wróć do zestawienia uczelni

Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

studia magisterskie

kierunek Filologia polska specjalność logopedia

placówka publiczna, woj. kujawsko-pomorskie

Wypełnionych ankiet: 2

  1. Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
    0 GŁOSÓW
     
    rozmowa kwalifikacyjna
    0 GŁOSÓW
     
    przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa
    0 GŁOSÓW
     
    przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty
    0 GŁOSÓW
     
    przedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy
    2 GŁOSY
     
    nie było etapu weryfikacyjnego
    0 GŁOSÓW
     
    inne
     
  2. Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    1
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    2
    2 GŁOSY
    (100%)
     
    3
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    4
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    5
     
  3. Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    1
    1 GŁOS
    (50%)
     
    2
    1 GŁOS
    (50%)
     
    3
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    4
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    5
     
  4. Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?

    DIAGNOZA

    2 GŁOSY
     
    dyslalia
    1 GŁOS
     
    opóźniony rozwój mowy
    0 GŁOSÓW
     
    afazja
    0 GŁOSÓW
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    0 GŁOSÓW
     
    niedosłuch
    0 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    0 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    0 GŁOSÓW
     
    inne

    TERAPIA

    2 GŁOSY
     
    dyslalia
    1 GŁOS
     
    opóźniony rozwój mowy
    0 GŁOSÓW
     
    afazja
    0 GŁOSÓW
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    0 GŁOSÓW
     
    niedosłuch
    0 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    0 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    0 GŁOSÓW
     
    inne
     
  5. Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?

    DIAGNOZA

    0 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    0 GŁOSÓW
     
    opóźniony rozwój mowy
    2 GŁOSY
     
    afazja
    2 GŁOSY
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    1 GŁOS
     
    niedosłuch
    1 GŁOS
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    1 GŁOS
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    0 GŁOSÓW
     
    inne

    TERAPIA

    0 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    0 GŁOSÓW
     
    opóźniony rozwój mowy
    2 GŁOSY
     
    afazja
    2 GŁOSY
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    2 GŁOSY
     
    niedosłuch
    2 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    2 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    0 GŁOSÓW
     
    inne
     
  6. Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
    Praktyki (za mało), jąkanie, afazje, masaż logopedyczny, techniki pedagogiczne (metoda dobrego startu, Weronika Sherborne), podstawy języka migowego, autyzm, podstawy terapii behawioralnej, muzykoterapia, logorytmika, podstawy fizjoterapii
    Masaż logopedyczny, zagadnienia jąkania, afazja
     
  7. Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
    Nie było za dużo zagadnień.
    Dyslalia
     
  8. Czym kończyły się studia?
    0 GŁOSÓW
     
    egzaminem
    2 GŁOSY
     
    obroną pracy dyplomowej
    0 GŁOSÓW
     
    pracą pisemną teoretyczną
    0 GŁOSÓW
     
    opisem przypadku
    0 GŁOSÓW
     
    inne
     
  9. Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
    Uważam, że studia logopedyczne powinny zostać ujednolicone. Studia jako sama logopedia i logopedia jako specjalność na jak najbardziej mogą być, jednak studia podyplomowe w zakresie samej logopedii powinny zostać zamknięte. Uważam, że logopedia jest w tym momencie za dużą dziedziną wiedzy, aby można było efektywnie kształcić logopedów na studiach podyplomowych. Dodatkowo logopedia przy studiach kierunkowych takich jak filologia polska lub pedagogika powinna mieć więcej godzin zajęć. Program takich studiów powinien też być bardziej dostosowany do kierunku podstawowego na jakim się studiuje, tj. pedagodzy powinni mieć więcej wiedzy filologicznej (często spotykam logopedów po pedagogice, którzy mają braki w tej materii - fonetyka, filologia, mofrologia, składnia), a filolodzy powinni mieć więcej wiedzy pedagogicznej (więcej pedagogiki małego dziecka, pedagogiki specjalnej, ponieważ tego brakuje). Powinna również być ogólnie dostępna informacja na temat kształcenia logopedów, ponieważ pracodawcy mają wątpliwości czy osoba po ukończeniu studiów na specjalności ma uprawnienia zawodowe, a nie mają takich wątpliwości przy podyplomowkach. Jest to krzywdzące dla osoby, która przez 5 lat studiowała logopedię jako specjalność i ma więcej godzin zajęć oraz praktyki niż osoba po studiach podyplomowych, a musi się z tego stale tłumaczyć.
     

Wypełnionych ankiet: 0

Brak danych