Ta strona używa plików Cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Szczegóły dotyczące celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce znajdziesz w Polityce Prywatności.
Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
14 GŁOSÓW
rozmowa kwalifikacyjna
1 GŁOS
przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa
1 GŁOS
przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty
2 GŁOSY
przedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy
1 GŁOS
nie było etapu weryfikacyjnego
9 GŁOSÓW
inne
Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW (0%)
1
0 GŁOSÓW (0%)
2
1 GŁOS (6%)
3
4 GŁOSY (22%)
4
13 GŁOSÓW (72%)
5
Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW (0%)
1
0 GŁOSÓW (0%)
2
0 GŁOSÓW (0%)
3
8 GŁOSÓW (44%)
4
10 GŁOSÓW (56%)
5
Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
14 GŁOSÓW
dyslalia
14 GŁOSÓW
opóźniony rozwój mowy
11 GŁOSÓW
afazja
4 GŁOSY
jąkanie/niepłynność mówienia
6 GŁOSÓW
niedosłuch
11 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dzieci
7 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dorosłych
1 GŁOS
inne
TERAPIA
14 GŁOSÓW
dyslalia
13 GŁOSÓW
opóźniony rozwój mowy
8 GŁOSÓW
afazja
3 GŁOSY
jąkanie/niepłynność mówienia
6 GŁOSÓW
niedosłuch
10 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dzieci
5 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dorosłych
1 GŁOS
inne
Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
0 GŁOSÓW
dyslalia
1 GŁOS
opóźniony rozwój mowy
4 GŁOSY
afazja
11 GŁOSÓW
jąkanie/niepłynność mówienia
3 GŁOSY
niedosłuch
5 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dzieci
7 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dorosłych
3 GŁOSY
inne
TERAPIA
0 GŁOSÓW
dyslalia
1 GŁOS
opóźniony rozwój mowy
7 GŁOSÓW
afazja
12 GŁOSÓW
jąkanie/niepłynność mówienia
4 GŁOSY
niedosłuch
5 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dzieci
6 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dorosłych
2 GŁOSY
inne
Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
Konkretnych rozwiązań terapeutycznychBrakowało mi rozwinięcia tematu terapii dzieci z autyzmem w szerszym kontekście niż na poziomie licencjatuWięcej teori i praktyki z balbutologopedii AnatomiiStudia były bardzo dobrze zorganizowane, nie mogę podać żadnych zagadnień, których brakowało w programie nauczania. JąkaniaKontynuuję edukację na studiach podyplomowych z neurologopedii i wiele zagadnień z tego zakresu było zainicjowanych juz na studiach I i II st. Program studiów był wg mnie kompletny.Dokładnych sposobów terapii, zabaw, ćwiczeń. Praktyki dit. Metodyki postepowania terapeutycznego, podejscia interdyscyplinarnego, nowoczesnych metod pracyDokumentacja logopedyczna - uzupełnianieDiagnozy różnicowej zaburzonego stanu mowy, który manifestują podopieczni.Niepłynność mowy, mutyzm Zdecydowanie więcej informacji o komunikacji alternatywnej i wspomagające, więcej wczesnej interwencji logopedycznej oraz praktyki w ramach stymulacji ustno-twarzowej Niczego nie brakowało.Neurologicznych
Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
JęzykoznawstwaOgólnoakademickie przedmioty "zapychacze", które pojawiały się już wcześniej na studiach licencjackich. Praktyki z mutyzmu wybiórczego Z zakresu pedagogiki ogólnejMyślę, że program studiów był opracowany na bardzo wysokim poziomie, szczegółowo, ale bez zbędnego powielania treści. Nie uważam więc, że któregoś działu było "za dużo".Zbyt dużo przedmiotów około pedagogicznych, rzadko kiedy związane były z zawodem, który wykonujemy. Pedagogicznych związanych z kierunkiem studiów.Zdecydowanie za dużo dyslali, wywoływania głosekTeoretycznych dot. Pedagogiki Specjalnej Bardzo dużo przedmiotów pedagogicznych, ale mam nadzieję, że z czasem Logopedia odłączy się jako indywidualny kierunek od pedagogiki specjalnejNiedoksztalcenie mowy pochodzenia korowego, afazja dziecięca Bzdurne nic niewnoszące przedmioty ogólno pedagogiczne.Polonistyki
Czym kończyły się studia?
