Ta strona używa plików Cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Szczegóły dotyczące celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce znajdziesz w Polityce Prywatności.
Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
4 GŁOSY
rozmowa kwalifikacyjna
3 GŁOSY
przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa
0 GŁOSÓW
przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty
1 GŁOS
przedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy
0 GŁOSÓW
nie było etapu weryfikacyjnego
3 GŁOSY
inne
Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW (0%)
1
0 GŁOSÓW (0%)
2
0 GŁOSÓW (0%)
3
1 GŁOS (25%)
4
3 GŁOSY (75%)
5
Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW (0%)
1
0 GŁOSÓW (0%)
2
0 GŁOSÓW (0%)
3
0 GŁOSÓW (0%)
4
4 GŁOSY (100%)
5
Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
4 GŁOSY
dyslalia
2 GŁOSY
opóźniony rozwój mowy
0 GŁOSÓW
afazja
3 GŁOSY
jąkanie/niepłynność mówienia
0 GŁOSÓW
niedosłuch
1 GŁOS
zaburzenia neurologiczne dzieci
1 GŁOS
zaburzenia neurologiczne dorosłych
0 GŁOSÓW
inne
TERAPIA
4 GŁOSY
dyslalia
2 GŁOSY
opóźniony rozwój mowy
0 GŁOSÓW
afazja
3 GŁOSY
jąkanie/niepłynność mówienia
0 GŁOSÓW
niedosłuch
0 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dzieci
0 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dorosłych
0 GŁOSÓW
inne
Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
0 GŁOSÓW
dyslalia
0 GŁOSÓW
opóźniony rozwój mowy
1 GŁOS
afazja
0 GŁOSÓW
jąkanie/niepłynność mówienia
3 GŁOSY
niedosłuch
2 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dzieci
3 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dorosłych
0 GŁOSÓW
inne
TERAPIA
0 GŁOSÓW
dyslalia
0 GŁOSÓW
opóźniony rozwój mowy
2 GŁOSY
afazja
0 GŁOSÓW
jąkanie/niepłynność mówienia
4 GŁOSY
niedosłuch
3 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dzieci
3 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dorosłych
0 GŁOSÓW
inne
Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
Teoria i praktyka na temat wędzidełek języka i wargNiczego nie brakowało.więcej praktycznych ćwiczeń- zaburzenia neurologiczne u dorosłych i dzieci, terapia tych zaburzeń,
Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
Wszystko było w wystarczających ilościach.medycznychWszystkie zagadnienia poruszane na studiach były potrzebne, niczego nie było za dużo.
Czym kończyły się studia?
3 GŁOSY
egzaminem
1 GŁOS
obroną pracy dyplomowej
0 GŁOSÓW
pracą pisemną teoretyczną
3 GŁOSY
opisem przypadku
0 GŁOSÓW
inne
Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
Ogólnie jestem zadowolona ze studiówNajlepszy wykładowca , z ogromną wiedzą p.PanekBrakowało mi kontaktu, praktyk, nauki prowadzenia terapii u osób z zaburzeniami neurologicznymi, po chorobach. Praktyki tylko w przedszkolu i szkole to, moim zdaniem, za mało. Ale z drugiej strony 2 lata studiów podyplomowych to za mało, aby jeszcze uczyć się terapii osób z zaburzeniami neurologicznymi.
Wypełnionych ankiet: 13
Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
13 GŁOSÓW
rozmowa kwalifikacyjna
10 GŁOSÓW
przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa
1 GŁOS
przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty
2 GŁOSY
przedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy
0 GŁOSÓW
nie było etapu weryfikacyjnego
1 GŁOS
inne
Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW (0%)
1
1 GŁOS (8%)
2
2 GŁOSY (15%)
3
7 GŁOSÓW (54%)
4
3 GŁOSY (23%)
5
Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
1 GŁOS (8%)
1
0 GŁOSÓW (0%)
2
3 GŁOSY (23%)
3
6 GŁOSÓW (46%)
4
3 GŁOSY (23%)
5
Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
12 GŁOSÓW
dyslalia
7 GŁOSÓW
opóźniony rozwój mowy
1 GŁOS
afazja
2 GŁOSY
jąkanie/niepłynność mówienia
2 GŁOSY
niedosłuch
1 GŁOS
zaburzenia neurologiczne dzieci
0 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dorosłych
1 GŁOS
inne
TERAPIA
12 GŁOSÓW
dyslalia
8 GŁOSÓW
opóźniony rozwój mowy
2 GŁOSY
afazja
2 GŁOSY
jąkanie/niepłynność mówienia
2 GŁOSY
niedosłuch
1 GŁOS
zaburzenia neurologiczne dzieci
0 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dorosłych
1 GŁOS
inne
Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
1 GŁOS
dyslalia
2 GŁOSY
opóźniony rozwój mowy
5 GŁOSÓW
afazja
9 GŁOSÓW
jąkanie/niepłynność mówienia
5 GŁOSÓW
niedosłuch
5 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dzieci
6 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dorosłych
1 GŁOS
inne
TERAPIA
1 GŁOS
dyslalia
1 GŁOS
opóźniony rozwój mowy
5 GŁOSÓW
afazja
9 GŁOSÓW
jąkanie/niepłynność mówienia
5 GŁOSÓW
niedosłuch
6 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dzieci
7 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dorosłych
1 GŁOS
inne
Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
Brakowało zwrócenia uwagi na przyczyny wielu zaburzeń.. były tylko wymieniane Wskazówek do pracy z małymi dziećmi, tematyki AACRozwój mowy - bardzo szczegółowo, a nie pobieżnie Jąkanie,afazjaPragnozji, SLI Zaburzeń i terapii afazji.Mowa dzieci z autyzmemBrakowało mi większej ilości praktyk w różnych miejscachWięcej praktyk Brakowało mi większej liczby zajęć praktycznycholigofrenologopediająkanie i niedosłuchBrakowało mi omówienia innych deficytow i zaburzeń u dzieci niż dyslalia.
Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
Nie było czegoś takiego.DyslaliiMoim zdaniem, pozostałych zagadnień nie było za dużo.Dorośli po traecheotomiiza dużo teorii, typu historia wychowania, dydaktykaNie było takich zagadnieńMateriał studiów był mocno okrojony.
Czym kończyły się studia?
6 GŁOSÓW
egzaminem
9 GŁOSÓW
obroną pracy dyplomowej
2 GŁOSY
pracą pisemną teoretyczną
8 GŁOSÓW
opisem przypadku
0 GŁOSÓW
inne
Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
Warto byłoby już zaktualizować listę przedmiotów. Studiowałam z pasją, ale brakowało mi dobrej kadry z neurologii, balbutologii. Te zagadnienia były potraktowane byle jak, niestetyWspaniała i niezwykle mądra pani dr Chrzanowska- filar logopedii w BiałymstokuWspaniali wykładowcy z charyzmą m. in.dr Chrzanowska -- uzupełniała wszystkie moje luki w wiedzy. Miałam o tyle dobrą sytuację, że już pracowałam jako logopeda szkolny, po ukończeniu licencjatu między innymi z logopedii szkolnej, więc miałam konkretne pytania do konkretnych zagadnień.wszystko było okMogłoby być ich kilka godzin więcej.Kadra pedagogiczna w większości składała się z osób niepotrafiących przekazywać wiedzy. Mało było praktyków mogących przekazać nam swoje doświadczenie.