SZKOLENIA KOMLOGO
kojr korp korp - programy terapii kold kold - programy terapii kold koze kojd kosf kogs metoda strukturalna Nauka czytania - od sylaby do zdania Mówić z sensem
DIAGNOZA KOMLOGO

Kalendarz wydarzeń

Diagnoza i terapia zaburzeń rozwoju mowy u dzieci chorych neurologicznie.  
Od Piątek, 13.09.2019 -  11:00
Do Niedziela, 15.09.2019 - 12:30
Odsłon : 355  

 

                

Temat:

 

Diagnoza i terapia zaburzeń rozwoju mowy u dzieci chorych neurologicznie.

Prowadzący:

   
 

 prof. nadzw. dr hab. Jolanta Panasiuk

 

         

Forma:

szkolenie

Termin:

13-15.09.2019

Godziny zajęć:

11.00-17.00 [piątek]

09.00-17.00 [sobota]

8.30-12.30 [niedziela]

Miejsce :

Warszawa

Cena:

550 zł

Organizator:

Centrum Kształcenia "Dobra Kadra"

www.dobrakadra.edu.pl

szkolenia@dobrakadra.edu.pl

22/403-69-88

 

Dla kogo przeznaczone jest szkolenie?

logopedzi, nauczyciele, psychologowie, pedagodzy, lekarze

Tematyka:

Cel:
Zapoznanie ze standardem diagnozowania zaburzeń rozwoju mowy u dzieci chorych neurologicznie, zasadami diagnozy różnicowej, procedurami oddziaływań terapeutycznych w przypadkach zaburzeń mowy o charakterze sensorycznym i motorycznym.

 

Program:

  • Neurologiczne przyczyny zaburzeń rozwoju mowy u dzieci;
  • Wpływ wrodzonych i nabytych uszkodzeń i/lub dysfunkcji układu nerwowego oraz chorobowych zespołów genetycznych na rozwój mowy;
  • Specyfika zaburzeń w nabywaniu języka u dzieci z problemami neurologicznymi;
  • Problemy terminologiczne i definicyjne w opisie zaburzeń rozwoju mowy u dzieci i młodzieży ze schorzeniami neurologicznymi;
  • Neurologopedyczna diagnoza i terapia dzieci i młodzieży z zaburzeniami rozwoju mowy:

o       Standard postępowania diagnostycznego w przypadkach zaburzeń mowy u dzieci i młodzieży z uszkodzeniami mózgu,

o       Diagnoza różnicowa zaburzeń rozwoju mowy u dzieci (alalia prolongata, alalia, niedokształcenie mowy o typie afazji, afazja dziecięca versus oligofazja, demencja wieku rozwojowego, autyzm,  schizofazja dziecięca, dysglosja, dyzartria, głuchota),

o       Typologia zaburzeń mowy po uszkodzeniach mózgu u dzieci,

o       Procedury diagnostyczne w ocenie zaburzeń rozwoju mowy u dzieci,

o       Strategie terapii logopedycznej w przypadkach motorycznych i sensorycznych zaburzeń rozwoju mowy u dzieci;

  • Alternatywne metody w kształceniu sprawności komunikacyjnych u dzieci i młodzieży z uszkodzeniami i/lub dysfunkcjami układu nerwowego;
  • Metodyka prowadzenia diagnozy i terapii neurologopedycznej dziecka w okresie rozwojowym i u młodzieży;
  • Podstawy kontaktu terapeutycznego z dziećmi i młodzieżą z uszkodzeniami i/lub dysfunkcjami układu nerwowego oraz ich opiekunami.

 

W trakcie szkolenia uczestnik zapozna się z:

  • dokumentacją medyczną dzieci i młodzieży ze schorzeniami neurologicznymi,
  • materiałami z patologii mowy w przypadku ogniskowych uszkodzeń mózgu u dzieci i młodzieży przedstawionymi na nagraniach video,
  • przykładami patologicznych tekstów pisanych tworzonych przez dzieci i młodzież z uszkodzeniami mózgu,
  • kwestionariuszami i testami do badania zaburzeń mowy u dzieci i młodzieży z uszkodzeniami mózgu,
  • konspektami zajęć logopedycznych w przypadkach alalii, niedokształcenia mowy o typie afazji i afazji dziecięcej,
  • materiałami i pomocami wykorzystywanymi w terapii mowy dzieci i młodzieży z uszkodzeniami mózgu,
  • przykładami opinii neurologopedycznej o dzieciach i młodzieży z zaburzeniami mowy w przebiegu chorób neurologicznych,

 

W wyniku szkolenia uczestnik powinien znać:

  • wpływ wrodzonych i nabytych uszkodzeń i/lub dysfunkcji układu nerwowego oraz chorobowych zespołów genetycznych na rozwój mowy,
  • zasady rozpoznawania zaburzeń mowy u dzieci i młodzieży z uszkodzeniami mózgu,
  • alternatywne metody kształcenia sprawności komunikacyjnych u dzieci i młodzieży z uszkodzeniami i/lub dysfunkcjami układu nerwowego,
  • zasady budowania kontaktu terapeutycznego z dziećmi i młodzieżą z uszkodzeniami i/lub dysfunkcjami układu nerwowego oraz z ich opiekunami,
  • metodykę prowadzenia diagnozy i terapii neurologopedycznej dzieci w okresie rozwojowym oraz u młodzieży.

 

Miejsce Warszawa
Kontakt e-mail: szkolenia@dobrakadra.edu.pl, tel.: 22/403-69-88