Ta strona używa plików Cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Szczegóły dotyczące celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce znajdziesz w Polityce Prywatności.
Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
16 GŁOSÓW
rozmowa kwalifikacyjna
12 GŁOSÓW
przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa
0 GŁOSÓW
przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty
2 GŁOSY
przedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy
0 GŁOSÓW
nie było etapu weryfikacyjnego
1 GŁOS
inne
Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW (0%)
1
0 GŁOSÓW (0%)
2
3 GŁOSY (19%)
3
5 GŁOSÓW (31%)
4
8 GŁOSÓW (50%)
5
Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW (0%)
1
4 GŁOSY (25%)
2
4 GŁOSY (25%)
3
4 GŁOSY (25%)
4
4 GŁOSY (25%)
5
Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
16 GŁOSÓW
dyslalia
6 GŁOSÓW
opóźniony rozwój mowy
8 GŁOSÓW
afazja
9 GŁOSÓW
jąkanie/niepłynność mówienia
4 GŁOSY
niedosłuch
5 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dzieci
8 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dorosłych
0 GŁOSÓW
inne
TERAPIA
14 GŁOSÓW
dyslalia
8 GŁOSÓW
opóźniony rozwój mowy
8 GŁOSÓW
afazja
10 GŁOSÓW
jąkanie/niepłynność mówienia
6 GŁOSÓW
niedosłuch
4 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dzieci
5 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dorosłych
0 GŁOSÓW
inne
Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
0 GŁOSÓW
dyslalia
5 GŁOSÓW
opóźniony rozwój mowy
4 GŁOSY
afazja
3 GŁOSY
jąkanie/niepłynność mówienia
7 GŁOSÓW
niedosłuch
6 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dzieci
3 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dorosłych
2 GŁOSY
inne
TERAPIA
0 GŁOSÓW
dyslalia
4 GŁOSY
opóźniony rozwój mowy
3 GŁOSY
afazja
2 GŁOSY
jąkanie/niepłynność mówienia
5 GŁOSÓW
niedosłuch
9 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dzieci
5 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dorosłych
2 GŁOSY
inne
Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
diagnozy różnicowej zaburzeń neurologicznych, umiejętność odczytywania badań słuchu, liczba godzin praktycznych z prowadzącymi była zbyt małaWiedzy z zakresu wczesnej interwencji logopedycznej, jąkania, gielkotu, opóźnionego rozwoju mowy,ortodoncji w logooediiTerapia dzieci z głębszą i głęboką niepełnosprawnością, terapia z wykorzystanie AAC (bardzo słabo poprowadzona), przygotowanie diagnozy logopedycznejWiedza była zbyt ogólnikowa, niewiele uwagi było poświęcone wywoływaniu głosekBrakowało więcej przygotowania praktycznego. Obcowania z pacjentem. Po ukończeniu studiów miałam również problemy z napisaniem opinii logopedycznej oraz diagnozy.terapia logopedyczna dzieci z autyzmem, mutyzm, FASpraca z dzieckiem z ASDJeszcze więcej zajęć praktycznych że wszystkich zaburzeń Brakowało pracy na konkretnych przypadkach, rozwiązań praktycznych, przegląd poszczególnych szkół i metod terapii np. w terapii dyslaliiTerapia dziecka autystycznego Brakowało praktyki, którą umożliwiałaby uczelnia - w szpitalach na przykład.Metody wprowadzania głosek.
Metody wywoływania głosek. Zajęcia praktyczne. Więcej ćwiczeń z zakresu diagnozy i terapii różnych zaburzeń mowy.Praktycznych wskazówek dotyczących terapii
Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
nie uważam by jakiś treści było za dużo Nauka o języku była źle prowadzona, pan był zafascynowany swoim tematem, ale nikt nie wiedział o czym mówił. Nie uważam, żeby czegoś było za dużojąkaniaZaburzeń związanych z jąkaniem się Za dużo było przedmiotów czyste teoretycznych, np socjolingwistyka, przedmioty językowe ( teoretyczne), praca z pacjentem, psychologia rozwojowa. jąkanie/niepłynność mówienia Nie było takich zagadnień.Ogólne przedmioty i zagadnienia. Teorii z pogranicza filologii polskiej
Czym kończyły się studia?
