Ta strona używa plików Cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Szczegóły dotyczące celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce znajdziesz w Polityce Prywatności.
Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
7 GŁOSÓW
rozmowa kwalifikacyjna
0 GŁOSÓW
przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa
0 GŁOSÓW
przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty
0 GŁOSÓW
przedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy
3 GŁOSY
nie było etapu weryfikacyjnego
2 GŁOSY
inne
Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
2 GŁOSY (18%)
1
3 GŁOSY (27%)
2
1 GŁOS (9%)
3
4 GŁOSY (36%)
4
1 GŁOS (9%)
5
Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
3 GŁOSY (27%)
1
4 GŁOSY (36%)
2
3 GŁOSY (27%)
3
0 GŁOSÓW (0%)
4
1 GŁOS (9%)
5
Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
9 GŁOSÓW
dyslalia
4 GŁOSY
opóźniony rozwój mowy
0 GŁOSÓW
afazja
1 GŁOS
jąkanie/niepłynność mówienia
2 GŁOSY
niedosłuch
1 GŁOS
zaburzenia neurologiczne dzieci
1 GŁOS
zaburzenia neurologiczne dorosłych
0 GŁOSÓW
inne
TERAPIA
8 GŁOSÓW
dyslalia
3 GŁOSY
opóźniony rozwój mowy
0 GŁOSÓW
afazja
1 GŁOS
jąkanie/niepłynność mówienia
4 GŁOSY
niedosłuch
1 GŁOS
zaburzenia neurologiczne dzieci
1 GŁOS
zaburzenia neurologiczne dorosłych
0 GŁOSÓW
inne
Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
1 GŁOS
dyslalia
3 GŁOSY
opóźniony rozwój mowy
7 GŁOSÓW
afazja
9 GŁOSÓW
jąkanie/niepłynność mówienia
5 GŁOSÓW
niedosłuch
8 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dzieci
7 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dorosłych
0 GŁOSÓW
inne
TERAPIA
2 GŁOSY
dyslalia
5 GŁOSÓW
opóźniony rozwój mowy
8 GŁOSÓW
afazja
8 GŁOSÓW
jąkanie/niepłynność mówienia
5 GŁOSÓW
niedosłuch
8 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dzieci
7 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dorosłych
0 GŁOSÓW
inne
Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
Studia magisterskie były "powtórką" studiów licencjackich. Bardziej się skupiały na diagnozie i terapii logopedycznej ale bardziej jako powtórka lub wprowadzenie dla nowych studentów którzy wcześniej ukończyli np. pedagogikę wczesnoszkolną i przedszkolną.
Ponadto osobiście zajmuję się dysfagią w logopedii, wczesną interwencją. Na studiach zarówno licencjackich jak i magisterskich nie było na ten temat ani słowa. Niektórzy logopedzi nie wiedzą nawet że ocena karmienia przez logopedę jest istotna, możliwa (mówię o osobach bez praktyk zawodowych, studiujących lub będących po 5letnich studiach, nie doszukujących się, mających wiedzę tylko ze studiów). praktycznych ćwiczeń, narzędzi diagnostycznych, przykładów z gabinetów - filmów Terapii logopedycznej osób dorosłych, emisji głosu, profilaktyki głosu Brakowało wszystkiego!
Na studia przyjęte były osoby bez studiów licencjackich z logopedii, wiec była to powtórka wiedzy z licencjatyOdruchy, logopedia niemowlątZajęć praktycznychRozszczepy, zaburzenia neurologiczne O afazjiJąkania, orm - terapiiZwiązanych z terapią logopedyczną osób dorosłych. (chociaż z drugiej strony nie byłam na neurologopedii także cóż się dziwić)
Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
Nie wiem czy za dużo, bo dla niektórych powtórki są dobre aczkolwiek skoro na studiach licencjackich było dużo na temat dyslalii to uważam, że na magisterce nie powinno już tak być. Warto się skupić na innych zaburzeniach. Dyslalia PodstawPowtarzanie rysu historycznego logopedii polskiejTreści nie związanych z zawodemNiedosłuch Za dużo to było niedociągnięć, totalnego braku organizacji, materiału i chęci przede wszystkim. Pedagogiki, a za mało logopediiW kwestii nauki nie można powiedzieć, ze wiedzy jest za dużo. Z dziedziny w której się będzie specjalista warto wiedzieć wszystko i powtarzać to do znudzenia, aby w przyszłości nie popełniać rażących błędów.
