Ta strona używa plików Cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Szczegóły dotyczące celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce znajdziesz w Polityce Prywatności.
UWAGA!
Szanowni Państwo, uprzejmie informujemy, że zabronione jest nagrywanie szkoleń online.
Równocześnie bardzo prosimy o uczestniczenie w szkoleniach z włączonymi kamerami. Szkolenie nie jest nagrywane, dlatego nie ma możliwości późniejszego odtworzenia go.
Prowadzący:
mgr Elżbieta Konopacka: neurologopeda, oligofrenopedagog i terapeuta integracji sensorycznej. Od 15 lat prowadzi terapię logopedyczną dzieci i młodzieży z różnymi zaburzeniami mowy. Obecnie pracuje w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, gdzie zajmuje się diagnozą i terapią logopedyczną oraz pedagogiczną dzieci i młodzieży. Wcześniej prowadziła terapię logopedyczną oraz terapię integracji sensorycznej dzieci z różnymi niepełnosprawnościami w szkole podstawowej z oddziałami integracyjnymi. Pełniła także funkcję doradcy metodycznego m.st. Warszawy w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Swoim doświadczeniem dzieli się, prowadząc liczne szkolenia dla specjalistów. Jest autorką publikacji Uczę się mówić z Fretką, Czytamy z Fretką, Logopedyczne pszczółki – różnicowanie głosek dentalizowanych oraz Sensomotoryczne zabawy grupowe na cztery pory roku. Opracowała również część praktyczną numeru Zespół Aspergera – moc różnorodności. Holistyczne podejście terapeutyczne w Strefie Logopedy – nowoczesnym poradniku skutecznej terapii logopedycznej.
Tematyka:
Na szkoleniu zostanie omówiona metoda sylabowa, która wspomaga naukę czytania i pisania u dzieci. W czasie zajęć poruszane będą treści dotyczące funkcji słuchowych. Przyjrzymy się gotowości dziecka do podjęcia nauki czytania. Przedstawione zostaną także praktyczne sposoby pracy z dziećmi oraz przykładowe pomoce dydaktyczne. Uczestnicy szkolenia otrzymają 10 kart pracy do wykorzystania w nauce czytania.
Program szkolenia
Funkcje słuchowe jako podstawa nauki czytania:
Znaczenie analizy i syntezy słuchowej słów w nauce czytania.
Ćwiczenia w wysłuchiwaniu głosek na początku, na końcu i w środku słów.
Rymy, rymowanki, zabawy językowe w nauce czytania.
Tak samo czy inaczej? Ćwiczenia słuchu fonemowego.
Pamięć słuchowa jako niezbędny element w nauce czytania.
Hazahabahawa – zabawy językowe dla starszych dzieci.
Przykładowe aktywności rozwijające funkcje słuchowe – filmy z propozycjami zabaw i ćwiczeń.
Gotowość dziecka do podjęcia nauki czytania – na co zwrócić uwagę?
Przykładowa lista umiejętności dziecka.
Czytanie sylabami: stara metoda – nowe podejście.
Kolejność kroków w nauce czytania.
Doskonalenie techniki czytania – prezentacja wybranych pomocy dydaktycznych.
Kreatywny nauczyciel, twórczy rodzic – czyli jak wykorzystać jedną pomoc do wielu ćwiczeń.
Rozwijanie kompetencji językowej i komunikacyjnej u dzieci.
Rodzaje ćwiczeń i aktywności.
Omówienie wybranych pomocy dydaktycznych.
Praktyczne sposoby pracy z dziećmi - przykładowe filmy.