Temat:
|
Zaburzenia przetwarzania słuchowego – teoria i praktyka
|
Prowadzący:
|
mgr Magdalena Ławecka, dr Natalia Moćko
|
Forma:
|
szkolenie
|
Termin:
|
26.10.2018
|
Godziny zajęć:
|
15:00-20:00
|
Miejsce :
|
Katowice
|
Cena:
|
250,00 zł
|
Organizator:
|
Strefa Dobrej Mowy
strefalogopedyczna@gmail.com
880-190-970
888-926-075
|
Dla kogo przeznaczona jest konferencja?
Szkolenie przeznaczone jest dla logopedów, pedagogów, surdologopedów i surdologopedów oraz osób zainteresowanych zgłębieniem wiedzy na temat zaburzeń przetwarzania słuchowego.
Natalia Moćko – logopeda, neurologopeda, surdologopeda, doktor nauk humanistycznych w zakresie językoznawstwa. Pracuje w Śląskim Centrum Słuchu i Mowy „Medincus” w Katowicach, Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Mysłowicach oraz English Montessori Preschool w Katowicach. Prowadzi szkolenia i warsztaty dla studentów, nauczycieli oraz rodziców. Autorka artykułów o tematyce logopedycznej oraz językoznawczej, publikowanych w czasopismach naukowych i publikacjach pokonferencyjnych. W pracy logopedycznej zajmuje się m.in.: terapią surdologopedyczną dzieci, młodzieży i dorosłych z zaburzeniami słuchu (korzystających z aparatów bądź implantów słuchowych) i wyższych funkcji słuchowych (APD) oraz z dysleksją; terapią dzieci z zaburzonym rozwojem mowy (ORM, alalia, afazja, autyzm); jak również terapią z wykorzystaniem Stymulacji Polimodalnej Percepcji Sensorycznej (SPPS) i terapii metodą Tomatisa.
Magdalena Ławecka – logopeda, neurologopeda, surdologopeda. Pracuje w Śląskim Centrum Słuchu i Mowy „Medincus” w Katowicach. Prowadzi szkolenia i warsztaty dla studentów, nauczycieli oraz rodziców. Autorka artykułów o tematyce logopedycznej publikowanych w czasopismach naukowych i publikacjach pokonferencyjnych. W pracy logopedycznej zajmuje się m.in.: terapią surdologopedyczną dzieci, młodzieży i dorosłych z zaburzeniami słuchu (korzystających z aparatów bądź implantów słuchowych) i wyższych funkcji słuchowych (APD) oraz z dysleksją, opieką nad pacjentami z implantami ślimakowymi podczas zdalnego programowania procesora mowy; terapią dzieci z zaburzonym rozwojem mowy (ORM, alalia, afazja, autyzm); jak również terapią z wykorzystaniem Stymulacji Polimodalnej Percepcji Sensorycznej (SPPS) i terapii metodą Tomatisa. Wykonuje badania przesiewowe słuchu i mowy dzieci w wieku przedszkolnym oraz szkolnym oraz prowadzi terapię wad wymowy. Zajmuje się pacjentami z niepłynnością mowy o podłożu zaburzeń wyższych funkcji słuchowych.
Program:
1. Zagadnienia teoretyczne:
definicja
wyższe funkcje słuchowe
etiologia
diagnozowanie
2. Diagnostyka specjalistyczna:
etapy diagnostyki
przygotowanie do testów w kierunku APD
określanie trudności na podstawie wyników testów
diagnostyka różnicowa – autyzm, ADHD, afazja itp.
ocena logopedyczna trudności bez wykorzystania testów
-
Profile kliniczne APD
-
Programowanie terapii:
Na podstawie wyników testów:
- testy czasowe
- testy rozdzielnouszne
- testy mowy o obniżonej redundancji
Na podstawie diagnostyki logopedycznej badającej poszczególne funkcje słuchowe:
- dźwięki werbalne
- dźwięki niewerbalne
5. Stymulacje słuchowe w terapii CAPD:
Tomatis
SPPS
Johansen
Neuroflow
systemy wspomagające słyszenie
|