Ta strona używa plików Cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Szczegóły dotyczące celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce znajdziesz w Polityce Prywatności.
Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
3 GŁOSY
rozmowa kwalifikacyjna
2 GŁOSY
przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa
0 GŁOSÓW
przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty
0 GŁOSÓW
przedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy
0 GŁOSÓW
nie było etapu weryfikacyjnego
1 GŁOS
inne
Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW (0%)
1
0 GŁOSÓW (0%)
2
1 GŁOS (33%)
3
2 GŁOSY (67%)
4
0 GŁOSÓW (0%)
5
Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW (0%)
1
1 GŁOS (33%)
2
1 GŁOS (33%)
3
1 GŁOS (33%)
4
0 GŁOSÓW (0%)
5
Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
3 GŁOSY
dyslalia
2 GŁOSY
opóźniony rozwój mowy
2 GŁOSY
afazja
1 GŁOS
jąkanie/niepłynność mówienia
2 GŁOSY
niedosłuch
0 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dzieci
0 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dorosłych
0 GŁOSÓW
inne
TERAPIA
3 GŁOSY
dyslalia
2 GŁOSY
opóźniony rozwój mowy
1 GŁOS
afazja
1 GŁOS
jąkanie/niepłynność mówienia
2 GŁOSY
niedosłuch
0 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dzieci
0 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dorosłych
0 GŁOSÓW
inne
Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
0 GŁOSÓW
dyslalia
0 GŁOSÓW
opóźniony rozwój mowy
1 GŁOS
afazja
0 GŁOSÓW
jąkanie/niepłynność mówienia
0 GŁOSÓW
niedosłuch
2 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dzieci
3 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dorosłych
0 GŁOSÓW
inne
TERAPIA
0 GŁOSÓW
dyslalia
1 GŁOS
opóźniony rozwój mowy
1 GŁOS
afazja
0 GŁOSÓW
jąkanie/niepłynność mówienia
0 GŁOSÓW
niedosłuch
2 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dzieci
3 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dorosłych
0 GŁOSÓW
inne
Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
Afazja, zaburzenia neurologiczne dzieci i dorosłych w teorii i praktyce. PraktykiZajęć praktycznych
Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
Z zakresu lingwistyki. Dobrze zorganizowaneTeoretycznych
Czym kończyły się studia?
2 GŁOSY
egzaminem
3 GŁOSY
obroną pracy dyplomowej
0 GŁOSÓW
pracą pisemną teoretyczną
0 GŁOSÓW
opisem przypadku
0 GŁOSÓW
inne
Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
Zbyt mało zajęć praktycznych.
Wypełnionych ankiet: 15
Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
14 GŁOSÓW
rozmowa kwalifikacyjna
11 GŁOSÓW
przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa
2 GŁOSY
przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty
3 GŁOSY
przedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy
0 GŁOSÓW
nie było etapu weryfikacyjnego
2 GŁOSY
inne
Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW (0%)
1
0 GŁOSÓW (0%)
2
1 GŁOS (7%)
3
4 GŁOSY (27%)
4
10 GŁOSÓW (67%)
5
Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
1 GŁOS (7%)
1
0 GŁOSÓW (0%)
2
2 GŁOSY (13%)
3
7 GŁOSÓW (47%)
4
5 GŁOSÓW (33%)
5
Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
14 GŁOSÓW
dyslalia
11 GŁOSÓW
opóźniony rozwój mowy
3 GŁOSY
afazja
5 GŁOSÓW
jąkanie/niepłynność mówienia
5 GŁOSÓW
niedosłuch
5 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dzieci
4 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dorosłych
0 GŁOSÓW
inne
TERAPIA
14 GŁOSÓW
dyslalia
11 GŁOSÓW
opóźniony rozwój mowy
3 GŁOSY
afazja
4 GŁOSY
jąkanie/niepłynność mówienia
6 GŁOSÓW
niedosłuch
