SZKOLENIA KOMLOGO
kojr korp korp - programy terapii kold kold - programy terapii kold koze kojd kosf kogs metoda strukturalna Nauka czytania - od sylaby do zdania Mówić z sensem
DIAGNOZA KOMLOGO

Kalendarz wydarzeń

EMISJA GŁOSU JAKO KLUCZOWY ETAP SAMOWIEDZY KAŻDEGO LOGOPEDY ORAZ TERAPIA ODDECHOWA I EMISYJNA W PRACY Z PACJENTEM  
Sobota, 10.03.2018, 09:00 - 18:00
Odsłon : 268  

 

 Temat:

Emisja głosu jako kluczowy etap samowiedzy każdego logopedy oraz terapia oddechowa i emisyjna w pracy z pacjentem

Prowadzący:

Mgr Edwin Bażański

Forma:

Warsztaty naukowo-Szkoleniowe

Termin:

10.03.2018 r.

Godziny zajęć:

09.00-18.00 [sobota]

Miejsce :

Wrocław, Agencja Aktorska Edwin Film, ul. Kuźnicza 11 (Rynek)

Cena:

450zł

Organizator:

Educata Niepubliczna poradnia psychologiczno-Pedagogiczna

www.educata.pl

educata@educata.pl

608-782-558

Dla kogo przeznaczone są warsztaty?

Nauczyciele, logopedzi, osoby zajmujące się terapią głosu, terapeuci mowy dzieci z niedosłuchem oraz niesłyszących.

 

Edwin Bażański – aktor, absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej we Wrocławiu, logopeda, neurologopeda kliniczny, terapeuta niepłynności mowy i emisji głosu. Doktorant Uniwersytetu Wrocławskiego. Wykładowca Uniwersytetu Wrocławskiego, Uniwersytetu Śląskiego i Dolnośląskiej Szkoły Wyższej we Wrocławiu.  Od dwudziestu lat zajmuje się poszukiwaniem skutecznych metod wydobywania głosu u osób nie tylko zajmujących się zawodowo pracą głosem ale także u osób z upośledzeniami oraz u osób z niepłynnością mowy. 

Program:

  1. Archetyp parametrów oddechowych czyli anatomiczne i fizjologiczne uwarunkowania prawidłowego oddechu oraz anatomiczne uwarunkowania części twarzowej w wywoływaniu dźwięku.  
  2. Typologia oddechu – podziały  ze względu na płeć, funkcjonowanie czynnościowe i społeczne. Zróżnicowanie oddechowe u obojga płci warunkujące specyfikę głębokości oddechowej, prawidłowości, upośledzenia.
  3.  Etapy rozwoju oddechowego we wszystkich okresach rozwojowych.
  4. Metody diagnozowania upośledzeń pracy przepony. Podział anomalii przeponowych z uwzględnieniem głębokości przeponowo-rezonacyjnej.  Aktywizacja przepony poprzez trening wysiłkowy.
  5. Rezonator czaszkowy, piersiowy i brzuszny. Rejestratory tonów niskich i wysokich.
  6. Appoggio – podparcie oddechowe jako apogeum
  7. Terapia oddechowa jako dążenie do wsparcia rozwoju językowego:
  •      diagnoza per oculis
  •      diagnoza sensoryczno-manualna
  •      diagnoza rezonacyjna
  •      diagnoza iluminacji dźwiękowo –myślowej
  1.      Terapia psychostymulacji oddechowej jako priorytetowy element treningu w dysfunkcjach: Zespół Downa, upośledzenia w stopniu umiarkowanym, niepłynności mowy, afazji.
  • „stres komunikacyjny”   w autyzmie czyli neurotyczny lęk przed „mówieniem przeponowym” (przykładowe materiały filmowe)
  • „uduszony głos” czyli krtaniowy i tchawiczy charakter  głosu w Zespole Downa (przykładowe materiały filmowe)
  • Technika Delikatnego Startu Mowy (TDSM) oraz Technika Przedłużonego Mówienia (TPM) u osób z niepłynnością mowy
  • „wybudzanie głosu” czyli spastyka głosu w afazji
  1. Ćwiczenia energetyzujące i relaksacyjne. Wydobywanie odpowiedniej barwy głosu i  tonacji.
  2. Ćwiczenia głosowe z  zakresu Metod Prezentacji Osobistej  z zastosowaniem „sinusoidalności  głosowej” w przemówieniu publicznym, podczas zajęć z dzieckiem, podczas wizyty terapeutycznej, w życiu prywatnym.
Miejsce Wrocław
Kontakt e-mail: educata@educata.pl, tel.: 608 782 558