Ta strona używa plików Cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Szczegóły dotyczące celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce znajdziesz w Polityce Prywatności.
Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
5 GŁOSÓW
rozmowa kwalifikacyjna
0 GŁOSÓW
przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa
0 GŁOSÓW
przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty
0 GŁOSÓW
przedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy
1 GŁOS
nie było etapu weryfikacyjnego
0 GŁOSÓW
inne
Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW (0%)
1
1 GŁOS (17%)
2
5 GŁOSÓW (83%)
3
0 GŁOSÓW (0%)
4
0 GŁOSÓW (0%)
5
Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
2 GŁOSY (33%)
1
1 GŁOS (17%)
2
3 GŁOSY (50%)
3
0 GŁOSÓW (0%)
4
0 GŁOSÓW (0%)
5
Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
1 GŁOS
dyslalia
3 GŁOSY
opóźniony rozwój mowy
4 GŁOSY
afazja
1 GŁOS
jąkanie/niepłynność mówienia
0 GŁOSÓW
niedosłuch
2 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dzieci
2 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dorosłych
1 GŁOS
inne
TERAPIA
1 GŁOS
dyslalia
2 GŁOSY
opóźniony rozwój mowy
4 GŁOSY
afazja
0 GŁOSÓW
jąkanie/niepłynność mówienia
0 GŁOSÓW
niedosłuch
3 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dzieci
3 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dorosłych
1 GŁOS
inne
Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
5 GŁOSÓW
dyslalia
1 GŁOS
opóźniony rozwój mowy
0 GŁOSÓW
afazja
3 GŁOSY
jąkanie/niepłynność mówienia
4 GŁOSY
niedosłuch
1 GŁOS
zaburzenia neurologiczne dzieci
1 GŁOS
zaburzenia neurologiczne dorosłych
0 GŁOSÓW
inne
TERAPIA
5 GŁOSÓW
dyslalia
2 GŁOSY
opóźniony rozwój mowy
1 GŁOS
afazja
5 GŁOSÓW
jąkanie/niepłynność mówienia
4 GŁOSY
niedosłuch
1 GŁOS
zaburzenia neurologiczne dzieci
1 GŁOS
zaburzenia neurologiczne dorosłych
0 GŁOSÓW
inne
Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
Praca z ciałem.Ujęcia klinicznego, Profesorowie powtarzali "odmedycznić logopedię" co w mojej ocenie jest nonsensemAnatomia obszaru ustno-twarzowego, zagadnienia dotyczące terapii dzieci z wadami wymowyKomunikacja alternatywna, diagnoza i terapia wad wymowy, niedosluchu, jakaniaTerapii karmienia niemowląt, dzieci z nieprawidłowym typem połykania, Całościowego badania logopedycznego od momentu pierwszego spotkania do diagnozy. Omówienia innych metod pracy logopedycznej. - diagnoza i terapia dyslalii - bardzo mało uwagi poświecono temu zagadnieniu; pani prof.twierdziła że to łatwa sprawa
- terapia jąkania i ORM - było mało uwagi dla tych zagadnień
Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
Nieprawidłowo ukierunkowane praktyki. Metody Dyna Lingua M. S.
Szanuje metodę i twórców, ale nie jest ona panaceumPsychologiaZbytnia koncentracja na metodzie Dyna Lingua M. SOmawianie jednej metody pracy z dziećmi, opowiadanie o własnych sukcesach w pracy tą metodą.diagnozy i terapii dzieci i dorosłych z zaburzeniami neurologicznymi
Czym kończyły się studia?
5 GŁOSÓW
egzaminem
0 GŁOSÓW
obroną pracy dyplomowej
0 GŁOSÓW
pracą pisemną teoretyczną
5 GŁOSÓW
opisem przypadku
0 GŁOSÓW
inne
Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
Uważam, że na studiach powinno się poruszać każde zagadnienie dziedziny logopedia, a nie tylko autyzm oraz metodę Dyna Lingua, która jest stworzona przez kierownictwo studiówWiedza przekazana mi na studiach była przestarzała i niezgodna z obecnymi badaniami naukowymi.Za mało wszystkiego- studia zapewniają zdobycie praktyki, ale głównie w zakresie pracy z dziećmi i dorosłymi z zaburzeniami neurologicznymi, z afazją itp.
