Ta strona używa plików Cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Szczegóły dotyczące celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce znajdziesz w Polityce Prywatności.
Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
12 GŁOSÓW
rozmowa kwalifikacyjna
0 GŁOSÓW
przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa
0 GŁOSÓW
przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty
0 GŁOSÓW
przedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy
2 GŁOSY
nie było etapu weryfikacyjnego
1 GŁOS
inne
Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW (0%)
1
1 GŁOS (7%)
2
2 GŁOSY (13%)
3
6 GŁOSÓW (40%)
4
6 GŁOSÓW (40%)
5
Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
2 GŁOSY (13%)
1
0 GŁOSÓW (0%)
2
7 GŁOSÓW (47%)
3
4 GŁOSY (27%)
4
2 GŁOSY (13%)
5
Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
10 GŁOSÓW
dyslalia
6 GŁOSÓW
opóźniony rozwój mowy
6 GŁOSÓW
afazja
3 GŁOSY
jąkanie/niepłynność mówienia
1 GŁOS
niedosłuch
5 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dzieci
6 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dorosłych
2 GŁOSY
inne
TERAPIA
10 GŁOSÓW
dyslalia
7 GŁOSÓW
opóźniony rozwój mowy
6 GŁOSÓW
afazja
3 GŁOSY
jąkanie/niepłynność mówienia
1 GŁOS
niedosłuch
5 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dzieci
7 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dorosłych
3 GŁOSY
inne
Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
0 GŁOSÓW
dyslalia
2 GŁOSY
opóźniony rozwój mowy
5 GŁOSÓW
afazja
7 GŁOSÓW
jąkanie/niepłynność mówienia
9 GŁOSÓW
niedosłuch
4 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dzieci
5 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dorosłych
0 GŁOSÓW
inne
TERAPIA
1 GŁOS
dyslalia
2 GŁOSY
opóźniony rozwój mowy
4 GŁOSY
afazja
7 GŁOSÓW
jąkanie/niepłynność mówienia
9 GŁOSÓW
niedosłuch
6 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dzieci
5 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dorosłych
1 GŁOS
inne
Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
Głównie związanych z różnymi metodami terapii i dotyczących pracy z dziećmi poniżej 3 roku życia.Brakowało nauki tworzenia dokumentacji logopedycznej, takiej jak opinie, czy IPETY. Żałuję również, że po dość szczegółowej nauce obsługi audiometru, przeprowadzania badania oraz odczytywania audiogramu, nie mamy prawa do przeprowadzenia choćby przesiewowego badania słuchu. Umiejętność sporządzania dokumentacji, metody terapiiTerapie wspomagające przy terapii logopedycznej = współpraca z zespołem specjalistów Praktycznych, konkretnych przykładów działań terapeutycznych w różnych zaburzeniach. Zbyt dużo ogólnej teorii, zbyt mało konkretnych wytycznych i praktyk terapiiWięcej komunikacji alternatywnejWiedza była przekazywana bardzo powierzchownie.AutyzmZagadnień dotyczących opóźnionego rozwoju mowy - głównie praktyki Tego jakie trudności możemy napotkać podczas wywoływania głosek, jak wpływa nieprawidłowy (szczytowy) sposób oddychania na wymowę i wywoływanie głosek (o innych aspektach była mowa). Brakowało na praktykach takich momentów gdzie logopeda wywoływał głoskę albo wykonywał konkretne ćwiczenia niezwiązane z utrwalaniem wymowy (były pokazywane przypadki, gdzie logopedzie byli w fazie utrwalania nie wywoływania). Tak naprawdę, kiedy zaczęłam pracę na 4. roku studiów z porządnym przygotowaniem teoretycznym, z placzem odeszłam po kilku miesiącach i przez kolejny rok pracowałam w butiku jako sprzedawca, tak bardzo przygotowały mnie studia do samodzielnej pracy w zawodzie. Nikt nie mówił o obciążeniu psychicznym, o tym