Temat
|
Jak rozpocząć pracę logopedy? - Informacje praktyczne wzbogacone o autorskie materiały niezbędne w organizacji profesjonalnej pracy terapeutycznej. |
Prowadzący:
|
mgr Katarzyna Szłapa - logopeda, neurologopeda, neurofizjolog, terapeuta pedagogiczny; od 20 lat zajmuje się terapią logopedyczną i pedagogiczną dzieci i dorosłych. Ukończyła wiele szkoleń i kursów, uczestniczyła w konferencjach i seminariach. Autorka i współautorka ponad 30 publikacji: książek, pomocy dydaktycznych z zakresu diagnostyki i terapii logopedycznej oraz pedagogicznej. Wielokrotnie prowadziła szkolenia dla terapeutów i nauczycieli z zasad i technik wykorzystywanych w terapii logopedycznej oraz postępowania w opóźnionym rozwoju mowy. Na co dzień pracuje z dziećmi z dyslalią, afazją, spektrum autyzmu, opóźnionym rozwojem mowy. Praca jest jej pasją, szczególnie poznawanie nowych technik neuroterapeutycznych, oraz neuroplastyczność mózgu i jego zdolności regeneracyjne. |
Forma:
|
szkolenie
|
Termin:
|
20 października 2019 r. |
Godziny zajęć:
|
10:00-15:00 (6h dydaktycznych) |
Miejsce :
|
Lublin |
Cena:
|
390 zł |
Organizator:
|
Instytut Edukacji Logopedycznej
www.instytutlogopedyczny.pl
biuro@instytutlogopedyczny.pl
tel. 505 255 435
|
Dla kogo przeznaczony jest kurs?
logopedzi, studenci logopedii
Cele szkolenia:
1. Uczestnicy zapoznają się z aktualnymi informacjami na temat pracy logopedy w placówkach oświatowych publicznych i niepublicznych, szpitalach, poradniach na podstawie kontraktu z NFZ, działalności nierejestrowane lub własnej firmie.
2. Uczestnicy dowiedzą się jak profesjonalnie przeprowadzić diagnozę, ile trwa wywiad z rodziną pacjenta, jak interpretować dokumentacje medyczną lub psychologiczno-pedagogiczną.
3. Uczestnicy zapoznają się z przykładowym programem terapii, konspektem zajęć; dowiedzą się także jak dokumentować proces terapeutyczny.
Program szkolenia:
1. Aspekty prawne zawodu.
2. Możliwości zatrudnienia logopedów:
- wady i zalety: działalności gospodarczej, umowy o prace, zlecenia, kontraktu.
- wady i zalety pracy w: przedszkolu, szkole, poradni, szpitalu, własnym gabinecie.
3. Działalność nierejestrowa – warunki.
4. Działalność gospodarcza – jak założyć, Ulga na Start, Mały ZUS.
5. Proces diagnostyczny:
- indywidualna diagnoza dziecka i osoby dorosłej,
- badania przesiewowe,
- karta do badania mowy dziecka,
- badanie sfery orofacjalnej,
- karta do badania mowy osoby dorosłej,
- omówienie istniejących na rynku testów i kwestionariuszy do badania mowy i wymowy,
- analiza dokumentacji medycznej i psychologiczno-pedagogicznej - studium przypadku.
6. Wywiad i współpraca z rodziną:
- zgoda na badanie z klauzulą RODO,
- karta rozwoju dziecka,
- ankieta na temat dziecka,
- karta wywiadu pacjent dorosły,
- regulamin terapii,
- zgoda na udział w terapii i zobowiązanie do współpracy.
7. Proces terapeutyczny:
- czas, częstotliwość i charakter terapii,
- program indywidualnej terapii,
- zeszyt zajęć/teczki terapeutyczne,
- dokumentowanie terapii,
- przykładowe pomysły na terapię z wykorzystaniem przedmiotów codziennego użytku.
8. Organizacja pracy:
- planowanie terapii,
- warsztat pracy,
- literatura.
9. Prezentacja filmów z zarejestrowanymi badaniami mowy i fragmentami terapii różnych zaburzeń.
Informacje dodatkowe: Szkolenie wsparte jest filmami dotyczącymi diagnozy i terapii logopedycznej. Uczestnicy otrzymają autorskie materiały takie jak: Karta badania mowy dziecka, Karta rozwoju dziecka, Karta badania mowy osoby dorosłej, Zgoda na badanie z RODO, Karta wywiadu - osoby dorosła, Deklaracja uczestnictwa i regulamin terapii, Zgoda i zobowiązanie do współpracy, przykładowy program terapii, formularz skierowania na konsultacje specjalistyczne, przykładowy konspekt zajęć, formularz diagnozy, ankieta na temat dziecka, ABC dla rodziny - Jak postępować aby rozwój mowy przebiegał prawidłowo, Wskazówki dla rodziny z pacjentem demencyjnym. Oprócz tego uczestnicy otrzymają najnowsze akty prawne dotyczące warunków prowadzenia terapii, zatrudnienia itp.
|