Ta strona używa plików Cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Szczegóły dotyczące celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce znajdziesz w Polityce Prywatności.
Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
13 GŁOSÓW
rozmowa kwalifikacyjna
1 GŁOS
przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa
1 GŁOS
przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty
1 GŁOS
przedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy
0 GŁOSÓW
nie było etapu weryfikacyjnego
4 GŁOSY
inne
Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW (0%)
1
0 GŁOSÓW (0%)
2
0 GŁOSÓW (0%)
3
0 GŁOSÓW (0%)
4
13 GŁOSÓW (100%)
5
Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW (0%)
1
0 GŁOSÓW (0%)
2
0 GŁOSÓW (0%)
3
3 GŁOSY (23%)
4
10 GŁOSÓW (77%)
5
Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
13 GŁOSÓW
dyslalia
12 GŁOSÓW
opóźniony rozwój mowy
6 GŁOSÓW
afazja
1 GŁOS
jąkanie/niepłynność mówienia
7 GŁOSÓW
niedosłuch
5 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dzieci
3 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dorosłych
0 GŁOSÓW
inne
TERAPIA
13 GŁOSÓW
dyslalia
11 GŁOSÓW
opóźniony rozwój mowy
4 GŁOSY
afazja
1 GŁOS
jąkanie/niepłynność mówienia
6 GŁOSÓW
niedosłuch
5 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dzieci
3 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dorosłych
0 GŁOSÓW
inne
Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
0 GŁOSÓW
dyslalia
0 GŁOSÓW
opóźniony rozwój mowy
1 GŁOS
afazja
9 GŁOSÓW
jąkanie/niepłynność mówienia
2 GŁOSY
niedosłuch
4 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dzieci
7 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dorosłych
0 GŁOSÓW
inne
TERAPIA
0 GŁOSÓW
dyslalia
0 GŁOSÓW
opóźniony rozwój mowy
3 GŁOSY
afazja
9 GŁOSÓW
jąkanie/niepłynność mówienia
3 GŁOSY
niedosłuch
4 GŁOSY
zaburzenia neurologiczne dzieci
7 GŁOSÓW
zaburzenia neurologiczne dorosłych
0 GŁOSÓW
inne
Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
Z zakresu masażu logopedycznegoZadnychZ perspektywy pracy i poszerzania wiedzy przydałoby się więcej nawiązań logopedii do fizjoterapii i SIMoim zdaniem wszystkie zagadnienia były poruszane, jednak brakuje mi praktycznego doświadczenia w diagnozie i terapii neurologicznych zaburzeń mowy. Z zakresu zaburzeń u osób doroslychDysfagia , zaburzenia karmienia, aac przeglądu różnych metod terapii , przedmioty medyczne i praktyki z zakresu laryngologii , foniatrii, fizjoterapii , ortodoncjiProgram był bardzo bogaty. Wiec żadnych Więcej zagadnień z accDysleksja, metody i techniki nauki czytania, terapia osób jąkających się oraz osób z zaburzeniami neurologicznymi.Praktycznych wskazówek do terapii dzieci z opóźnionym rozwojem mowy
Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
Np. Filozofia. Mniej przydatne przedmioty realizowane wraz z całym rokiem pedagogiki specjalnejZbyt wiele przedmiotow ogolnych teoretycznych z zakresu pedagogikiDużo teorii z pedagogiki specjalnej ale dzięki temu posiadam 2 tytuły Ogólnych z pedagogiki specjalnej Zdecydowanie dyslaliiNie było za dużo żadnych zagadnień.Diagnozowania Nie było takiej sytuacjiZ zakresu dyslalii. Studia licencjackie w pełni przygotowują do pracy wyłącznie w przedszkolach, bądź do praktyki własnej lecz raczej wyłącznie u dzieci z dyslalią bądź opóźnionym rozwojem mowy. Ponadto mój kierunek posiadał dużo przedmiotów pedagogicznych, na których niestety treści były powielane. Z zakresu pedagogiki specjalnej
Czym kończyły się studia?
5 GŁOSÓW
egzaminem
12 GŁOSÓW
obroną pracy dyplomowej
2 GŁOSY
pracą pisemną teoretyczną
6 GŁOSÓW
opisem przypadku
0 GŁOSÓW
inne
Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
Odbyliśmy wiele praktyk i hospitacji podczas tych 3 lat, bardzo na plus. Bardzo chwale sobie te studia oraz wykładowców, praktyki również były dobrze zorganizowane i nakreśliły pracę logopedy z wieloma zaburzeniami. Bardzo polecam te studia i żałuje, ze studia magisterskie ukończyłam na innej uczelni.Uczelnia aps przygotowuje praktycznie do wykonywania zawodu Bardzo polecam APS.Chce powiedzieć, że APS ma cudownych wykładowców dr Emiluta-Rozya, dr Lorens, dr Mężyk, dr Jakóbiak. Zawdzięczam im wszystko co umiemUważam, że studia licencjackie w APS były bardzo rzetelnie prowadzone. Plusem była duża liczba godzin praktyk.Na APSie można zdobyć spore doświadczenie praktyczne jak i teoretyczne jednak studia licencjackie nie wystarczają do pracy z dziećmi czy dorosłymi z zaburzeniami neurologicznymi. Wymagana jest kontynuacją na drugim etapie (studiach uzupełniających magisterskich)Odbywało się dużo praktyk przygotowujących do zawodu.