Ta strona używa plików Cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Szczegóły dotyczące celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce znajdziesz w Polityce Prywatności.
Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
3 GŁOSY
rozmowa kwalifikacyjna
0 GŁOSÓW
przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa
0 GŁOSÓW
przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty
0 GŁOSÓW
przedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy
2 GŁOSY
nie było etapu weryfikacyjnego
3 GŁOSY
inne
Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW (0%)
1
0 GŁOSÓW (0%)
2
1 GŁOS (14%)
3
3 GŁOSY (43%)
4
3 GŁOSY (43%)
5
Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW (0%)
1
1 GŁOS (14%)
2
1 GŁOS (14%)
3
2 GŁOSY (29%)
4
3 GŁOSY (43%)
5
Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
3 GŁOSY
dyslalia
1 GŁOS
opóźniony rozwój mowy
4 GŁOSY
afazja
0 GŁOSÓW
jąkanie/niepłynność mówienia
3 GŁOSY
niedosłuch
3 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dzieci
3 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dorosłych
4 GŁOSY
inne
TERAPIA
3 GŁOSY
dyslalia
1 GŁOS
opóźniony rozwój mowy
4 GŁOSY
afazja
0 GŁOSÓW
jąkanie/niepłynność mówienia
3 GŁOSY
niedosłuch
3 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dzieci
3 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dorosłych
5 GŁOSÓW
inne
Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
1 GŁOS
dyslalia
2 GŁOSY
opóźniony rozwój mowy
2 GŁOSY
afazja
5 GŁOSÓW
jąkanie/niepłynność mówienia
1 GŁOS
niedosłuch
2 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dzieci
1 GŁOS
zaburzenia neurologiczne dorosłych
0 GŁOSÓW
inne
TERAPIA
1 GŁOS
dyslalia
4 GŁOSY
opóźniony rozwój mowy
2 GŁOSY
afazja
4 GŁOSY
jąkanie/niepłynność mówienia
1 GŁOS
niedosłuch
2 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dzieci
1 GŁOS
zaburzenia neurologiczne dorosłych
2 GŁOSY
inne
Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
Dyslalii (mowa bezdźwięczna) , terapia autyzmu Dotyczących terapii dzieci. Dyslalia na WUMie jest na tragicznym poziomieDyslaliaDotyczących zaburzeń ze spektrum autyzmu.O pomocach logopedycznych, o wprowadzaniu komunikacji alternatywnejzwiązanych głównie z fizjoterapią, holistycznym podejsciem do pacjenta, mięśniówką
Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
Za dużo terminologii medycznej - dawkowania leków itp Dotyczących zaburzeń głosu Nauki o języku polskimFunkcjonalny opis języka, leksykologiajęzykowych
Czym kończyły się studia?
3 GŁOSY
egzaminem
7 GŁOSÓW
obroną pracy dyplomowej
1 GŁOS
pracą pisemną teoretyczną
0 GŁOSÓW
opisem przypadku
1 GŁOS
inne
Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
Polecam tę studia pod względem logopedii klinicznej bardzo na plus, dużo praktyk i zajęć w szpitalu na pacjentach Studia nauczyły mnie przyczynowego podejścia do zaburzeń mowy/głosu u pacjentów. Duży nacisk kładziony był na anatomię i fizjologię, co uważam za absolutną podstawę w mojej obecnej pracy. Ogromny bałagan, studenci nie szanowani, praktyki poza Warszawą tylko i wyłącznie z powodu opóźnienia działań przez uczelnię. Bardzo duża ilość zajęć i praktyk na ostatnim roku, ba! w ostatnim semestrze studiów, który powinien być głównie poświęcony pracy magisterkiej. W ostatnim semestrze robiłyśmy jakieś fakultety, które mogłyby być zrobione wcześniej. Również w tym czasie nastąpiła kumulacja praktyk! Które odbywały się poza Warszawą ponieważ uczelnia miała problemy z porozumieniem się z innymi placówkami mieszczącymi się w Warszawie, przez to kilka razy o terminach praktyk dowiadywalysmy się tydzień przed ich rozpoczęciem. Nikt się nie liczył z tym że jest to ostani rok/semestr naszych studiów i pracujemy, robimy badania do naszych prac i informowanie nas o terminie praktyk tydzień przed ich rozpoczęciem było wielkim nieporozumieniem. Dowiadywanie się o braku zajęć, gdy już stoimy pod salą też, jest karygodne, co miało miejsce nie raz, tu akurat głównie przez wykładowców UW, ponieważ niektóre zajęcia były łączone i odbywały się na UW. Plan zajęć mocno chaotyczny, mnóstwo okienek kilkugodzinnych, podczas których niewiele można było zaplanować. W ciągu dnia nawet 3 okienka a zajęć 4. Niektóre praktyki odbywały się tylko dla formalności, prowadzącym nie zależało na poszerzeniu naszej wiedzy, na jednych prowadząca była niewiele od nas starsza, a momentami odnosilysmy wrażenie jakby jej zakres wiedzy był węższy od naszego, zadawała nam pytania i wymagała odpowiedzi, gdy same o coś pytałyśmy, odpowiedzi nie otrzymywalysmy, kazała nam się samym dowiedzieć lub odpowiedzi były wymijające, albo nie na temat. Podsumowując, jestem bardzo niezadowolona z tych studiów, z ich zakresu, organizacji, stosunku do studenta. Praktyki na studiach magisterskich w większości były dobrze zorganizowane i wartościowe. Uważam, że zbędne są praktyki z dyslalii na studiach magisterskich, ze względu na to, że tym głównie zajmowaliśmy się na praktykach w trakcie studiów licencjackich. Sam program studiów powinien być bardziej praktyczny, nauczanie powinno przygotowywać studenta do podjęcia pracy w zawodzie a często przygotowuje jedynie w teorii.Za mało zajęć praktycznych z dziecmi autystycznymitrzeba podążać za nowymi badaniami, pogłębiać wiedzę wśród wykładowców i ćwiczeniowców. Wieloktornie spotkałam się z przestarzałą wiedzą, nieaktualnymi, mało znaczącymi informacjami