wróć do zestawienia uczelni

Uniwersytet Śląski w Katowicach

woj. śląskie

Wypełnionych ankiet: 11

  1. Jak ocenia Pani/Pan przygotowanie teoretyczne w zakresie neurologopedii? (1 oznacza, że studia w ogóle nie przygotowały do pracy, a 5 oznacza, że studia bardzo dobrze przygotowały do pracy w zakresie neurologopedii)
    1 GŁOS
    (9,09%)
     
    1
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    2
    3 GŁOSY
    (27,27%)
     
    3
    3 GŁOSY
    (27,27%)
     
    4
    4 GŁOSY
    (36,36%)
     
    5
     
  2. Jak ocenia Pani/Pan przygotowanie praktyczne w zakresie neurologopedii? (1 oznacza, że studia w ogóle nie przygotowały do pracy, a 5 oznacza, że studia bardzo dobrze przygotowały do pracy w zakresie neurologopedii)
    1 GŁOS
    (9,09%)
     
    1
    3 GŁOSY
    (27,27%)
     
    2
    3 GŁOSY
    (27,27%)
     
    3
    1 GŁOS
    (9,09%)
     
    4
    3 GŁOSY
    (27,27%)
     
    5
     
  3. Do diagnozy i terapii jakich zaburzeń studia przygotowały Panią/Pana najlepiej?
    9 GŁOSÓW
     
    osoby w wieku senioralnym
    8 GŁOSÓW
     
    demencja
    7 GŁOSÓW
     
    afazja
    7 GŁOSÓW
     
    dysfagia
    6 GŁOSÓW
     
    niedokształcenie mowy o typie afazji
    5 GŁOSÓW
     
    terapia niemowląt
    pokaż więcej
     
  4. Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach?
    7 GŁOSÓW
     
    rozszczep wargi i podniebienia
    5 GŁOSÓW
     
    terapia niemowląt
    3 GŁOSY
     
    afazja
    3 GŁOSY
     
    spektrum zaburzeń autystycznych
    3 GŁOSY
     
    zespoły genetyczne i sprzężone zaburzenia rozwojowe
    3 GŁOSY
     
    dyzartria
    pokaż więcej
     
  5. Ile trwały studia? (semestrów)
    8 GŁOSÓW
    (72,73%)
     
    2
    3 GŁOSY
    (27,27%)
     
    3
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    4
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    5
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    6
     
  6. Czy na studiach były praktyki w placówkach oświatowych?
    3 GŁOSY
    (27,27%)
     
    tak
    8 GŁOSÓW
    (72,73%)
     
    nie
     
  7. Czy na studiach były praktyki w placówkach służby zdrowia?
    8 GŁOSÓW
    (72,73%)
     
    tak
    3 GŁOSY
    (27,27%)
     
    nie
     
  8. Czym kończyły się studia?
    3 GŁOSY
     
    egzaminem
    9 GŁOSÓW
     
    obroną pracy dyplomowej
    2 GŁOSY
     
    inne
    Odpowiedzi dla inne (zachowano oryginalną pisownię)Prezentacja pracy
    Samodzielna analiza badań oraz dokonanie badania neurologopedycznego z udziałem pacjenta w szpitalu w wyznaczonym czasie.
     
  9. Czym kierowała się Pani / kierował się Pan przy wyborze studiów?
    Ceną studiów
    Konczyłam tam logopedie i polonistyke, cenie sobie ten uniwersytet, jest dla mnie wyznacznikiem jakości
    Państwowa uczelnia, uniwersytet, uznane nazwiska wykładowców
    Kadra, praca z pacjentem w każdym wieku
    Zainteresowanie
    Poziomem kształcenia i odległością od domu.
    Renomą uczelni, która okazała się na wyrost
    Metodyką
    Wysokim poziomem kształcenia, możliwością praktyk w placówkach służby zdrowia
    Renomą studiów kierowanych przez Prof. Plutę-Wojciechowską oraz doświadczeniami z logopedii 2017-2019.
    Opinia absolwentów i dobrym ich przygotowaniem metytorycznym.
     