5 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dzieci
4 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dorosłych
0 GŁOSÓW
inne
Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
0 GŁOSÓW
dyslalia
1 GŁOS
opóźniony rozwój mowy
5 GŁOSÓW
afazja
7 GŁOSÓW
jąkanie/niepłynność mówienia
5 GŁOSÓW
niedosłuch
5 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dzieci
5 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dorosłych
1 GŁOS
inne
TERAPIA
0 GŁOSÓW
dyslalia
1 GŁOS
opóźniony rozwój mowy
4 GŁOSY
afazja
9 GŁOSÓW
jąkanie/niepłynność mówienia
5 GŁOSÓW
niedosłuch
4 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dzieci
5 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dorosłych
1 GŁOS
inne
Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
Zaburzenia czynnościowe- ssanie, gryzienie, żucie, połykanie, oddychanie. Diagnoza małych dzieciOmawiania pomocy, przydatnych narzędzi, "autentycznej" praktyki, nie pozorowanej oraz teoretyzowanie.terapia dorosłychWszystkie zagadnienia, które powinny być w programie studiów - były, choć nie wszystkie w wystarczającym zakresie. Zawsze byłam i jestem przekonana, że nie ma logopedy "od wszystkiego" i koniecznością jest dalsze podnoszenie kwalifikacji i doskonalenie zawodowe. Na moich studiach logopedycznych zbyt mało zajęć poświęcone było jąkaniu. Afazje, wady zgryzuZaburzeń naurologicznych dzieci. Czegoś więcej niż zajecia na temat dzieci ze spektrumNie brakowało. Po prostu wg mnie trzeba zrobic specjalizacyjne jeszcze studia np. Surdolog lub neurologop.Komunikacja alternatywnaZbyt mało zajęć praktycznych z afazji, dysartrii.Diagnozy i terapii dzieci z zaburzeniami neurologicznymi, pracy z małym dzieckiem.zajęć praktycznychWczesnej interwencji logopedycznej, omówienia wad genetycznych/wrodzonych
Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
Fonetyka, dysleksjaKlasyfikacji pojęć wg różnych autorówKlasyfikację zaburzeń Lingwistycznych podstaw logopedii.Nie było takich zagadnieńjęzyka polskiegoNie było takich zagadnień.
Czym kończyły się studia?
11 GŁOSÓW
egzaminem
8 GŁOSÓW
obroną pracy dyplomowej
7 GŁOSÓW
pracą pisemną teoretyczną
3 GŁOSY
opisem przypadku
1 GŁOS
inne
Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
Praktyki były organizowane przez uczelnie w dobrych sprawdzonych ośrodkach. Przekazywana wiedza praktyczna była na wysokim poziomie. Nie było możliwości zaliczania praktyk w innych niż wyznaczone miejsca przez uczelnie. Co moim zdaniem jest dobrym rozwiazaniem.Poziom studiów i wymogi wobec studentów bardzo wysokie, jakość kształcenia na wysokim poziomieBardzo wysoko oceniam praktyki, które zagwarantowała uczelnia w trakcie trwania studiów.Zaznaczam, że było to wiele lat temu, ale zawsze myślałam, że mogło być więcej zajęć praktycznych. Jako wyjaśnienie tej bardzo wtedy wyraźnej dominacji teorii nad praktyką, usłyszałam jednak, że "logopedia" to nie rzemiosło a logopeda nie jest rzemieślnikiem i trudno się z tym nie zgodzić...Po latach pracy w zawodzie logopedy, mogę powiedzieć, że dzięki tym teoretycznym podstawom pewniej czułam się budując własny warsztat (szczególnie w obszarze diagnozy). Praktyki były ciekawe i różnorodne. Wykłady i ćwiczenia prowadzone przez wiele autorytetow.Miały dobre zaplecze teoretyczne jak i prakrycznePraktyki bardzo mi się podobały ale uważam że mogło być ich więcejWięcej zajęć praktycznych!Bardzo dobre podstawy teoretyczne, praktycznie przyzwoicie. Ale studia na UO daly mi możliwości rozwoju w kierunku logopedii I ukształtowały zainteresowania w zakresie logopedii