jaki wpływ na terapeute próbują wywierać rodzice dziecka oraz jak sobie z tym radzić. Obecnie prowadzę swój gabinet ale początki były beznadziejne. Fizjoterapia a logopedia, wczesna interwencja logopedyczna - diagnoza i terapia, zaburzenia głosu, zwrócenie większej uwagi na działanie całego ciała w kontekście wad wymowyPełny proces diagnostyczny Pacjenta w gabinecie. Pozycja spoczynkowa języka. Funkcje prymarne - żucie, oddychanie, połykanie, zaburzenia pracy stawów skroniowo-żuchwowychBrak szeroko rozumianej praktyki Praktycznych omówień przypadków filmów z terapii i diagnozy, stworzenia własnych narzędzi diagnostycznych
Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
Stanowczo za dużo zagadnień językowych (przedmiot "kultura języka polskiego" był za mocno rozbudowany). Moim zdaniem nauki nigdy za wiele. Ale jeśli mam coś wskazać, to bardzo szczegółowo zajmowaliśmy się powstawaniem dźwięku - podstawowe zasady fizyki, ale również odczytywanie widma dźwięku i rozszyfrowywanie go. Było to bardzo ciekawe, jednak obecnie mało przydatne w pracy. Językoznawstwa Nauki o języku. Zbyt dużo ogólnej teorii dotyczącej języka, jego teorii. Zbyt dużo teorii z różnych zaburzeń mowy, której wykładanie nie kończyło się przedstawieniem jej wypadkowej i jej odzwierciedlenia w praktyce.Gramatyki języka polskiego z niekompetentnymi wykładowcami KlasyfikacjiPrzedmioty językoznawcze i wiedza ogólna np. Promocja zdrowiaDotyczących dyslaliiDla osób, które pracują w szpitalu zapewne za dużo pedagogiki, ja nie mam zdania. Logopeda po studiach bez regularnego doszkalania się, nie jest specjalistą godnym zaufania. językoznawczychFunkcjonalnego opisu językaZa dużo gramatyki Pobierzne omawianie tematu, za dużo treści teoretycznych przez które brakowało czasu na praktykę, prowadzenie zajęć przez nieprzygotowanych prowadzących
Czym kończyły się studia?
5 GŁOSÓW
egzaminem
15 GŁOSÓW
obroną pracy dyplomowej
0 GŁOSÓW
pracą pisemną teoretyczną
0 GŁOSÓW
opisem przypadku
0 GŁOSÓW
inne
Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
Miejsca, w których odbywały się praktyki były bardzo zróżnicowane ale przez to pozwalały lepiej poznać przyszły zawód. Byłam bardzo zadowolona ze studiów magisterskich na Uniwersytecie Warszawskim. Było dużo medycznych zagadnień, praktyki w szpitalach - od psychiatrii, po oddział neurologiczny. W porównaniu do studiów licencjackich, te studia bardzo pozytywnie mnie zaskoczyły. Ogólnie jestem bardzo zadowolona ze studiów, jednak czuję rozgoryczenie, że koleżanki po krótkich podyplomówkach czy studiach online są stawiane na równym poziomie z 5 letnimi studiami. Uważam, że takie działania uczelni zdecydowanie obniżają prestiż tego zawodu.Za dużo praktyk z obserwacjami, za mało z prowadzeniem zajęć. Wielkim plusem moich studiów było połączenie sił Uniwersytet Warszawskiego z Warszawskim Uniwersytetem Medycznym. Zajęcia z lekarzami i teoretykami medycznymi bardzo podniosły moje kompetencje. Zmienić wykładowców przedmiotów językoznawczych na bardziej kompetentnych Za mało praktyk W programie było wiele nudnych wykładów, które zniechęcały do pracy z danym problemem, a brakowało praktyk klinicznych Jak wyżej, praktyki powinny pokazywać pierwsze etapy pracy z pacjentempowinno być więcej praktyk z dorosłymi pacjentami neurologicznymi, dziećmi z problemami neurologicznymi, więcej godzin z diagnozowania i terapii - bardziej szczegółowe podejścieFantastyczne byłoby wprowadzenie praktyk w małych gabinetach prywatnych, gdzie Pacjenci są diagnozowani bardzo szczegółowo a terapia jest prowadzona ciekawiej niż w placówkach szkolnychZa mało praktyki. Za dużo rzeczy do zrobienia samemu. Mało zajęć, które konkretnie przygotowują do zawoduWięcej zajęć praktycznych i omawiania konkretnych przypadków
