Ta strona używa plików Cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Szczegóły dotyczące celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce znajdziesz w Polityce Prywatności.
Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
10 GŁOSÓW
rozmowa kwalifikacyjna
5 GŁOSÓW
przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa
0 GŁOSÓW
przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty
3 GŁOSY
przedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy
2 GŁOSY
nie było etapu weryfikacyjnego
4 GŁOSY
inne
Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW (0%)
1
0 GŁOSÓW (0%)
2
1 GŁOS (7%)
3
4 GŁOSY (27%)
4
10 GŁOSÓW (67%)
5
Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW (0%)
1
1 GŁOS (7%)
2
2 GŁOSY (13%)
3
4 GŁOSY (27%)
4
8 GŁOSÓW (53%)
5
Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
10 GŁOSÓW
dyslalia
7 GŁOSÓW
opóźniony rozwój mowy
4 GŁOSY
afazja
2 GŁOSY
jąkanie/niepłynność mówienia
0 GŁOSÓW
niedosłuch
9 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dzieci
8 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dorosłych
3 GŁOSY
inne
TERAPIA
9 GŁOSÓW
dyslalia
8 GŁOSÓW
opóźniony rozwój mowy
6 GŁOSÓW
afazja
2 GŁOSY
jąkanie/niepłynność mówienia
0 GŁOSÓW
niedosłuch
9 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dzieci
7 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dorosłych
1 GŁOS
inne
Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
0 GŁOSÓW
dyslalia
1 GŁOS
opóźniony rozwój mowy
2 GŁOSY
afazja
6 GŁOSÓW
jąkanie/niepłynność mówienia
8 GŁOSÓW
niedosłuch
1 GŁOS
zaburzenia neurologiczne dzieci
1 GŁOS
zaburzenia neurologiczne dorosłych
1 GŁOS
inne
TERAPIA
2 GŁOSY
dyslalia
1 GŁOS
opóźniony rozwój mowy
1 GŁOS
afazja
7 GŁOSÓW
jąkanie/niepłynność mówienia
7 GŁOSÓW
niedosłuch
1 GŁOS
zaburzenia neurologiczne dzieci
1 GŁOS
zaburzenia neurologiczne dorosłych
1 GŁOS
inne
Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
Praktycznego spojrzenia na programowanie terapii, wskazania "bazy" tego, co robić w jakimś przypadku, pokazania etapówBrakowało zagadnień dotyczących afazji i opóźnionego rozwoju mowy. Mało zajęć praktycznych. Mało zajęć typowo medycznych, Mogłoby być więcej zajęć dotyczących anatomii, pracy mózgu.Trochę zbyt mało praktyk w placowkachRozszerzenia zagadnień afazji, diagnozy afazji oraz praktyki pracy z dziećmi autystycznymi.Jąkanie sprawdzonych ćwiczeń np oddechowy (sensownych), na wywoływanie głosekZagadnień praktycznychpraca z dzieckiem niedosłyszącymZagadnień dotyczących z dietetyką. Myślę, że warto zaznaczać, jak duży wpływ na funkcjonowanie człowieka ma dieta.O terapii dzieci slabo slyszacych
Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
Zagadnień neurologopedycznych bez ugruntowanej podstawy logopedycznejZa dużo teorii, za mało praktyki.Nie było takich zagadnienNie odczułam, żeby było za dużo jakichkolwiek zagadnień.Wady genetyczne u dzieci chorób genetycznych - było omawiane podłoże choroby, przczyny, ale niewiele było o przebiegu terapii w takim przypadkuMyślę, że nie mogę napisać, że czegoś było za dużo. Wychodzę z założenia, że lepiej powtórzyć zagadnienie kilkakrotnie i wyczulić nas logopedów na ważne kwestie. W naszym przypadku duży nacisk kładło się na rozwój psychomotoryczny oraz na nieprawidłowości w budowie aparatu artykulacyjnego i wszystko co z tego faktu wynika. O wadach genetycznych
Czym kończyły się studia?
