wróć do zestawienia uczelni

Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy

studia magisterskie

placówka publiczna, woj. kujawsko-pomorskie

Wypełnionych ankiet: 11

  1. Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
    7 GŁOSÓW
     
    rozmowa kwalifikacyjna
    0 GŁOSÓW
     
    przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa
    0 GŁOSÓW
     
    przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty
    0 GŁOSÓW
     
    przedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy
    3 GŁOSY
     
    nie było etapu weryfikacyjnego
    2 GŁOSY
     
    inne
    Odpowiedzi dla inne (zachowano oryginalną pisownię)Konsultacja laryngologiczna
    Nie pamiętam
     
  2. Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
    2 GŁOSY
    (18%)
     
    1
    3 GŁOSY
    (27%)
     
    2
    1 GŁOS
    (9%)
     
    3
    4 GŁOSY
    (36%)
     
    4
    1 GŁOS
    (9%)
     
    5
     
  3. Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
    3 GŁOSY
    (27%)
     
    1
    4 GŁOSY
    (36%)
     
    2
    3 GŁOSY
    (27%)
     
    3
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    4
    1 GŁOS
    (9%)
     
    5
     
  4. Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?

    DIAGNOZA

    9 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    4 GŁOSY
     
    opóźniony rozwój mowy
    0 GŁOSÓW
     
    afazja
    1 GŁOS
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    2 GŁOSY
     
    niedosłuch
    1 GŁOS
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    1 GŁOS
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    0 GŁOSÓW
     
    inne

    TERAPIA

    8 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    3 GŁOSY
     
    opóźniony rozwój mowy
    0 GŁOSÓW
     
    afazja
    1 GŁOS
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    4 GŁOSY
     
    niedosłuch
    1 GŁOS
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    1 GŁOS
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    0 GŁOSÓW
     
    inne
     
  5. Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?

    DIAGNOZA

    1 GŁOS
     
    dyslalia
    3 GŁOSY
     
    opóźniony rozwój mowy
    7 GŁOSÓW
     
    afazja
    9 GŁOSÓW
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    5 GŁOSÓW
     
    niedosłuch
    8 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    7 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    0 GŁOSÓW
     
    inne

    TERAPIA

    2 GŁOSY
     
    dyslalia
    5 GŁOSÓW
     
    opóźniony rozwój mowy
    8 GŁOSÓW
     
    afazja
    8 GŁOSÓW
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    5 GŁOSÓW
     
    niedosłuch
    8 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    7 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    0 GŁOSÓW
     
    inne
     
  6. Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
    Studia magisterskie były "powtórką" studiów licencjackich. Bardziej się skupiały na diagnozie i terapii logopedycznej ale bardziej jako powtórka lub wprowadzenie dla nowych studentów którzy wcześniej ukończyli np. pedagogikę wczesnoszkolną i przedszkolną. Ponadto osobiście zajmuję się dysfagią w logopedii, wczesną interwencją. Na studiach zarówno licencjackich jak i magisterskich nie było na ten temat ani słowa. Niektórzy logopedzi nie wiedzą nawet że ocena karmienia przez logopedę jest istotna, możliwa (mówię o osobach bez praktyk zawodowych, studiujących lub będących po 5letnich studiach, nie doszukujących się, mających wiedzę tylko ze studiów).
    praktycznych ćwiczeń, narzędzi diagnostycznych, przykładów z gabinetów - filmów
    Terapii logopedycznej osób dorosłych, emisji głosu, profilaktyki głosu
    Brakowało wszystkiego! Na studia przyjęte były osoby bez studiów licencjackich z logopedii, wiec była to powtórka wiedzy z licencjaty
    Odruchy, logopedia niemowląt
    Zajęć praktycznych
    Rozszczepy, zaburzenia neurologiczne
    O afazji
    Jąkania, orm - terapii
    Związanych z terapią logopedyczną osób dorosłych. (chociaż z drugiej strony nie byłam na neurologopedii także cóż się dziwić)
     
  7. Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
    Nie wiem czy za dużo, bo dla niektórych powtórki są dobre aczkolwiek skoro na studiach licencjackich było dużo na temat dyslalii to uważam, że na magisterce nie powinno już tak być. Warto się skupić na innych zaburzeniach.
    Dyslalia
    Podstaw
    Powtarzanie rysu historycznego logopedii polskiej
    Treści nie związanych z zawodem
    Niedosłuch
    Za dużo to było niedociągnięć, totalnego braku organizacji, materiału i chęci przede wszystkim.
    Pedagogiki, a za mało logopedii
    W kwestii nauki nie można powiedzieć, ze wiedzy jest za dużo. Z dziedziny w której się będzie specjalista warto wiedzieć wszystko i powtarzać to do znudzenia, aby w przyszłości nie popełniać rażących błędów.
     
