Jak może pomóc rodzic, nauczyciel, logopeda, psycholog?
Program szkolenia
1. Czym jest jąkanie u dzieci? Zacinanie, niepłynność, szybka mowa itp.
2. Reakcje na jąkanie dziecka- rodziców, najbliższego otoczenia, nauczycieli, rówieśników.
3. Czego nie należy robić, gdy dziecko jąka się? Co należy robić, gdy dziecko jąka się?
4. Akceptacja dziecka z jąkaniem.
5. Propozycje ćwiczeń dla dziecka (2-3 –letniego) z jąkaniem.
6. Propozycje ćwiczeń dla dziecka w wieku przedszkolnym i szkolnym.
7. Jak ma sobie radzić dziecko w przedszkolu, w szkole, czy na placu zabaw, kiedy inni mu dokuczają, wyśmiewają się z niego itp.? Czy dziecko z jąkaniem ma się czegoś obawiać, gdy idzie do pierwszej klasy szkoły podstawowej? Jak może pomóc rodzic, nauczyciel, logopeda, psycholog?
8. Grupa wsparcia dla rodziców i pomoc dla nauczycieli dzieci jąkających się.
Różne formy pomocy dzieciom z jąkaniem oraz ich rodzicom i nauczycielom.
Cele szkolenia
Uczestnik - Nauczyciel, logopeda, psycholog, rodzic
Wiedza
1. Nabędzie wiedzę na temat jąkania i pomocy swojemu dziecku z jąkaniem;
2. Otrzyma konkretne narzędzia pomocy swojemu dziecku;
3. Odczuje wsparcie i swoją sprawczość;
4. Uświadomi sobie, że nie jest sam ze swoim problemem;
5. Nabierze nieco dystansu do jąkania swojego dziecka.
Umiejętności
1. Uzyska wiedzę na temat jąkania i dzieci z jąkaniem;
2. Otrzyma konkretne wskazówki do pomocy dziecku z jąkaniem oraz o różnych, dostępnych formach pomocy;
3. Nabędzie umiejętności pomocy dziecku z jąkaniem oraz jego rodzicom;
4. Pozbędzie się lęku przed dzieckiem z jąkaniem
5. Odczuje swoją sprawczość w komunikacji z dzieckiem jąkający.
Prowadząca szkolenie: mgr Róża Sobocińska Toruń, logopeda – neurologopeda, specjalista w zakresie terapii osób jąkających się; emisji i higieny głosu; wczesnej interwencji logopedycznej oraz pedagog i terapeuta trudności w czytaniu i pisaniu. Posiada II stopień specjalizacji logopedycznej oraz II stopień Alternatywnych sposobów porozumiewania się dzieci niepełnosprawnych; Wykładowca na podyplomowych studiach UMK w Toruniu oraz opiekun i wykładowca Logopedii WSB – w Toruniu. Autorka wielu publikacji z tematyki m.in. o komunikacji osób
z jąkaniem, czy z obszaru profilaktyki jąkania. Od 1988 roku pracuje z dziećmi i młodzieżą jąkającą się i dyslektyczną. W terapii jąkania stosuje metodę kompleksową z podejściem holistycznym. Od 22 lat prowadzi terapię na turnusach rehabilitacyjnych osób z jąkaniem. Praca zawodowa: Oddział Foniatryczny w Toruniu, szkoła, przychodnia lekarska, wykładowca, gabinet prywatny.
|