  10. Co chciałaby Pani / chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk?
    Praktyki buly, lecz ja pracowalam juz w szpitalu, wiec za duzo mi nie daly
    Studia odbywały się w okresie pandemii - duże problemy z praktykami
    Jeszcze więcej praktyk
    -
    2 semestry to zdecydowanie za krotki czas, bo otrzymać dobre przygotowanie do zawodu neurologopedy.
    Brak dobrej praktyki
    Potrzeba rozszerzenia studiów podyplomowych o zajęcia praktyczne z zakresu wczesnej interwencji logopedycznej
    Trudno krytycznie oceniać organizację praktyk w czasie pandemii, niemniej jednak, większość wykładowców dawała z siebie jedynie niezbędne minimum i to głównie w zakresie teorii.
    Moim zdaniem w trakcie studiów powinni rozszerzy moduł terapii dziecięcej i różnych chorób związanych z tym okresem.Konczac studia czułam niedosyt w tym zakresie.
     

Wypełnionych ankiet: 3

  1. Jak ocenia Pani/Pan przygotowanie teoretyczne w zakresie neurologopedii? (1 oznacza, że studia w ogóle nie przygotowały do pracy, a 5 oznacza, że studia bardzo dobrze przygotowały do pracy w zakresie neurologopedii)
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    1
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    2
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    3
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    4
    3 GŁOSY
    (100%)
     
    5
     
  2. Jak ocenia Pani/Pan przygotowanie praktyczne w zakresie neurologopedii? (1 oznacza, że studia w ogóle nie przygotowały do pracy, a 5 oznacza, że studia bardzo dobrze przygotowały do pracy w zakresie neurologopedii)
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    1
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    2
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    3
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    4
    3 GŁOSY
    (100%)
     
    5
     
  3. Do diagnozy i terapii jakich zaburzeń studia przygotowały Panią/Pana najlepiej?
    3 GŁOSY
     
    afazja
    3 GŁOSY
     
    dysfagia
    3 GŁOSY
     
    rozszczep wargi i podniebienia
    3 GŁOSY
     
    terapia niemowląt
    2 GŁOSY
     
    demencja
    2 GŁOSY
     
    dyzartria
    pokaż więcej
     
  4. Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach?
    1 GŁOS
     
    żadnych zagadnień nie brakowało
    1 GŁOS
     
    niepłynność mówienia
    1 GŁOS
     
    zespoły genetyczne i sprzężone zaburzenia rozwojowe
    1 GŁOS
     
    spektrum zaburzeń autystycznych
    1 GŁOS
     
    osoby w wieku senioralnym
    1 GŁOS
     
    audiologia i foniatria
    pokaż więcej
     
  5. Ile trwały studia? (semestrów)
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    2
    3 GŁOSY
    (100%)
     
    3
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    4
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    5
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    6
     
  6. Czy na studiach były praktyki w placówkach oświatowych?
    2 GŁOSY
    (66,67%)
     
    tak
    1 GŁOS
    (33,33%)
     
    nie
     
  7. Czy na studiach były praktyki w placówkach służby zdrowia?
    2 GŁOSY
    (66,67%)
     
    tak
    1 GŁOS
    (33,33%)
     
    nie
     
  8. Czym kończyły się studia?
    0 GŁOSÓW
     
    egzaminem
    3 GŁOSY
     
    obroną pracy dyplomowej
    0 GŁOSÓW
     
    inne
     
  9. Czym kierowała się Pani / kierował się Pan przy wyborze studiów?
    Chciałam pracować na Oddziele Rehabilitacji Neurologicznej z osobami dorosłymi
    Studia z zakresu neurologopedii kończyłam bezpośrednio po logopedii, wybrałam tą sama uczelnię, ponieważ byłam bardzo zadowolona z poziomu nauczania i zdobytej wiedzy na studiach logopedycznych. Ważne było tez to, że prowadzący zajęcia mieli ogromna wiedzę teoretyczną i praktyczną. Mieliśmy także dużo praktyk m.in w placówkach służby zdrowia ( np oddział rehabilitacji neurologicznej)
     
  10. Co chciałaby Pani / chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk?
    W latach kiedy studiowałam neurolgopedię miałam zajęcia z dr Tatianą Lewicką, prof. Plutą-Wojciechowską, dr M. Machoś (była promotorem mojej pracy dyplomowej), z prof. Kazek. Studia były wymagające zwłaszcza pod względem afazji i dysfagii dorosłych. Były dobrym fundamentem dla dalszego samokszytałcenia.
    Świetni wykładowcy, wartościowe praktyki. Nauczyłam się naprawdę bardzo dużo.