5 GŁOSÓW
egzaminem
17 GŁOSÓW
obroną pracy dyplomowej
2 GŁOSY
pracą pisemną teoretyczną
3 GŁOSY
opisem przypadku
0 GŁOSÓW
inne
Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
Solidne, praktyczne przygotowanie do pracy z dziećmi z zaburzeniami neurologicznymi.Wspaniali Specjaliści z ogromną wiedzą Zbyt mało praktyk.Nie żałuję wyboru Uczelnii. To najlepiej zainwestowane 5 lat życia. Praktyki są bardzo przydatnę, mogłyby bardziej nawiązywac do naszych indywidualnych preferencji. Choć i tak jest duża dowolność z naszej strony. Praktyki Na studiach zaocznych nawet w tygodniu ... Zdecydowanie najmocniejszą stroną studiów na tej uczelni są wykładowcy, praktyka oraz połączenie tego z pedagogika specjalną, która przekłada się na dobre przygotowanie do pracy z pacjentami z niepełnosprawnią intelektualną oraz zaburzeniami sprzężonymi. Bardzo polecam uczelnie APS.Przygotowanie bardzo dobre
Wypełnionych ankiet: 27
Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
27 GŁOSÓW
rozmowa kwalifikacyjna
7 GŁOSÓW
przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa
6 GŁOSÓW
przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty
4 GŁOSY
przedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy
0 GŁOSÓW
nie było etapu weryfikacyjnego
8 GŁOSÓW
inne
Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW (0%)
1
0 GŁOSÓW (0%)
2
0 GŁOSÓW (0%)
3
10 GŁOSÓW (37%)
4
17 GŁOSÓW (63%)
5
Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW (0%)
1
3 GŁOSY (11%)
2
1 GŁOS (4%)
3
11 GŁOSÓW (41%)
4
12 GŁOSÓW (44%)
5
Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
26 GŁOSÓW
dyslalia
21 GŁOSÓW
opóźniony rozwój mowy
16 GŁOSÓW
afazja
4 GŁOSY
jąkanie/niepłynność mówienia
12 GŁOSÓW
niedosłuch
12 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dzieci
9 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dorosłych
0 GŁOSÓW
inne
TERAPIA
25 GŁOSÓW
dyslalia
21 GŁOSÓW
opóźniony rozwój mowy
17 GŁOSÓW
afazja
3 GŁOSY
jąkanie/niepłynność mówienia
10 GŁOSÓW
niedosłuch
11 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dzieci
7 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dorosłych
0 GŁOSÓW
inne
Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
0 GŁOSÓW
dyslalia
1 GŁOS
opóźniony rozwój mowy
2 GŁOSY
afazja
20 GŁOSÓW
jąkanie/niepłynność mówienia
2 GŁOSY
niedosłuch
10 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dzieci
10 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dorosłych
1 GŁOS
inne
TERAPIA
0 GŁOSÓW
dyslalia
1 GŁOS
opóźniony rozwój mowy
1 GŁOS
afazja
18 GŁOSÓW
jąkanie/niepłynność mówienia
6 GŁOSÓW
niedosłuch
10 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dzieci
10 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dorosłych
1 GŁOS
inne
Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
