Zaburzenia przetwarzania słuchowego (C)APD. Nowe możliwości diagnozy i terapii. | |||||||||||||||
|
|||||||||||||||
ADRESACI SZKOLENIASzkolenie przeznaczone jest dla psychologów, logopedów, terapeutów, pracowników Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych oraz innych zainteresowanych tematem osób. Uwaga! Placówka Kształcenia Ustawicznego Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości jest wpisana do Rejestru Instytucji Szkoleniowych (RIS) pod numerem ewidencyjnym: 2.14/00260/2017 oznacza to możliwość finansowania szkoleń dla osób bezrobotnych przez Urząd Pracy. OPIS:Wiele przypadków trudności w nauce, tj. trudności w pisaniu i czytaniu, a także zaburzeń artykulacji i problemów językowych oraz często współistniejących z nimi zaburzeń emocjonalnych, ma swe źródło w trudnościach przetwarzania dźwięku na poziomie centralnym. Przyczyną tych zaburzeń jest brak pełnego wykorzystania słyszanego sygnału akustycznego przy prawidłowym jego odbiorze w strukturach obwodowych (Katz, 1994). Diagnozując trudności dziecka związane z rozwojem mowy, uczeniem się, często poprzestaje się jedynie na sprawdzeniu czułości słuchu dziecka. Tymczasem, gdy obserwujemy: · kłopoty z koncentracją uwagi, · skupieniem się na głosie nauczyciela, · brzydkie pismo z błędami, · trudności w czytaniu, polegające na niewłaściwym łączeniu głosek w wyrazy, · trudności z dobrym słyszeniem w szumie, · myleniem podobnie brzmiących głosek jak p/b, t/d i takim też ich zapisywaniem, · brakiem umiejętności konstruowania płynnych wypowiedzi, · konieczność kilkakrotnego powtarzania poleceń, wówczas powinniśmy rozważyć przeprowadzenie diagnozy w kierunku centralnych zaburzeń przetwarzania dźwięków. Szacuje się, że co najmniej u połowy dzieci z rozpoznanymi trudnościami w uczeniu się, dysleksją, zespołem zaburzeń uwagi i zachowania występują zaburzenia przetwarzania słuchowego. W wielu przypadkach, to właśnie trudności słuchowe są przyczyną opóźnień w nauce, trudności w czytaniu i pisaniu, czy zaburzeń zachowania. CEL SZKOLENIA:Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z symptomami i diagnostyką CAPD oraz przedstawienie form terapii. PROGRAM SZKOLENIA:Nowe możliwości diagnozy i terapii dzieci z zaburzeniami przetwarzania słuchowego (C ) APD. 1. Zaburzenia przetwarzania słuchowego: 3. Terapia(C ) APD: |
|||||||||||||||
Miejsce Warszawa | |||||||||||||||
Kontakt e-mail: b.kowalewska@cwro.edu.pl | |||||||||||||||