EMISJA GŁOSU JAKO KLUCZOWY ETAP SAMOWIEDZY KAŻDEGO LOGOPEDY ORAZ TERAPIA ODDECHOWA I EMISYJNA W PRACY Z PACJENTEM |
|
|
|
Sobota, 10.03.2018, 09:00 - 18:00
|
|
Odsłon : 268 |
|
|
Temat:
|
Emisja głosu jako kluczowy etap samowiedzy każdego logopedy oraz terapia oddechowa i emisyjna w pracy z pacjentem
|
Prowadzący:
|
Mgr Edwin Bażański
|
Forma:
|
Warsztaty naukowo-Szkoleniowe
|
Termin:
|
10.03.2018 r.
|
Godziny zajęć:
|
09.00-18.00 [sobota]
|
Miejsce :
|
Wrocław, Agencja Aktorska Edwin Film, ul. Kuźnicza 11 (Rynek)
|
Cena:
|
450zł
|
Organizator:
|
Educata Niepubliczna poradnia psychologiczno-Pedagogiczna
www.educata.pl
educata@educata.pl
608-782-558
|
Dla kogo przeznaczone są warsztaty?
Nauczyciele, logopedzi, osoby zajmujące się terapią głosu, terapeuci mowy dzieci z niedosłuchem oraz niesłyszących.
Edwin Bażański – aktor, absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej we Wrocławiu, logopeda, neurologopeda kliniczny, terapeuta niepłynności mowy i emisji głosu. Doktorant Uniwersytetu Wrocławskiego. Wykładowca Uniwersytetu Wrocławskiego, Uniwersytetu Śląskiego i Dolnośląskiej Szkoły Wyższej we Wrocławiu. Od dwudziestu lat zajmuje się poszukiwaniem skutecznych metod wydobywania głosu u osób nie tylko zajmujących się zawodowo pracą głosem ale także u osób z upośledzeniami oraz u osób z niepłynnością mowy.
Program:
- Archetyp parametrów oddechowych czyli anatomiczne i fizjologiczne uwarunkowania prawidłowego oddechu oraz anatomiczne uwarunkowania części twarzowej w wywoływaniu dźwięku.
- Typologia oddechu – podziały ze względu na płeć, funkcjonowanie czynnościowe i społeczne. Zróżnicowanie oddechowe u obojga płci warunkujące specyfikę głębokości oddechowej, prawidłowości, upośledzenia.
- Etapy rozwoju oddechowego we wszystkich okresach rozwojowych.
- Metody diagnozowania upośledzeń pracy przepony. Podział anomalii przeponowych z uwzględnieniem głębokości przeponowo-rezonacyjnej. Aktywizacja przepony poprzez trening wysiłkowy.
- Rezonator czaszkowy, piersiowy i brzuszny. Rejestratory tonów niskich i wysokich.
- Appoggio – podparcie oddechowe jako apogeum
- Terapia oddechowa jako dążenie do wsparcia rozwoju językowego:
- diagnoza per oculis
- diagnoza sensoryczno-manualna
- diagnoza rezonacyjna
- diagnoza iluminacji dźwiękowo –myślowej
- Terapia psychostymulacji oddechowej jako priorytetowy element treningu w dysfunkcjach: Zespół Downa, upośledzenia w stopniu umiarkowanym, niepłynności mowy, afazji.
- „stres komunikacyjny” w autyzmie czyli neurotyczny lęk przed „mówieniem przeponowym” (przykładowe materiały filmowe)
- „uduszony głos” czyli krtaniowy i tchawiczy charakter głosu w Zespole Downa (przykładowe materiały filmowe)
- Technika Delikatnego Startu Mowy (TDSM) oraz Technika Przedłużonego Mówienia (TPM) u osób z niepłynnością mowy
- „wybudzanie głosu” czyli spastyka głosu w afazji
- Ćwiczenia energetyzujące i relaksacyjne. Wydobywanie odpowiedniej barwy głosu i tonacji.
- Ćwiczenia głosowe z zakresu Metod Prezentacji Osobistej z zastosowaniem „sinusoidalności głosowej” w przemówieniu publicznym, podczas zajęć z dzieckiem, podczas wizyty terapeutycznej, w życiu prywatnym.
|
Miejsce Wrocław |
Kontakt e-mail: educata@educata.pl, tel.: 608 782 558 |
|