wróć do zestawienia uczelni

Uniwersytet Gdański

studia podyplomowe

placówka publiczna, woj. pomorskie

Wypełnionych ankiet: 3

  1. Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
    2 GŁOSY
     
    rozmowa kwalifikacyjna
    0 GŁOSÓW
     
    przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa
    0 GŁOSÓW
     
    przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty
    0 GŁOSÓW
     
    przedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy
    1 GŁOS
     
    nie było etapu weryfikacyjnego
    1 GŁOS
     
    inne
    Odpowiedzi dla inne (zachowano oryginalną pisownię)Zaświadczenie od laryngologa, wymowa była sprawdzana podczas rozmowy kwalifikacyjnej bardzo rygorystycznie. Osoby nawet z minimalnymi wadami wymowy były odrzucane
     
  2. Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    1
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    2
    2 GŁOSY
    (67%)
     
    3
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    4
    1 GŁOS
    (33%)
     
    5
     
  3. Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    1
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    2
    1 GŁOS
    (33%)
     
    3
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    4
    2 GŁOSY
    (67%)
     
    5
     
  4. Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?

    DIAGNOZA

    2 GŁOSY
     
    dyslalia
    0 GŁOSÓW
     
    opóźniony rozwój mowy
    2 GŁOSY
     
    afazja
    0 GŁOSÓW
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    1 GŁOS
     
    niedosłuch
    0 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    1 GŁOS
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    0 GŁOSÓW
     
    inne

    TERAPIA

    2 GŁOSY
     
    dyslalia
    0 GŁOSÓW
     
    opóźniony rozwój mowy
    2 GŁOSY
     
    afazja
    0 GŁOSÓW
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    2 GŁOSY
     
    niedosłuch
    0 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    1 GŁOS
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    0 GŁOSÓW
     
    inne
     
  5. Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?

    DIAGNOZA

    0 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    2 GŁOSY
     
    opóźniony rozwój mowy
    1 GŁOS
     
    afazja
    3 GŁOSY
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    0 GŁOSÓW
     
    niedosłuch
    1 GŁOS
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    1 GŁOS
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    0 GŁOSÓW
     
    inne

    TERAPIA

    0 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    2 GŁOSY
     
    opóźniony rozwój mowy
    1 GŁOS
     
    afazja
    2 GŁOSY
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    0 GŁOSÓW
     
    niedosłuch
    0 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    0 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    0 GŁOSÓW
     
    inne
     
  6. Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
    ORM, zajęcia z jąkania były, jak dla mnie za mało, nie było zajęć praktycznych z tej dziedziny
    Zagadnień odnośnie terapii i diagnozy dzieci
    Terapia manualna w logopedii -masaż logopedyczny AAC Praca z dzieckiem z autyzmem
     
  7. Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
    Nie było takich zagadnień.
    Odpowiednia ilość zagadnien
     
  8. Czym kończyły się studia?
    1 GŁOS
     
    egzaminem
    2 GŁOSY
     
    obroną pracy dyplomowej
    2 GŁOSY
     
    pracą pisemną teoretyczną
    1 GŁOS
     
    opisem przypadku
    0 GŁOSÓW
     
    inne
     
  9. Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
    Było bardzo dużo zajęć praktycznych, studia były wymagające, egzaminy i zaliczenia trudne.
     

Wypełnionych ankiet: 22

  1. Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
    19 GŁOSÓW
     
    rozmowa kwalifikacyjna
    8 GŁOSÓW
     
    przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa
    6 GŁOSÓW
     
    przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty
    6 GŁOSÓW
     
    przedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy
    1 GŁOS
     
    nie było etapu weryfikacyjnego
    6 GŁOSÓW
     
    inne
    Odpowiedzi dla inne (zachowano oryginalną pisownię)dyplom ukończenia podyplomowych studiów logopedycznych, dyplom ukończenia studiów magisterskich
    Przeniosłam się z Uś, gdzie ukończyłam pierwszy rok logopedii (tam badanie słuchu i rozmowa kwalifikacyjna). Na UG przyjęto mnie na podstawie ukończenia pierwszego roku na UŚ
    Dyplom ukończenia Studiów magisterskich
    Dyplom ukończenia studiów podyplomowych Logopedii szkolnej
    W trakcie rozmowy wykryto pewną niedoskonałość, zostałam przyjęta warunkowo, dostałam ćwiczenia i w określonym terminie wstawiłam się i sprawdzono, czy udało się nieprawidłowość skorygować.
    KOMPLET DOKUMENTÓW / W TYM ŚWIADECTWA/
     
  2. Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    1
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    2
    1 GŁOS
    (5%)
     
    3
    5 GŁOSÓW
    (23%)
     
    4
    16 GŁOSÓW
    (73%)
     
    5
     
  3. Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    1
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    2
    2 GŁOSY
    (9%)
     
    3
    9 GŁOSÓW
    (41%)
     
    4
    11 GŁOSÓW
    (50%)
     
    5
     
  4. Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?