4 GŁOSY
egzaminem
13 GŁOSÓW
obroną pracy dyplomowej
0 GŁOSÓW
pracą pisemną teoretyczną
7 GŁOSÓW
opisem przypadku
1 GŁOS
inne
Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
Studia powinny mieć wymiar bardziej praktyczny,mniej teoretycznyZa mało praktyki podczas zajęć.
Za mało pracy z dziećmi, pod okiem specjalistów, z którymi przeprowadzane były ćwiczenia. Powinno być więcej przekazanej wiedzy. Myślę, że praca w domu i różne pośrednie egzaminy byłyby dobre. Powinny być praktyki odbyte w różnych miejscach.Jestem bardzo zadowolona ze studiów, mogłam od razu po nich zacząć pracę. Wiedziałam jak mam zorganizować terapię, potrafiłam odczytać dokumentacje z PPP, jak pracować z dziećmi z ORM czy afazją. Uczelnia dobiera najlepszych wykładowców ze swych dziedzin z całej Polski. Są także zajęcia praktyczne z dziećmi z niedosłuchem po których czuję się świetnie przygotowana do prowadzenia zajęć z tymi dziećmi. Ogromnym plusem jest duża ilość wykładów i ćwiczeń z dziedziny medycyny (bez których NIE MOŻNA być dobrym logopedą a niestety wiem, że niektóre studia nie mają żadnych przedmiotów medycznych): audiologia, ortodoncja, foniatria, neuroanatomia, neuropsychologia, psychiatria.
Wypełnionych ankiet: 34
Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
31 GŁOSÓW
rozmowa kwalifikacyjna
24 GŁOSY
przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa
1 GŁOS
przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty
29 GŁOSÓW
przedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy
0 GŁOSÓW
nie było etapu weryfikacyjnego
1 GŁOS
inne
Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW (0%)
1
2 GŁOSY (6%)
2
7 GŁOSÓW (21%)
3
18 GŁOSÓW (53%)
4
7 GŁOSÓW (21%)
5
Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
2 GŁOSY (6%)
1
3 GŁOSY (9%)
2
10 GŁOSÓW (29%)
3
13 GŁOSÓW (38%)
4
6 GŁOSÓW (18%)
5
Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
32 GŁOSY
dyslalia
16 GŁOSÓW
opóźniony rozwój mowy
13 GŁOSÓW
afazja
19 GŁOSÓW
jąkanie/niepłynność mówienia
7 GŁOSÓW
niedosłuch
6 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dzieci
8 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dorosłych
2 GŁOSY
inne
TERAPIA
32 GŁOSY
dyslalia
15 GŁOSÓW
opóźniony rozwój mowy
10 GŁOSÓW
afazja
15 GŁOSÓW
jąkanie/niepłynność mówienia
7 GŁOSÓW
niedosłuch
6 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dzieci
6 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dorosłych
1 GŁOS
inne
Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
0 GŁOSÓW
dyslalia
8 GŁOSÓW
opóźniony rozwój mowy
11 GŁOSÓW
afazja
8 GŁOSÓW
jąkanie/niepłynność mówienia
10 GŁOSÓW
niedosłuch
16 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dzieci
14 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dorosłych
1 GŁOS
inne
TERAPIA
0 GŁOSÓW
dyslalia
8 GŁOSÓW
opóźniony rozwój mowy
12 GŁOSÓW
afazja
8 GŁOSÓW
jąkanie/niepłynność mówienia
10 GŁOSÓW
niedosłuch
17 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dzieci
13 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dorosłych
1 GŁOS
inne
Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
