Temat:
|
|
Diagnoza i terapia zaburzeń rozwoju mowy u dzieci chorych neurologicznie.
|
|
Prowadzący:
|
|
|
|
prof. nadzw. dr hab. Jolanta Panasiuk
|
|
|
|
|
|
|
|
Forma:
|
szkolenie
|
Termin:
|
13-15.09.2019
|
Godziny zajęć:
|
11.00-17.00 [piątek]
09.00-17.00 [sobota]
8.30-12.30 [niedziela]
|
Miejsce :
|
Warszawa
|
Cena:
|
550 zł
|
Organizator:
|
Centrum Kształcenia "Dobra Kadra"
www.dobrakadra.edu.pl
szkolenia@dobrakadra.edu.pl
22/403-69-88
|
Dla kogo przeznaczone jest szkolenie?
logopedzi, nauczyciele, psychologowie, pedagodzy, lekarze
Tematyka:
Cel:
Zapoznanie ze standardem diagnozowania zaburzeń rozwoju mowy u dzieci chorych neurologicznie, zasadami diagnozy różnicowej, procedurami oddziaływań terapeutycznych w przypadkach zaburzeń mowy o charakterze sensorycznym i motorycznym.
Program:
- Neurologiczne przyczyny zaburzeń rozwoju mowy u dzieci;
- Wpływ wrodzonych i nabytych uszkodzeń i/lub dysfunkcji układu nerwowego oraz chorobowych zespołów genetycznych na rozwój mowy;
- Specyfika zaburzeń w nabywaniu języka u dzieci z problemami neurologicznymi;
- Problemy terminologiczne i definicyjne w opisie zaburzeń rozwoju mowy u dzieci i młodzieży ze schorzeniami neurologicznymi;
- Neurologopedyczna diagnoza i terapia dzieci i młodzieży z zaburzeniami rozwoju mowy:
o Standard postępowania diagnostycznego w przypadkach zaburzeń mowy u dzieci i młodzieży z uszkodzeniami mózgu,
o Diagnoza różnicowa zaburzeń rozwoju mowy u dzieci (alalia prolongata, alalia, niedokształcenie mowy o typie afazji, afazja dziecięca versus oligofazja, demencja wieku rozwojowego, autyzm, schizofazja dziecięca, dysglosja, dyzartria, głuchota),
o Typologia zaburzeń mowy po uszkodzeniach mózgu u dzieci,
o Procedury diagnostyczne w ocenie zaburzeń rozwoju mowy u dzieci,
o Strategie terapii logopedycznej w przypadkach motorycznych i sensorycznych zaburzeń rozwoju mowy u dzieci;
- Alternatywne metody w kształceniu sprawności komunikacyjnych u dzieci i młodzieży z uszkodzeniami i/lub dysfunkcjami układu nerwowego;
- Metodyka prowadzenia diagnozy i terapii neurologopedycznej dziecka w okresie rozwojowym i u młodzieży;
- Podstawy kontaktu terapeutycznego z dziećmi i młodzieżą z uszkodzeniami i/lub dysfunkcjami układu nerwowego oraz ich opiekunami.
W trakcie szkolenia uczestnik zapozna się z:
- dokumentacją medyczną dzieci i młodzieży ze schorzeniami neurologicznymi,
- materiałami z patologii mowy w przypadku ogniskowych uszkodzeń mózgu u dzieci i młodzieży przedstawionymi na nagraniach video,
- przykładami patologicznych tekstów pisanych tworzonych przez dzieci i młodzież z uszkodzeniami mózgu,
- kwestionariuszami i testami do badania zaburzeń mowy u dzieci i młodzieży z uszkodzeniami mózgu,
- konspektami zajęć logopedycznych w przypadkach alalii, niedokształcenia mowy o typie afazji i afazji dziecięcej,
- materiałami i pomocami wykorzystywanymi w terapii mowy dzieci i młodzieży z uszkodzeniami mózgu,
- przykładami opinii neurologopedycznej o dzieciach i młodzieży z zaburzeniami mowy w przebiegu chorób neurologicznych,
W wyniku szkolenia uczestnik powinien znać:
- wpływ wrodzonych i nabytych uszkodzeń i/lub dysfunkcji układu nerwowego oraz chorobowych zespołów genetycznych na rozwój mowy,
- zasady rozpoznawania zaburzeń mowy u dzieci i młodzieży z uszkodzeniami mózgu,
- alternatywne metody kształcenia sprawności komunikacyjnych u dzieci i młodzieży z uszkodzeniami i/lub dysfunkcjami układu nerwowego,
- zasady budowania kontaktu terapeutycznego z dziećmi i młodzieżą z uszkodzeniami i/lub dysfunkcjami układu nerwowego oraz z ich opiekunami,
- metodykę prowadzenia diagnozy i terapii neurologopedycznej dzieci w okresie rozwojowym oraz u młodzieży.
|