Ta strona używa plików Cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Szczegóły dotyczące celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce znajdziesz w Polityce Prywatności.
Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
19 GŁOSÓW
rozmowa kwalifikacyjna
0 GŁOSÓW
przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa
0 GŁOSÓW
przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty
0 GŁOSÓW
przedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy
0 GŁOSÓW
nie było etapu weryfikacyjnego
3 GŁOSY
inne
Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW (0%)
1
2 GŁOSY (11%)
2
5 GŁOSÓW (26%)
3
6 GŁOSÓW (32%)
4
6 GŁOSÓW (32%)
5
Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
1 GŁOS (5%)
1
8 GŁOSÓW (42%)
2
4 GŁOSY (21%)
3
2 GŁOSY (11%)
4
4 GŁOSY (21%)
5
Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
11 GŁOSÓW
dyslalia
9 GŁOSÓW
opóźniony rozwój mowy
7 GŁOSÓW
afazja
6 GŁOSÓW
jąkanie/niepłynność mówienia
2 GŁOSY
niedosłuch
5 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dzieci
3 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dorosłych
2 GŁOSY
inne
TERAPIA
12 GŁOSÓW
dyslalia
11 GŁOSÓW
opóźniony rozwój mowy
5 GŁOSÓW
afazja
4 GŁOSY
jąkanie/niepłynność mówienia
4 GŁOSY
niedosłuch
5 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dzieci
3 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dorosłych
2 GŁOSY
inne
Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
0 GŁOSÓW
dyslalia
5 GŁOSÓW
opóźniony rozwój mowy
8 GŁOSÓW
afazja
9 GŁOSÓW
jąkanie/niepłynność mówienia
13 GŁOSÓW
niedosłuch
10 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dzieci
10 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dorosłych
0 GŁOSÓW
inne
TERAPIA
0 GŁOSÓW
dyslalia
5 GŁOSÓW
opóźniony rozwój mowy
8 GŁOSÓW
afazja
10 GŁOSÓW
jąkanie/niepłynność mówienia
11 GŁOSÓW
niedosłuch
10 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dzieci
11 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dorosłych
0 GŁOSÓW
inne
Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
Nowych podejść w terapii i diagnozie, sposobów nauczania. Systemów Makaton, Pcs. Zero informacji o skróconym wędzidełko podjezykowym, diagnozie i ocenie, holistycznej ocenie człowieka, stymulacji mięśni ( niestety nadal jest praktykowane nauczanie masazu twarzy z oliwkami), brakowało praktycznych zajęć z dykcji (nadal uczą powtarzanie z korkiem w ustach) . Brakowalo mi doszkolenia wykładowców. Nadal zostali w starej epoce logopedii. ćwiczeń praktycznych związanych z diagnozą i terapią zaburzeń neurologicznych dzieci i dorosłychPraktyki w zakresie terapii dorosłych!Szersze ujęcie rozszczepów podniebienia, ortodoncjiChorób neurologicznych oraz ich terapii.Uważam ze na specjalności wczesna interwencja logopedyczna zagadnienia były adekwatne do potrzeb. Dokładnej diagnozy. Z zakresu diagnozy i terapii dzieci z problemami w rozwoju fizycznym i psychicznym Praktycznych rozwiązań Przede wszystkim zajęć praktycznych przygotowujących do pracy w dziedzicznie wczesnej interwencji logopedycznej Terapii mowy bezdźwięcznej, terapii pacjentów z niedosłuchamiw jaki sposób diagnozować, zagadnień dotyczących terapii miofunkcjonalnej, praktycznych umiejętności prowadzenia terapii, oceny wędzidełka Funkcje prymarne, indywidualizacja terapii, diagnoza i diagnoza różnicowa, wywiad, zagadnienia związane z terapią autyzmupraktycznych metod i technik do wykorzystania w terapiiKomunikacja alternatywna i wspomagająca(brak zajęć praktycznych), dysfagia, masaż logopedycznynowych podejść, nauki o stymulacji mięśniowej, anatomii, PRAKTYKI. Żałuję, że wykładowcy sami się nie dokształcają. Brakowało wykladowców praktyków ( ale nie od 20 lat w jednej metodzie) wszystko się zmienia, także w logopedii. Chyba logopedia na ug nie jest na to gotowa. Diagnozy różnicowej, capd, jak prowadzić wywiad, jak prowadzić diagnozę, jakie metody wykorzystywać w danym zaburzeniu, przykładów ćwiczeń i pomocy do wykorzystania w konkretnym zaburzeniu. dysfagia
Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
Teorii z zajęć afazji i jakania! Związanych z emisją głosuPowtarzanie treści z zakresu studiów licencjackichZdecydowanie była to dyslalia.Teoretycznych podstaw wielu zagadnień.Teorii we wszystkich aspektachSuchej teoriiZa dużo przedmiotów na temat higieny i emisji głosu (praktycznie cały 1 rok się na tym skupiał) Za dużo zajęć z zakresu psychologiiInformacji o zaburzeniach psychicznych, depresji, chorobach otepiennych, chaos w zagadnieniach z zakresu foniatrii, laryngologiiarteterapii, logorytmikiFonetyka i fonologiateorii o typach afazji i starych nieaktualnych metodach często już krytykowanych w najnowszych pozycjach książkowych.Wstępnych teorii, klasyfikacji, ogólników. Przedmioty powtarzały się na licencjacie i magisterce i zazwyczaj niewiele nowych informacji wnosiły. psychologia; arteterapia
Czym kończyły się studia?
