Ta strona używa plików Cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Szczegóły dotyczące celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce znajdziesz w Polityce Prywatności.
Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
8 GŁOSÓW
rozmowa kwalifikacyjna
7 GŁOSÓW
przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa
1 GŁOS
przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty
2 GŁOSY
przedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy
0 GŁOSÓW
nie było etapu weryfikacyjnego
4 GŁOSY
inne
Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW (0%)
1
0 GŁOSÓW (0%)
2
1 GŁOS (13%)
3
2 GŁOSY (25%)
4
5 GŁOSÓW (63%)
5
Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
1 GŁOS (13%)
1
0 GŁOSÓW (0%)
2
3 GŁOSY (38%)
3
3 GŁOSY (38%)
4
1 GŁOS (13%)
5
Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
8 GŁOSÓW
dyslalia
8 GŁOSÓW
opóźniony rozwój mowy
5 GŁOSÓW
afazja
2 GŁOSY
jąkanie/niepłynność mówienia
3 GŁOSY
niedosłuch
4 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dzieci
1 GŁOS
zaburzenia neurologiczne dorosłych
1 GŁOS
inne
TERAPIA
7 GŁOSÓW
dyslalia
7 GŁOSÓW
opóźniony rozwój mowy
4 GŁOSY
afazja
2 GŁOSY
jąkanie/niepłynność mówienia
2 GŁOSY
niedosłuch
3 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dzieci
0 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dorosłych
0 GŁOSÓW
inne
Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
0 GŁOSÓW
dyslalia
0 GŁOSÓW
opóźniony rozwój mowy
2 GŁOSY
afazja
3 GŁOSY
jąkanie/niepłynność mówienia
3 GŁOSY
niedosłuch
3 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dzieci
4 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dorosłych
2 GŁOSY
inne
TERAPIA
0 GŁOSÓW
dyslalia
0 GŁOSÓW
opóźniony rozwój mowy
2 GŁOSY
afazja
3 GŁOSY
jąkanie/niepłynność mówienia
2 GŁOSY
niedosłuch
2 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dzieci
4 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dorosłych
0 GŁOSÓW
inne
Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
dotyczących diagnozy i terapii osób dorosłych, zwłaszcza starszychDyslaliiNeurologicznych, dyslaliiZabrakło holistycznego podejścia, praktyki. Zabrakło także ANATOMII!!! Zdarzało się, że wiedza była przekazywana w sposób chaotyczny, powierzchowny, niekompletny.Nie było takich zagadnień zagadnień z zakresu terapii dziecka z autyzmem i niepełnosprawnością intelektualnąJak różne zabawy wykorzystać w terapii. Dopasowanie zabaw do wieku.
Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
dyslaliaAfazja dyzartriaZa dużo okołołogopedycznych zagadnień, za mało konkretów terapeutycznych i praktyki. Dużo przechwałek i buty ze strony kierowniczki studiów oraz jej najbliższych współpracowników.Nie było takich zagadnień Za dużo zagadnień z zakresu psychologiiTrochę za dużo szczegółów do zapamiętania z zakresu neurologii, zamiast omówienia.
Czym kończyły się studia?
6 GŁOSÓW
egzaminem
7 GŁOSÓW
obroną pracy dyplomowej
1 GŁOS
pracą pisemną teoretyczną
5 GŁOSÓW
opisem przypadku
1 GŁOS
inne
Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
Bylo bardzo trudno. Bardzi dużo nauki. Więcej spokoju, porządku, anatomii, holistycznego podejścia i praktyk, a mniej buty.Bardzo dobrze przygotowane studiaStudia bardzo ciekawe, niełatwe, intensywne, ale było warto.Generalnie dużo wiedzy i solidne podstawy.
Wypełnionych ankiet: 19
Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
19 GŁOSÓW
rozmowa kwalifikacyjna
10 GŁOSÓW
przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa
1 GŁOS
przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty
1 GŁOS
przedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy
0 GŁOSÓW
nie było etapu weryfikacyjnego
8 GŁOSÓW
inne
Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW (0%)
1
0 GŁOSÓW (0%)
2
1 GŁOS (5%)
3
9 GŁOSÓW (47%)
4
9 GŁOSÓW (47%)
5
Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW (0%)
1
0 GŁOSÓW (0%)
2
2 GŁOSY (11%)
3
11 GŁOSÓW (58%)
4
6 GŁOSÓW (32%)
5
Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
19 GŁOSÓW
dyslalia
14 GŁOSÓW
opóźniony rozwój mowy
9 GŁOSÓW
afazja
3 GŁOSY
jąkanie/niepłynność mówienia
8 GŁOSÓW
niedosłuch
8 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dzieci
6 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dorosłych
1 GŁOS
inne
TERAPIA
19 GŁOSÓW
dyslalia
15 GŁOSÓW
opóźniony rozwój mowy
11 GŁOSÓW
afazja
2 GŁOSY
jąkanie/niepłynność mówienia
8 GŁOSÓW
niedosłuch
7 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dzieci
4 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dorosłych
0 GŁOSÓW
inne
Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
0 GŁOSÓW
dyslalia
0 GŁOSÓW
opóźniony rozwój mowy
0 GŁOSÓW
afazja
11 GŁOSÓW
jąkanie/niepłynność mówienia
5 GŁOSÓW
niedosłuch
5 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dzieci
9 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dorosłych
