Ta strona używa plików Cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Szczegóły dotyczące celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce znajdziesz w Polityce Prywatności.
Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
9 GŁOSÓW
rozmowa kwalifikacyjna
0 GŁOSÓW
przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa
0 GŁOSÓW
przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty
0 GŁOSÓW
przedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy
0 GŁOSÓW
nie było etapu weryfikacyjnego
0 GŁOSÓW
inne
Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW (0%)
1
0 GŁOSÓW (0%)
2
1 GŁOS (11%)
3
3 GŁOSY (33%)
4
5 GŁOSÓW (56%)
5
Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW (0%)
1
1 GŁOS (11%)
2
3 GŁOSY (33%)
3
4 GŁOSY (44%)
4
1 GŁOS (11%)
5
Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
7 GŁOSÓW
dyslalia
3 GŁOSY
opóźniony rozwój mowy
8 GŁOSÓW
afazja
7 GŁOSÓW
jąkanie/niepłynność mówienia
8 GŁOSÓW
niedosłuch
3 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dzieci
4 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dorosłych
0 GŁOSÓW
inne
TERAPIA
6 GŁOSÓW
dyslalia
3 GŁOSY
opóźniony rozwój mowy
8 GŁOSÓW
afazja
6 GŁOSÓW
jąkanie/niepłynność mówienia
8 GŁOSÓW
niedosłuch
3 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dzieci
4 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dorosłych
0 GŁOSÓW
inne
Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
2 GŁOSY
dyslalia
4 GŁOSY
opóźniony rozwój mowy
0 GŁOSÓW
afazja
1 GŁOS
jąkanie/niepłynność mówienia
1 GŁOS
niedosłuch
5 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dzieci
3 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dorosłych
2 GŁOSY
inne
TERAPIA
2 GŁOSY
dyslalia
4 GŁOSY
opóźniony rozwój mowy
0 GŁOSÓW
afazja
1 GŁOS
jąkanie/niepłynność mówienia
1 GŁOS
niedosłuch
6 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dzieci
3 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dorosłych
2 GŁOSY
inne
Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
Dobrze opracowanych zagadnień z dyslalii Z logopedii klinicznej czyli dysfagia, laryngektomia, rozczepy oraz autyzmu i Aspergera Logorytmika Moim zdaniem brakowało praktyki, a mianowicie ćwiczenia, które powinny obejmować przede wszystkim zajęcia praktyczne, kończyły się na teorii. Brakowało analizy narzędzi diagnostycznych dostępnych na rynku i fizycznego dostępu do pomocy. ORMBrakowało mi zagadnień z zakresu wczesnej interwencji logopedycznej.Terapia logopedyczna w autyzmie, wczesna interwencja logopedyczna, norma rozwoju językowego dziecka (szerzej i dokładniej omówiona) Wczesna interwencja logopedyczna, terapia jedzenia i karmienia, terapia osób z autyzmem Mutyzm wybiórczy
Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
Nie da się powiedzieć, ze czegoś za dużo Z audiologii, ale zajęcia odbywały się online , nie było pracy na sprzętach i na pacjentach Na studiach wiele czasu poświęcono zaburzeniom słuchu, badaniom audiologicznym, co w pewnym momencie przytłaczało podstawowa wiedzę logopedyczna, chociażby w zakresie najczęstszych zaburzeń np. Dyslalii. Audiologia od strony podstaw teoretycznych (logarytmy itp.) Za dużo nie było niczego. Obszernie omówiony temat audiologii, niedosłuchów, wychowania słuchowego, metod diagnozy i Terapii, ale absolutnie nie za dużo.
Czym kończyły się studia?
