Ta strona używa plików Cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Szczegóły dotyczące celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce znajdziesz w Polityce Prywatności.
Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
6 GŁOSÓW
rozmowa kwalifikacyjna
1 GŁOS
przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa
0 GŁOSÓW
przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty
0 GŁOSÓW
przedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy
0 GŁOSÓW
nie było etapu weryfikacyjnego
0 GŁOSÓW
inne
Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW (0%)
1
0 GŁOSÓW (0%)
2
1 GŁOS (17%)
3
3 GŁOSY (50%)
4
2 GŁOSY (33%)
5
Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
1 GŁOS (17%)
1
1 GŁOS (17%)
2
2 GŁOSY (33%)
3
1 GŁOS (17%)
4
1 GŁOS (17%)
5
Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
3 GŁOSY
dyslalia
1 GŁOS
opóźniony rozwój mowy
3 GŁOSY
afazja
1 GŁOS
jąkanie/niepłynność mówienia
3 GŁOSY
niedosłuch
3 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dzieci
3 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dorosłych
4 GŁOSY
inne
TERAPIA
4 GŁOSY
dyslalia
1 GŁOS
opóźniony rozwój mowy
3 GŁOSY
afazja
1 GŁOS
jąkanie/niepłynność mówienia
3 GŁOSY
niedosłuch
2 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dzieci
3 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dorosłych
3 GŁOSY
inne
Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
1 GŁOS
dyslalia
4 GŁOSY
opóźniony rozwój mowy
1 GŁOS
afazja
4 GŁOSY
jąkanie/niepłynność mówienia
1 GŁOS
niedosłuch
1 GŁOS
zaburzenia neurologiczne dzieci
0 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dorosłych
1 GŁOS
inne
TERAPIA
1 GŁOS
dyslalia
4 GŁOSY
opóźniony rozwój mowy
1 GŁOS
afazja
3 GŁOSY
jąkanie/niepłynność mówienia
2 GŁOSY
niedosłuch
1 GŁOS
zaburzenia neurologiczne dzieci
0 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dorosłych
1 GŁOS
inne
Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
Terapii logopedycznej - od czego zacząć, jak prowadzić terapie, umiejętności kluczowe u dzieci, praktyka w gabinetach z terapią indywidualną dzieci Za mało językowych podstaw Praca z dziećmi, od diagnozy przez terapię. Za mało praktycznych zajęć - w planie było sporo ćwiczeń, które okazywały się wykładami. Na foniatrii omawialiśmy elementy dysfagii, jednak powinien być to odrębny przedmiot.Dokładniejszej analizy ORM a także dyslalii nie tylko w teorii, jaką można znaleźć na własną rękę a z wypowiedzi praktyków. Pomocne także byłoby nakierowanie na wartościową literaturę.Zajęć praktycznych z diagnozyPraktyki z zakresu terapii dzieci z zaburzeniami neurologicznymk
Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
Dysfagia, promocja zdrowia, bardzo szczegółowy przedmiot językowy przez 2 lata (większości rzeczy nie użyłam do dziś) Za dużo metodologii badań i leksykologii (zajęcia te akurat prowadzone na UW)Przedmiotów pedagogicznych, które nie przekładały się później na uprawnienia, których WUM jako jedyna uczelnia nie daje po logopedii. Przedmiotów "zapychaczy" - anatomia nieskoncentrowana na głowie i szyi, grafomotoryka i dysleksja, funkcjonalny opis języka przez 3 semestry, który w kolejnych rocznikach został zredukowany do jednego semestru.Wiedzy o języku - funkcjonalny opis języka itd (zajęcia lingwistyczne)Dyslalia, pedagogika Fonetyki
Czym kończyły się studia?
2 GŁOSY
egzaminem
6 GŁOSÓW
obroną pracy dyplomowej
0 GŁOSÓW
pracą pisemną teoretyczną
0 GŁOSÓW
opisem przypadku
0 GŁOSÓW
inne
Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
Świetne praktyki odbywały się na foniatrii, która była moim i wielu moich koleżanek z roku najlepiej zrealizowanym przedmiotem przez całe studia. Praktyki pedagogiczne były zrealizowane w niewłaściwy moim zdaniem sposób, a w efekcie nie uzyskałyśmy uprawnień pedagogicznych, więc pojawia się pytanie o niezbędność tych praktyk. Krzywdzące było ocenienie absolwentów, gdzie przy ocenie ze studiów nie liczyła się ocena z obrony pracy licencjackiej, ani zaliczenia, jedynie oceny z egzaminów, co zdyskwalifikowało ponad 50% absolwentek przy rekrutacji na studia magisterskie, ponieważ inne uczelnie wyliczają średnią za studia biorąc wszysykie oceny pod uwagę. Na studiach magisterskich jest doskonałe uzupełnienie studiów licencjackich. Dopiero wtedy otrzymujemy jedną spójną całość. Na minus - powtórzenie 3 przedmiotów na I roku studiów magisterskich dla potrzeb wyrównania różnic programowych w związku z nowymi osobami po innym licencjacie. Plan zajęć dostosowany do zajęć na UW, przez co studenci WUM-u mają liczne okienka w ciągu dnia i cały dzień zajęć rozciąga się od 8 do 18.