Ta strona używa plików Cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Szczegóły dotyczące celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce znajdziesz w Polityce Prywatności.
Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
2 GŁOSY
rozmowa kwalifikacyjna
0 GŁOSÓW
przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa
0 GŁOSÓW
przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty
0 GŁOSÓW
przedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy
1 GŁOS
nie było etapu weryfikacyjnego
1 GŁOS
inne
Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW (0%)
1
0 GŁOSÓW (0%)
2
2 GŁOSY (67%)
3
0 GŁOSÓW (0%)
4
1 GŁOS (33%)
5
Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW (0%)
1
0 GŁOSÓW (0%)
2
1 GŁOS (33%)
3
0 GŁOSÓW (0%)
4
2 GŁOSY (67%)
5
Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
2 GŁOSY
dyslalia
0 GŁOSÓW
opóźniony rozwój mowy
2 GŁOSY
afazja
0 GŁOSÓW
jąkanie/niepłynność mówienia
1 GŁOS
niedosłuch
0 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dzieci
1 GŁOS
zaburzenia neurologiczne dorosłych
0 GŁOSÓW
inne
TERAPIA
2 GŁOSY
dyslalia
0 GŁOSÓW
opóźniony rozwój mowy
2 GŁOSY
afazja
0 GŁOSÓW
jąkanie/niepłynność mówienia
2 GŁOSY
niedosłuch
0 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dzieci
1 GŁOS
zaburzenia neurologiczne dorosłych
0 GŁOSÓW
inne
Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
0 GŁOSÓW
dyslalia
2 GŁOSY
opóźniony rozwój mowy
1 GŁOS
afazja
3 GŁOSY
jąkanie/niepłynność mówienia
0 GŁOSÓW
niedosłuch
1 GŁOS
zaburzenia neurologiczne dzieci
1 GŁOS
zaburzenia neurologiczne dorosłych
0 GŁOSÓW
inne
TERAPIA
0 GŁOSÓW
dyslalia
2 GŁOSY
opóźniony rozwój mowy
1 GŁOS
afazja
2 GŁOSY
jąkanie/niepłynność mówienia
0 GŁOSÓW
niedosłuch
0 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dzieci
0 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dorosłych
0 GŁOSÓW
inne
Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
ORM, zajęcia z jąkania były, jak dla mnie za mało, nie było zajęć praktycznych z tej dziedzinyZagadnień odnośnie terapii i diagnozy dzieciTerapia manualna w logopedii -masaż logopedyczny
AAC
Praca z dzieckiem z autyzmem
Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
Nie było takich zagadnień. Odpowiednia ilość zagadnien
Czym kończyły się studia?
1 GŁOS
egzaminem
2 GŁOSY
obroną pracy dyplomowej
2 GŁOSY
pracą pisemną teoretyczną
1 GŁOS
opisem przypadku
0 GŁOSÓW
inne
Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
Było bardzo dużo zajęć praktycznych, studia były wymagające, egzaminy i zaliczenia trudne.
