Bilingwizm - jak pracować z dzieckiem dwujęzycznym? Warsztaty dla nauczycieli dzieci dwujęzycznych i logopedów. |
|
|
|
Sobota, 23.02.2019, 10:00 - 16:30
|
|
Odsłon : 273 |
|
|
Temat
|
Bilingwizm - jak pracować z dzieckiem dwujęzycznym? Warsztaty dla nauczycieli dzieci dwujęzycznych i logopedów.
|
Prowadzący:
|
dr Aneta Nott-Bower - absolwentka logopedii w Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie, doktorantka Uniwersytetu Śląskiego. Wieloletnia badaczka dwujęzyczności. Jako logopeda pracuje z dziećmi dwujęzycznymi z Wielkiej Brytanii oraz z innych krajów. Prowadzi szkolenia dotyczące dwujęzyczności dla rodziców, nauczycieli oraz logopedów dzieci dwujęzycznych w różnych krajach Europy. Opracowuje własne materiały do nauczania języka polskiego u dzieci dwujęzycznych. Tworzy stronę internetową bilingualhouse.com w całości poświęconą dwujęzycznemu wychowaniu i edukacji. Prywatnie matka dwojga dzieci dwujęzycznych. |
Forma:
|
warsztaty
|
Czas trwania:
|
23 lutego 2019 r.
|
Godziny zajęć:
|
10:00-16:30 |
Miejsce :
|
Warszawa
|
Cena:
|
480 zł
|
Organizator:
|
Instytut Edukacji Logopedycznej
www.instytutlogopedyczny.pl
biuro@instytutlogopedyczny.pl
tel. 505 255 435
|
Dla kogo przeznaczony jest kurs?
Nauczyciele, pedagodzy i logopedzi
Cel szkolenia:
Przekazanie uczestnikom podstawowej wiedzy z zakresu dwujęzyczności w aspekcie logopedycznym i pedagogicznym. Prezentacja praktycznych sposobów wykorzystania tej wiedzy podczas planowania zajęć oraz w kontaktach z rodzicami dzieci dwujęzycznych.
Zakres treści:
1. Dwujęzyczność kiedyś i dziś.
- mity dotyczące dwujęzyczności
- integracja a asymilacja - zróżnicowanie postaw społecznych wobec dwujęzyczności w różnych krajach
2. Strategie dwujęzycznego wychowania i wspomagania dwujęzycznego rozwoju w środowisku rodzinnymi i szkolnym.
- określanie i kształtowanie dominacji językowej u dziecka dwujęzycznego
- postępowanie wobec błędów językowych i mieszania systemów językowych
3. Przebieg rozwoju mowy u dzieci dwujęzycznych.
- rozwój komunikacji przy symultanicznym przyswajaniu dwóch lub większej liczby języków
- stadia przyswajania drugiego języka u dzieci początkowo jednojęzycznych
4. Wpływ dwujęzyczności na rozwój dziecka.
- korzyści poznawcze i warunki ich uzyskania
- trudności związane z dwujęzycznością
5. Profilaktyka, diagnoza i interwencja w przypadkach zaburzeń mowy najczęściej występujących u dzieci dwujęzycznych.
- różnicowanie zaburzeń mowy o podłożu anatomiczno funkcjonalnym i problemów wynikających z przenikania się systemów językowych u dziecka dwujęzycznego
- kształtowanie priorytetów w terapii logopedycznej dziecka dwujęzycznego
6. Wyzwania w nauczaniu oraz terapii logopedycznej u dzieci dwujęzycznych, ze szczególnym uwzględnieniem dzieci powracających.
- strategie ułatwiające adaptację dziecka dwujęzycznego w nowym środowisku
- sposoby na pracę w grupie o zróżnicowanym poziomie kompetencji w języku polskim
7. Wpływ czynników kulturowych na pracę z dzieckiem dwujęzycznym i oraz na współpracę z jego rodziną.
- rola dwukulturowości w podtrzymaniu i rozwijaniu dwujęzyczności
Formularz zgłoszeniowy: http://bit.ly/Warszawa_Bilingwizm
|
Miejsce Warszawa |
Kontakt biuro@instytutlogopedyczny.pl tel. 505 255 435 |
Na szkolenie można uzyskać do 80% dofinansowania przez Bazę Usług Rozwojowych. |