Praktycznego przygotowania do pracy w zawodzie. Do wszytskiego musiałam dojść sama - opracować warsztat pracy. Prowadzenie dokumentacji. Praca z dziećmi że spektrum autyzmuPraktycznej terapii krok po kroku. Nie miałam afazji u dzieci Diagnoza i terapia dzieci z zespołem genetycznym, alternatywne i wspomagające metody komunikacji Wiedzy praktycznej, której logopeda potrzebuje w pracy. Terapia i diagnoza orm z dziećmi niepełnosprawnymi intelektualnie, z autyzmem Praktyki.Niedosluch centralny, pozycja spoczynkowa jezykaPraktykiORM, terapia dysfagiiMetodykaDo diagnozy i terapii dyslalii program studiów był wystarczający. opóźniony rozwój mowy , niedosłuchAfazja, praca z ludźmi doroslymiJak zacząć terapie.Problemy z czytaniem i pisaniem.Zaburzenia neurologiczne dzieciterapia dysleksji, terapia dzieci ze spektrum autyzmu, niedosłuchem, alternatywne i wspomagające formy komunikacji Autyzm, afazhaStudia mim zdaniem,były na niskim poziomie, choć porównując z innymi uczelniami(!!!!) przygotowanie teoretyczne i praktyczne oraz kadra profesorska prezentowała się wysoko.. Bardzo, bardzo niewiele anatomii, ortodoncji, zajęć z dentystami, laryngologami, foniatrami,tematyka logopedii ze wszystkich dziedzin podana w formie telegraficznej, skrótowej. Bardzo, bardzo mała siatka godzin ze wszystkich dziedzin!! .Aby zrozumieć zagadnienia diagnozy i terapii, funkcjonowania aparatu mowy, konieczne są dodatkowe kursy i szkolenia. Obecnie, przyjmując studentów, jestem porażona ich brakiem elementarnej wiedzy. Logopedia to nauka z dziedziny medycyny i rzetelne przygotowanie przez uczelnie jest podstawą!! Na moje pytanie: dlaczego wybrał pan/pani studia logopedyczne? słyszę odpowiedź: żeby se dorobić (pisownia oryginalna). podjęłam kolejne studia NeurologopedięProgramy terapeutyczne do poszczególnych zaburzeń różne zespoły genetyczneDiagnoza i terapia dzieci autystycznych.Ćwiczeń z zakresu diagnozy i terapii jąkania choć nie są one moja pasją, więc nie czuje się z tym źleMinimalna dysartria, Minimalna dysfagia i oczywiście SMA którego nie było wcale, za trudne dla wykładowców.więcej praktycznych porad Mało zajęć dotyczących afazji, opóźnionego rozwoju mowy - teoretycznych i praktycznychZaburzenia połykania, praca z osobami po zabiegach laryngologicznych, zaburzenia neurologiczne dorosłych, praca z osobami dwujęzycznymi.Zagadnień prawnych związanych z zawodem logopedy - prowadzenie dokumentacji, ochrona danych osobowych, zakres odpowiedzialności, zakres uprawnień.Trochę więcej zajęć na temat zaburzeń SI i ich wpływu na wady wymowy.
Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
Za dużo teorii, której się nie używa. Dużo było zajęć z przedmiotów związanych z neuro, do której uprawnień nie mamy...Dot.j. polskiegoTeoretycznych przedmiotów poryszajacych kwestie mało istotne Jąkania Nie mam poczucia, żeby czegoś było za dużo Nie było za dużo zagadnień tylko za mało. Podstaw języka polskiego - programowanie języka.TeoriiPsychologii, pojedynczych studiów przypadku zamiast opracowania całości informatyka, nauki pokrewne Glottodydaktyki--------------------------------------------------------------------------------------------------------------Praca z dziećmi, terapia dotyczącą dzieciteoria - zagadnienia ogólneNeurologia.MetodologiiGlottodydaktykaNie było nadmiaru zajęćjęzykoznawstwaNiczego nie było za dużo teorii, a średnio strikte wykładowców praktykówNie przypominam sobie, aby jakichkolwiek zagadnień było za dużo.Nie było takich zagadnieńPsycholingwistyka, Ortoepia, Wykłady monograficzne.......................Wykładów teoretycznychFonetyki.Zagadnień filologicznych (pomijając fonetykę).Nie było takich zagadnień.
