wróć do zestawienia uczelni

Warszawski Uniwersytet Medyczny

studia magisterskie

placówka publiczna, woj. mazowieckie

Wypełnionych ankiet: 7

  1. Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
    3 GŁOSY
     
    rozmowa kwalifikacyjna
    0 GŁOSÓW
     
    przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa
    0 GŁOSÓW
     
    przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty
    0 GŁOSÓW
     
    przedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy
    2 GŁOSY
     
    nie było etapu weryfikacyjnego
    3 GŁOSY
     
    inne
    Odpowiedzi dla inne (zachowano oryginalną pisownię)Ukończenie studiów licencjackich zwalniało z rozmowy kwalifikacyjnej.
    Przyjęcie na podstawie dyplomu po studiach licencjackich na tym samym kierunku na Uniwersytecie Warszawskim
    egzamin teoretyczny z wiedzy o logopedii
     
  2. Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    1
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    2
    1 GŁOS
    (14%)
     
    3
    3 GŁOSY
    (43%)
     
    4
    3 GŁOSY
    (43%)
     
    5
     
  3. Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    1
    1 GŁOS
    (14%)
     
    2
    1 GŁOS
    (14%)
     
    3
    2 GŁOSY
    (29%)
     
    4
    3 GŁOSY
    (43%)
     
    5
     
  4. Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?

    DIAGNOZA

    3 GŁOSY
     
    dyslalia
    1 GŁOS
     
    opóźniony rozwój mowy
    4 GŁOSY
     
    afazja
    0 GŁOSÓW
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    3 GŁOSY
     
    niedosłuch
    3 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    3 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    4 GŁOSY
     
    inne
    Odpowiedzi dla inne (zachowano oryginalną pisownię)Laryngektomia, rozczepy,
    Dysfagia, latyngektomia, rehabilitacja głosu.
    Zaburzenia głosu
    foniatria, laryngektomia i inne

    TERAPIA

    3 GŁOSY
     
    dyslalia
    1 GŁOS
     
    opóźniony rozwój mowy
    4 GŁOSY
     
    afazja
    0 GŁOSÓW
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    3 GŁOSY
     
    niedosłuch
    3 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    3 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    5 GŁOSÓW
     
    inne
    Odpowiedzi dla inne (zachowano oryginalną pisownię)Laryngektomia, rozczepy,
    Dysfagia, latyngektomia, rehabilitacja głosu.
    Zaburzenia głosu
    Zaburzenia głosu
    foniatria, laryngektomia i inne
     
  5. Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?

    DIAGNOZA

    1 GŁOS
     
    dyslalia
    2 GŁOSY
     
    opóźniony rozwój mowy
    2 GŁOSY
     
    afazja
    5 GŁOSÓW
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    1 GŁOS
     
    niedosłuch
    2 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    1 GŁOS
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    0 GŁOSÓW
     
    inne

    TERAPIA

    1 GŁOS
     
    dyslalia
    4 GŁOSY
     
    opóźniony rozwój mowy
    2 GŁOSY
     
    afazja
    4 GŁOSY
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    1 GŁOS
     
    niedosłuch
    2 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    1 GŁOS
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    2 GŁOSY
     
    inne
    Odpowiedzi dla inne (zachowano oryginalną pisownię)Autyzm, asperger, zespol Downa
    Autyzm
     
  6. Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
    Dyslalii (mowa bezdźwięczna) , terapia autyzmu
    Dotyczących terapii dzieci. Dyslalia na WUMie jest na tragicznym poziomie
    Dyslalia
    Dotyczących zaburzeń ze spektrum autyzmu.
    O pomocach logopedycznych, o wprowadzaniu komunikacji alternatywnej
    związanych głównie z fizjoterapią, holistycznym podejsciem do pacjenta, mięśniówką
     
  7. Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
    Za dużo terminologii medycznej - dawkowania leków itp
    Dotyczących zaburzeń głosu
    Nauki o języku polskim
    Funkcjonalny opis języka, leksykologia
    językowych
     
  8. Czym kończyły się studia?
    3 GŁOSY
     
    egzaminem
    7 GŁOSÓW
     
    obroną pracy dyplomowej
    1 GŁOS
     
    pracą pisemną teoretyczną
    0 GŁOSÓW
     
    opisem przypadku
    1 GŁOS
     
    inne
    Odpowiedzi dla inne (zachowano oryginalną pisownię)zaliczeniem praktyk
     
  9. Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
    Polecam tę studia pod względem logopedii klinicznej bardzo na plus, dużo praktyk i zajęć w szpitalu na pacjentach
    Studia nauczyły mnie przyczynowego podejścia do zaburzeń mowy/głosu u pacjentów. Duży nacisk kładziony był na anatomię i fizjologię, co uważam za absolutną podstawę w mojej obecnej pracy.
    Ogromny bałagan, studenci nie szanowani, praktyki poza Warszawą tylko i wyłącznie z powodu opóźnienia działań przez uczelnię. Bardzo duża ilość zajęć i praktyk na ostatnim roku, ba! w ostatnim semestrze studiów, który powinien być głównie poświęcony pracy magisterkiej. W ostatnim semestrze robiłyśmy jakieś fakultety, które mogłyby być zrobione wcześniej. Również w tym czasie nastąpiła kumulacja praktyk! Które odbywały się poza Warszawą ponieważ uczelnia miała problemy z porozumieniem się z innymi placówkami mieszczącymi się w Warszawie, przez to kilka razy o terminach praktyk dowiadywalysmy się tydzień przed ich rozpoczęciem. Nikt się nie liczył z tym że jest to ostani rok/semestr naszych studiów i pracujemy, robimy badania do naszych prac i informowanie nas o terminie praktyk tydzień przed ich rozpoczęciem było wielkim nieporozumieniem. Dowiadywanie się o braku zajęć, gdy już stoimy pod salą też, jest karygodne, co miało miejsce nie raz, tu akurat głównie przez wykładowców UW, ponieważ niektóre zajęcia były łączone i odbywały się na UW. Plan zajęć mocno chaotyczny, mnóstwo okienek kilkugodzinnych, podczas których niewiele można było zaplanować. W ciągu dnia nawet 3 okienka a zajęć 4. Niektóre praktyki odbywały się tylko dla formalności, prowadzącym nie zależało na poszerzeniu naszej wiedzy, na jednych prowadząca była niewiele od nas starsza, a momentami odnosilysmy wrażenie jakby jej zakres wiedzy był węższy od naszego, zadawała nam pytania i wymagała odpowiedzi, gdy same o coś pytałyśmy, odpowiedzi nie otrzymywalysmy, kazała nam się samym dowiedzieć lub odpowiedzi były wymijające, albo nie na temat. Podsumowując, jestem bardzo niezadowolona z tych studiów, z ich zakresu, organizacji, stosunku do studenta.
    Praktyki na studiach magisterskich w większości były dobrze zorganizowane i wartościowe. Uważam, że zbędne są praktyki z dyslalii na studiach magisterskich, ze względu na to, że tym głównie zajmowaliśmy się na praktykach w trakcie studiów licencjackich. Sam program studiów powinien być bardziej praktyczny, nauczanie powinno przygotowywać studenta do podjęcia pracy w zawodzie a często przygotowuje jedynie w teorii.
    Za mało zajęć praktycznych z dziecmi autystycznymi
    trzeba podążać za nowymi badaniami, pogłębiać wiedzę wśród wykładowców i ćwiczeniowców. Wieloktornie spotkałam się z przestarzałą wiedzą, nieaktualnymi, mało znaczącymi informacjami
     

Wypełnionych ankiet: 0

Brak danych