    DIAGNOZA

    21 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    15 GŁOSÓW
     
    opóźniony rozwój mowy
    13 GŁOSÓW
     
    afazja
    9 GŁOSÓW
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    7 GŁOSÓW
     
    niedosłuch
    6 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    10 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    0 GŁOSÓW
     
    inne

    TERAPIA

    21 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    14 GŁOSÓW
     
    opóźniony rozwój mowy
    11 GŁOSÓW
     
    afazja
    8 GŁOSÓW
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    7 GŁOSÓW
     
    niedosłuch
    7 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    10 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    0 GŁOSÓW
     
    inne
     
  5. Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?

    DIAGNOZA

    0 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    1 GŁOS
     
    opóźniony rozwój mowy
    5 GŁOSÓW
     
    afazja
    11 GŁOSÓW
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    6 GŁOSÓW
     
    niedosłuch
    11 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    6 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    1 GŁOS
     
    inne
    Odpowiedzi dla inne (zachowano oryginalną pisownię)Nie czuję się słabo przygotowana

    TERAPIA

    0 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    1 GŁOS
     
    opóźniony rozwój mowy
    5 GŁOSÓW
     
    afazja
    11 GŁOSÓW
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    7 GŁOSÓW
     
    niedosłuch
    9 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    6 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    2 GŁOSY
     
    inne
    Odpowiedzi dla inne (zachowano oryginalną pisownię)schizofazja
    Nie czuję się słabo przygotowana
     
  6. Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
    dysfagii, dyspraksja, pacjent dorosły/wiek senioralny
    Może wiedzy z neuroanatomii? Nie potrafię powiedzieć, jestem po surdo na WSPS, a tam mnie solidnie przeczołgano z przedmiotów medycznych.
    jąkanie, praca z dziećmi z głęboką niepełnosprawnością - wymiar praktyczny
    Neurobiologiczne postawy rozwoju dziecka, nauka czytania sylabową metodą, informacje o metodzie krakowskiej, diagnoza małego dziecka, terapia karmienia, terapia dysfagii, wczesna diagnoza ryzyka dysleksji, badanie niemowlaka, APD
    Problematyki zaburzeń rozwoju mowy u dzieci o typie afatycznym niedokształcenia mowy (spory terminologiczne)
    praktycznych,ćwiczeń indywidualnych
    terapia jąkania, niedosłuchu
    Terapii jakania
    Terapia niedosluchu
    Studiowałam dawno temu, nie mówiło się wtedy prawie o autyzmie, mało było o orm i afazji.
    Wczesna interwencja ligopedyczna
    zbyt mało zagadnień związanych z surdologopedią, za mało psychologii
    Mutyzm wybiórczy
    Zagadnienia o afazji, anartrii
    Zabrakło praktyk już po studiach, praktycznego przygotowania do zawodu - tutora, który sprawowałby nadzór nad niedoświadczonym logopedą.
    Neurobiologicznych
    Zaburzenia neurologiczne
    uważam,że terapia jąkania była niedopracowana,zarówno teoretycznie jak i praktycznie
    terapii z niedosłuchami - lecz wówczas odchodziło się od języka migowego .
     
  7. Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
    pozostałe były dobrze dobrane
    Niczego nie było za dużo. Wtedy uważałam, że za dużo jesteśmy ganiani po praktykach, całe popołudnia... Dzierżążno od skoro świt do wieczora... Studia były w systemie 5-dniowych zjazdów. Najlepszy wybór mojego życia!
    zastosowanie komputerów w logopedii - może gdyby przedmiot dotyczył np zastosowania komputerów i technologii w komunikacji AAC, byłby bardziej przydatny
    Za dużo teorii z przestarzałych podręczników. Za dużo przedmiotów prowadzonych przez tych samych skostniałych profesorów ?
    nie było niczego za dużo
    rozbudowanej teorii z przedmiotów, które okazują się w praktyce mało przydatne
    glottodydaktyki
    Terapii osób starszych po uwagach
    Teorii w ujęciu akademickim, która potem do niczego się nie przydała , np. O fonemach
    Anatomia
    Żadnych nie było za dużo
    Nie wiem - studia wspominam sympatycznie , jako bardzo pracowity , a jednocześnie kreatywny okres w życiu. Logopedia jest bardzo szeroką dziedziną i nauczenie ludzi w ciągu dwóch lat studiów podyplomowych wszystkich zagadnień jest według mnie niemożliwe. Nauczyli nas dużo. Za mało praktyki.
    Teorii,którą można samemu sobie doczytać
    teorii
    Studia były dobrze skonstruowane. Było wówczas 5 semestrów , dużo zajęć praktycznych. Zjazdy były 4 dniowe . Obowiązkowe uczestniczenie w konferencjach. Zaczynało nas 16 osób a skończyło 11 osób. Był wysoki poziom. Wspaniali wykładowcy : M.Bogdanowicz , B.Rocławski ,St.Milewski ,P.Toczyska. Były duże wymagania , poważne egzaminy , DOBRZE dobrane osoby gdzie odbywaliśmy PRAKTYKI
     
