Temat:
|
Kompleksowa diagnostyka i terapia dysfagii u dorosłych i dzieci
|
Prowadzący:
|
Anna Maria Pękacka
|
Forma:
|
Szkolenie
|
Termin:
|
15. – 17.03.2019
|
Godziny zajęć:
|
16.00-20.00 [piątek]
9.00-18.00 [sobota]
8.00-13.00 [niedziela]
|
Miejsce :
|
Katowice, ul. Bażantów, osiedle Bażantów
|
Cena:
|
1200zł
|
Organizator:
|
Fundacja In Corpore
adres: www.fundacjaincorpore.pl,
e-mail: kursy@fundacjaincorpore.pl,
telefon 882024648
|
|
|
DLA OSÓB PROWADZĄCYCH DZIAŁALNOŚĆ GOSPODARCZĄ BĄDŹ PRACUJĄCYCH W PRYWATNYCH PRZEDSIĘBIORSTWACH NA UMOWĘ O PRACĘ, ZLECENIE BĄDŹ DZIEŁO ISTNIEJE MOŻLIWOŚĆ DOFINANSOWANIA DO 80% CENY SZKOLENIA Z BUR
Instruktor:
Anna Maria Pękacka ukończyła studia z zakresu lingwistyki klinicznej (Master of Science) na Uniwersytecie w Bielefeld (Niemcy). Do 2012 roku pracowała w LWL-Klinikum Gütersloh na oddziałach neurologicznym i udarowym, od 2012 roku pracuje w Szwajcarii. Pracowała m.in. w klinice neurorehabilitacyjnej cereneo AG, Rehaklinik Bellikon (SUVA) i Spitalzentrum Oberwallis. Obecnie kierownik Działu Logopedii oraz senior speech and dysphagia therapist w Zürcher RehaZentren Wald. Aktywna jako professional expert w zespole ds. dysfagii działającym przy Nestle Health Science. Stale podwyższa swoje kwalifikacje i zdobywa nowe umiejętności. Absolwentka licznych kursów i szkoleń: Workshop on instrumental assessments for oropharyngeal dysphagia: decision making for management and rehabilitation (Mediolan 2016), Endoscopy- Hands on Workshop (Terrenzana, 2014), Trachealcannulamanagement, Basics and Application of principles of neuroplasticity in Neurorehabilitation, transcranial direct current stimulation (Singen, 2014), Optimal positioning, LIN® and Bobath® concepts, (Zurych, 2014), Dysphagia therapy – infants and children with tracheal cannulas (Zurych, 2012). Jest członkiem Schweizerische Gesellschaft für Dysphagie, European Society for Swallowing Disorders, Deutsch-schweizerischer Logopäden- und Logopädinnen Verband i in.
Do udziału w szkoleniu zapraszamy:
logopedów i neurologopedów,
fizjoterapeutów,
terapeutów zajęciowych,
lekarzy
z minimum 1,5 roku doświadczenia zawodowego
Informacje dodatkowe
minimalna liczba uczestników szkolenia 18 osób
uczestnicy szkolenia muszą zabrać ze sobą na szkolenie: się w matę do jogi, ręcznik kąpielowy oraz 2 małe ręczniki do rąk.
Ramowy Program Szkolenia
Blok I (teoria i hands on):
Neuroanatomia i anatomia traktu facjo-oralnego;
Fizjologia i patologia połykania;
Fizjologia i patologia oddychania (teoria)
Blok II:
Blok IIa:
Warianty norm połykania
Wiek a połykanie
definicje – etiologie – prewalencja – skutki
Blok IIb:
Podmiotowe i przedmiotowe metody diagnostyczne
Diagnostyka podmiotowa (teoria i praktyka)
Endoskopia
Wideofluoroskopia
Mamometria
Auskulkatacja cewikalna (teoria i praktyka)
Blok III:
Wytyczanie celów terapii na podstawie przeprowadzonej diagnostyki – blok praktyczny
Blok IV:
Terapeutyczna higiena jamy ustnej (teoria i praktyka, ćwiczenia w parach)
Blok V:
Pozycjonowanie pacjenta
Blok VI Demonstracje:
Przedstawienie warunków uczestnictwa w części praktycznej szkolenia
Omówienie przypadku nr 1 (przedstawienie pacjenta; dokumentacja medyczna)
Jednostka terapeutyczna
Omówienie jednostki terapeutycznej
Przedstawienie warunków uczestnictwa w części praktycznej szkolenia
Omówienie przypadku nr 2 (przedstawienie pacjenta; dokumentacja medyczna)
Jednostka terapeutyczna
Omówienie jednostki terapeutycznej
Blok VII:
Aspekty postępowania w terapii zaburzeń połykania (teoria i praktyka: learning by doing)
Postępowanie w fazie preoralnej
Postępowanie w fazie oralnej
Blok VIII:
Aspekty postępowania w terapii zaburzeń połykania (teoria i praktyka: learning by doing)
Postępowanie w fazie faryngealnej (gardłowej)
Postępowanie w fazie ezofagealnej (przełykowej)
Blok IX:
Dietetyka
Blok X:
Prawo i bezpieczeństwo
Zdrowie i bezpieczeństwo
Blok XI:
Postępowanie w przypadku pacjenta z kaniulą trachealną (rurką tracheotomijną) (Materialy Hands on)
|