Temat:
|
,, Diagnoza i terapia jąkania i innych zaburzeń płynności mówienia z uwzględnieniem konsekwentnej współpracy z rodziną – stopień II – praktyczny”
|
Prowadzący:
|
dr n.hum. Mieczysław Chęciek, mgr Edwin Bażański – neurologopeda kliniczny, emisjolog
|
Forma:
|
Szkolenie
|
Termin:
|
26-27.10.2019
|
Godziny zajęć:
|
9.00-17.00 [sobota]
9.00-16.00 [niedziela]
|
Miejsce :
|
Ul. Traugutta 2, 81-388 Gdynia
|
Cena:
|
650 zł
|
Organizator:
|
Fundacja Wsparcia Osób z Zaburzeniami Komunikacji ”Między Słowami”
e-mail: szkolenia@miedzy-slowami@org.pl
tel.: 535 936 019
|
|
Dr Mieczysław Chęciek
Uzyskał tytułu doktora nauk humanistycznych na podstawie rozprawy Realizacja jednostek mowy w jąkaniu. Podstawy kompleksowego programu diagnostyczno-terapeutycznego jąkających się; posiada III stopień specjalizacji zawodowej w zakresie logopedii, specjalizację w zakresie neurologopedii. Jest autorem ponad 90 publikacji, w tym ponad 60 na tematy związane z balbutologopedią (m.in. książek Jąkanie – diagnoza, terapia, program, Kwestionariusz Cooperów do Oceny Jąkania). Od ponad 30 lat prowadzi diagnozę i terapię osób z zaburzeniami płynności mówienia w ramach Specjalistycznego Centrum Terapii Jąkania w Wodzisławiu Śląskim, w tym intensywne turnusy terapeutyczne dla osób jąkających się i z giełkotem. Ukończył różnorodne kursy, warsztaty naukowe, szkolenia w zakresie diagnozy i terapii jąkających się dzieci, młodzieży i dorosłych w kraju i za granicą.
Mgr Edwin Bażański
Trener emisji głosu, specjalizujący się w neurologopedycznych aspektach oddychania i wydobywania głosu u osób z upośledzeniami, autyzmem, Zespołem Downa i niepłynnością mowy.
Wcześniej wolontariusz, a obecnie terapeuta w zakresie problemów emisyjno-oddechowych na ogólnopolskich turnusach terapeutycznych dla osób jąkających się.
Dla kogo przeznaczona jest konferencja?
logopedzi, neurologopedzi, neuropsycholodzy z doświadczeniem w pracy z osobami dorosłymi z afazją, dla osób, które ukończyły I stopień
Program:
- Wykorzystanie wyników diagnozy jąkania i innych zaburzeń płynności mówienia w planowaniu programu terapeutycznego dla dzieci, młodzieży i dorosłych.
- Zawarcie kontraktu terapeutycznego z rodziną / osobami wspierającymi proces terapii pacjenta.
- Praktyczne omówienie niektórych programów terapeutycznych polskich i zagranicznych.
- Szczegółowe praktyczne zapoznanie słuchaczy z czterema etapami Zmodyfikowanego Programu Psychofizjologicznej Terapii Jąkających się M. Chęćka.
- Praktyczne zapoznanie słuchaczy z niektórymi scenariuszami sesji terapeutycznych powyższego i innych programów – uczenie się opracowywania scenariuszy do sesji indywidualnych i grupowych.
- Przepracowanie na sobie niektórych technik terapeutycznych zawartych w programach, w tym m.in. Techniki Przedłużonego Mówienia, Techniki Delikatnego Startu Mowy, Psychodramy, Wizualizacji (i innych technik psychoterapeutycznych), Metody „Echo”, Socjoterapii i „Odczulania”, Technik oddechowych itp.
- Praktyczna prezentacja wartości prowadzonej terapii przez zespół specjalistów, np. logopeda – specjalista wz. emisji głosu, jąkania i psycholog; logopeda, psycholog i pedagog specjalny itp.
- Prezentacja i praktyczna analiza niektórych zajęć terapeutycznych (i psychoterapeutycznych) indywidualnych i grupowych z jąkającymi się (na płytach DVD oraz z bezpośrednim uczestnictwem osób jąkających się).
- Zapoznanie się z niektórymi programami terapii klinicystów i terapeutów mowy z krajów zachodnich (nagrania na płytach DVD) – komentarz praktyczny, porównanie z programami stosowanymi w Polsce.
- Opiniowanie na rzecz osób jąkających się: dzieci, młodzieży i dorosłych (dla instytucji oświatowych i służby zdrowia).
- Dyskusja podsumowująca warsztaty i potwierdzająca zdobycie podstawowej wiedzy praktycznej w zakresie prowadzenia terapii z osobami z zaburzeniami płynności mówienia.
|