Większego nacisku na terapię dorosłych. Wczesne wspomagania rozwoju dziecka. Opieka logopedyczna noworodków i niemowląt. Praktyka w codziennej pracy logopedy: prowadzenie dokumentacji, tworzenie uniwersalnych konspektów tematycznych zajęć; logopedia artystyczna, Choć praktyki było dużo to jeszcze więcej z różnych zagadnień, praktyczne wskazówki do pracy z dzieckiem z MW, więcej praktyk z dziećmi ze spektrum autyzmu, praktycznie o treningach komunikacji, treningach umiejętności społecznych, szersze omówienie zagadnień mioterapeutycznych Większy nacisk powinien być położony na zaburzenia sprzężone, autyzm i niepłynność mowy. Anatomii oraz fizjologii, funkcji układu stomatognatycznego w powiązaniu z innymi układami, generalnie panelu logopedyczno-fizjoterapeutycznegoNa tamten moment oceniałam studia bardzo dobrze. I tak było wiele lat. Ostatnie 20lat jednak to ogromny postęp i rozwój logopedii, stąd teraz widzę braki. Ale wtedy nie było takich tematów.dysleksjaLogorytmika, praca w grupiPrzydałoby się więcej praktyk z dyzartrii, z dziećmi z autyzmem (ale wtedy autyzm, to nie to, co teraz; wtedy nie mówiło się o spektrum, inne czasy).Autyzmwczesnej intetwencji. funkcji prymarnychZab. neurologiczne udzieli podejście praktyczne, wpływ funkcjonowania narządów mowy na artykulacje - słabo o wedzidelkach. Nie brakowało mi wtedy niczego, świetnie zajęcia, dogłębna analiza zagadnień logopedycznych, medycznych. dysfagia, diagnoza i terapia logopedyczna osob z autyzmem (aktualnie Aps ksztalci w tym zakresie, w czasach, gdy studiowalam nie bylo tych przedmiotow)praktycznych wskazowek do pracy z dziecmi z ZA auryzmemTerapia jakaniaZaburzeń mowy w Zespołach genetycznych (obecnie takie zagadnienia są juz realizowane) Pracy z niemowlakiem, osteopatii w logopedii, ale 20 lat temu mało się o tym mowiloMożliwości obserwacji zajęć prowadzonych z osobami jąkającym i się oraz z autyzmem Autyzm, Zagadnień związanych z diagnozą i terapią dzieci autystycznych i upośledzonych umysłowo, oraz opieki logopedycznej dotyczącej niemowląt, treningu karmienia, usprawniania funkcji w obrębie jamy ustnej. Za mało poświęcono czasu na AAC, powinien być to osobny, rozbudowany blok tematyczny. Za mało anatomii i patoanatomii związanej z twarzoczaszką. Zdecydowanie za mało emisji i higieny głosu.Były to: terapia karmienia i opieka nad małym dzieckiem do 3 r ż., wędzidełko podjęzykowe, anatomia aparatu artykulacyjnego.Diagnoza i terapia jąkania, nowoczesne metody terapii takie jak np. Elektrostymulacja, kinesiotapingUważam, że nie brakowało terapia mutyzmu dziecięcego, bilingwalizm, kształtowanie głosu zastępczego u osób po laryngektomii
Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
Zagadnień niezwiązanych ze specjalizacją logopedii, czyli dodatkowych fakultetów. Przedmioty ogólne np filozofia, problemy współczesnej europyNie było takich zagadnieńTeorii związanej z pedagogiką, wychowaniem, gramatyki opisowej j. polskiegodyslaliaHistoria wychowania, filozofiaDyslaliaetyki historii wychowania Pedagogika ogólna, historia pedagogiki - niepotrzebna teoria. mysle, ze proporcje zagadnien byly wyważone, nie mam poczucia nadmiarowosci jakichkolwiek zagadnieńteorii rozwiju mowy. gramatyki opisowej jezyka polskiegoNie było takich zagadnień Historia logopedii, gramatyka historyczna języka polskiego.Teoria niezwiązana z tematem studiów typu: estetyka dnia codziennego...Za dużo gramatyki opisowej Nie uważam, aby było za dużo opóźniony rozwój mowy, oligofrenologopedia
Czym kończyły się studia?