- dużo zamieszania w kwestiach spraw do załatwienia w biurze studiów
Wypełnionych ankiet: 23
Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
17 GŁOSÓW
rozmowa kwalifikacyjna
3 GŁOSY
przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa
0 GŁOSÓW
przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty
3 GŁOSY
przedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy
4 GŁOSY
nie było etapu weryfikacyjnego
1 GŁOS
inne
Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
1 GŁOS (4%)
1
5 GŁOSÓW (22%)
2
5 GŁOSÓW (22%)
3
10 GŁOSÓW (43%)
4
2 GŁOSY (9%)
5
Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
2 GŁOSY (9%)
1
6 GŁOSÓW (26%)
2
7 GŁOSÓW (30%)
3
6 GŁOSÓW (26%)
4
2 GŁOSY (9%)
5
Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
11 GŁOSÓW
dyslalia
10 GŁOSÓW
opóźniony rozwój mowy
5 GŁOSÓW
afazja
3 GŁOSY
jąkanie/niepłynność mówienia
1 GŁOS
niedosłuch
5 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dzieci
2 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dorosłych
5 GŁOSÓW
inne
TERAPIA
9 GŁOSÓW
dyslalia
10 GŁOSÓW
opóźniony rozwój mowy
7 GŁOSÓW
afazja
2 GŁOSY
jąkanie/niepłynność mówienia
1 GŁOS
niedosłuch
5 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dzieci
1 GŁOS
zaburzenia neurologiczne dorosłych
6 GŁOSÓW
inne
Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
7 GŁOSÓW
dyslalia
7 GŁOSÓW
opóźniony rozwój mowy
9 GŁOSÓW
afazja
13 GŁOSÓW
jąkanie/niepłynność mówienia
16 GŁOSÓW
niedosłuch
8 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dzieci
8 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dorosłych
0 GŁOSÓW
inne
TERAPIA
9 GŁOSÓW
dyslalia
7 GŁOSÓW
opóźniony rozwój mowy
9 GŁOSÓW
afazja
14 GŁOSÓW
jąkanie/niepłynność mówienia
16 GŁOSÓW
niedosłuch
9 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dzieci
10 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dorosłych
0 GŁOSÓW
inne
Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
Praktyka w gabinetach logopedycznychBrakowało zagadnień logopedycznych niezwiązanych z autyzmem DyslaliaDiagnoza i terapia dzieci w wieku 0- 3.r.ż.Wwr niemowlętaZdecydowanie za mało zajęć dotyczących dyslalii, zbyt ogólne.ORMJąkaniaLogopedii!!!!!! Dokładnego rozwoju dziecka fizycznego i mentalnego, za mało podstaw anatomii, wiedzy i mózguKomunikacja alternatywa,opóźniony rozwój mowy, afazja dziecięcaPraktycznego warsztatu Każde zagadnienie musiało być przerabiane dodatkowo indywidualnie, żeby pogłębić wiedzę Terapii dyslalii jakania orm afazji.Dobrego bloku z zakresu diagnozy i terapii dyslaliiBrakowało poruszenia innych form i metod terapii, poza metoda Dyna- Lingua M.S. Brakowało mi szerszego spojrzenia na dyslalie w wieku przedszkolnym.czuję braki we wszystkich sferach, wszystko było powiedziane zdawkowo albo przedstawione tylko w formie do wykorzystania w metodzie Dyna LinguaPorządnej medycynyAnatomii, przyczyn dyslalii, karmienia terapeutycznego, holistycznego spojrzenia na dzieckopraktycznych aspektów wykonywania zawoduDiagnozowanie logopedyczne dziecka Zagadnienia związane z dyslalią - więcej praktych i obserwacji terapii
Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
Praktyki w jednym miejscu, nie był to gabinet logopedycznyTam wtedy był tylko autyzm - autorska jedyna metoda pracy Dyna LinguaOligofazjaWszystkie zagadnienia poza dyslalią były wg mnie przedstawione dość szeroko, ale w pozytywnym sensie. Studia przygotowały mnie do szeroko rozumianej diagnozy i terapii, ale wychodzono z założenia że wady wymowy są najprostszym zagadnieniem i nie przykazano do nich należytej wagi. Pracując jako logopeda w szkole, pracuje głównie z dziećmi z wadami wymowy i wszystkiego musiałam uczyć się sama.Zespół Downa, MPD, afazja itp.Praktyk w ośrodku 1Pracy z niepelnosprawnymiNacisk był jedynie na metodę Dyna-Lingua M.S. Kierowniczka studiów bagatelizowała i umniejszała innym metadom.Opisywanie i nauka tylko jednej metody terapeutycznej
Teorii z zakresu psychologiiTypowo polonistycznych, brak AAC, a nawet odradzanie komumunikacji alternatywnej dla dzieci przed 12 rokiem życia Zaburzeń neurologicznychZa dużo było zagadnień psychologicznych, a także opowiadań o teorii umysłu.Za dużo czasu było poświęceone metodzie Dyna-Lingua.psychologii (szkoda, że rozwojowa została pominięta), zagadnienia ogólneMetody psychostymulacyjnejpraca z dziećmi autyzmem, zespołem Downa i innymi zaburzeniami neurologicznymiOpieka nad dziećmi z zaburzeniami neurologicznymi.