18 GŁOSÓW
egzaminem
17 GŁOSÓW
obroną pracy dyplomowej
3 GŁOSY
pracą pisemną teoretyczną
0 GŁOSÓW
opisem przypadku
0 GŁOSÓW
inne
Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
Najwięcej nauczyłam się podczas szkoleń ( bardzo drogich) i praktyk, które różniły się od tego czego byłam uczona. Wykładowcy w większości to tylko teoretycy nie mający pojęcia o rzeczywistości. Za mało ćwiczeń praktycznych Uważam, że powinno być więcej zajęć praktycznych np. w szpitalach neurologicznych. Wiem, że na studiach podyplomowych taka praktyka się odbywa, a na studiach stacjonarnych nie... Niestety w późniejszej pracy zawodowej mocno odczuwa się brak praktyki w trakcie studiów (poza obowiązkowymi praktykami zawodowymi).Wybierając specjalność wczesna interwencja logopedyczna zdecydowanie więcej miałyśmy możliwości zajęć w tzw. terenie, np. Wiedzę na temat etyki logopedy.Uważam, ze studiowana przeze mnie specjalizacja jest bardzo dobrze zorganizowana w łączności z uniwersytetem medycznym i licznymi zajęciami praktycznymi w placówkach typu szpital, oddziały neurologiczne dla dzieci, ośrodki wczesnej interwencji. Potrzeba więcej zajęć praktycznych.Więcej praktyki mniej siedzenia w ławce Praktyki - zamieszanie, chaos i dużo dokumentacji. Niestety stanowczo za mało praktyki. za dużo teorii w stosunku do praktyki. Ten sam materiał teoretyczny pojawiał się na wielu pzedmiotachUważam, że sporo powinno na studiach mówić o komunikacji osób z autyzmem. Między innymi brakuje warsztatów z konkretnego rodzaju posługiwania się komunikacją alternatywną. Warto też stworzyć blok przedmiotów poświęconych centralnym zaburzeniom przetwarzania słuchowego i sposobom prowadzenia terapii CAPD.za mało praktyki i za dużo bezsensownych godzin straconych na powtórzeniach wykładów z wcześniejszych lat ( jedna prezentacja przez 5 lat nauczania!). Więcej nauczyłam się podczas weekendowego szkolenia niż podczas całego semestru. Wielka strataDobrze oceniam wprowadzenie w programie zajęć praktycznych we współpracy np. z GUMedem czy UCK, gdzie mogliśmy obserwować pracę specjalistów. Te zajęcia wnosiły najwięcej konkretnych podpowiedzi do rzeczywistej pracy w przyszłości. Mało efektywne były natomiast zajęcia teoretyczne, wykłady z profesorami GUMed, ponieważ nie były dostosowane do specyfiki kierunku, a wymagania były wysokie i zbyt szczegółowa wiedza z tych wykładów nie przydaje mi się w pracy.