3 GŁOSY
egzaminem
15 GŁOSÓW
obroną pracy dyplomowej
0 GŁOSÓW
pracą pisemną teoretyczną
3 GŁOSY
opisem przypadku
0 GŁOSÓW
inne
Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
NA studiach jest bardzo mało zajęć praktycznych. Jest dużo treści, dużo wiedzy teoretycznej z każdej dziedziny. Na studiach są osoby, które wiedzą, że nie będą pracować z dziećmi lub dorosłymi, a mimo to większość zajęć dotyczy właśnie dzieci. Studia mogłyby być ukierunkowane osobno na logopedię szkolną, osobno logopedia dotycząca osób po wypadkach, udarach i z urazami neurologicznymi, oraz na logopedię skupiającą się wokół komunikacji osób niepełnosprawnych lub osób leczących się psychiatrycznie, z otępieniami. Szczerze mówiąc na studiach poznaje się troszkę wiedzy z każdej dziedziny. A lepiej byłoby wybrać na początku dziedzinę i w niej kształcić się "porządnie". Albo zrobić jakieś dodatkowe specjalizacje po ukończeniu logopedii, tak jak w przypadku studiów medycznych, gdzie każdy logopeda mógłby wybrać dziedzinę, w której chciałby kształcić swój warsztat. Mnie od początku interesuje praca z afazjami, praca dotycząca ściśle języka jako systemu, a niestety ta wiedza, którą zdobyłam na początku nie daje mi pewności do pracy z takimi osobami. Inne podstawy i ukierunkowanie na pracę jako logopeda ma filolog, inne pedagog, a jeszcze inne psycholog, który może przecież pracować nad funkcjami poznawczymi. Wspaniali wykładowcy, autorytety w dziedzinie logopedii, bardzo dobre przygotowanie do zawodu od strony medycznejJestem z nich bardzo zadowolona. Wykładowcy to bardzo dobrzy metodycy patrzący holistycznie.Zagadnienia związane z pracą z dzofcni autystycznymi.Praktyk powinno być więcejPodczas studiów miałam możliwość uczenia się od specjalistów. Bardzo dobry kontakt z prowadzącymi oraz z sekretariatem i bardzo dobra organizacja studiów. Zbyt mało było "działania" na praktykach, więcej obserwacji. Dużo jednak było zajęć warsztatowych na zajęciach. Bardzo duzo praktyk i dobrzy wykladowcy
Wypełnionych ankiet: 5
Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
1 GŁOS
rozmowa kwalifikacyjna
0 GŁOSÓW
przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa
0 GŁOSÓW
przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty
0 GŁOSÓW
przedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy
0 GŁOSÓW
nie było etapu weryfikacyjnego
4 GŁOSY
inne
Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW (0%)
1
0 GŁOSÓW (0%)
2
1 GŁOS (20%)
3
0 GŁOSÓW (0%)
4
4 GŁOSY (80%)
5
Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW (0%)
1
0 GŁOSÓW (0%)
2
1 GŁOS (20%)
3
1 GŁOS (20%)
4
3 GŁOSY (60%)
5
Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
1 GŁOS
dyslalia
4 GŁOSY
opóźniony rozwój mowy
4 GŁOSY
afazja
1 GŁOS
jąkanie/niepłynność mówienia
1 GŁOS
niedosłuch
5 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dzieci
4 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dorosłych
1 GŁOS
inne
TERAPIA
1 GŁOS
dyslalia
3 GŁOSY
opóźniony rozwój mowy
4 GŁOSY
afazja
1 GŁOS
jąkanie/niepłynność mówienia
1 GŁOS
niedosłuch
5 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dzieci
4 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dorosłych
1 GŁOS
inne
Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
0 GŁOSÓW
dyslalia
0 GŁOSÓW
opóźniony rozwój mowy
1 GŁOS
afazja
3 GŁOSY
jąkanie/niepłynność mówienia
2 GŁOSY
niedosłuch
0 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dzieci
0 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dorosłych
0 GŁOSÓW
inne
TERAPIA
0 GŁOSÓW
dyslalia
0 GŁOSÓW
opóźniony rozwój mowy
1 GŁOS
afazja
4 GŁOSY
jąkanie/niepłynność mówienia
2 GŁOSY
niedosłuch
0 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dzieci
0 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dorosłych
0 GŁOSÓW
inne
Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
Metody wywoływania głosek terapia jąkaniazwiązanych z jąkaniem i niepłynnością mowykomunikacja AACz zakresu diagnozy i terapii jąkania - brak różnorodności proponowanych metod, które są już dostępne w Polsce
Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
Wczesnej interwencji terapeutycznej, zaburzeń genetycznych kosztem podstaw logopedycznych.związanych z językoznawstwem - duży blok z zakresu wiedzy o języku polskim, wg mnie za szczegółowyZupelnie niepotrzebna byla muzykoterapiaza dużo zagadnień z z zakresu językoznawstwa - w mojej ocenie wystarczyłaby fonetyka
Czym kończyły się studia?
1 GŁOS
egzaminem
5 GŁOSÓW
obroną pracy dyplomowej
0 GŁOSÓW
pracą pisemną teoretyczną
1 GŁOS
opisem przypadku
0 GŁOSÓW
inne
Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
Powinni być więcej podstawawowej wiedzy logopedycznej.( Np. wywoływanie głosek)Fantastyczne studia, bardzo dobre praktyki - mogłoby być ich więcej, ale studia bardzo dobrze przygotowały mnie do pracy, szczególnie z trudniejszymi przypadkami, trochę mało było podczas nich zagadnień z zakresu typowej dyslaliiDoskonala kadra. Swietne zajecia. Wynioslam bardzo duzo wiedzy i praktycznej i teoretycznej. Studiowalam w roznych miejscach .ale tu bylo najlepiej. Studia na Uniwersytecie Medycznym we Wrocławiu - godne polecenia. Wspaniała kadra, ciekawe zajęcia, dogodne miejsca praktyk, dobra organizacja.