SZKOLENIA KOMLOGO
kojr korp korp - programy terapii kold kold - programy terapii kold koze kojd kosf kogs metoda strukturalna Nauka czytania - od sylaby do zdania Mówić z sensem
DIAGNOZA KOMLOGO

Kalendarz wydarzeń

Edukacja matematyczna - jak pomóc dziecku, żeby poradziło sobie z trudnościami (przedszkole, klasy 0-3).  
Poniedziałek, 3.12.2018, 10:00 - 16:00
Odsłon : 124  
Prowadzący Małgorzata Skura
Michał Lisicki
Miejsce szkolenia Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości Sp. z o.o.
ul. Woronicza 15 lokal 100, 02-625 Warszawa
Termin 03 XII 2018 r. (poniedziałek) Godziny 10:00 - 16:00
Koszt 250 zł Czas trwania 8 godzin dyd.

ADRESACI SZKOLENIA

Nauczyciele przedszkoli i klas 0-3 oraz specjaliści z zakresu terapii pedagogicznej.

Uwaga! Placówka Kształcenia Ustawicznego Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości jest wpisana do Rejestru Instytucji Szkoleniowych (RIS) pod numerem ewidencyjnym: 2.14/00260/2017 oznacza to możliwość finansowania szkoleń dla osób bezrobotnych przez Urząd Pracy.

CEL SZKOLENIA:

1. Zapoznanie ze specyfiką rozwoju myślenia matematycznego dzieci.

2. Prezentacja koncepcji J. Brunera (teoria reprezentacji umysłowych) oraz jej adaptacji na potrzeby planowania edukacji matematycznej dzieci.

3. Zapoznanie z przyczynami trudności dzieci w uczeniu się matematyki.

4. Zapoznanie z metodami rozwijania myślenia matematycznego dzieci oraz uczenia ich podstawowych pojęć matematycznych.

5. Zapoznanie ze sposobami  pomocy dziecku z nadmiernymi trudnościami w uczeniu się matematyki.

Przewidywane efekty szkolenia:

1. Umiejętność planowania i organizowania zajęć z edukacji matematycznej w przedszkolu oraz klasach 0-3.

2. Umiejętność rozpoznawania zachowań dzieci, które mogą świadczyć o nadmiernych trudnościach w uczeniu się matematyki.

3. Umiejętność prowadzenia zajęć, które mogą pomóc zmniejszyć trudności w uczeniu się matematyki.

PROGRAM SZKOLENIA:

  1. Podstawowe informacje o rozwoju myślenia matematycznego u dzieci:

a)    czym jest myślenie matematyczne?

b)    specyfika myślenia matematycznego: od rozumienia relacji na poziomie konkretnym po symboliczne reprezentacje,

c)    zależności między typami myślenia matematycznego.

  1. Teoria reprezentacji umysłowych J. Bruneta.
  2. Zakresy rozwoju myślenia matematycznego:

a)    od dostrzegania regularności po dostrzeganie algorytmów (rytmy),

b)    od dobierania obiektów w pary, po tworzenie zbiorów i podzbiorów (klasyfikowanie),

c)    od orientacji w schemacie własnego ciała, po wyznaczanie kierunków na kartce (orientacja w przestrzeni),

d)    od dostrzegania zdarzeń, po rozumienie wpływu zmiennych (myślenie przyczynowo - skutkowe),

e)    rozwój operacyjnego myślenia w różnych zakresach,

f)     integracja różnych aspektów liczby naturalnej.

  1. Przyczyny trudności w uczeniu się matematyki u dzieci.
  2. Mechanizmy uczenia się w edukacji matematycznej.
  3. Rola zabawy w edukacji matematycznej.
Miejsce Warszawa
Kontakt e-mail: b.kowalewska@cwro.edu.pl, tel.: 22 847-95-42