Wypełnionych ankiet: 22
Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
19 GŁOSÓW
rozmowa kwalifikacyjna
8 GŁOSÓW
przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa
6 GŁOSÓW
przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty
6 GŁOSÓW
przedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy
1 GŁOS
nie było etapu weryfikacyjnego
6 GŁOSÓW
inne
Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW (0%)
1
0 GŁOSÓW (0%)
2
1 GŁOS (5%)
3
5 GŁOSÓW (23%)
4
16 GŁOSÓW (73%)
5
Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW (0%)
1
0 GŁOSÓW (0%)
2
2 GŁOSY (9%)
3
9 GŁOSÓW (41%)
4
11 GŁOSÓW (50%)
5
Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
21 GŁOSÓW
dyslalia
15 GŁOSÓW
opóźniony rozwój mowy
13 GŁOSÓW
afazja
9 GŁOSÓW
jąkanie/niepłynność mówienia
7 GŁOSÓW
niedosłuch
6 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dzieci
10 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dorosłych
0 GŁOSÓW
inne
TERAPIA
21 GŁOSÓW
dyslalia
14 GŁOSÓW
opóźniony rozwój mowy
11 GŁOSÓW
afazja
8 GŁOSÓW
jąkanie/niepłynność mówienia
7 GŁOSÓW
niedosłuch
7 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dzieci
10 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dorosłych
0 GŁOSÓW
inne
Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
0 GŁOSÓW
dyslalia
1 GŁOS
opóźniony rozwój mowy
5 GŁOSÓW
afazja
11 GŁOSÓW
jąkanie/niepłynność mówienia
6 GŁOSÓW
niedosłuch
11 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dzieci
6 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dorosłych
1 GŁOS
inne
TERAPIA
0 GŁOSÓW
dyslalia
1 GŁOS
opóźniony rozwój mowy
5 GŁOSÓW
afazja
11 GŁOSÓW
jąkanie/niepłynność mówienia
7 GŁOSÓW
niedosłuch
9 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dzieci
6 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dorosłych
2 GŁOSY
inne
Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
dysfagii, dyspraksja, pacjent dorosły/wiek senioralnyMoże wiedzy z neuroanatomii? Nie potrafię powiedzieć, jestem po surdo na WSPS, a tam mnie solidnie przeczołgano z przedmiotów medycznych.jąkanie, praca z dziećmi z głęboką niepełnosprawnością - wymiar praktycznyNeurobiologiczne postawy rozwoju dziecka, nauka czytania sylabową metodą, informacje o metodzie krakowskiej, diagnoza małego dziecka, terapia karmienia, terapia dysfagii, wczesna diagnoza ryzyka dysleksji, badanie niemowlaka, APD Problematyki zaburzeń rozwoju mowy u dzieci o typie afatycznym niedokształcenia mowy (spory terminologiczne)praktycznych,ćwiczeń indywidualnychterapia jąkania, niedosłuchuTerapii jakania Terapia niedosluchuStudiowałam dawno temu, nie mówiło się wtedy prawie o autyzmie, mało było o orm i afazji. Wczesna interwencja ligopedycznazbyt mało zagadnień związanych z surdologopedią, za mało psychologiiMutyzm wybiórczyZagadnienia o afazji, anartriiZabrakło praktyk już po studiach, praktycznego przygotowania do zawodu - tutora, który sprawowałby nadzór nad niedoświadczonym logopedą.NeurobiologicznychZaburzenia neurologiczne uważam,że terapia jąkania była niedopracowana,zarówno teoretycznie jak i praktycznieterapii z niedosłuchami - lecz wówczas odchodziło się od języka migowego .
Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
pozostałe były dobrze dobraneNiczego nie było za dużo. Wtedy uważałam, że za dużo jesteśmy ganiani po praktykach, całe popołudnia... Dzierżążno od skoro świt do wieczora... Studia były w systemie 5-dniowych zjazdów. Najlepszy wybór mojego życia! zastosowanie komputerów w logopedii - może gdyby przedmiot dotyczył np zastosowania komputerów i technologii w komunikacji AAC, byłby bardziej przydatnyZa dużo teorii z przestarzałych podręczników. Za dużo przedmiotów prowadzonych przez tych samych skostniałych profesorów ?nie było niczego za dużorozbudowanej teorii z przedmiotów, które okazują się w praktyce mało przydatneglottodydaktykiTerapii osób starszych po uwagach Teorii w ujęciu akademickim, która potem do niczego się nie przydała , np. O fonemachAnatomiaŻadnych nie było za dużoNie wiem - studia wspominam sympatycznie , jako bardzo pracowity , a jednocześnie kreatywny okres w życiu. Logopedia jest bardzo szeroką dziedziną i nauczenie ludzi w ciągu dwóch lat studiów podyplomowych wszystkich zagadnień jest według mnie niemożliwe. Nauczyli nas dużo. Za mało praktyki.Teorii,którą można samemu sobie doczytaćteoriiStudia były dobrze skonstruowane. Było wówczas 5 semestrów , dużo zajęć praktycznych. Zjazdy były 4 dniowe . Obowiązkowe uczestniczenie w konferencjach. Zaczynało nas 16 osób a skończyło 11 osób. Był wysoki poziom. Wspaniali wykładowcy : M.Bogdanowicz , B.Rocławski ,St.Milewski ,P.Toczyska. Były duże wymagania , poważne egzaminy , DOBRZE dobrane osoby gdzie odbywaliśmy PRAKTYKI
Czym kończyły się studia?
