wróć do zestawienia uczelni

Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie

studia licencjackie

placówka publiczna, woj. lubelskie

Wypełnionych ankiet: 9

  1. Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
    9 GŁOSÓW
     
    rozmowa kwalifikacyjna
    0 GŁOSÓW
     
    przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa
    0 GŁOSÓW
     
    przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty
    0 GŁOSÓW
     
    przedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy
    0 GŁOSÓW
     
    nie było etapu weryfikacyjnego
    0 GŁOSÓW
     
    inne
     
  2. Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    1
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    2
    1 GŁOS
    (11%)
     
    3
    3 GŁOSY
    (33%)
     
    4
    5 GŁOSÓW
    (56%)
     
    5
     
  3. Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    1
    1 GŁOS
    (11%)
     
    2
    3 GŁOSY
    (33%)
     
    3
    4 GŁOSY
    (44%)
     
    4
    1 GŁOS
    (11%)
     
    5
     
  4. Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?

    DIAGNOZA

    7 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    3 GŁOSY
     
    opóźniony rozwój mowy
    8 GŁOSÓW
     
    afazja
    7 GŁOSÓW
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    8 GŁOSÓW
     
    niedosłuch
    3 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    4 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    0 GŁOSÓW
     
    inne

    TERAPIA

    6 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    3 GŁOSY
     
    opóźniony rozwój mowy
    8 GŁOSÓW
     
    afazja
    6 GŁOSÓW
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    8 GŁOSÓW
     
    niedosłuch
    3 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    4 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    0 GŁOSÓW
     
    inne
     
  5. Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?

    DIAGNOZA

    2 GŁOSY
     
    dyslalia
    4 GŁOSY
     
    opóźniony rozwój mowy
    0 GŁOSÓW
     
    afazja
    1 GŁOS
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    1 GŁOS
     
    niedosłuch
    5 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    3 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    2 GŁOSY
     
    inne
    Odpowiedzi dla inne (zachowano oryginalną pisownię)Dysfagia, laryngektomia, rozczepy
    Autyzm

    TERAPIA

    2 GŁOSY
     
    dyslalia
    4 GŁOSY
     
    opóźniony rozwój mowy
    0 GŁOSÓW
     
    afazja
    1 GŁOS
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    1 GŁOS
     
    niedosłuch
    6 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    3 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    2 GŁOSY
     
    inne
    Odpowiedzi dla inne (zachowano oryginalną pisownię)Autyzm
    Wczesna interwencja logopedyczna, trening jedzenia
     
  6. Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
    Dobrze opracowanych zagadnień z dyslalii
    Z logopedii klinicznej czyli dysfagia, laryngektomia, rozczepy oraz autyzmu i Aspergera
    Logorytmika
    Moim zdaniem brakowało praktyki, a mianowicie ćwiczenia, które powinny obejmować przede wszystkim zajęcia praktyczne, kończyły się na teorii. Brakowało analizy narzędzi diagnostycznych dostępnych na rynku i fizycznego dostępu do pomocy.
    ORM
    Brakowało mi zagadnień z zakresu wczesnej interwencji logopedycznej.
    Terapia logopedyczna w autyzmie, wczesna interwencja logopedyczna, norma rozwoju językowego dziecka (szerzej i dokładniej omówiona)
    Wczesna interwencja logopedyczna, terapia jedzenia i karmienia, terapia osób z autyzmem
    Mutyzm wybiórczy
     
  7. Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
    Nie da się powiedzieć, ze czegoś za dużo
    Z audiologii, ale zajęcia odbywały się online , nie było pracy na sprzętach i na pacjentach
    Na studiach wiele czasu poświęcono zaburzeniom słuchu, badaniom audiologicznym, co w pewnym momencie przytłaczało podstawowa wiedzę logopedyczna, chociażby w zakresie najczęstszych zaburzeń np. Dyslalii.
    Audiologia od strony podstaw teoretycznych (logarytmy itp.)
    Za dużo nie było niczego. Obszernie omówiony temat audiologii, niedosłuchów, wychowania słuchowego, metod diagnozy i Terapii, ale absolutnie nie za dużo.
     