  8. Czym kończyły się studia?
    2 GŁOSY
     
    egzaminem
    11 GŁOSÓW
     
    obroną pracy dyplomowej
    2 GŁOSY
     
    pracą pisemną teoretyczną
    0 GŁOSÓW
     
    opisem przypadku
    0 GŁOSÓW
     
    inne
     
  9. Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
    Osobiście sama chodziłam przez 4 lata studiów na wolontariat. Praktyk zawodowych było za mało! Sama teoria, często nie związana z diagnozowaniem nie przekłada się na pracę zawodową tak jak było to na studiach. Uważam się zakres, merytoryczność powinny być przeorganizowane i kształcić logopedów w taki sposób (porównując do pediatrów) tzn. orientować się w różnych zaburzeniach jako tako i odsyłać do logopedów o konkretnych specjalnościach zwłaszcza jeśli nigdy nie zajmowaliśmy się danym zaburzeniem. Logopedzi powinni być jak lekarze pierwszego kontaktu a na studiach licencjat/magister uczeni jesteśmy jak diagnozować wady wymowy i prowadzić w związku z tym terapię, to za mało. Ponadto warto żeby było więcej możliwości na pisanie opinii na podstawie studium przypadku, diagnozowanie, planowanie terapii. Był taki przedmiot na którym wykładowca to wprowadził ale tego było za mało.
    Za mało praktyk, dużo treści powtarzało się na przedmiotach...
    Powtarzanie materiału z licencjatu na studiach mgr, mało praktyk logopedycznych, źle zorganizowana siatka praktyk
    Totalne dno
    Wczesną interwencję, więcej praktyki
    Nie polecam. Studia były dostępne dla osób, które nie ukończyły licencjatu z logopedii, a ich program nie był do tego przygotowany - wszystko było jedynie kontynuacją z poprzednich lat.
    Brak podstawowych zagadnień
    Jeśli ktokolwiek ma możliwość studiować na innej uczelni to niech koniecznie to zrobi. UKW nie przygotowuje do niczego. A szkoda tracic czas i nerwy.
    Bardzo logicznie poprowadzona siatka zajęć - do tej pory korzystam z notatek, książek i zbiorów zebranych podczas studiów. Nie bałam się podjąć pracy, czułam się gotowa i dobrze przygotowana. Prace w zawodzie znalazłam dwa tygodnie po obronie.
     

Wypełnionych ankiet: 17

  1. Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
    14 GŁOSÓW
     
    rozmowa kwalifikacyjna
    0 GŁOSÓW
     
    przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa
    2 GŁOSY
     
    przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty
    2 GŁOSY
     
    przedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy
    1 GŁOS
     
    nie było etapu weryfikacyjnego
    10 GŁOSÓW
     
    inne
    Odpowiedzi dla inne (zachowano oryginalną pisownię)Przedłożenie niezbędnych dyplomów, egzamin muzyczny, ustny egzamin z języka polskiego
    Egzamin ustny z muzyki Egzamin ustny z języka polskiego Ocena zgryzu przez ortodonta
    Wewnętrzne badanie przez ortodontę (podczas egzaminu wstępnego)
    egzamin wstępny z języka polskiego
    badanie ortodontyczne
    Egzamin pisemny Rozmowa weryfikująca wady wymowy i poprawność artykulacyjną Ocena uzdolnień muzycznych
    egzamin wstępny z j. polskiego i obcego
    egzamin ustny z języka polskiego
    Rozmowa oceniająca zgryz i mowę. Egzamin praktyczny oceniający zdolności muzyczne. Egzamin ustny z języka polskiego.
    Dyplom ukończenia studiów I stopnia.
     
  2. Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    1
    3 GŁOSY
    (18%)
     
    2
    2 GŁOSY
    (12%)
     
    3
    7 GŁOSÓW
    (41%)
     
    4
    5 GŁOSÓW
    (29%)
     
    5
     
  3. Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
    2 GŁOSY
    (12%)
     
    1
    2 GŁOSY
    (12%)
     
    2
    1 GŁOS
    (6%)
     
    3
    8 GŁOSÓW
    (47%)
     
    4
    4 GŁOSY
    (24%)
     
    5
     
  4. Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?

    DIAGNOZA

    17 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    12 GŁOSÓW
     
    opóźniony rozwój mowy
    4 GŁOSY
     
    afazja
    1 GŁOS
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    6 GŁOSÓW
     
    niedosłuch
    3 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    1 GŁOS
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    1 GŁOS
     
    inne
    Odpowiedzi dla inne (zachowano oryginalną pisownię)zaburzenia mowy u dzieci autystycznych

    TERAPIA

    17 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    11 GŁOSÓW
     
    opóźniony rozwój mowy
    3 GŁOSY
     
    afazja
    1 GŁOS
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    6 GŁOSÓW
     
    niedosłuch
    3 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    1 GŁOS
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    0 GŁOSÓW
     
    inne
     
  5. Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?

