Ta strona używa plików Cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Szczegóły dotyczące celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce znajdziesz w Polityce Prywatności.
Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
6 GŁOSÓW
rozmowa kwalifikacyjna
3 GŁOSY
przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa
0 GŁOSÓW
przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty
1 GŁOS
przedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy
1 GŁOS
nie było etapu weryfikacyjnego
1 GŁOS
inne
Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW (0%)
1
1 GŁOS (13%)
2
1 GŁOS (13%)
3
6 GŁOSÓW (75%)
4
0 GŁOSÓW (0%)
5
Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
1 GŁOS (13%)
1
3 GŁOSY (38%)
2
2 GŁOSY (25%)
3
2 GŁOSY (25%)
4
0 GŁOSÓW (0%)
5
Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
4 GŁOSY
dyslalia
1 GŁOS
opóźniony rozwój mowy
5 GŁOSÓW
afazja
0 GŁOSÓW
jąkanie/niepłynność mówienia
6 GŁOSÓW
niedosłuch
1 GŁOS
zaburzenia neurologiczne dzieci
4 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dorosłych
2 GŁOSY
inne
TERAPIA
4 GŁOSY
dyslalia
1 GŁOS
opóźniony rozwój mowy
3 GŁOSY
afazja
0 GŁOSÓW
jąkanie/niepłynność mówienia
5 GŁOSÓW
niedosłuch
0 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dzieci
2 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dorosłych
2 GŁOSY
inne
Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
0 GŁOSÓW
dyslalia
3 GŁOSY
opóźniony rozwój mowy
2 GŁOSY
afazja
7 GŁOSÓW
jąkanie/niepłynność mówienia
0 GŁOSÓW
niedosłuch
3 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dzieci
1 GŁOS
zaburzenia neurologiczne dorosłych
0 GŁOSÓW
inne
TERAPIA
0 GŁOSÓW
dyslalia
3 GŁOSY
opóźniony rozwój mowy
3 GŁOSY
afazja
7 GŁOSÓW
jąkanie/niepłynność mówienia
2 GŁOSY
niedosłuch
2 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dzieci
2 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dorosłych
0 GŁOSÓW
inne
Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
Aktualnej wiedzy na temat terapii i diagnozy jąkania, było przedstawione podejście van Ripera i tyleautyzm, opóźniony rozwój mowy, wczesna interwencja logopedyczna (aspekt praktyczny), zaburzenia neurologiczne u dzieci, terapia jąkaniaPatofonetyki, komunikacji alternatywnej wszystkiegoJąkanie, mutyzmPraktyki z dyslaliiDiagnozy i terapii osób jąkającychszeroko pojęte zaburzenia neurologiczne inne niż afazja i dyzartria, jąkanie, praca z osobami z niepełnosprawnością intelektualną
Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
Statystykaotolaryngologia, emisja głosu, Zdrowie publuczne, promocja zdrowia, demografia audiologii, laryngologiiNiedosłuchFonetyki oraz składni Emisja głosuNiedosłuch, Bardzo wiele godzin przedmiotów niezwiązanych z zawodem
Czym kończyły się studia?
3 GŁOSY
egzaminem
8 GŁOSÓW
obroną pracy dyplomowej
0 GŁOSÓW
pracą pisemną teoretyczną
1 GŁOS
opisem przypadku
0 GŁOSÓW
inne
Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
Trudnością było organizowanie praktyk we własnym zakresie, uczelnia nie podpisywała umów o praktyki i często spotykałam się z odmową. Nikt nie chce brać studentów charytatywnieZbyt wiele teorii, za mało zajęć praktycznych. Brak angażowania studentów w zajęcia praktyczne, głównie miały charakter hospitacji. Nikt nie nauczył nas planowania i pisania terapii. Za mało było studium przypadków i brak przykładów na to, jak postępować z danym pacjentem. Wiele nauczyłam się jak diagnozować i różnicować afazję motoryczną, percepcyjną, dyzartię, jak interpretować wyniki badań słuchu, jak wykonywać badania słuchu, na czym polega dysfonia, jakie są jej rodzaje, jak wygląda rak krtani i jakie jest medyczne (laryngologiczne) postępowanie z pacjentem, natomiast nikt nie nauczył nas, co dalej, jak postępować z pacjentem mającym afazję, dyzartrię, głuchotę, czy będącym po resekcji krtani, jak zaplanować mu terapię. Studia kompletnie nie przygotowały mnie do pracy z małymi dziećmi. Przez konflikty osób zarządzających naszym kierunkiem studiów, a niektórymi oddziałami szpitala dziecięcego, bardzo często zajęcia nie mogły się odbywać na terenie szpitala i nie mogłyśmy obcować praktycznie z żadnymi dziećmi. Wszystko było czystą teorią. Większość kadry, która nauczała przedmioty logopedyczne była stricte teoretykami, którzy bardzo rzadko stykali się z jakimikolwiek pacjentami. Być może dlatego, tak słabo zostaliśmy przygotowani pod względem praktycznym do wykonywania zawodu. Za mało praktyk i pracy z dziećmiMało przyjemna i kompetentna kadra Zakładu Logopedii i Fonoaudiologii UMB. W większości jednostkach praktyki ograniczające się jedynie do jednego spotkania.Nie zamieniłabym kierunku ani uczelni na żaden inny Zdecydowanie za mało zajęć praktycznych innych niż zajęcia kliniczne