- Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa
przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty
przedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy
nie było etapu weryfikacyjnego
- Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
- Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
- Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
jąkanie/niepłynność mówienia
zaburzenia neurologiczne dzieci
zaburzenia neurologiczne dorosłych
TERAPIA
jąkanie/niepłynność mówienia
zaburzenia neurologiczne dzieci
zaburzenia neurologiczne dorosłych
- Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
jąkanie/niepłynność mówienia
zaburzenia neurologiczne dzieci
zaburzenia neurologiczne dorosłych
TERAPIA
jąkanie/niepłynność mówienia
zaburzenia neurologiczne dzieci
zaburzenia neurologiczne dorosłych
- Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
Komunikacja alternatywna i wspomagająca, diagnoza i terapia ORM
Przede wszystkim praktyki - niekoniecznie tej gabinetowej, ale opowiadań o konkretnych przypadkach, konkretnie stosowanych metodach. Uczyłyśmy się przede wszystkim wiedzy książkowej. Najwięcej wyniosłam z zajęć z logopedami-praktykami, ale to było 3, może 4 osoby w trakcie dwuletnich studiów.
Praca logopedy w grupie, logorytmika, komunikacja alternatywna
Ćwiczeń praktycznych
- Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
Kilka przedmiotów było typowymi "zapchajdziurami", np. 80 h kultury żywego słowa, na których czytałyśmy wierszyki. Albo przedmiot, na którym przez pół semestru zajmowałyśmy się historią polskiej logopedii.
Fonetyki
- Czym kończyły się studia?
pracą pisemną teoretyczną
- Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
Byłam bardzo zadowolona z praktyk! Doświadczona kadra z praktycznym Podejściem.
Przy zapisywaniu się na studia poinformowano nas, że kończąc je otrzymujemy pełne uprawnienia do wykonywania zawodu logopedy. O tym, że jest to nieprawda, dowiedziałyśmy się w trakcie studiów, od jednego z wykładowców-praktyków. Teraz widzę, że studia przygotowały nas wyłącznie do pracy z dziećmi przedszkolnymi na poziomie dyslalii, reszta zagadnień traktowana była słabo. W zasadzie wszystko, co teraz wiem i co praktykuję, zdobyłam na szkoleniach. Studia dały mi podstawę czysto teoretyczną.
Byłam bardzo zadowolona z praktycznego podejścia wykładowców. Uczyli w większości magistrzy, ale aktywni zawodowo logopedzi, nie teoretycy bez doświadczenia.
Dobra organizacja