11 GŁOSÓW
egzaminem
18 GŁOSÓW
obroną pracy dyplomowej
3 GŁOSY
pracą pisemną teoretyczną
5 GŁOSÓW
opisem przypadku
2 GŁOSY
inne
Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
dobrze poprowadzone studia, czułam się przygotowana do pracy Fantastyczny poziom praktyk. Duuuuuużo godzin spędzonych na hospitacjach w poradniach Trójmiasta, w szpitalu w Dzierżążnie, na Srebrzysku, w gabinecie szkolnym. (Wtedy uważałam, że jest ich za dużo :)) Bardzo otwarci, ogromnie życzliwi logopedzi prowadzący ćwiczenia praktyczne.jestem zadowolona ze studiówświetnie zorganizowane przez uczelnię wykłady, ćwiczenia, praktyki zawodowe Praktyka w gabinecie logopedycznymStudia perfekcyjnie przygotowały mnie do zawodu .Bardzo dobra kadra wykładowców Nie wiem, jak teraz wyglądają studia logopedyczne na mojej uczelni. Jestem magistrem surdopedagogiki, studia podyplomowe były dobra formą kształcenia, nie było wtedy logopedycznych studiów magisterskich. W tej chwili, jak wielu logopedów ciągle się dokształcam.Widzę po praktykantach, którzy do mnie trafiają, że poziom niektórych uczelni pozostawia wiele do życzenia. Studenci nie mają podstawowej wiedzy, mają za to.... wady wymowy!!!! studia były wymagające, jednak mogło być więcej praktykZabrakło mi praktyki u doświadczonego logopedy na starcie. więcej praktyki, studium przypadkuJestem zadowolona z tych studiów Uważam,pomimo że było to dawno i zapewne wiele się zmieniło, że studia i praktyki były na wysokim poziomiePracowałam 28 lat w Poradni Psychologiczno -Pedagodicznej i prowadziłam laboratoria dla studentów logopedii Uniwersytetu Kazimierza W.w Bydgoszczy
uważam ,że studenci byli dobrze przygotowywani do pracy ( terapii ). Teraz z przerażeniem obserwuję przygotowania ludzi do pracy, szczególnie absolwentów
"kursów" - bo nie uczelni . Organizowane sa jakieś studia przez '' dziwne '' pseudo uczelnie np..WSB w Cieszynie . Przychodzą ludzie na "praktyki " za które nikt nie chce MISTRZOWI zapłacić .Dlaczego ???? Nawet słuchacz takiej uczelni nie przechodzi egzaminu wstępnego . Mówi bardzo niepoprawnie , nie ma
prawidłowej artykulacji - byle był. PRZERAŻAJACE !! Studia logopedyczne powinny być organizowane tylko przy uniwersytetach !
Z życia wzięte : przychodzi słuchaczka takiego studium i mówi :....'' może by pani zerkła , co tu pisze , to tylko pięć kartków "..... ( myślałam ,żę zemdleję )
W tym co tam było napisane nagminnie pojawiało się słowo :" terapi" ( z błędem niestety ).
Pani ta otrzymała dyplom logopedy. Dzięki za ankietę.PROFESOR BRONISŁAW ROCŁAWSKI SPRAWIŁ, ŻE PO DZIESIĘCIU LATACH PRACY ZACZĘŁAM UCZYĆ NAPRAWDĘ