Ta strona używa plików Cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Szczegóły dotyczące celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce znajdziesz w Polityce Prywatności.
Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
1 GŁOS
rozmowa kwalifikacyjna
0 GŁOSÓW
przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa
0 GŁOSÓW
przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty
0 GŁOSÓW
przedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy
1 GŁOS
nie było etapu weryfikacyjnego
0 GŁOSÓW
inne
Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
1 GŁOS (50%)
1
0 GŁOSÓW (0%)
2
1 GŁOS (50%)
3
0 GŁOSÓW (0%)
4
0 GŁOSÓW (0%)
5
Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
1 GŁOS (50%)
1
0 GŁOSÓW (0%)
2
1 GŁOS (50%)
3
0 GŁOSÓW (0%)
4
0 GŁOSÓW (0%)
5
Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
2 GŁOSY
dyslalia
0 GŁOSÓW
opóźniony rozwój mowy
0 GŁOSÓW
afazja
0 GŁOSÓW
jąkanie/niepłynność mówienia
0 GŁOSÓW
niedosłuch
0 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dzieci
0 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dorosłych
0 GŁOSÓW
inne
TERAPIA
2 GŁOSY
dyslalia
0 GŁOSÓW
opóźniony rozwój mowy
0 GŁOSÓW
afazja
0 GŁOSÓW
jąkanie/niepłynność mówienia
0 GŁOSÓW
niedosłuch
0 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dzieci
0 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dorosłych
0 GŁOSÓW
inne
Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
0 GŁOSÓW
dyslalia
1 GŁOS
opóźniony rozwój mowy
1 GŁOS
afazja
1 GŁOS
jąkanie/niepłynność mówienia
1 GŁOS
niedosłuch
2 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dzieci
1 GŁOS
zaburzenia neurologiczne dorosłych
0 GŁOSÓW
inne
TERAPIA
0 GŁOSÓW
dyslalia
1 GŁOS
opóźniony rozwój mowy
1 GŁOS
afazja
1 GŁOS
jąkanie/niepłynność mówienia
1 GŁOS
niedosłuch
2 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dzieci
1 GŁOS
zaburzenia neurologiczne dorosłych
0 GŁOSÓW
inne
Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
PraktycznychAnatomii człowieka, genetyki
Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
TeoretycznychDyslalii
Czym kończyły się studia?
0 GŁOSÓW
egzaminem
1 GŁOS
obroną pracy dyplomowej
0 GŁOSÓW
pracą pisemną teoretyczną
1 GŁOS
opisem przypadku
0 GŁOSÓW
inne
Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
Traktowanie logopedii tak, jakby istniała tylko dyslalia.
Wypełnionych ankiet: 10
Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
10 GŁOSÓW
rozmowa kwalifikacyjna
1 GŁOS
przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa
0 GŁOSÓW
przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty
1 GŁOS
przedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy
0 GŁOSÓW
nie było etapu weryfikacyjnego
0 GŁOSÓW
inne
Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW (0%)
1
0 GŁOSÓW (0%)
2
1 GŁOS (10%)
3
5 GŁOSÓW (50%)
4
4 GŁOSY (40%)
5
Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW (0%)
1
1 GŁOS (10%)
2
1 GŁOS (10%)
3
4 GŁOSY (40%)
4
4 GŁOSY (40%)
5
Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
10 GŁOSÓW
dyslalia
6 GŁOSÓW
opóźniony rozwój mowy
6 GŁOSÓW
afazja
1 GŁOS
jąkanie/niepłynność mówienia
3 GŁOSY
niedosłuch
2 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dzieci
1 GŁOS
zaburzenia neurologiczne dorosłych
0 GŁOSÓW
inne
TERAPIA
10 GŁOSÓW
dyslalia
7 GŁOSÓW
opóźniony rozwój mowy
6 GŁOSÓW
afazja
1 GŁOS
jąkanie/niepłynność mówienia
3 GŁOSY
niedosłuch
3 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dzieci
2 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dorosłych
1 GŁOS
inne
Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
0 GŁOSÓW
dyslalia
3 GŁOSY
opóźniony rozwój mowy
3 GŁOSY
afazja
7 GŁOSÓW
jąkanie/niepłynność mówienia
3 GŁOSY
niedosłuch
6 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dzieci
5 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dorosłych
1 GŁOS
inne
TERAPIA
0 GŁOSÓW
dyslalia
3 GŁOSY
opóźniony rozwój mowy
2 GŁOSY
afazja
8 GŁOSÓW
jąkanie/niepłynność mówienia
4 GŁOSY
niedosłuch
6 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dzieci
6 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dorosłych
1 GŁOS
inne
Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
Dysfagia jako osobny przedmiotPraktyki w pracy z osobami dorosłymi. Możliwości odbycia praktyk w szpitalu, klinice.Wtedy nie było nawet w teorii opóźnionego rozwoju mowyDiagnoza i terapia ORM, autyzmuNiczego mi nie brakowało. Wówczas nie było jeszcze studiów specjalizacyjnych np neurologopedii , zatem obszerna tematyka znalazła się w studiach logopedycznych.Diagnoza i terapia niemowląt Praktycznego podejścia i świeżej najnowszej wiedzy bez powtarzania nieaktualnych informacji sprzed lat. Praktycznych rozwiązańzagadnienia neurologiczne podstawy rozwoju i zaburzeń mowyWskazówek do pracy z rodzicem
Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
Praktyk w przedszkolu.GlottodydaktykiLogorytmikiNie mam zdania. Nauki nigdy za wiele. Za dużo chwalenia sie dorbkiem własnym przez niektórych wykładowców. Zbyt dużo teori jak dla początkującego logopedy z zakresu neurologopedii. Przedmiotów - zapychaczy. Suchej teorii, językowych podstaw
Czym kończyły się studia?
4 GŁOSY
egzaminem
9 GŁOSÓW
obroną pracy dyplomowej
1 GŁOS
pracą pisemną teoretyczną
1 GŁOS
opisem przypadku
0 GŁOSÓW
inne
Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
Wielką zaletą było to iż uczelnia sama przygotowywała praktyki zawodowe - zarówno w placówkach oświatowych jak i medycznychPo tych studiach stałe od 20 lat pracuję w zawodzie ze świadomością, że logopedia to dziedzina interdyscyplinarna, wagającą stałego dokształtu. mam poczucie dobrego startu, a fakt, że z każdego przedmiotu musiałam zdać egzamin na wysokim poziomie dał mi poczucie kompetencji. Na studiach spotkałam mistrzów i praktyków.Studia porównam do zdobycia prawa jazdy, które daje uprawnienia i przygotowuje podwaliny do poruszania sie po drogach, ale nie oznacza to, że nagle jesteśmy dobrymi kierowcami. Najwięcej to, niestety dla studiów i stety dla mnie, nauka własna po studiach. Wykładowcy w ciekawy sposób dzielili się swoją wiedzą, brakowało mi jednak informacji nt diagnozy czy praktycznych rozwiązań "na start". Rozumiem, że jako logopeda muszę podążać za pacjentem, a każdy pacjent jest inny- ale początkujący logopeda potrzebuje informacji wprost: gdy jest ... zrób.... A umiejętności rozbudowuje, doskonali, poszukuje nowych lepszych rozwiązań w toku pracy zawodowej.