1 GŁOS
egzaminem
9 GŁOSÓW
obroną pracy dyplomowej
0 GŁOSÓW
pracą pisemną teoretyczną
1 GŁOS
opisem przypadku
0 GŁOSÓW
inne
Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
Polecam studia na tym kierunku w Lublinie, jest tu szereg specjalistów mocni angażujących się w życie uczelni Na studiach była dobrze omówiona dyslalia, ale brakowało pacjentów na których byśmy się uczyli. Zajęcia z audiologii odbywały się online (z kajetanami) , nie było pacjentów i nie ćwiczyliśmy na sprzęcie Praktyk było dużo do wyrobienia, natomiast ciężko było się gdziekolwiek dostać. Specjaliści nie są otwarci na współpracę z początkującymi logopedami stąd problem porządnych obserwacji pod okiem dobrych specjalistow. Podejście wykładowców, ich pasja i zaangażowanie wyrabia podczas studiów podejście holistyczne do pacjenta, otwarcie i chęć pracy, dokształcania się. Uczelnia lubelska jest jak rodzina. Profesjonalizm jest tu bardzo duży. Brakuje jednak ćwiczeń praktycznych w tych najbardziej podstawowych zaburzeniach. Kierunek traktowany na równi ze słabymi studiami podyplomowymi i onlineStudia była na bardzo wysokim poziomie, o czym świadczy mój powrót na tę Uczelnię na studia podyplomowe. Wykładowcy byli doskonale przygotowani do zajęć, starali się odpowiednio przygotować nas do wykonywania zawodu logopedy.Więcej praktyk zawodowych, mniej pedagogicznych Rewelacyjna kadra ludzi z ogromną wiedzą, pasja i podejściem do studenta. Później jeszcze studiowałam na dwóch uczelniach i nigdzie nie spotkałam się z czymś tak fantastycznym.
Wypełnionych ankiet: 5
Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
4 GŁOSY
rozmowa kwalifikacyjna
0 GŁOSÓW
przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa
0 GŁOSÓW
przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty
1 GŁOS
przedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy
1 GŁOS
nie było etapu weryfikacyjnego
0 GŁOSÓW
inne
Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW (0%)
1
0 GŁOSÓW (0%)
2
1 GŁOS (20%)
3
1 GŁOS (20%)
4
3 GŁOSY (60%)
5
Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW (0%)
1
1 GŁOS (20%)
2
1 GŁOS (20%)
3
2 GŁOSY (40%)
4
1 GŁOS (20%)
5
Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
5 GŁOSÓW
dyslalia
3 GŁOSY
opóźniony rozwój mowy
2 GŁOSY
afazja
1 GŁOS
jąkanie/niepłynność mówienia
3 GŁOSY
niedosłuch
1 GŁOS
zaburzenia neurologiczne dzieci
0 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dorosłych
0 GŁOSÓW
inne
TERAPIA
5 GŁOSÓW
dyslalia
3 GŁOSY
opóźniony rozwój mowy
2 GŁOSY
afazja
1 GŁOS
jąkanie/niepłynność mówienia
2 GŁOSY
niedosłuch
1 GŁOS
zaburzenia neurologiczne dzieci
0 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dorosłych
0 GŁOSÓW
inne
Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
0 GŁOSÓW
dyslalia
2 GŁOSY
opóźniony rozwój mowy
1 GŁOS
afazja
4 GŁOSY
jąkanie/niepłynność mówienia
0 GŁOSÓW
niedosłuch
3 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dzieci
4 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dorosłych
0 GŁOSÓW
inne
TERAPIA
0 GŁOSÓW
dyslalia
2 GŁOSY
opóźniony rozwój mowy
2 GŁOSY
afazja
3 GŁOSY
jąkanie/niepłynność mówienia
1 GŁOS
niedosłuch
4 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dzieci
3 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dorosłych
0 GŁOSÓW
inne
Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
MetodologiiTerapii afazji dziecięcej alaliiAfazja dziecięca praktyki zawodowe zbyt mało ćwiczeń
Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
Teorii zaburzeń mowy.SchizofazjiTreści dotyczących zawodu logopedy
Czym kończyły się studia?
0 GŁOSÓW
egzaminem
3 GŁOSY
obroną pracy dyplomowej
1 GŁOS
pracą pisemną teoretyczną
1 GŁOS
opisem przypadku
0 GŁOSÓW
inne
Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
Praktyki powinny odbywać się poza terenem uczelni w miejscach nadzorowanych przez opiekunów stażu np. Poradnie, szpitale