Ta strona używa plików Cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Szczegóły dotyczące celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce znajdziesz w Polityce Prywatności.
Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
7 GŁOSÓW
rozmowa kwalifikacyjna
0 GŁOSÓW
przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa
0 GŁOSÓW
przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty
0 GŁOSÓW
przedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy
0 GŁOSÓW
nie było etapu weryfikacyjnego
1 GŁOS
inne
Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW (0%)
1
2 GŁOSY (25%)
2
5 GŁOSÓW (63%)
3
1 GŁOS (13%)
4
0 GŁOSÓW (0%)
5
Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
1 GŁOS (13%)
1
4 GŁOSY (50%)
2
3 GŁOSY (38%)
3
0 GŁOSÓW (0%)
4
0 GŁOSÓW (0%)
5
Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
8 GŁOSÓW
dyslalia
3 GŁOSY
opóźniony rozwój mowy
1 GŁOS
afazja
0 GŁOSÓW
jąkanie/niepłynność mówienia
2 GŁOSY
niedosłuch
2 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dzieci
0 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dorosłych
0 GŁOSÓW
inne
TERAPIA
6 GŁOSÓW
dyslalia
1 GŁOS
opóźniony rozwój mowy
0 GŁOSÓW
afazja
0 GŁOSÓW
jąkanie/niepłynność mówienia
2 GŁOSY
niedosłuch
2 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dzieci
0 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dorosłych
1 GŁOS
inne
Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
0 GŁOSÓW
dyslalia
2 GŁOSY
opóźniony rozwój mowy
4 GŁOSY
afazja
7 GŁOSÓW
jąkanie/niepłynność mówienia
4 GŁOSY
niedosłuch
4 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dzieci
6 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dorosłych
0 GŁOSÓW
inne
TERAPIA
1 GŁOS
dyslalia
4 GŁOSY
opóźniony rozwój mowy
6 GŁOSÓW
afazja
8 GŁOSÓW
jąkanie/niepłynność mówienia
3 GŁOSY
niedosłuch
5 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dzieci
5 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dorosłych
0 GŁOSÓW
inne
Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
Jąkanie, dokładna diagnoza różnych zaburzeńJąkanie, zaburzenia mowy w chorobach neurologicznych oraz praca z osobami dorosłymi. Jakie dokumenty powienien wypelniac logopedaNeurologii, rozwoju językowego, Diagnozy i terapii orm, nmpk, jąkaniaJąkanie, terapia dorosłych i diagbozaDiagnozy poszczególnych zaburzeń, sposobu prowadzenia ich terapiiZagadnień dotyczących terapii poszczególnych zaburzeń, praktycznych wskazówek i odniesień
Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
DyslaliaWszystkiego było zbyt mało. Psychologia i psychiatriaKierunek zbyt mocno skupiał się na dzieciach z niepełnosprawnościami, było wiele przedmiotów dotyczących tej tematykiZa dużo teorii i ciągłego omawiania zagadnienia czym jest logopediaGłównie przedmiotów, które niekoniecznie miały powiązanie z logopedią
Czym kończyły się studia?
0 GŁOSÓW
egzaminem
8 GŁOSÓW
obroną pracy dyplomowej
1 GŁOS
pracą pisemną teoretyczną
0 GŁOSÓW
opisem przypadku
0 GŁOSÓW
inne
Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
Więcej zajęć praktycznych. Praktyki w placówkach współpracujących z uczelnia.Studia były prowadzone bardzo powierzchownie, brakowało specjalistów. Ponadto kompletnie nie zapewniono nam zaplecza praktycznego. Praktyk szukaliśmy sami i były słabej jakości. Studia sa zbyt teoretyczne, a praktyki ciężko dostępne, uczelnia powinna mieć zaprzyjaźnione placówki, w których studenci mogą odbywać praktyki. Wiedza przekazywana na studiach jest chaotyczna i nieuporządkowana. Praktyki- student poszukuje samodzielnie placówki. Uważam, ze studia nie przygotowały mnie praktycznie i teoretycznie do studiów. Zmiana uczelni zdecydowanie wpłynęła na poprawę mojej wiedzy. Nie polecam tych studiów, ponieważ podejście do studenta było żadne. Nie było prawie wgl zajęć praktycznych a praktyki musieliśmy sami organizować . Żadnego wsparcia ze strony uczelni Program sprzygstudiówotowujacych do zawodu logopedy powinien obejmować wiecej przedmiotów specjalistycznych. Ponadto powinno sie omawiać poszczególne przypadki, wspólnie uczyc sie jak prowadzic diagnoze i terapie danego przypadku. Uważam, że wykładowcy w większości przypadków nie posiadają odpowiedniej wiedzy lub nie potrafią jej przekazywać. Jest zbyt mała liczba godzin naprawdę istotnych przedmiotów.Niektóre zajęcia były naprawdę ciekawe, a prowadzący byli bardzo przygotowani i potrafili tę wiedzę przekazać. Była też pewna pani, która ogłasza się jako mobilny logopeda oraz na wszelkich możliwych grupach sprzedaje swoje "pomoce", która na siłę chciała, żebyśmy pracowali w taki sam sposób jak ona. Podawała tylko przykłady, jak ona pracuje, jak ona przygotowuje zajęcia i zaliczenie też polegało na tym, że trzeba było przygotować zajęcia w taki sposób jak ona. Według mnie nie na tym polegał ten przedmiot, bo to była metodyka, której naprawdę dużo godzin mieliśmy. Ona powinna podawać różne sposoby i metody, a nie tylko uważać, że to, co ona robi jest najlepsze.