Czym kończyły się studia?
2 GŁOSY
egzaminem
11 GŁOSÓW
obroną pracy dyplomowej
2 GŁOSY
pracą pisemną teoretyczną
0 GŁOSÓW
opisem przypadku
0 GŁOSÓW
inne
Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
Osobiście sama chodziłam przez 4 lata studiów na wolontariat. Praktyk zawodowych było za mało! Sama teoria, często nie związana z diagnozowaniem nie przekłada się na pracę zawodową tak jak było to na studiach. Uważam się zakres, merytoryczność powinny być przeorganizowane i kształcić logopedów w taki sposób (porównując do pediatrów) tzn. orientować się w różnych zaburzeniach jako tako i odsyłać do logopedów o konkretnych specjalnościach zwłaszcza jeśli nigdy nie zajmowaliśmy się danym zaburzeniem. Logopedzi powinni być jak lekarze pierwszego kontaktu a na studiach licencjat/magister uczeni jesteśmy jak diagnozować wady wymowy i prowadzić w związku z tym terapię, to za mało. Ponadto warto żeby było więcej możliwości na pisanie opinii na podstawie studium przypadku, diagnozowanie, planowanie terapii. Był taki przedmiot na którym wykładowca to wprowadził ale tego było za mało. Za mało praktyk, dużo treści powtarzało się na przedmiotach... Powtarzanie materiału z licencjatu na studiach mgr, mało praktyk logopedycznych, źle zorganizowana siatka praktyk Totalne dnoWczesną interwencję, więcej praktykiNie polecam. Studia były dostępne dla osób, które nie ukończyły licencjatu z logopedii, a ich program nie był do tego przygotowany - wszystko było jedynie kontynuacją z poprzednich lat.Brak podstawowych zagadnień Jeśli ktokolwiek ma możliwość studiować na innej uczelni to niech koniecznie to zrobi. UKW nie przygotowuje do niczego. A szkoda tracic czas i nerwy. Bardzo logicznie poprowadzona siatka zajęć - do tej pory korzystam z notatek, książek i zbiorów zebranych podczas studiów. Nie bałam się podjąć pracy, czułam się gotowa i dobrze przygotowana. Prace w zawodzie znalazłam dwa tygodnie po obronie.
Wypełnionych ankiet: 17
Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
14 GŁOSÓW
rozmowa kwalifikacyjna
0 GŁOSÓW
przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa
2 GŁOSY
przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty
2 GŁOSY
przedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy
1 GŁOS
nie było etapu weryfikacyjnego
10 GŁOSÓW
inne
Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW (0%)
1
3 GŁOSY (18%)
2
2 GŁOSY (12%)
3
7 GŁOSÓW (41%)
4
5 GŁOSÓW (29%)
5
Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
2 GŁOSY (12%)
1
2 GŁOSY (12%)
2
1 GŁOS (6%)
3
8 GŁOSÓW (47%)
4
4 GŁOSY (24%)
5
Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
17 GŁOSÓW
dyslalia
12 GŁOSÓW
opóźniony rozwój mowy
4 GŁOSY
afazja
1 GŁOS
jąkanie/niepłynność mówienia
6 GŁOSÓW
niedosłuch
3 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dzieci
1 GŁOS
zaburzenia neurologiczne dorosłych
1 GŁOS
inne
TERAPIA
17 GŁOSÓW
dyslalia
11 GŁOSÓW
opóźniony rozwój mowy
3 GŁOSY
afazja
1 GŁOS
jąkanie/niepłynność mówienia
6 GŁOSÓW
niedosłuch
3 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dzieci
1 GŁOS
zaburzenia neurologiczne dorosłych
0 GŁOSÓW
inne
Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
0 GŁOSÓW
dyslalia
1 GŁOS
opóźniony rozwój mowy
6 GŁOSÓW
afazja
16 GŁOSÓW
jąkanie/niepłynność mówienia
6 GŁOSÓW
niedosłuch
10 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dzieci
10 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dorosłych
1 GŁOS
inne
TERAPIA
0 GŁOSÓW
dyslalia
1 GŁOS
opóźniony rozwój mowy
5 GŁOSÓW
afazja
16 GŁOSÓW
jąkanie/niepłynność mówienia
6 GŁOSÓW
niedosłuch
