Temat:
|
Metoda Strukturalna – Karty Oceny Czytania i Pisania – KOCP
– diagnoza i terapia trudności w czytaniu i pisaniu
|
Prowadzący:
|
dr Joanna Guzik-Iwińska
|
Forma:
|
Szkolenie
|
Termin:
|
6.10.2019 r.
|
Godziny zajęć:
|
9.00-16.00 (8 godzin dydaktycznych)
|
Miejsce:
|
Kampus Wielicki, ul. Piłsudskiego 105, 32-020 Wieliczka
|
Cena:
|
180,00 zł
|
Organizator:
|
Wydawnictwo Komlogo, ul. Wiejska 21, 47-143 Niezdrowice,
www: www.komlogo.pl, e-mail: info@komlogo.pl,
tel.: (32) 233-54-71, 504-245-737
|
Rejestracja:
|
przejdź do rejestracji
|
Prowadzący:
- dr Joanna Guzik-Iwińska – autorka Metody Strukturalnej, pedagog specjalny, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, terapeuta z zakresu psychopedagogiki, wykładowca akademicki, doradca metodyczny, praktyk z wieloletnim doświadczeniem zawodowym. Zajmuje się diagnozą i terapią uczniów z trudnościami w uczeniu się i zaburzeniami zachowania. Autorka licznych publikacji naukowych z zakresu pedagogiki specjalnej i terapii psychopedagogicznej.
Dla kogo przeznaczone jest szkolenie?
Szkolenie adresowane jest do osób posiadających operatywną wiedzę z zakresu pedagogiki i psychologii rozwojowej – nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, pedagogów szkolnych, pedagogów specjalnych, psychologów, logopedów i innych specjalistów.
Ukończenie szkolenia i uzyskanie certyfikatu daje uprawnienia do wykorzystywania Metody Strukturalnej oraz Kart Oceny Czytania i Pisania KOCP w praktyce zawodowej
Tematyka:
Metoda Strukturalna oraz Karty Oceny Czytania i Pisania KOCP to nowatorskie rozwiązanie metodyczne przeznaczone do diagnozy i terapii trudności w czytaniu i pisaniu.
Narzędzie diagnostyczne KOCP przeznaczone jest do szczegółowej diagnozy poziomu czytania
i pisania oraz uwarunkowań procesu nabywania tych umiejętności (funkcji wzrokowych, słuchowych, językowych, motorycznych oraz sfery emocjonalno-motywacyjnej). Nauczyciel/ terapeuta, na podstawie wyników badania narzędziem KOCP, uzyskuje informacje o przyczynach trudności w nauce czytania i pisania
Metoda Strukturalna jest bezpośrednio powiązana z KOCP – umożliwia podjęcie nauki/ terapii trudności w czytaniu i pisaniu, dostosowanej do potrzeb i możliwości konkretnego ucznia.
Metoda Strukturalna zalicza się do analityczno-syntetycznych metod nauki czytania i pisania
w oparciu o sylaby. Uwzględnia wieloetapowość procesu nabywania umiejętności czytania
i pisania. Pomoce do nauki umożliwiają intensywny trening i automatyzację tych umiejętności.
Wysoka skuteczność Metody Strukturalnej została potwierdzona w eksperymentalnych badaniach naukowych, prowadzonych w ramach doktoratu obronionego na Uniwersytecie Śląski przez autorkę metody dr Joannę Guzik-Iwińską (promotor rozprawy: prof. dr hab. Zenon Gajdzica, recenzenci: prof. dr hab. Marta Bogdanowicz, prof. dr hab. Ewa Ogrodzka-Mazur).
Metoda Strukturalna jest skuteczna w pracy z osobami, u których występują trudności
w czytaniu i pisaniu ze względu na deficyty funkcji wzrokowych, słuchowych, językowych, motorycznych oraz zaburzenia sfery emocjonalno-motywacyjnej. Najczęściej są to osoby
z dysleksją rozwojową, niepełnosprawnością intelektualną, niedosłuchem, niedowidzeniem, ADHD, autyzmem i zespołem Aspergera, zaburzeniami zachowania, afazją i innymi problemami utrudniającymi nabywanie umiejętności czytania i pisania lub utratą tych umiejętności np. po udarach.
Program szkolenia:
- Pojęcie czytania i pisania w Metodzie Strukturalnej
- Uwarunkowania procesu nabywania umiejętności czytania i pisania
- Narzędzia diagnostyczne Metody Strukturalnej – Karty Oceny Czytania i Pisania KOCP
- Narzędzia terapeutyczne Metody Strukturalnej – ćwiczenia do nauki czytania i pisania
- Konstruowanie programu nauki/ terapii z wykorzystaniem Metody Strukturalnej w oparciu o diagnozę z wykorzystaniem KOCP
- Podsumowanie szkolenia
#MS
#WIELICZKA
|