Czym kończyły się studia?
10 GŁOSÓW
egzaminem
17 GŁOSÓW
obroną pracy dyplomowej
0 GŁOSÓW
pracą pisemną teoretyczną
9 GŁOSÓW
opisem przypadku
0 GŁOSÓW
inne
Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
Z tego, co widzę, jeśli chodzi o przygotowanie, to wiele się nie zmieniło. Byłam jednym z pierwszych roczników, więc miałam jeszcze praktyki w innych miejscach niż świetlica prowadzona przez wtedy jeszcze dr Młynarską i mgr Smerekę. Tylko te praktyki dały mi jakąkolwiek wiedzę o innych metodach pracy. W nazwie studiów była logopedia ogólna - miało to mały związek z przebiegiem studiów.Za "moich czasów" praktyki odbywaliśmy tylko w jednym miejscu - ośrodku dla niepełnosprawnych intelektualnie prowadzonym przez kierowniczkę studiów. Preferowana była jedna metoda pracy, czyli Dyna Lingua MS. Dziekanat zgubił mój indeks, a ponieważ nie prowadzono żadnych ewidencji ocen, byłam zmuszona zdawać wszystkie egzaminy od nowa. Musiałam za nie dodatkowo zapłacić. Jedyny minus - duży - to wyjście z założenia, że dyslalia jest prosta i traktowanie jej zbyt pobieżnie. "wykorzystywanie" studentów jako wolontariuszy przypisując temu rolę wyrobienia praktyk, zbyt małe przygotowanie do zawodu pod kątem najczęściej występujących zaburzeń u dzieciMam nadzieję, że teraz po zmianie kierownika katedry wygląda to lepiejBardzo słabe przygotowanie teoretyczne. Praktyki były w porządku, dużo ciekawych przypadków i dorosłych i dzieci, ale terapia tylko metodą Dyna Lingua..Praktyki nie pozwalały na przygotowanie się pod kątem różnych zaburzeń tylko wybranych.Praktyki w ośrodku prowadzonym przez dr Młynarską, niekompetentna kadra, brak znajomości podstawowych zasad technik behawioralnych i nieudolne ich stosowaniwPraktyki były tylko z dziećmi z zaburrzenuami naurologicznymi.Praktyka - bardzo dobrze przygotowała mnie do pracy z pacjentami neurologicznymi.niestety praktyki odbywały się tylko w ośrodku prowadzonym przez kierownika studiów podyplomowych gdzie prowadzona była terapia tylko jedna metodą. Myślę, że było to bardzo duże ograniczenie mnie jako studenta. Nie było możliwości poznania i rozwoju innych metodPodczas szukania innych placówek do odbycia praktyk słysząc, ze kończę UWr nie chcieli mnie nigdzie przyjąć, ponoć absolwenci mają małą wiedzę ogólna, zgadzam się z tym, szansę na przebicie się u ...... mają tylko osoby, które studiują u niej np. polonistykę, te są brane do najciekawszych przypadków na praktykach.Nie polecam. Studia nie przygotowują do pracy w zawodzie nawet na poziomie wiedzy podstawowej jaką każdy logopeda powinien posiadać. Zamknięte środowisko wykładowców. Studia promują tylko jedną metodę prowadzenia terapii o innych nawet się nie wspomina.Dużo praktyk w osrodku prowadzonym przez prowadzących, konieczność odbycia praktyk na własną rękę ( trudności z przyjęciem na bezpłatne praktyki)