10 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dzieci
11 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dorosłych
1 GŁOS
inne
Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
Zaprezentowanie jak wygląda funkcjonownie zawódu Logopedy w poszczególnych placówkach, np. Szpital, poradnia-ile godzin jest e etacie, jakie są obowiązki Jak, szanować swój zawód i odnaleźć się na rynku pracy racyDot. jąkania i wszelkich nieplynnosci, emisji i higieny głosu, logopedii artystycznej... Odpowiednich praktyk w różnorodnych placówkach Terapii z dziećmi z zaburzeniami neurologicznymi, z autyzmem, Podstaw do terapii jakniaJąkanie, neurologiaRozmowa z rodzicem pacjenta, praca z dzieckiem niepełnosprawnym, praca z niemowlakiem, praca z dzieckiem jąkającym, praca z osobą dorosłą , w czasie gdy kończyłam studia (baaardzo dawno temu) nie było rozwiniętej bazy pomocy - każdą należało samemu przygotować, więc brakowało technicznych zajęć dot. przygotowania warsztatu pracy logopedy Anatomii i fizjologii ze szczególnym uwzględnieniem budowy i pracy mięśni twarzy i języka, elementów języka polskiego (deklinacja, koniugacja, zasady głoskowania)Dotyczacych zab.neurologicznych dzieci i doroslychćwiczeń praktycznychanatomii: twarzoczaszka, obręcz barkowa, OUNPowiązanych z praktyką logopedyczną. Zagadnień dotyczących terapii jąkania. balbutologopedii
Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
Skupienie się na pomocach logopedycznych Przedmiot pedagogika porównawcza,logika,czy metodologia nauk statystycznych i humanistycznych- niczego nie wniósł filozofii, etyki, logikiZa dużo zagadnień teoretycznych Nie uważam, żeby czegoś było za dużo. Dobry kierunek, dobrze prowadzony i zarządzanyLogika, wf, Wysłałam, powtarzanie materiału z pierwszego stopnia.pedagogicznych traktujących tylko o teorii, a nie mających przełożenia na pracę w placówkach oświatowych (pedagogika ogólna, pedagogika społeczna, teoria wychowania, teoria nauczania)Teorii z zakresu pedagogiki , teorii wychowaniafilozofii i pedagogikiTeoretycznych dotyczących pedagogiki.historii filozofiiPedagogika
Czym kończyły się studia?
3 GŁOSY
egzaminem
17 GŁOSÓW
obroną pracy dyplomowej
0 GŁOSÓW
pracą pisemną teoretyczną
0 GŁOSÓW
opisem przypadku
0 GŁOSÓW
inne
Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
Były rzeczowe, po ukończeniu mogłam bez problemu przeprowadzać diagnozę i terapię, Ciężko dostać się na praktykę do innego specjslisty, a jeszcze do takiego który dzieli się swoim doświadczeniem -ze śszukaświecąc.Srodowisko logopedyczne jest pomijane,zaniedbywane i bardzo hermetyczne.Praktyka praktyka i jeszcze raz praktyka Niski poziomjak na studia odbyte ponad 20 lat temu mieliśmy znacznie więcej godzin praktyk z różnych subdyscyplin logopedii niż w chwili obecnej, w zakresie teoretycznym nacisk położony został na medyczno-psychologiczno-pedagogiczną stronę logopedii (zajęcia prowadzone były w oddziale foniatrii szpitala, praktyki w placówkach edukacyjnych powszechnych i specjalnych oraz w placówkach opiekuńczych (np. pogotowie opiekuńcze) Zajęcia miały za duży nacisk na teorię - bez odniesienie tego do praktyki logopedycznej; treści często się powtarzały się na zajęciach o innych nazwach. Po studiach pierwszego stopnia nastąpiło powtórzenie materiału na wielu przedmiotach. Brak omówienia praktyk, bardzo mało godzin praktyk, brak weryfikacji odbycia praktyk przez opiekuna.Dobrym rozwiązaniem wtedy bylo studium praktyk...praktyk było sporo w porownaniu do obecnych czasowPraktyki prowadzone sumiennie w b. dobrych bydgoskich Placówkach.