  8. Czym kończyły się studia?
    11 GŁOSÓW
     
    egzaminem
    18 GŁOSÓW
     
    obroną pracy dyplomowej
    3 GŁOSY
     
    pracą pisemną teoretyczną
    5 GŁOSÓW
     
    opisem przypadku
    2 GŁOSY
     
    inne
    Odpowiedzi dla inne (zachowano oryginalną pisownię)"obroną" powyższej pracy
    egzamin z diagnozy i terapii logopedycznej
     
  9. Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
    dobrze poprowadzone studia, czułam się przygotowana do pracy
    Fantastyczny poziom praktyk. Duuuuuużo godzin spędzonych na hospitacjach w poradniach Trójmiasta, w szpitalu w Dzierżążnie, na Srebrzysku, w gabinecie szkolnym. (Wtedy uważałam, że jest ich za dużo :)) Bardzo otwarci, ogromnie życzliwi logopedzi prowadzący ćwiczenia praktyczne.
    jestem zadowolona ze studiów
    świetnie zorganizowane przez uczelnię wykłady, ćwiczenia, praktyki zawodowe
    Praktyka w gabinecie logopedycznym
    Studia perfekcyjnie przygotowały mnie do zawodu .Bardzo dobra kadra wykładowców
    Nie wiem, jak teraz wyglądają studia logopedyczne na mojej uczelni. Jestem magistrem surdopedagogiki, studia podyplomowe były dobra formą kształcenia, nie było wtedy logopedycznych studiów magisterskich. W tej chwili, jak wielu logopedów ciągle się dokształcam.
    Widzę po praktykantach, którzy do mnie trafiają, że poziom niektórych uczelni pozostawia wiele do życzenia. Studenci nie mają podstawowej wiedzy, mają za to.... wady wymowy!!!!
    studia były wymagające, jednak mogło być więcej praktyk
    Zabrakło mi praktyki u doświadczonego logopedy na starcie.
    więcej praktyki, studium przypadku
    Jestem zadowolona z tych studiów
    Uważam,pomimo że było to dawno i zapewne wiele się zmieniło, że studia i praktyki były na wysokim poziomie
    Pracowałam 28 lat w Poradni Psychologiczno -Pedagodicznej i prowadziłam laboratoria dla studentów logopedii Uniwersytetu Kazimierza W.w Bydgoszczy uważam ,że studenci byli dobrze przygotowywani do pracy ( terapii ). Teraz z przerażeniem obserwuję przygotowania ludzi do pracy, szczególnie absolwentów "kursów" - bo nie uczelni . Organizowane sa jakieś studia przez '' dziwne '' pseudo uczelnie np..WSB w Cieszynie . Przychodzą ludzie na "praktyki " za które nikt nie chce MISTRZOWI zapłacić .Dlaczego ???? Nawet słuchacz takiej uczelni nie przechodzi egzaminu wstępnego . Mówi bardzo niepoprawnie , nie ma prawidłowej artykulacji - byle był. PRZERAŻAJACE !! Studia logopedyczne powinny być organizowane tylko przy uniwersytetach ! Z życia wzięte : przychodzi słuchaczka takiego studium i mówi :....'' może by pani zerkła , co tu pisze , to tylko pięć kartków "..... ( myślałam ,żę zemdleję ) W tym co tam było napisane nagminnie pojawiało się słowo :" terapi" ( z błędem niestety ). Pani ta otrzymała dyplom logopedy. Dzięki za ankietę.
    PROFESOR BRONISŁAW ROCŁAWSKI SPRAWIŁ, ŻE PO DZIESIĘCIU LATACH PRACY ZACZĘŁAM UCZYĆ NAPRAWDĘ