Ta strona używa plików Cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Szczegóły dotyczące celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce znajdziesz w Polityce Prywatności.
Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
0 GŁOSÓW
rozmowa kwalifikacyjna
0 GŁOSÓW
przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa
0 GŁOSÓW
przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty
0 GŁOSÓW
przedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy
12 GŁOSÓW
nie było etapu weryfikacyjnego
0 GŁOSÓW
inne
Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW (0%)
1
0 GŁOSÓW (0%)
2
3 GŁOSY (25%)
3
6 GŁOSÓW (50%)
4
3 GŁOSY (25%)
5
Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW (0%)
1
2 GŁOSY (17%)
2
8 GŁOSÓW (67%)
3
1 GŁOS (8%)
4
1 GŁOS (8%)
5
Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
11 GŁOSÓW
dyslalia
10 GŁOSÓW
opóźniony rozwój mowy
7 GŁOSÓW
afazja
3 GŁOSY
jąkanie/niepłynność mówienia
7 GŁOSÓW
niedosłuch
3 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dzieci
3 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dorosłych
1 GŁOS
inne
TERAPIA
11 GŁOSÓW
dyslalia
10 GŁOSÓW
opóźniony rozwój mowy
8 GŁOSÓW
afazja
3 GŁOSY
jąkanie/niepłynność mówienia
6 GŁOSÓW
niedosłuch
3 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dzieci
3 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dorosłych
1 GŁOS
inne
Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
0 GŁOSÓW
dyslalia
0 GŁOSÓW
opóźniony rozwój mowy
2 GŁOSY
afazja
4 GŁOSY
jąkanie/niepłynność mówienia
1 GŁOS
niedosłuch
5 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dzieci
5 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dorosłych
0 GŁOSÓW
inne
TERAPIA
0 GŁOSÓW
dyslalia
0 GŁOSÓW
opóźniony rozwój mowy
2 GŁOSY
afazja
4 GŁOSY
jąkanie/niepłynność mówienia
1 GŁOS
niedosłuch
4 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dzieci
6 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dorosłych
0 GŁOSÓW
inne
Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
Zajęć praktycznych.Czuję, że zdobyłam namiastkę wiedzy, więc zdecydowanie chciałabym żeby było wszystkiego więcej :)Brakowało mi przedmiotów przygotowujących praktycznie do pracy, rozwiązywania konkretnych przypadków i wskazywania konkretnych metod terapii.logopedia artystycznazajęć praktycznych - wywoływanie głosekbrakowało mi wskazówek i praktyczej pracy na przypadku, za dużo teorii.kierunkowych za małoZa mało dobrze zorganizowanych zajęć praktycznychwięcej praktycznych działań i ćwiczeń, brak pomocy w organizacji praktykChciałabym, żeby było więcej zajęć praktycznych, przygotowujących do pracy w gabinecie.
Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
Zbyt dużo zajęć na temat programów komputerowych. Niepotrzebna była glottodydaktyka, a przynajmniej za dużo czasu poświęcono na ten temat.Zbyt dużo przedmiotów teoretycznych niezwiązanych bezpośrednio z logopedią- np. psychiatria, psychologia, zaburzenia zachowania bądź takich, których nie jesteśmy w stanie prowadzić bez dodatkowych uprawnień- glottodydaktyka.Relaksacja, GlottodydaktykaMoim zdaniem za dużo elementów przedstawiania tylko slajdów, niektóre przedmioty były stratą czasy.Merytorycznie słabo przygotowane.przedmiotów pobocznych, wrażenie że służyły wypełnieniu godzinZa dużo teorii "pedagogiczno-medycznej", którą można doczytać lub przypomnieć sobie ze studiów (wszystkie mamy zaliczona pedagogikę).kultura języka polskiego, elementy morfologii i słowotwórstwaGlottodydaktyka zupełnie do mnie nie przemówiła. Trudno mi jednak powiedzieć czy była to kwesta przedmiotu czy osoby prowadzącej.
Czym kończyły się studia?
9 GŁOSÓW
egzaminem
0 GŁOSÓW
obroną pracy dyplomowej
2 GŁOSY
pracą pisemną teoretyczną
7 GŁOSÓW
opisem przypadku
2 GŁOSY
inne
Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
Praktyki miały być rozłożone na dwa lata studiów- ostatnie praktyki miały być zorganizowane przez uczelnię na oddziale szpitalnym w Opolu. Nigdy do tego nie doszło, studentki musiały w przeciągu miesiąca zorganizować sobie i odbyć 60 godzin praktyk, ponieważ zostały oszukane.
Studia kończyły się jedynie egzaminem i opisem przypadku.
W trakcie studiów bardzo pobieżnie sprawdzana była obecność, co sprawiło że dyplom dostały nawet te osoby, które uczęszczały na zajęcia nieregularnie i wcale nie były merytorycznie przygotowane do zawodu.
Godne polecenia jest, że w roli prowadzących, zostali zatrudnieni świetni specjaliści, znani, słuchani w środowisku i oddawali na zajęciach cale swoje serce i wiedzę.
To był pierwszy "rocznik" logopedii w WSB we Wrocławiu. Być może organizator wyciągnął wnioski i obecnie studia wyglądają bardziej poważnie.
Aby być dobrym specjalistą często posługuję sie materiałami uzyskanym na studiach. Wiedza teoretyczna była bardzo solidnie podana, ale nikt nigdy nie sprawdził znajomości tej wiedzy u studentów tak naprawdę.
Umiejętności praktyczne zdobywało się jedynie na praktykach. Niestety nie wszyscy te praktyki zaliczali sumiennie, zdarzało się, że dokumenty były podpisywane "po znajomości". Szkoła tego nie weryfikowała, a szkoda, bo wśród uczciwych studentek zdarzało się wiele nieuczciwych.
Dobra organizacja, zwłaszcza w czasie nauczania zdalnegoBardzo dobrze przygotowane pod względem merytorycznym studia. Chciałabym, żeby było więcej godzin zajęć. Jest ich zdecydowanie za mało, czuję niedosyt. Przydałoby się wsparcie uczelni w organizacji praktyk.Brakowało mi wsparcia w zakresie odbywanych praktyk ( obowiązkowych). Muszą być organizowane we własnym zakresie, co bywa bardzo trudne do wykonania. Uczelnia nie pomaga poprzez choćby wskazanie zaprzyjaźnionych placówek, które chętnie przyjmą studentów na praktyki.większa pomoc w organizacji praktykStudia jak najbardziej dobre natomiast te praktyki są kwestią nie dopracowaną, ponieważ jak z autopsji wiem były one robione tylko , aby zaliczyć.Uważam,że ten kierunek studiów wymaga większej aktywności praktycznej jak tylko wysłuchiwania przygotowanych materiałów przez wykładowcę.dobra atmosfera na uczelni Większość wykładowców bardzo solidnie przygotowana. Świetne zajęcia z "praktykami". Więcej powinno być działań praktycznych w innej formule np. zaproponowanych przez uczelnię.Chciałabym, żeby uczelnia pomagała w organizacji praktyk, chociażby na zasadzie listy placówek, z którymi uczelnia współpracuje i gdzie można na praktykę się umówić. Nie pracując w zawodzie nauczyciela, nie znając osób pracujących w przedszkolach miałam problem z znalezieniem chętnej placówki.