Temat:
|
Karty Oceny Języka Dziecka Afatycznego – KOJD-AFA narzędzie do oceny jakościowej i planowania terapii.
|
Prowadzący:
|
mgr Elżbieta Drewniak-Wołosz, mgr Anna Paluch
|
Forma:
|
Warsztat/szkolenie
|
Termin:
|
28.05.2022 r. (sobota)
|
Godziny zajęć:
|
10.00-15.00
|
Miejsce:
|
online
|
Cena:
|
390 zł
|
Organizator:
|
Wydawnictwo Komlogo, ul. Pszenna 2, 44-109 Gliwice,
www: www.komlogo.pl, e-mail: info@komlogo.pl, tel.: (32) 233-54-71
|
Rejestracja:
|
przejdź do rejestracji BRAK MIEJSC
|
Regulamin:
|
czytaj regulamin
|
UWAGA!
Szanowni Państwo, uprzejmie informujemy, że zabronione jest nagrywanie szkoleń online.
Równocześnie bardzo prosimy o uczestniczenie w szkoleniach z włączonymi kamerami.
Szkolenie nie jest nagrywane, dlatego nie ma możliwości późniejszego odtworzenia go.
Prowadzący:
- Elżbieta Drewniak-Wołosz: psycholog, neurologopeda, od lat zajmuje się diagnozą i terapią dzieci z niedokształceniem mowy o typie afazji. Obecnie pracuje w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Afatycznych Zgromadzenia Sióstr Felicjanek w Krakowie. Autorka publikacji poświęconych problematyce dzieci z n. m. o typie afazji.
- Anna Paluch: psycholog, logopeda, od lat zajmuje się diagnozą i terapią dzieci z niedokształceniem mowy o typie afazji. Obecnie prowadzi gabinet prywatny i pracuje w Specjalistycznej Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w Krakowie. Autorka publikacji poświęconych problematyce dzieci z n. m. o typie afazji.
Dla kogo przeznaczony jest warsztat?
Warsztat adresowany jest do logopedów, psychologów, pedagogów, pragnących zapoznać się z narzędziem diagnostycznym, jakim jest KOJD-AFA.
Cel szkolenia:
Przekazanie podstawowych informacji n. t. diagnozy zaburzenia. Ćwiczenie umiejętności przeprowadzania diagnozy, w tym głównie obserwowania i analizowania objawów językowych. Praktyczne wykorzystanie narzędzia KOJD – AFA w diagnozie zaburzenia. Planowanie terapii mowy na podstawie wiedzy o zaburzeniu i prawidłowo przeprowadzonej diagnozy opisowej.
Test Karty Oceny Języka Dziecka-AFA - KOJD-AFA składa się z:
- podręcznika
- kart badań
- instrukcji szczegółowej
- materiałów diagnostycznych: książeczki A4 (cz.1 i cz.2), pluszaki (2 szt.), talerzyk, kubek, sztućce (1 kpl.), historyjki (4 kpl.)
- artykułów papierniczych: kolorowe pisaki (4 szt.), długopis, ołówek, koperta, nożyczki dla prawo- i leworęcznych (2 szt.), kartka A4 (6 szt.)
- rocznej licencji na program komputerowy KomKod z modułem KOJD-AFA
Test Karty Oceny Języka Dziecka-AFA - KOJD-AFA można zakupić tutaj...
Aby otrzymać dostęp do modułu KOJD-AFA w programie KomKOD, należy:
- zakupić test KOJD-AFA w wersji tradycyjnej czytaj więcej...
- posiadać aktywną licencję na moduł KOJD-AFA. Przy zakupie testu KOJD-AFA dostępna jest roczna bezpłatna licencja,
- po upływie roku można przedłużyć licencję na okres 1 roku, 2 lat lub 3 lat - czytaj więcej...
Program KomKOD dostępny jest na system operacyjny WINDOWS (wersja: 7 SP1 ESU, 8, 8.1, 10, 11).
Tematyka:
Karty Oceny Języka Dziecka afatycznego – KOJD- AFA są narzędziem przeznaczonym do jakościowej diagnozy dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym mających trudności w percepcji i ekspresji mowy. Składają się z 2 części. Pierwsza Karta Oceny Języka Dziecka- AFA (KOJD- AFA I) jest przeznaczona do badania dzieci młodszych, zwykle w przedziale wieku przedszkolnego. Druga Karta Oceny Języka Dziecka (KOJD – AFA II) nawiązuje do części pierwszej, ale zawiera zadania trudniejsze, odpowiednie dla dzieci i młodzieży w wieku szkolnym.
Program szkolenia:
- Podstawowe informacje dotyczące diagnozy n. m. o typie afazji(cel i warunki diagnozy, co poddajemy ocenie).
- Charakterystyka zaburzenia (obawy specyficzne i niespecyficzne).
- Przedstawienie najważniejszych narzędzi diagnostycznych stosowanych w diagnozie dzieci z zaburzeniem językowym.
- Prezentacja i charakterystyka narzędzia KOJD -AFA.
- Podstawowe założenia i sposoby dotyczące przeprowadzania diagnozy n. m. o typie afazji.
- Budowa narzędzia: przedstawienie i omówienie obu części narzędzia KOJD -AFA (kolejnych zadań i ich zastosowania).
- Analiza wykonania zadań zawartych w II części narzędzia KOJD -AFA (wykorzystanie nagrań filmowych i dźwiękowych oraz/lub wypełnionych kart zapisu):
- Szczegółowe, analityczne omówienie sposobu wykonania prób. ze zwróceniem uwagi na trudności językowe będące specyficznymi objawami zaburzenia
- Porównanie wykonania wybranych prób przez:
- o dziecko z przewagą zaburzeń rozumienia (percepcji) mowy,
- o dziecko z przewagą zaburzeń mowy czynnej (ekspresji. mowy).
- Omówienie i podsumowanie wyników badań, z wykorzystaniem wiedzy o czynnościach mowy i podsystemach języka.
- Pytania, dyskusja.
#KOJD-AFA;I-III;2022
|