SZKOLENIA KOMLOGO
kojr korp korp - programy terapii kold kold - programy terapii kold koze kojd kosf kogs metoda strukturalna Nauka czytania - od sylaby do zdania Mówić z sensem
DIAGNOZA KOMLOGO

Kalendarz wydarzeń

Alternatywne i wspomagające metody porozumiewania się uczniów niemówiących (AAC)  
Sobota, 8.12.2018, 09:00 - 17:00
Odsłon : 133  
Prowadzący Magdalena Loska Miejsce szkolenia Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości Sp. z o.o.
ul. Woronicza 15 lokal 100, 02-625 Warszawa
Termin 08 grudnia 2018 r. (sobota) Godziny 09:00 - 17:00
Koszt 270 zł Czas trwania 10 godzin dyd.

ADRESACI SZKOLENIA

Nauczyciele, wychowawcy, specjaliści pracujący w przedszkolach i szkołach (ogólnodostępnych, integracyjnych i specjalnych) z dziećmi i młodzieżą niemówiącą lub mającą duże problemy z komunikacją słowną (dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, dziećmi z mózgowym porażeniem dziecięcym, dziećmi z afazją oraz dziećmi głębiej niepełnosprawnymi intelektualnie).

Uwaga! Placówka Kształcenia Ustawicznego Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości jest wpisana do Rejestru Instytucji Szkoleniowych (RIS) pod numerem ewidencyjnym: 2.14/00260/2017 oznacza to możliwość finansowania szkoleń dla osób bezrobotnych przez Urząd Pracy.

OPIS:

Formy i metody nauczania:

Wykład z prezentacją, pokaz filmu, poznanie przykładowych tablic komunikacyjnych i sprzętu używanego do niewerbalnej komunikacji 

CEL SZKOLENIA:

Zapoznanie z problemami w funkcjonowaniu osób niemówiących oraz różnymi metodami wspierania ich aktywności z wykorzystaniem alternatywnych lub wspomagających sposobów porozumiewania się.

Uczestnicy dowiedzą się, jak:

1.      Poznać specyficzne potrzeby osób niemówiących.
2.      Wspomagać dzieci/młodzież z zaburzoną komunikacją werbalną  w aktywności edukacyjnej i nawiązywaniu podstawowej komunikacji społecznej.
3.      Wykorzystywać wiedzy z zakresu alternatywnych i wspomagających metod komunikowania się w pracy edukacyjnej i terapeutycznej.

PROGRAM SZKOLENIA:

  1. Werbalne i niewerbalne sposoby porozumiewania się i ich rola w rozwoju dziecka.
  2. Przyczyny braku komunikacji werbalnej.
  3. Zastępcze formy komunikacji – analiza pojęcia; komunikacja alternatywna a wspomagająca.
  4. Cele nauki porozumiewania się i ich zmienność w zależności od poziomu rozwoju dziecka.
  5. Klasyfikacja symboli używanych do komunikacji alternatywnej
  6. Omówienie najważniejszych systemów niewerbalnej komunikacji.
  7. Dokonywanie oceny możliwości komunikacyjnych dziecka niemówiącego.
  8. Dobieranie odpowiedniej metody do poziomu komunikacji osoby niemówiącej.
  9. Konstruowanie tablic i książek komunikacyjnych oraz możliwe sposoby ich używania.
  10. Użycie sprzętu ułatwiającego niewerbalną komunikację.
 
Miejsce Warszawa
Kontakt b.kowalewska@cwro.edu.pl