    DIAGNOZA

    0 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    1 GŁOS
     
    opóźniony rozwój mowy
    6 GŁOSÓW
     
    afazja
    16 GŁOSÓW
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    6 GŁOSÓW
     
    niedosłuch
    10 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    10 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    1 GŁOS
     
    inne
    Odpowiedzi dla inne (zachowano oryginalną pisownię)autyzm, choroby genetyczne

    TERAPIA

    0 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    1 GŁOS
     
    opóźniony rozwój mowy
    5 GŁOSÓW
     
    afazja
    16 GŁOSÓW
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    6 GŁOSÓW
     
    niedosłuch
    10 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    11 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    1 GŁOS
     
    inne
    Odpowiedzi dla inne (zachowano oryginalną pisownię)autyzm, choroby genetyczne
     
  6. Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
    Zaprezentowanie jak wygląda funkcjonownie zawódu Logopedy w poszczególnych placówkach, np. Szpital, poradnia-ile godzin jest e etacie, jakie są obowiązki
    Jak, szanować swój zawód i odnaleźć się na rynku pracy racy
    Dot. jąkania i wszelkich nieplynnosci, emisji i higieny głosu, logopedii artystycznej...
    Odpowiednich praktyk w różnorodnych placówkach
    Terapii z dziećmi z zaburzeniami neurologicznymi, z autyzmem,
    Podstaw do terapii jaknia
    Jąkanie, neurologia
    Rozmowa z rodzicem pacjenta, praca z dzieckiem niepełnosprawnym, praca z niemowlakiem, praca z dzieckiem jąkającym, praca z osobą dorosłą ,
    w czasie gdy kończyłam studia (baaardzo dawno temu) nie było rozwiniętej bazy pomocy - każdą należało samemu przygotować, więc brakowało technicznych zajęć dot. przygotowania warsztatu pracy logopedy
    Anatomii i fizjologii ze szczególnym uwzględnieniem budowy i pracy mięśni twarzy i języka, elementów języka polskiego (deklinacja, koniugacja, zasady głoskowania)
    Dotyczacych zab.neurologicznych dzieci i doroslych
    ćwiczeń praktycznych
    anatomii: twarzoczaszka, obręcz barkowa, OUN
    Powiązanych z praktyką logopedyczną.
    Zagadnień dotyczących terapii jąkania.
    balbutologopedii
     
  7. Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
    Skupienie się na pomocach logopedycznych
    Przedmiot pedagogika porównawcza,logika,czy metodologia nauk statystycznych i humanistycznych- niczego nie wniósł
    filozofii, etyki, logiki
    Za dużo zagadnień teoretycznych
    Nie uważam, żeby czegoś było za dużo. Dobry kierunek, dobrze prowadzony i zarządzany
    Logika, wf,
    Wysłałam, powtarzanie materiału z pierwszego stopnia.
    pedagogicznych traktujących tylko o teorii, a nie mających przełożenia na pracę w placówkach oświatowych (pedagogika ogólna, pedagogika społeczna, teoria wychowania, teoria nauczania)
    Teorii z zakresu pedagogiki , teorii wychowania
    filozofii i pedagogiki
    Teoretycznych dotyczących pedagogiki.
    historii filozofii
    Pedagogika
     
  8. Czym kończyły się studia?
    3 GŁOSY
     
    egzaminem
    17 GŁOSÓW
     
    obroną pracy dyplomowej
    0 GŁOSÓW
     
    pracą pisemną teoretyczną
    0 GŁOSÓW
     
    opisem przypadku
    0 GŁOSÓW
     
    inne
     
  9. Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
    Były rzeczowe, po ukończeniu mogłam bez problemu przeprowadzać diagnozę i terapię,
    Ciężko dostać się na praktykę do innego specjslisty, a jeszcze do takiego który dzieli się swoim doświadczeniem -ze śszukaświecąc.Srodowisko logopedyczne jest pomijane,zaniedbywane i bardzo hermetyczne.
    Praktyka praktyka i jeszcze raz praktyka
    Niski poziom
    jak na studia odbyte ponad 20 lat temu mieliśmy znacznie więcej godzin praktyk z różnych subdyscyplin logopedii niż w chwili obecnej, w zakresie teoretycznym nacisk położony został na medyczno-psychologiczno-pedagogiczną stronę logopedii (zajęcia prowadzone były w oddziale foniatrii szpitala, praktyki w placówkach edukacyjnych powszechnych i specjalnych oraz w placówkach opiekuńczych (np. pogotowie opiekuńcze)
    Zajęcia miały za duży nacisk na teorię - bez odniesienie tego do praktyki logopedycznej; treści często się powtarzały się na zajęciach o innych nazwach. Po studiach pierwszego stopnia nastąpiło powtórzenie materiału na wielu przedmiotach. Brak omówienia praktyk, bardzo mało godzin praktyk, brak weryfikacji odbycia praktyk przez opiekuna.
    Dobrym rozwiązaniem wtedy bylo studium praktyk...praktyk było sporo w porownaniu do obecnych czasow
    Praktyki prowadzone sumiennie w b. dobrych bydgoskich Placówkach.