nie było etapu weryfikacyjnego
1 GŁOS
inne
Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW (0%)
1
0 GŁOSÓW (0%)
2
2 GŁOSY (11%)
3
11 GŁOSÓW (61%)
4
5 GŁOSÓW (28%)
5
Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW (0%)
1
3 GŁOSY (17%)
2
9 GŁOSÓW (50%)
3
3 GŁOSY (17%)
4
3 GŁOSY (17%)
5
Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
15 GŁOSÓW
dyslalia
9 GŁOSÓW
opóźniony rozwój mowy
12 GŁOSÓW
afazja
7 GŁOSÓW
jąkanie/niepłynność mówienia
8 GŁOSÓW
niedosłuch
5 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dzieci
9 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dorosłych
0 GŁOSÓW
inne
TERAPIA
14 GŁOSÓW
dyslalia
10 GŁOSÓW
opóźniony rozwój mowy
14 GŁOSÓW
afazja
4 GŁOSY
jąkanie/niepłynność mówienia
6 GŁOSÓW
niedosłuch
5 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dzieci
6 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dorosłych
0 GŁOSÓW
inne
Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
2 GŁOSY
dyslalia
4 GŁOSY
opóźniony rozwój mowy
3 GŁOSY
afazja
6 GŁOSÓW
jąkanie/niepłynność mówienia
5 GŁOSÓW
niedosłuch
9 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dzieci
6 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dorosłych
2 GŁOSY
inne
TERAPIA
3 GŁOSY
dyslalia
5 GŁOSÓW
opóźniony rozwój mowy
3 GŁOSY
afazja
5 GŁOSÓW
jąkanie/niepłynność mówienia
5 GŁOSÓW
niedosłuch
10 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dzieci
8 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dorosłych
2 GŁOSY
inne
Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
Praktyki Nie dowiedziałam się jak wygląda praca w różnych placówkach pod kątem dokumentacji (i regulującej pracę, i tej tworzonej przez logopedę), a także zabrakło zajęć o AAC. Poznałam mało konkretnych metod stosowanych w terapii, materiał skupiał się przede wszystkim na teorii i opisie zaburzeń, mniej natomiast na samej pracy terapeutycznej.Wczesna interwencja logopedyczna, psychologia kliniczna, praca z rodziną, Dysfagia, dyzartria, rozwijanie komunikacji w autyzmie, zróżnicowane metody wywoływania głosekPraktycznych metod terapii.Zagadnień dotyczących opóźnionego rozwoju mowyOmówienia diagnozy i terapii w zaburzeniach ze spektrum, w wadach genetycznych. Masaż logopedyczny. Diagnoza i terapia autyzmuwczesnej interwencjiDysfagia, AACAac, ćwiczeń lgopedycznych obwodowych, pracy z karmieniem u dzieci z pegiem, sondąZaburzenia karmienia, opieka neonatologiczna, dysfagia, ortodoncja w logopediiAfazja, autyzmKomunikacji alternatywnej, wiedzy o metodach pracy z niepełnosprawnymi dziećmi Więcej praktycznych zajęć, otrzymania pacjenta "do rąk".terapia jąkania, autyzm, tworzenia własnych pomocy do zajęć anatomia, ortodoncjaZagadnień typowo praktycznych. ORM, autyzmu! Podejścia interdyscyplinarnego, zagadnień z SI, terapii MPD. Znaczenia fizjoterapii, niedosłuchy programowanie terapii. Zdecydowanie wolałabym więcej praktyki.
Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
FonetykaPraktyki z dyslalii, które nic nie wnosiłyPrzedmiotów dodatkowych zamiast większego nacisku na terapię językoznawstwaNie było takich zagadnieńDyzartriaPsychoatrii(anoreksji, alkoholizmu, schizofrenii) Lingwistycznychniczego nie było za dużoTeorii,z ktorej nie korzystałam w codziennej pracyTeoretycznych wynikających bardziej z zagadnień językoznawstwa niż logopedii.
Czym kończyły się studia?
4 GŁOSY
egzaminem
15 GŁOSÓW
obroną pracy dyplomowej
2 GŁOSY
pracą pisemną teoretyczną
5 GŁOSÓW
opisem przypadku
1 GŁOS
inne
Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
Niektóre praktyki nie miały sensu - oglądanie jednego z wykładowców, który przez całe zajęcia dyktuje dziecku słowa, które ma powtarzać, były mało pouczające (nie wspominając o tym, że wręcz współczuło się pacjentowi...).Praktyki tylko dyslalia co zupełnie nie uczy zawoduKonieczne pokazanie metod w praktyce. Przygotowanie do terapii afazji bez zarzutu, praktyki u prof. Panasiuk zachwycały. Dzięki połączeniu studiów 5 letnich - filologii polskiej i logopedii (jedna ze specjalności na filologii) studia dały solidna bazę językoznawczą, czego już nie było w kolejnych rocznicach (3+2) Bardzo dobre przygotowanie do pracy, którą można podjąć zaraz po zakończeniu studiów, a większość z nas pracowała już w trakcie studiów.Za moich czasów za mało praktyk. Brak weryfikacji kandydatów, co skutkowało studentami logopedii z wadami wymowyZajęcia i praktyki były zróżnicowane. Najwiecej umiejętności praktycznych wyniosłam podczas pracy w pracowni logopedycznej z pacjentem dr panasiuk. Brakowało mi ćwiczeń praktykami, którzy aktualizują swoje narzędzia pracy terapeutycznej i posługują się najnowszymi metodami.
Brak praktyk w szpitalach to minus. Za mało praktyki i rozwiązań praktycznych.Wtedy mało było poświęcone czasu na pomoce, ale i pomocy było znacznie mniej.Brakowało mi nadzoru po rozpoczęciu pracy, formy stażu pod okiem specjalisty lub jakiejś formy konsultacji chociaż w pierwszym roku pracy Same zajęcia bardzo profesjonalne, część zajęć odbywała się zdalnie, poprzez wykłady przez skype. Brakowało mi kontaktu bezpośredniego z osobami prowadzącymi zajęcia zdalnie. Praktyki były trochę mało praktyczne (brakowało mi samodzielności na praktykach, głównie polegało to na przyglądaniu się pracy logopedy niż na samodzielnej pracy).Zbyt mało praktycznego przygotowania do zawodużeby czuć się pewniej w zawodzie zdecydowałam się na studia podyplomowe: neurologopedia (2000) i surdologopedia (2001).