  8. Czym kończyły się studia?
    1 GŁOS
     
    egzaminem
    9 GŁOSÓW
     
    obroną pracy dyplomowej
    0 GŁOSÓW
     
    pracą pisemną teoretyczną
    1 GŁOS
     
    opisem przypadku
    0 GŁOSÓW
     
    inne
     
  9. Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
    Polecam studia na tym kierunku w Lublinie, jest tu szereg specjalistów mocni angażujących się w życie uczelni
    Na studiach była dobrze omówiona dyslalia, ale brakowało pacjentów na których byśmy się uczyli. Zajęcia z audiologii odbywały się online (z kajetanami) , nie było pacjentów i nie ćwiczyliśmy na sprzęcie
    Praktyk było dużo do wyrobienia, natomiast ciężko było się gdziekolwiek dostać. Specjaliści nie są otwarci na współpracę z początkującymi logopedami stąd problem porządnych obserwacji pod okiem dobrych specjalistow. Podejście wykładowców, ich pasja i zaangażowanie wyrabia podczas studiów podejście holistyczne do pacjenta, otwarcie i chęć pracy, dokształcania się. Uczelnia lubelska jest jak rodzina. Profesjonalizm jest tu bardzo duży. Brakuje jednak ćwiczeń praktycznych w tych najbardziej podstawowych zaburzeniach.
    Kierunek traktowany na równi ze słabymi studiami podyplomowymi i online
    Studia była na bardzo wysokim poziomie, o czym świadczy mój powrót na tę Uczelnię na studia podyplomowe. Wykładowcy byli doskonale przygotowani do zajęć, starali się odpowiednio przygotować nas do wykonywania zawodu logopedy.
    Więcej praktyk zawodowych, mniej pedagogicznych
    Rewelacyjna kadra ludzi z ogromną wiedzą, pasja i podejściem do studenta. Później jeszcze studiowałam na dwóch uczelniach i nigdzie nie spotkałam się z czymś tak fantastycznym.
     

Wypełnionych ankiet: 5

  1. Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
    4 GŁOSY
     
    rozmowa kwalifikacyjna
    0 GŁOSÓW
     
    przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa
    0 GŁOSÓW
     
    przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty
    1 GŁOS
     
    przedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy
    1 GŁOS
     
    nie było etapu weryfikacyjnego
    0 GŁOSÓW
     
    inne
     
  2. Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    1
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    2
    1 GŁOS
    (20%)
     
    3
    1 GŁOS
    (20%)
     
    4
    3 GŁOSY
    (60%)
     
    5
     
  3. Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    1
    1 GŁOS
    (20%)
     
    2
    1 GŁOS
    (20%)
     
    3
    2 GŁOSY
    (40%)
     
    4
    1 GŁOS
    (20%)
     
    5
     
  4. Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?

    DIAGNOZA

    5 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    3 GŁOSY
     
    opóźniony rozwój mowy
    2 GŁOSY
     
    afazja
    1 GŁOS
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    3 GŁOSY
     
    niedosłuch
    1 GŁOS
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    0 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    0 GŁOSÓW
     
    inne

    TERAPIA

    5 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    3 GŁOSY
     
    opóźniony rozwój mowy
    2 GŁOSY
     
    afazja
    1 GŁOS
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    2 GŁOSY
     
    niedosłuch
    1 GŁOS
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    0 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    0 GŁOSÓW
     
    inne
     
  5. Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?

    DIAGNOZA

    0 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    2 GŁOSY
     
    opóźniony rozwój mowy
    1 GŁOS
     
    afazja
    4 GŁOSY
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    0 GŁOSÓW
     
    niedosłuch
    3 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    4 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    0 GŁOSÓW
     
    inne

    TERAPIA

    0 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    2 GŁOSY
     
    opóźniony rozwój mowy
    2 GŁOSY
     
    afazja
    3 GŁOSY
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    1 GŁOS
     
    niedosłuch
    4 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    3 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    0 GŁOSÓW
     
    inne
     
  6. Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
    Metodologii
    Terapii afazji dziecięcej alalii
    Afazja dziecięca praktyki zawodowe
    zbyt mało ćwiczeń
     
  7. Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
    Teorii zaburzeń mowy.
    Schizofazji
    Treści dotyczących zawodu logopedy
     
  8. Czym kończyły się studia?
    0 GŁOSÓW
     
    egzaminem
    3 GŁOSY
     
    obroną pracy dyplomowej
    1 GŁOS
     
    pracą pisemną teoretyczną
    1 GŁOS
     
    opisem przypadku
    0 GŁOSÓW
     
    inne
     
  9. Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
    Praktyki powinny odbywać się poza terenem uczelni w miejscach nadzorowanych przez opiekunów stażu np. Poradnie, szpitale