Czym kończyły się studia?
13 GŁOSÓW
egzaminem
29 GŁOSÓW
obroną pracy dyplomowej
2 GŁOSY
pracą pisemną teoretyczną
8 GŁOSÓW
opisem przypadku
0 GŁOSÓW
inne
Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
Bardzo dobre studiaKadra była w większości świetna, ale skandaliczne wg mnie było, że niektórzy mówili, iż mamy iść na szkolenie, żeby się czegoś więcej dowiedzieć, bo oni swojej wiedzy ZA DARMO nie oddadzą. Przecież nie prowadzili wolontariatu. Sama obecnie jestem wykładowcą i wg mnie takie zachowanie jest nieetyczne.Chciałabym, aby wykładowcy dzielili się nową wiedzą i doświadczeniem, a nie teoriami z książek, które często nie są już stosowane w praktyce. Bez uwag Moim zdsniem to byly bardzo dobre, zawodowe studia. Bardzo wymagajace.Za dużo teorii za mało praktyk, za dużo przedmiotów związanych z teorią języka polskiegoBrakowało przedstawienia modelu postepowania od a do z. Wykladowcy glownie opowiadali o swoich przypadkach. Ciekawe ale nie przygotowuje do pracyMało praktyki, ignorancja w sposobie przekazywania teorii - wszystko doczytacie samiStudia przygotowywał przede wszystkim do pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym. Logopedia jest dziedziną bardzo szybko rozwijającą się. Bez dodatkowych specjalistycznych i ukierunkowanych szkoleń nie da się prowadzić rzetelnej diagnozy i terapii. Kończąc studia 9 lat temu nie spotkałam się z tak różnorodnymi problemami komunikacyjnymi do terapii jak przez ostatnie 3, 4 lata. Studia tak owszem, ale może tylko rok, a potem specjalistyczne fakultety, pomniejsze kursy itp.Logopedia tylko jako studia 5 -letnie o charakterze medycznym.Logopedia nie powinno się dzielić na neurologopedię studia powinny przygotować być i logopedą i neurologopedą bo i tak trzeba chodzić i kształcić się na szkoleniach i kursachnajlepsze studia to takie gdzie wykładają czynni zawodowo praktycy, ponieważ teoria to teoria a praktyka to praktyka-jest ona bezcenna.Praktyk było bardzo dożo, i uważam na ten czas przygotowanie było bardzo dobre czego nie można powiedzieć teraz.więcej praktyki i poznawania metod pracyZbyt mało praktyk.W czasie, w którym studiowałam, były bardzo dobrze zorganizowane praktyki. Mieliśmy praktyki z każdej specjalności, w wielu miejscach. Wiem, że w późniejszych latach zostały one mocno okrojone. Studia dały mi solidną bazę, ale dopiero praktyka i ciągłe podnoszenie swych kwalifikacji na kursach i szkoleniach sprawiają, że dziś jestem uznanym logopedą do którego pacjenci chcą przyjeżdżać nawet ze skomplikowanymi przypadkami.Studia były prowadzone ciekawie. Słuchaczom postawiono stosunkowo wysokie wymagania (porównując np. ze studiami przygotowującymi do pracy z osobami autystycznymi, które później kończyłam). Poziom merytoryczny większości przedmiotów był wysoki. Jednak podyplomowy charakter studiów, szybkie tempo, powierzchowne przyswojenie większości wiadomości spowodowały, że studia dały mi podstawy, które są wystarczające do pracy w charakterze logopedy szkolnego, lecz nie dały mi odwagi do związania się z logopedią w szerszym zakresie. Najskuteczniejszym uzupełnieniem studiów byłaby solidna i ukierunkowana praktyka pod okiem mentora.Studia na Uniwersytecie Śląskim bardzo dobrze przygotowały mnie do wykonywania zawodu logopedy. Kompetentni wykładowcy w przystępny sposób przekazywali wiedzę. Bardzo ważna była duża ilość zajęć praktycznych organizowanych zarówno w szpitalu jak i w innych ośrodkach.