Wypełnionych ankiet: 6
Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
6 GŁOSÓW
rozmowa kwalifikacyjna
2 GŁOSY
przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa
0 GŁOSÓW
przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty
0 GŁOSÓW
przedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy
0 GŁOSÓW
nie było etapu weryfikacyjnego
2 GŁOSY
inne
Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW (0%)
1
0 GŁOSÓW (0%)
2
0 GŁOSÓW (0%)
3
5 GŁOSÓW (83%)
4
1 GŁOS (17%)
5
Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW (0%)
1
3 GŁOSY (50%)
2
2 GŁOSY (33%)
3
0 GŁOSÓW (0%)
4
1 GŁOS (17%)
5
Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
6 GŁOSÓW
dyslalia
6 GŁOSÓW
opóźniony rozwój mowy
3 GŁOSY
afazja
3 GŁOSY
jąkanie/niepłynność mówienia
0 GŁOSÓW
niedosłuch
1 GŁOS
zaburzenia neurologiczne dzieci
1 GŁOS
zaburzenia neurologiczne dorosłych
1 GŁOS
inne
TERAPIA
6 GŁOSÓW
dyslalia
5 GŁOSÓW
opóźniony rozwój mowy
3 GŁOSY
afazja
5 GŁOSÓW
jąkanie/niepłynność mówienia
1 GŁOS
niedosłuch
2 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dzieci
1 GŁOS
zaburzenia neurologiczne dorosłych
1 GŁOS
inne
Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
0 GŁOSÓW
dyslalia
0 GŁOSÓW
opóźniony rozwój mowy
2 GŁOSY
afazja
0 GŁOSÓW
jąkanie/niepłynność mówienia
5 GŁOSÓW
niedosłuch
4 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dzieci
5 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dorosłych
0 GŁOSÓW
inne
TERAPIA
0 GŁOSÓW
dyslalia
0 GŁOSÓW
opóźniony rozwój mowy
1 GŁOS
afazja
0 GŁOSÓW
jąkanie/niepłynność mówienia
5 GŁOSÓW
niedosłuch
4 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dzieci
5 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dorosłych
0 GŁOSÓW
inne
Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
Informacji o nowych metodach terapii, powinno być więcej o AAC, więcej interpretacji badań słuchu, więcej o zaburzeniach i terapii dzieci że spektrum autyzmuomówienie kontaktu z rodzicami, relacja terapeuta-rodzic, jak wygląda praca w poszczególnych miejscach, dokąd udać się na staż, jakie szkolenia są godne polecenia, a zwłaszcza informacje o prowadzeniu własnej działalności (gabinetu)Zajecia praktyczne z pacjentemPraktycznego podejścia do terapii i diagnozy zaburzeń mowydiagnoza i terapia logopedyczna różnych zaburzeńAnatomii ukierunkowanej na strefy wazne dla logopedy (byla anatomia ogolna), praktycznego przelozenia zawodowego np. Jak wyposazyc gabinet logopedy, jakie sa mozliwosci dalszego ksztalcenia/specjalizacji logopedycznych np. surdo, tyflo, neuro, balbuto, oligo, itp., mozliwosci kursowe (jakis przeglad najwazniejszych trendow doksztalcania w systemie szkoleniowym)
Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
Zagadnień teoretycznych dotyczących dysleksji i dysgrafii. Teorii dotyczącej zagadnien lingwistycznychJęzykoznawstwapsycholingwistykaAnatomii ogolnej.
Czym kończyły się studia?
2 GŁOSY
egzaminem
6 GŁOSÓW
obroną pracy dyplomowej
2 GŁOSY
pracą pisemną teoretyczną
1 GŁOS
opisem przypadku
0 GŁOSÓW
inne
Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
Uważam, że najcenniejsze są praktyki i możliwość sprawdzenia sprawdzenia wiedzy teoretycznej w rzeczywistości terapeutycznej. Studia ogólnie oceniam dobrze, cieszę się, że były na filologii polskiej, bo dały dobre podstawy językoznawcze. Jednak mogłoby być więcej zajęć praktycznych.Za mało praktyk