Wypełnionych ankiet: 9
Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
8 GŁOSÓW
rozmowa kwalifikacyjna
0 GŁOSÓW
przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa
2 GŁOSY
przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty
0 GŁOSÓW
przedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy
1 GŁOS
nie było etapu weryfikacyjnego
3 GŁOSY
inne
Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW (0%)
1
0 GŁOSÓW (0%)
2
0 GŁOSÓW (0%)
3
4 GŁOSY (44%)
4
5 GŁOSÓW (56%)
5
Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW (0%)
1
1 GŁOS (11%)
2
2 GŁOSY (22%)
3
5 GŁOSÓW (56%)
4
1 GŁOS (11%)
5
Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
7 GŁOSÓW
dyslalia
6 GŁOSÓW
opóźniony rozwój mowy
4 GŁOSY
afazja
4 GŁOSY
jąkanie/niepłynność mówienia
2 GŁOSY
niedosłuch
3 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dzieci
2 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dorosłych
2 GŁOSY
inne
TERAPIA
7 GŁOSÓW
dyslalia
5 GŁOSÓW
opóźniony rozwój mowy
4 GŁOSY
afazja
3 GŁOSY
jąkanie/niepłynność mówienia
2 GŁOSY
niedosłuch
2 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dzieci
2 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dorosłych
1 GŁOS
inne
Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
0 GŁOSÓW
dyslalia
1 GŁOS
opóźniony rozwój mowy
2 GŁOSY
afazja
3 GŁOSY
jąkanie/niepłynność mówienia
1 GŁOS
niedosłuch
2 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dzieci
6 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dorosłych
2 GŁOSY
inne
TERAPIA
0 GŁOSÓW
dyslalia
1 GŁOS
opóźniony rozwój mowy
2 GŁOSY
afazja
4 GŁOSY
jąkanie/niepłynność mówienia
3 GŁOSY
niedosłuch
2 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dzieci
5 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dorosłych
2 GŁOSY
inne
Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
oligofrenologopediaProgram był wówczas ciekawy, zajęcia rozbudowane.Mało dowiedziałam się o zaburzeniach przetwarzania słuchowegoTerapia dzieci z zaburzeniami neurologicznymi, jakanie, niedosluchDiagnoza jąkania, diagnoza i terapia afazji, giełkot.Myślę, że za mało było pracy z pacjentem, praktyk. Były one dość ograniczone, w zależności kogo wybierało się na opiekuna praktyk (uczelnia zapewniała praktyki). Ja wybrałam panią, która specjalizowała się w terapii mowy osób z niepełnosprawnością umysłową i w sumie do pracy z takim typem pacjentów ograniczyły się moje praktyk, choć były naprawdę ciekawe i wiele się nauczyłam.Kreatywne prowadzenie zajęć logopedycznych dla dzieci w wieku przedszkolnym, praca z dziećmi bilingwalnymi, dysleksja rozwojowa, ORM
Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
DwujęzycznośćWszystko przydatne.Nic takiego nie przychodzi mi na myśl.Diagnoza i terapia afazjiNie było zagadnień, których wg mnie było za dużo.Z perspektywy czasu wiem, że wszystkie zagadnienia przydają się w mniejszym lub większym stopniu. Wszystkiego było tyle ile trzeba, chociaż może trochę za dużo było dyslalii, zajęć z rozwoju mowy dziecka i emisji głosu.
Czym kończyły się studia?
7 GŁOSÓW
egzaminem
6 GŁOSÓW
obroną pracy dyplomowej
1 GŁOS
pracą pisemną teoretyczną
1 GŁOS
opisem przypadku
0 GŁOSÓW
inne
Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
Były dobrze zorganizowane.Jestem zadowolona ze wybrałam Uniwersytet Gdański.Skończyłam studia dzienne ze specjalizacją logopedyczną. Nie robiłam specjalizacji nauczycielskiej i przez to nie mogłam zostać zatrudniona w placówce oświatowej, ponieważ nie posiadałam wymaganego przygotowania pedagogicznego. Z około 20 dziewczyn z roku tylko połowa dodatkowo ukończyła drugą specjalizację, bo chciały uczyć języka polskiego. PROGRAM STUDIÓW NIE BYŁ PRZYGOTOWANY DO TEGO ABYŚMY MOGŁY W SZKOŁACH, PRZEDSZKOLACH PROWADZIC TERAPIĘ DZIECI. TO BARDZO PRZYKRE, BO NIKT O TYM NIE MÓWIŁ, A WRĘCZ KŁAMANO, ŻE TAK NIE JEST.Studia były bardzo ciekawe, przyjemnie się studiowało. Czas pokazał, że tak naprawdę logopedię studiuję nieustannie, bo ciągle się rozwijam, doszkalam.Bardzo się cieszę że było bardzo dużo godzin praktyk, w szkołach, przedszkolach, ośrodkach specjalnych. Wykładowcy bardzo kompetentni, posiadający dużą wiedzę oraz liczne publikacje naukowe. Jedyne czego mi brakowało to świeżego spojrzenia młodych osób w zakresie ciekawego, kreatywnego prowadzenia zajęć dla młodszych dzieci.