- Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa
przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty
przedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy
nie było etapu weryfikacyjnego
- Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
- Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
- Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
jąkanie/niepłynność mówienia
zaburzenia neurologiczne dzieci
zaburzenia neurologiczne dorosłych
TERAPIA
jąkanie/niepłynność mówienia
zaburzenia neurologiczne dzieci
zaburzenia neurologiczne dorosłych
- Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
jąkanie/niepłynność mówienia
zaburzenia neurologiczne dzieci
zaburzenia neurologiczne dorosłych
TERAPIA
jąkanie/niepłynność mówienia
zaburzenia neurologiczne dzieci
zaburzenia neurologiczne dorosłych
- Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
Żałuję, że na studiach nie było przedmiotu dotyczącego anatomii twarzy, języka, etc. Brakowało mi także przedmiotu praktycznego w przypadku postępowania z niemowlakiem.
Precyzyjnego postępowania w przypadku diagnozowania i terapii jąkania.
z zakresu medycyny, anatomii, praktycznej nauki wykonywania zawodu.
Diagnoza logopedyczna
Diagnoza - praktyczne ujęcie, ogólnie bardzo niski poziom praktyk studenckich
Więcej terapii nie dokształcenia mowy o typie afazji,
Praktycznych - na zasadzie studium przypadków, porównania danych zaburzeń pod względem diagnozy i kierunku terapii.
Zadań opartych na filmach lub zdjęciach pokazowych np.: różne rodzaje zgryzów, podniebień itp. Nagrań wadliwych artykulacji. Zadań związanych z przeprowadzeniem diagnozy wstępnej, wywiadu z rodzicem.
- Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
Nie uważam, aby ?czegoś? było zbyt dużo.
Dyslalia teoria oraz mnóstwo definicji logopedii
Teoria niepoparta praktyką, koncentracja na kwestiach definicyjnych
Teoretycznych
Za dużo teorii, często nieaktualnej.
Fonetycznych zapisów zdań i wyrazów.
- Czym kończyły się studia?
pracą pisemną teoretyczną
- Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
Polecałabym uczelnię, gdyby ktoś zapytał mnie o zdanie.
Więcej pracy na przypadkach, diagnoza oraz układanie planu terapii
Studia ceniłam za dobór kadry prowadzącej zajęcia. Wykładowcy z wielu ośrodków naukowych prezentujący różnorodne podejścia teoretyczne, możliwość poznania różnych koncepcji terapeutycznych (nie tylko metoda krakowska).
Studia na KA są na bardzo wysokim poziomie.
Praktyki powinny być w maksymalnie 2 miejscach - przy mniejszej ilości godzin praktyk oraz kilku miejscach nie wynosi się wiele (np. będąc po 5h w 10 miejscach). Praktyki nie powinny być także grupowe.