2 GŁOSY
inne
TERAPIA
0 GŁOSÓW
dyslalia
0 GŁOSÓW
opóźniony rozwój mowy
1 GŁOS
afazja
12 GŁOSÓW
jąkanie/niepłynność mówienia
5 GŁOSÓW
niedosłuch
4 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dzieci
10 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dorosłych
1 GŁOS
inne
Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
Na tamten moment było wszystko,co było znane.Były poruszane wszystkie zagadnieniaankyloglossia, centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego, wielojęzycznośćMało informacji dot dysfagii, diagnozy logopedycznej noworodków, terapii osób dorosłych.Dobrze prowadzonej afazjiDiagnoza pogłębionaBrakowało zagadnień dotyczących dzieci że spektrum autyzmu.Rehabilitacji głosu zagadnień dotyczących pracy z małym dzieckiem tzw. WWRTerapia jąkaniaortodoncja, połykanie, laryngologia w powiązaniu z wadami mowyZa mało szczegółowo omówiona terapia afazji i terapia dzieci z różnymi problemami neurologicznymiJąkania i giełkotu.Więcej podejścia praktycznegodysfagia, wczesnsa interwencja logopedyczna, opóźniony rozwój mowy w praktyce, Trudno powiedzieć.Praca z dorosłym
jakania
Nie pamiętam czego mi brakowało na studiach... wiem jakiej wiedzy brakowało mi po 10 latach od ukończenia logopedii ogólnej... więc ukończyłam jeszcze neurologopedię kliniczną tym razem juz na uczelni medycznej: Uniwersytet Medyczny we Wrocławiu
Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
Za dużo pragmatyki komunikacyjnejWszystkie były potrzebneinf. dot. padaczki dziecięcejGlottodydaktyka i fonetykaglottodydaktykiNie odczuwałam,
że czegoś jest za dużo. glottodydaktykaZa dużo teorii dotyczącej językoznawstwaZagadnień nie na temat.LingwistykiZbyt szczegółowo omawiane aspekty historyczneNie miałam takiego odczuciaGlottodydaktyki Nie miałam odczucia, że za dużo. Nie uważam, by czegoś bylo za dużo... jak zaczyna się zgłębiać wiedzę z danego zakresu to każda wiadomość jest na wagę złota
Czym kończyły się studia?
9 GŁOSÓW
egzaminem
18 GŁOSÓW
obroną pracy dyplomowej
1 GŁOS
pracą pisemną teoretyczną
6 GŁOSÓW
opisem przypadku
0 GŁOSÓW
inne
Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
Studia zakończyły się studium przypadku na podstawie badania, prezentacją tej pracy oraz egzaminem. Praktyk było dużo, organizowanych przez uczelnię oraz we własnym zakresie.Studia oceniam bardzo dobrze, wiele osób nie zdołało ich ukończyć ze względu na wysokie wymagania, mimo iż były to studia podyplomowe wymagania stawiane na egzaminach zaliczeniowych np. z neurologii, dyzartrii, fonetyki były niezwykle wysokie. Wykładowcy stacjonarni oraz przede wszystkim Pani kierownik studiów (dr Danuta Emiluta-Rozya) nie "pobłażali" studiującym tylko dlatego, że były to studia podyplomowe. Obowiązkowa była duża liczna praktyk, z których należało zdać następnie pisemne sprawozdanieDobra organizacja, dobrzy wykładowcy. Za mało praktyk organizowanych przez uczelnię.Ogólnie studia oceniam bardzo dobrzeZ perspektywy pracy widzę że najwięcej uczymy się przez obserwacje czyli tzw prsktyki, których na studiach podyplomowych jest zbyt mało. Obecnie mam pod opieką studentki logopedii i widzę jak dużo braków teoretycznych mają i jak niewielką świadomość logopedyczną.Studia za które odpowiada dr Rozya są zorganizowane w sposób przemyślany, merytoryczny i praktyczny. Dobór specjalistów w trybie weekendowym jest niemożliwy do zorganizowania w trybie stacjonarnym, jest to niewątpliwym plusem tych studiów.Zbyt mała ilość praktykZajęcia prowadzone przez wybitnych teoretyków i praktyków. Praktyki indywidualne pod okiem wspanialych logopedow. więcej praktycznych zajęć i mniej teoriiUczelnia starała się przygotować studentów na jak najwyższym poziomie. To były bardzo intensywne dwa lata systematycznej nauki, zakończone zdobyciem ogromnej ilości nowej wiedzyBrak komunikacji pomiędzy wykładowcami, co przyczyniało się do powtarzania treści. Wspaniali specjaliści w swoich dziedzinach, którzy niestety prowadzili również inne przedmioty. W toku studiów każdy przedmiot kończył się egzaminem. Praktyki były bardzo dobrze zorganizowane (przez uczelnię) i bardzo różnorodne, w różnych placówkach (oświatowych i medycznych, terapia osób z różnorodnymi zaburzeniami). Studia tylko na renomowanych, kilku uczelniach majacych profesjonalną świetna kadrę. Nie dla studiów on-line, na pseudo uczelniach. Praktyki głównie indywidualne w różnych ośrodkach, pod kierunkiem doswiadczonych logopedow.Wspaniała byla możliwość zapoznania się z metodą glottodydaktyki ojczystojęzycznej opracowaną przez prof. B.Rocławskiego - pan Profesor był wtedy Szefem tego kierunku... to dzisiaj ta wiedza jest niezwykle przydatna w pracy z dziećmi... uważam, ze każdy logopeda powinien znać metodę glottodydaktyki , więc warto byloby wprowadzić ją jako osobny przedmiot na kierunku logopedia ogólna