Ta strona używa plików Cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Szczegóły dotyczące celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce znajdziesz w Polityce Prywatności.
Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
1 GŁOS
rozmowa kwalifikacyjna
0 GŁOSÓW
przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa
0 GŁOSÓW
przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty
0 GŁOSÓW
przedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy
4 GŁOSY
nie było etapu weryfikacyjnego
2 GŁOSY
inne
Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
1 GŁOS (14%)
1
1 GŁOS (14%)
2
5 GŁOSÓW (71%)
3
0 GŁOSÓW (0%)
4
0 GŁOSÓW (0%)
5
Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
4 GŁOSY (57%)
1
1 GŁOS (14%)
2
2 GŁOSY (29%)
3
0 GŁOSÓW (0%)
4
0 GŁOSÓW (0%)
5
Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
5 GŁOSÓW
dyslalia
1 GŁOS
opóźniony rozwój mowy
2 GŁOSY
afazja
0 GŁOSÓW
jąkanie/niepłynność mówienia
0 GŁOSÓW
niedosłuch
1 GŁOS
zaburzenia neurologiczne dzieci
1 GŁOS
zaburzenia neurologiczne dorosłych
1 GŁOS
inne
TERAPIA
4 GŁOSY
dyslalia
2 GŁOSY
opóźniony rozwój mowy
1 GŁOS
afazja
0 GŁOSÓW
jąkanie/niepłynność mówienia
0 GŁOSÓW
niedosłuch
1 GŁOS
zaburzenia neurologiczne dzieci
2 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dorosłych
1 GŁOS
inne
Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
2 GŁOSY
dyslalia
2 GŁOSY
opóźniony rozwój mowy
2 GŁOSY
afazja
4 GŁOSY
jąkanie/niepłynność mówienia
5 GŁOSÓW
niedosłuch
4 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dzieci
5 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dorosłych
0 GŁOSÓW
inne
TERAPIA
2 GŁOSY
dyslalia
2 GŁOSY
opóźniony rozwój mowy
3 GŁOSY
afazja
5 GŁOSÓW
jąkanie/niepłynność mówienia
6 GŁOSÓW
niedosłuch
4 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dzieci
5 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dorosłych
0 GŁOSÓW
inne
Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
Praktyki!!Terapia jąkania -w planie studiów był taki przedmiot, ale się nie odbył, że względu na niedyspozycję prowadzącej. Poza tym, zagadnień dotyczących diagnozy oraz praktycznego podejscia. Specjalistycznych odnoszacych sie do specjalizacji klinicznej logopedii, np. Afazji, dyzartrii, jakaniaNa danych studiach brakuje wszystkiego. Często można odnieść wrażenie, że sami prowadzący nie mają pojęcia o czym mówią. Dodatkowo wiele z nich, którzy z zawodu są logopedami, posiadają bardzo widoczne wady wymowy. Większość zajęć prowadzoną była chaotycznie i nie było poruszane nowej wiedzy na temat zaburzeń mowy Doświadczonych praktyków, którzy wdrożą do zawodu; zajęć praktycznych; uaktualnionej wiedzy zgodnej ze standardami zagranicznymi Porządnej diagnoz i terapii w dysfagii, afazji, zaburzeniach neurologicznych u dorosłych
Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
Zbyt dużo przedmiotów niezwiązanych z logopediąPrzede wszystkim przedmioty "dodatkowe", ale obowiązkowe, np. prawo, psychologia (każdy jej rodzaj, społeczna, kliniczna, osobowości, itd.) OgolnoakademickichBrak takich zagadnień. Zagadnień nie związanych z pedagogika specjalną oraz z logopedią. Przedmiot ogolnopedagogicznychOgólne przedmioty pedagogiczne, w zamian tego mogły się pojawić dodatkowe zajęcia z zakresu logopedii tym bardziej ze są to studia magisterskie profilowane
Czym kończyły się studia?
0 GŁOSÓW
egzaminem
7 GŁOSÓW
obroną pracy dyplomowej
0 GŁOSÓW
pracą pisemną teoretyczną
0 GŁOSÓW
opisem przypadku
0 GŁOSÓW
inne
Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
Głównie pomoc w organizacji praktyk. Student sam musiał sobie je zorganizować (znaleźć miejsce). Niestety, mało gabinetów, czy innych miejsc, chciało przyjmować praktykantów. Często praktyki były fikcją - najważniejszy był podpis logopedy, pieczątka instytucji oraz wypełnienie niezbędnej dokumentacji. Praktyki powinny być w ramach zajęć uczelnianych, student powinien zostac skierowany do konkretnej placowki. Nie powinien zostać pozostawiony sam sobiePraktyki w dużej ilości godzin trzeba organizować we własnym zakresie. Zupełny brak pomocy oraz przygotowania ze strony uczelni. Studia przeznaczone głównie dla osób które chciały się dowiedzieć czegoś i terapii dorosłych , teorii sporo lecz praktyka prawie wgl. Problem z organizacja uczelni. Brak organizacji praktyk ze stron uczelni z dorosłymi.