8 GŁOSÓW
egzaminem
26 GŁOSÓW
obroną pracy dyplomowej
0 GŁOSÓW
pracą pisemną teoretyczną
2 GŁOSY
opisem przypadku
2 GŁOSY
inne
Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
Uczelnię oceniam bardzo dobrze. Przygotowała mnie do zawodu 100-procentowo :) Rewelacyjne studia Praktyk każdy szukał sobie sam, nie zawsze były one "dobre". Zbyt mało hospitacji zajęć Wielu wykładowców było życzliwych i pracujących z pasją. Jestem zadowolona z tych studiów, jednak bardzo brakowało mi poruszenia sfery związanej ze szczegółową anatomią układu artykulacyjnego oraz powiązania ruchu z funkcjami oralnymisuper studiaPraktyki ciekawe w wielu miejscach, z różnymi pacjentamiSzczerze polecam. Ciężka to była praca, ale dużo się nauczyłam. Warto wybrać tę uczelnię.wiecej godzin praktyk i przedmiotow kierunkowych bez zapchaj dziur typu historoa wychowania ktora kompletnie nic nie wnosi do zawoduOgólnie polecam. Bardzo ciężkie, ale wspaniałe studiaStudia logopedyczne w Aps sa b.wymagajace, wymagaja duzego zaangazowania i nakladu pracy. Bardzo duzo zajec praktycznych; poza praktykami w roznych placowkach z wiekszosci przedmiotow studenci odbywaja warsztaty/laboratoria w gabinetach logopedycznych u swoich wykladowcow (wszyscy sa praktykami).praktyki odbywane w roznych osrodkach bardzo pomogly poczuc i wykorzystac wiefzę zdobyta na uczelni.Bylo ich duzo i nie czulam sie zagubiona w tym co robilam. Według mnie jedna z najlepszych uczelni przygotowująca do zawodu logopedy Studia kształcą z dużym nastawieniem na zajęcia praktyczne z pacjentami. To bardzo cenne. Trudno oceniać poziom kształcenia 25 lat temu i teraz, ponieważ wszystko bardzo intensywnie się zmienia, uczelnia nawet kiedy dobrze przygotowała mnie wówczas, teraz jest to wiedza niewystarczająca... np. w zakresie pracy z dzieckiem autystycznym, dlatego tak ważne jest uzupełnianie wiedzy...Studia dobrze przygotowane pod względem teoretycznym dużo praktyk zwłaszcza w zakresie dyslalii Pokazanie jakie są obowiązki logopedy w każdej placówce w jakiej można pracować. Jak wygląda praca w każdej z nich. Powinno byc więcej praktyk organizowanych przez uczelnię, a nie przez studenta.Potrzebne są korzystniejsze bloki tematyczne, jak na szkoleniach i warsztatach, w których teraz dla uzupełnienia wiedzy biorę udział.Polecam wszystkim tę uczelnię ponieważ przygotowuje logopedów do pracy z różnymi zaburzeniami mowy Dla mnie (logopedy pracującego od ponad 20 lat w zawodzie) 5-letnie stacjonarne studia logopedyczne na APS były najlepszym wyborem. Uważam, że praca logopedy wymaga minimum pięcioletniego kształcenia stacjonarnego wzbogacanego (w miarę potrzeb i zainteresowań) w późniejszym czasie o studia podyplomowe w zakresie dalszych specjalizacji ( neurologopedia, surdologopedia, balbutologopedia, oligofrenologopedia itp. ) oraz poprzez dalsze (ciągłe) doszkalanie się / doskonalenie się oraz wymianę wiedzy i doświadczeń z innymi logopedami oraz specjalistami z dziedzin pokrewnych. Dobre przygotowanie do pracy w placówkach integracyjnych, oraz specjalnych, w tym przygotowanie do pracy z zakresu AAC